{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.289 visninger | Oprettet:

KF *
KF *
Tilmeldt:
26. sep 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60

Pige truet med politi af...... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg må jo desværre ikke nævne navne i dårlige sammenhæng på dette forum, da det jo så opfattes som udhængning. Så istedet vil jeg blot hurtigt komme med et resume af en sag fra weekenden og informere om hvordan den er endt, hvilket jo må interesserer alle jer der fulgte med. Derudover jeg yderst interesseret i at høre om I mener dette er vejen frem og måden at behandle andre mennesker på...!

Las os kalde dem "X" og ”Q” i denne sammenhæng. Skulle folk ikke vide hvem der refereres til og være interesseret i at blive oplyst yderligere, kan de henvende sig til mig internt.

Jeg fik en henvendelse i weekenden fra en dame der havde fundet to hittekillinger. Da vi ikke pt. selv er i stand til at tage killinger ind til opflaskning, søgte jeg hjælp fra KG’s brugere.

En pige vi kan kalde for "Q" henvendte sig til mig på intern post og jeg gav hende nummeret til damen med de to killinger. Jeg gav samtidig damen med killingerne nummeret til "X" og sagde at hun kunne ringe der hvis intet andet dukkede op.
Men "Q" ringede og tilbød at tage killingerne ind til pleje med det samme og der gik ikke længe så kom damen forbi "Q" med de to killinger og alt var fryd og gammen. Men dagen efter bliver M pludselig overrumplet af personer fra "X" De siger at det er "X"'s killinger og de vil have dem tilbage omgående.
Hun bliver fortalt at hun er en dårlig killingeejer som har mistet killinger tidligere (hvilket hun aldrig har!)I og at hun bare har at overdrage de killinger med det vuns ellers vil de komme med politiet. Q er naturligvis i chok, for hvordan kan det være deres killinger, når damen selv kom og afleverede dem hos hende? Men denne hysteriske person fra "X" møder op ved ”Q”'s dør og holder øje med hvornår hun er hjemme. Da hun ikke kan få fat i hende på bopælen ringer hun istedet igen senere og bliver modbydelig i telefonen da hun ikke blev lukket ind pga "Q" ikke var hjemme, så bliver Q igen fortalt at hun er dårlig katteejer og man skal være hjemme 24timer i døgnet, når man har killinger (er I det? Vi er ihvertfald ikke.. gør det os til en dårlig katteformidling så? Dårlige eller uvidende kattejere? Er vi dyrplagere?) Jeg er målløs.
Nå men hvor om alting er, så taler jeg med "Q" i telefonen i over en time i aftes og hun fortæller at hun er dybt chokeret og skidt til mode. Samt ræd for at risikere at miste sine egne katte og blive hængt ud her på KG som "den onde" og kattemishandler. Hvorfor hun nu har valgt at overdrage killingerne! Jeg forsøgt så godt jeg kunne at tale hende fra det, og sige at hun ikke skyldte dem noget og hun skulle ignorere, men måtte jo også sande i sidste ende havde jeg nok taget samme valg. Hvor langt er man villig til at gå for et par hittekillinger, hvad er de værd i forhold til hvad du kan miste?
M's veninde som ellers allerede havde forelsket sig i (og sat sig på når tid var) en af killingerne, får nu at vide at hun kan købe den af "X" for 800kr, når den er gammel nok!
"Q" er blevet behandlet rigtig rigtig modbydeligt. Beskyldt diverse og kaldt diverse. truet med politi og chikaneret nok til at hun i dag kl. 12.30 overdragede hendes to hittekillinger til en fremmed kvinde, som tilmed havde den frækhed at spørge om de ikke skulle opføre sig som voksne mennesker for killingernes skyld!!!!!

Kvinden står og tager en anden kvindes killinger, Hun mener af gud ved hvilken årsag at de TILHØRER hende og "X" ......Det har de aldrig gjort og kommer aldrig til. Lige nu sidder der en rigtig ked af det pige tilbage med viden om at en anden dame har HENDES plejekillinger. Plejekillinger som hun tog til sig for at hjælpe og gøre gavn. Samtidig kan jeg kun håbe at der også sidder en håndfuld eller to mennesker der repræsenterer "X" og lige nu har en superdårlig smag i munden!


