{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hvordan opdrager vi killing? + urenlig {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min kæreste og jeg har for 1 uge siden købt en killing som er fra 6/6 i år. Hun er en indekat og var meget rolig da vi købte hende hvilket jo også var vigtigt når hun skal være indekat.

Efter nogle dage begyndte hun at blive en lille ballademager og det jo blot dejligt at hun er nysgerrig, MEN hvordan opdrager I jeres katte/killinger når alle eksperter siger man ikke må skælde ud men blot skal distrahere og så rose ved positiv adfærd? Hun er ikke nem at distrahere når hun laver unoder nemlig og hun spæner ofte bare rundt i hele hjemmet.

Idag har hun desuden skidt ved siden af kattebakken - vi rengøre den ellers nærmest hele tiden og fjerner beskidt grus hver gang vi opdager at hun har lagt noget der. Vi har også allerede skiftet al gruset nu selvom der på pakken står gruset kun skal skiftes helt efter 3 uger. Så det er slet ikke fordi der ikke er rent til hende og det har ikke været noget problem den sidste uge vi har haft hende før idag.

Vi er virkelig frustrerede fordi vi er førstegangs-katteejere, og vil jo bare gøre det bedste for alle parter.

På forhånd tak for gode råd og kommentarer!

Mvh Emma smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hvordan opdrager vi killing? + urenlig
  • #1   2. okt 2019 Flyt katten når den gør noget den ikke må.
    Og så afled med legetøj.

    Med hensyn til speedy-turene så har alle katte dem. Sådan er katte bare.

    Og så er det altså en killing i har købt. De laver ulykker.
    Har selv lige fået killing hjem. Han er over alt og i alt. Spiser mit gardin. Fjerner risten på badeværelset og putter mine sæber i afløbet.
    Spiser snore på alle mulige ting han kan finde så som trøjer, sko, tasker osv.

    Sådan er killinger. Mega legesyge og ser alt som legetøj.


  • Rikke J
    Rikke J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 4
    #2   2. okt 2019 Har I overvejet en legekammerat til den lille, så krudter de af sammen, og laver dermed færre "unoder" - dermed ikke sagt, at der ikke bliver lavet unoder for det gør der smiley

  • #3   2. okt 2019 Sådan er killinger altså bare. Men som Rikke siger, få den en legekammerat. Så kan de trætte hinanden smiley

  • #4   2. okt 2019 Okay tak for svar smiley Det er rart at vide at det er ganske normalt og vi ikke gør noget forkert

  • #5   2. okt 2019 Min killing har en legekammerat. Han laver stadigvæk uendelig mange unoder smiley

  • #6   2. okt 2019 Ganske normalt, men vil anbefale 2 kattebakker i alt. Nogle katte kan godt blive utilfredse hvis de skal tisse og skide i samme kasse. Killinger kan dog godt “glemme” at gå på toilettet, så nogle gange kan der ske uheldig når de pludselig får travlt med at komme på toilettet

  • #7   2. okt 2019 Er katten neutraliseret?

  • #8   2. okt 2019 Det der med at gøre ved siden af kassen... det er ikke bare en "tabt" lort, fordi den havde så travlt??
    Men ja! De er nogle sande banditter...…… og hvis det bliver værre, så er det bare lige teenageralderen der skal overståes. smiley
    Når den er omkring et års tid, er den stadig legesyg (det er en 10 årig også smiley ) men det er dog mere behersket smiley
    Tillykke med "barnet" - glæd dig over, at den er sund og rask smiley

    Luna:
    Hold da kæft en griner jeg fik mig - tak for det smiley :D smiley :D


  • #9   2. okt 2019 Tillykke I har en helt normalt killing smiley smiley smiley
    og så er det nu jeg siger at jeg har en 6 år gammel hankat som tager samme turer..... men det går vel over smiley

    men i forbindelse med rengøring af kattebakken, så køb noget godt kvalitets grus.
    jeg bruger selv golden grey master, men kan anbefale både AK og Superklump Kattegrus.
    grus fra div supermarkeder har jeg ikke så meget tiltro til. Dog er min nabo rigtig glade for kattegruset fra Lidl.

    men det jeg vil anbefale er et fint grus. Og så skal I sørger for at der er min 5-8 cm grus i bakken.
    Og det kan HELT klart anbefales en lukket bakke - især når man har en bandit, for så er gruset da kun et sted.
    når man så renser det så brug katteskeer. jeg bruger først den lidt grove og bagefter den fine ske. så undgå man at der ligger beskidt grus i bakken.

    det med at hun er lidt urenlig kan godt hænge sammen med at hun er utilfreds med bakken.
    det kan dog også skyldes at fruen har for travlt med at lege så hun ikke kan nå at komme i bakken


  • #10   2. okt 2019 Tusinde tak for alle jeres svar, det er beroligende smiley
    Og ja, hun er neutraliseret smiley


  • #11   3. okt 2019 Flere bakker er godt,så er der heller ikke så langt, hvis den skal på i sidste øjeblik.

    En bakke kan blive så ren, at den ikke fanger kattens opmærksomhed, en “ren bakke er for mig, en hvor der er skovlet 1-2 gange om dagen, og jeg gør kanter rene, tit med en baby våd serviet, gruset bliver sjældent skiftet helt, kun ved stank af dårlig mave smiley

    Drop OFF , altså en tabt lort, kan ske, mine er langhårede og Røde på snart 8år taber nu og da en klat, som har sider i pelsen på rumpen, de er tit lidt dråbeformede smiley og han dækker ikke til i bakken, selvom han skraber helt vildt, men er jeg ikke hjemme, så dækker Mitti tit til for ham smiley
    Mine katte er knapt 8 og 6 1/2år og tager stadig nogle ordentlige løbe ture, som regel lige ved min sengetid, og Røde har 1-2 nætter i ugen, hvor han leger med sin mus og snakker vildt meget i 1/2 times tid smiley
    Du har killing nu, det føles næsten som at have fået en baby, og det forandre dit liv for altid, men de kan opdrages, det tager bare lang tid og 1000 gentagelser, og når du tror den har forstået, så opdager du, at når du vender ryggen til, sååå gør den det stadig smiley


Kommentér på:
Hjælp! Hvordan opdrager vi killing? + urenlig

Annonce