Der er brugt Mafia lignende metoder i denne sag. At true og troppe op ved ens dør for at forlange at få overdraget noget der ikke tilhører en selv. DET finder jeg forkasteligt. At voksne civiliseret mennesker kan synke så lavt og opfører sig sådanne, pga 2 sølle hittekillinger!!" som de end ikke har ret til.

Er de nu mere værd end et menneske og dettes ve og vel? Er det en magtkamp det her? En konkurrence om hvem der får flest killinger?
Er "X" altvidende katteorakler? Kun de ved hvad der er bedst og alle der handler, fodrer, eller opdrager anderledes er dyremishandlere der skal spredes falske rygter om og trues, dømmes og ses ned på?

Gad vide om det er samme metoder der er brugt på de forrige killinger der har været igennem i deres foretagende?!

Dette får ikke lov at blive fejet ind under gulvtæppet. Jeg er raaasende, målløs, trist og bare i chok..... I chok over denne udvikling, opførelse, tankegang. Handlemetode.

Jeg kan på ingen måde støtte "X"'s fremgangsmetoder og tankegang og vil derfor ikke længere henvise til dem. Derimod vil jeg gøre mit til for at advare imod deres metoder femover, overfor alle jeg kender i katteverdenen.

Tak fordi I lyttede med.

Mvh May-Britt


Kommentarer på:  Pige truet med politi af......
  • #2   24. okt 2007 Gælder det ikke om at redde flest killinger, istedet for hvem der redder ?

    Hold da op smiley


  • #3   24. okt 2007 Nej hvor latterligt...
    Jeg har stor melidenhed med hende der er blevet truet...
    Jeg blev virkelig rystet..
    Tror jeg fremover vil hente killingerne så ingen ved hvor de befinder sig... Puha.. Mange tanker og krammer til dig

    Sacha


  • #4   24. okt 2007 Ej, tænk at folk kan være sådan.... Får helt tårer i øjnene af at læse dette... smiley

  • #5   24. okt 2007 Jeg ved stadig ikke hvad jeg skal sige.
    Det er fandeme katte-gangstere det dér. Jeg forstår ingenting af det og jeg tager stor stor afstand fra dette foretagende.
    At folk kan få sig selv til sådan noget og at de efterfølgende kan holde sig selv ud, ja det er mig en gåde.
    ØV hvor jeg håber I har en dårlig smag i munden. Det er godt nok en vanvittig handling.
    Jeg er i chok og det er fandeme horibelt det her! Ej! Jeg kan ikke en gang formulere mig, så meget i chok er jeg. FØJ!


  • #6   24. okt 2007 Hvorfor finder X,QogM ikke selv ud af dette.

    Hvorfor er der brug for et talerør?

    Hvorfor skal det bringes som andenhånds viden, det er ærligt en smule teenage agtig i mine øre.

    Når de direkte involverde parter kommerpå banen så skal jeg gerne give min uforbeholdne mening til kende, men ikke før.


  • #7   24. okt 2007 Jeg synes da at det vigtigste i denne sag er at det bliver belyst og ikke går uvist hen!!
    Teenage-agtigt eller ej, så er det her ikke noget som burde finde sted i katteverdenen og der er jo nogen der må reagere på det her - i hvert fald i min verden!
    Så er jeg ligeglad med hvad det lyder til.
    Jeg håber at de personer der har stået for denne hetz og som har truet og gjort ved, at de skammer sig og ja.. At de viser deres ansigter i denne tråd.
    Jeg tror dog at chancen er minimal, da deres foretagende så kan være i fare for fiasko. Åh nej dog..!


  • #8   24. okt 2007 Jeg er slet ikke med på hvad der er sket her? Det lyder da fuldstændigt sygt? Hvem er X og alle de andre?

    KF*: Vil du ikke skrive en PB og lige sige hvad X og de andre bogstaver står for? ^^


  • #9   24. okt 2007 Hold da helt op... kan godt forstå du er i chok... stakkels pige, at blive truet på den måde... hvad fanden bilder de sig ind...

    Skal da lige vide, hvem der tales om, så hvis man en dag finder hittekillinger... de skal i hvert fald ikke ende i X's hænder...!


  • #11   24. okt 2007 Jamen skal vi da ikke alle læne os tilbage og vente på at X,Q og M kommer på banen med deres version.

    Jeg er efterhånden fuldstændig rundtosset af alle de beskyldninger der flyver rundt. Også fra personer der ikke har været til stede og dermed ikke ved mere end alle os andre.



  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #13   24. okt 2007 Jane, teenage agtig i dine ører?.... og hvad mener du så "H"'s opførelse er i såfald? Infantil eller blot uforskammet? Jeg er ikke et talerør. Jeg er mig og jeg er ret indblandet i dette uanset om du vil forstå det eller ej!

    (Q og M er den samme, der har været fejl i min skrivning )
    Q er blevet gjort opmærksom på at jeg skriver dette og om hun vil kommentere, må være helt op til hende.
    Ville du selv stå frem og hænge dem ud der har truet dig? læste du overhovedet mit indlæg? Derudover, vil jeg mene at Q har for megen klasse til at hænge ud og hidse sig op og blive hævngerrig. Det er blot mig der ikke kan styre mit temperament og holde min mund når nogle opfører sig ubehøvlet og respektløs over for andre og mig selv.
    - og mht X er de vist allerede på banen, fristes jeg til at sige



  • #14   24. okt 2007 Jane B - Jeg tror vi kommer til at vente længe førend X kommer på banen. Det vil simpelthen skade deres foretagende for meget.
    Men også jeg håber at både X og Q kommer på banen.. Disse ting bør frem i lyset.


  • sisse b
    sisse b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #15   24. okt 2007 nå men det er så mig der er den "onde" der har truet med bål og brand.

    det forfærdelige er bare at det ikke passer !

    jeg kan sørme ikke forstå at hvis jeg var så slem i telefonen som der bliver skrevet, at vi talte sammen i 5 kvarter....

    jeg sidder i saksen på grund af to ting, et så har den person der havde en aftale med os, ikke fortalt sandheden til hverken hende der fik killingerne, eller mig.

    og to, så er historien fra hende der "blev truet" blevet en anelse mere interessant fra den foregik.

    jeg har aldrig truet med at komme med politiet, jeg kan da ikke forestille mig at de gad og bruge bare 5 min på et par killinger.

    men det var den første kommentar jeg fik fra en veninde at de ville ikke anholdes, så stod jeg der og tænkte nååhh øhhh.

    og korrekt jeg bad dem om at blive en anelse mere modne for deres kattes skyld.
    det skyldes bla at de bare satte killingerne ind i transport kassen ude på gangen og derefter smak døren, ikke et ord om killingerne, deres ve og vel osv.

    måske var det en ide næste gang og høre hele historien før i brænder heksen på bålet.



  • Henriette H
    Henriette H Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #16   24. okt 2007 Øhhh.. Er det vigtigste ikke om killingerne har det godt?

  • #17   24. okt 2007 Sisse - Hvad fik dig i første omgang til at kontakte "Q" for at få killingerne 'tilbage'?
    Ejeren af plejekillingerne kunne ikke vente til søndag, hvor I kunne komme og hente killingerne. Q tog kontakten og ejeren af killingerne afleverede dem selv og var tilfreds med både "Q" og forholdene i dennes hjem.
    Du tager herefter kontakt til ejeren af killingerne for at få både nr og adresse på "Q" og fortæller at "Q" er en uansvarlig katteejer og at hun angiveligt skulle have mistet killinger før.. - Hvor disse informationer kommer fra, det melder historien intet om.

    Herefter vælger du så at?? Hvad? Hvis ikke det var trusler og et verbalt overfald, hvad var det så?
    Hvad gjorde det til Jeres killinger?
    Hvad var grunden til at Q ikke kunne beholde killingerne i hendes varetægt?

    Hvis historien ikke passer, er du så ikke sød at fylde hullerne?


  • #19   24. okt 2007 Henriette H - Jo det burde man mene. :0) Hvorfor det så bliver til en væmmelig og horibel kamp om hvem der skal have killingerne når de allerede ER blevet anbragt hos en kompetent plejefamilie, ja det er så dér jeg står af.

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #20   24. okt 2007 Ja det er fint Sisse, jeg talte så også med Q i 5 kvarter i aftes og jeg vælger så at tro på hende over dig.

    Og fortæl os så liiiiige hvad som får dig til at sige at de killinger tilhører "X" ! Hvordan det?

    Og ja killingerne blev overdraget på den måde fordi hun ikke ønskede dig ind i lejligheden., såre simpelt


  • #21   24. okt 2007 Denise - Hvilken abe? Det er Sisse som anklages i denne tråd..

  • #22   24. okt 2007 KF* - Jamen, på denne måde kan det jo så hurtigt blive til en "hvem sagde hvad" kamp - og hvem taber? Det gør begge parter. For mig, ser det ud som om, at du udelukkende har oprettet denne tråd, for at søle "konkurrencen" til. Hvad er der blevet af email/telefon/snailmail ? Hvad med at ringe de involverede parter op - Altså dem ALLE sammen - før du begynder mudderkastningen? Og sikre dig at du har alle fakta HELT på plads. Jeg syntes helt ærligt det er en svinestreg at hænge de tre parter ud på den måde her.



  • #23   24. okt 2007 Hvor er det langt ude. Når killingerne er overdraget er de overdraget. Ingen fortrydelsesret, du har afskrevet dig ansvaret og rettigheden til dem.

    Hvor er det modbydeligt at køre sådan på et medmenneske der forsøger at hjælpe. Jeg håber de har rigtig dårlig smag i munden.


  • #24   24. okt 2007 TanjaMarie tror du selv på du får en fornuftig samtale med nogen der har opført sig som 5-årige skolebørn der slås om fodbolden i skolegården?

  • #25   24. okt 2007 Indienite - Jeg håber det, er spændt på om jeg håber på for meget smiley

  • #26   24. okt 2007 Hold da helt op....

  • #27   24. okt 2007 Denise - Lige netop. Du kan ikke bevise noget som helst, og lige nu smider du blot benzin på bålet, istedet for at lade parterne komme med deres forklaringer. Og jeg syntes faktisk at det er meget meget skidt, at den eneste der har forklaret sig er Sisse, når der er hele 3 parter involveret.

    Og så er det forøvrigt pissefrækt af dig at indikere at Sisse ikke er et selvstændigt menneske, der kan handle på egen hånd.


  • #28   24. okt 2007 Jeg tror desværre du bliver skuffet TanjaMarie :o) Men måske kan de overraske os.

    Det er chokerende at noget som skulle være en god handling for dyrets bedste bliver en krig om hvem der har ret til at passe killingerne. Hvem vil man så det bedste? Sig selv eller killingerne?

    Forresten vil jeg vove mig til at sige at KF næppe blot er talerør, men 100% til at stole på.


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #29   24. okt 2007 ja naturligvis ser du det Tanja Marie.. naturligvis smiley

    Og se hvad du vil... hvis ikke der var givet en grund til at svine til, kunne jeg jo ligesom heller ikke gøre det, vel?
    Jeg har alllerede kontaktet overhovedet hos X og der fik jeg af vide at hun ikke så nogen grund til at jeg blev blandet ind i det... ergo ønsker ingen dette kommer ud. jeg er blandet ind i dette.. det er mig som har formidlet kontakten til disse killinger, det forstår du ikke eller?

    En sag som denne skal frem og ikke ties.. man ligger som man har redt. Behandl andre som du gerne selv vil behandles og har du intet at skjule har du heller intet at frygte!


  • #30   24. okt 2007 Så i og med at du har formidlet kontakten, er du blevet et al-vidende orakel ? Du har simpelthen lyttet med på de samtaler der er gået forud for alt det her? Hvad gør lige netop dig i stand til at bedømme hvem af parterne der taler sandt? Og hvorfor ringe til "overhovedet" hos "X" - når det ikke er "overhovedet" der har været involveret, men derimod Sisse. Syntes du helt ærligt ikke, at det havde været en lille smule mere gennemtænkt at ringe til både sisse, Q og M ?
    Og det er da fløjtende ligegyldigt om det kommer ud eller ej - Det er bare metoden det kommer ud på, jeg har et problem med. For du er på ingen måder upartisk i denne sag. Tværtimod.


  • #32   24. okt 2007 jeg kan så fortælle at det var mig der fik nogle killinger afleveret hos mig... Jeg anede ikke at andre var kontaktet ang disse killinger og tog dem til mig, da jeg troede de ellers ville blive aflivet...

    Det skal desuden siges at jeg havde en veninde på besøg under det her opkald, så hun har hørt hvad der er blevet sagt...

    Jeg bliver så ringet op og snakker med en kvinde som gerne vil høre hvordan "deres" killinger har det - jeg er ret forvirret og svarer at de har det fint... Jeg bliver spurgt om hvad jeg fodrer med og straks bliver jeg svaret meget agressivt at det er helt forkert og jeg har bestemt ikke forstand på katte. De her killinger skal præges! jeg svarer at jeg altså har en meget interesseret missemor og hendes killing på 5 mdr. jeg får så at vide at "de her killinger skal have nogle ordentlige katte hos dem" (hvorfor mine katte ikke er ordentlige ved jeg så ikke, der findes ikke bedre i mine øjne). Desuden får jeg at vide at hun har været på min adresse og der var ingen hjemme så jeg er ikke egnet til at passe killinger... Jeg forklarer at jeg har altså været i skole og min søster og veninde har altså sørget for killingerne i mellemtiden, men hun så tilsyneladende snakket med nogle arbejdere som siger der har været tomt hele dagen. Om de er blinde eller dumme ved jeg ikke, for min søster har altså været her og det samme har min veninde. Min veninde går så gennem kælderen skal det lige siges, da vi bor i samme bygning. Jeg får at vide at man kan altså ikke passe killinger hvis man ikke er hjemme konstant (hvilket er ret sjovt for jeg ringer mange gange til hende igår på et hjemmenr hvor hun ikke er hjemme, og hun har selv 2 små killinger) Jeg får desuden at vide at jeg har sagt at jeg har små killinger i hjemmet, og det er jo løgn! Jeg svarer så at det kan jeg ikke forstå, for hende der afleverede killingerne var altså inde og hilse på mine katte og ingen af dem ser jo altså ud til at være 3 uger gamle... Jeg får så meget hårdt sagt at "jeg har de her killinger under falske forudsætninger og det er ikke mine og hvis jeg ikke afleverer dem vi hun møde op med politiet." Desuden skulle hende som fandt killingerne have kimet mig ned i døgndrift, hvor jeg ikke havde taget telefonen - men jeg har altså ikke fået et eneste opkald.

    Jeg overvejer flere gange bare at smide på, men er meget utryg ved at hun har min adresse og vil kontakte politiet - og efter en masse forklaringer med at jeg altså kan bevise det ene og det andet bla med min mobil og så det jeg havde skrevet herinde til KF *. Så tingene køler lidt ned og vi snakker egentlig okay sammen, og jeg får at vide at min veninde som så gerne ville have haft Diesel kan reservere ham og så købe ham når han er gammel nok. Jeg siger så at hvis de har et bedre hjem så syns jeg helt klart at killingerne skal derhen, for jeg vil jo bare det bedste for dem, og jeg vil så snakke med min veninde ang at reservere ham - hvilket hun så afslår da hun har hørt hvordan jeg er blevet snakket til.

    Jeg ringer til hende som afleverede killingerne hos mig og hun fortæller mig følgende: hun har slet ikke sagt jeg havde små killinger, hun havde sagt at hun havde snakket med mine katte som så meget fine og velplejede ug (okay små-buttet sagde hun faktisk om Amira :D) og at hun mente de ville få det godt hos mig. Hun havde så derimod fået at vide af den samme kvinde som jeg snakkede med at det var noget rigtigt skidt at hun havde givet killingerne til mig da jeg havde haft killinger før som var døde fra mig! (slå følgende katte op: Blanding af racer Silke, Avalon, Ymer og Samson - og fortæl mig hvor døde de ser ud? - dette er de eneste killinger jeg har haft) Min sidste killing Cassiopeia er desværre ikke oprettet herinde, men jeg vil med glæde sende billeder jeg har fået af de nye ejere...

    Jeg har faktisk haft det rigtigt skidt over det her, specielt at få at vide jeg ikke har forstand på katte da jeg ville gå gennem ild og vand for mine katte, de betyder alt for mig...

    Killingerne blev så hentet i dag, og jeg må nok indrømme at jeg egentlig bare helst vil have dem ud af døren og ikke snakke med hende her igen. Min veninde spørger dog ind til hvor kattene havner og hun får at vide de skal hjem til hende, hvor hun har 5 voksne katte og 2 små killinger. Ingen af de voksne har dog - efter hvad jeg har forstået - mælk, så jeg kan ikke se hvordan den situation er bedre end hos mig, udover at der er 2 andre killinger, som jo ikke er livsnødvendigt når de var 2 i forvejen. Desuden har jeg undret mig over at andre herinde har nøjagtigt samme situation som mig, med en voksen kat og en stor killing - og de er tilsyneladende egnede som plejefamilie, men jeg er ikke... Der blev ikke spurgt om hvornår killingerne sidst havde fået mad eller om de selv kan komme af med afføring.

    Det er så her at vi får at vide at for mine kattes skyld skal vi blive mere modne (øhh?) og min veninde bliver ret gal og svarer at det er ikke os der truer med politi. og her begynder samtalen så at blive ret træls - igen, og hun vender sig om og begynder at gå og min veninde smækker døren i med en kort bemærkning som jeg så ikke vil nævne her...

    Så nu sidder jeg så her og føler at der går alle mulige rygter om hvor ond jeg er mod katte, selvom de lever bedre end jeg selv gør, og jeg har samtidigt en veninde som græder over hun har mistet den killing hun havde knyttet sig så meget til, og hun føler ikke de har fået en bedre situation end de havde her...

    Det her er ikke for at bliver uvenner med nogen, killingerne er hentet og jeg har heldigvis mine dejlige katte tilbage... Men jeg syntes bare det er vigtigt ikke at begynde at kaste med mudder før man overhovedet ved hvordan situationen i virkeligheden er... Og så er jeg bare knust over at have fået at vide at jeg ikke kunne passe de her to, når vi har knoklet i døgndrift med at give dem modermælkserstatning osv - specielt når alternativet for de her små var at de sku leve af hestefoder og til sidst dø af sult..

    Det skal forresten lige siges at jeg har snakket med en fra "X" som var meget sød og forstående og gerne ville hjælpe mig...


  • #34   24. okt 2007 Charlotte D - Hvorfor vil det det? Du kan da ikke dømme en hel forening, på baggrund af anklager mod et enkeltstående medlem?
    Det virker for mig fuldstændig uforståeligt..


  • #37   24. okt 2007 Det skal desuden nævnes at hvis jeg var blevet kontaktet på en pæn måde hvor der var blevet sagt "vi har et hjem som ville være endnu bedre for de små.." så havde jeg sagt ja til det med det samme, da jeg ligesom andre kun vil have de skal have det godt... Men må da selvfølgelig indrømme at jeg savner dem, ligesom min veninde gør...

  • #38   24. okt 2007 Michelle :o) :o) Er ked af hvad du har været igennem men hvor er det flot håndteret.

    Jeg har det som Charlotte... Jeg ville da vælge en anden "organisation" hvor der ikke er brodne kar, det ødelægger da helt sikkert navn og rygte, når én gør noget dumt.


  • #39   24. okt 2007 Igen enig med Charlotte i det sidste indlæg

  • #40   24. okt 2007 - jeg er overhovedet heller ik ude på at kritisere "X" på nogen måde, jeg kontakede hende der står for det og hun var rigtigt sød og sagde at det var hun rigtigt ked af hvis det var sandt... Jeg syns det er fantastisk at de gør det kæmpe arbejde, men jeg syntes også man skal være sikker i sin sag hvis man kommer med anklager og så skal man vigtigst af alt tale pænt...

    Jeg fik desuden at vide igår at "det vidste jeg jo at sådan var katteverdenen.." øh, nej det vidste jeg ikke - jeg er ikke opdrætter eller noget, jeg prøvede sådan set bare at hjælpe nogle killinger.. men det lyder da godt nok ubehageligt hvis det er sådan det foregår...


  • #41   24. okt 2007 Michelle - Du er en knag. Flot at du kommer på banen og i det hele taget flot håndteret.
    Jeg er ked af at du har været udsat for den urimelige behandling du har, og er også ked af at du blev tvunget ud i en sådan situation at du måtte gå af med killingerne.

    Dyb dyb respekt for at du står frem. Jeg vil til enhver tid foretrække en ærlig, omsorgsfuld og kompetent pige som dig til at tage sig af hittekillinger, fremfor en person som vil tage grimme metoder i brug og gør krav på nogle killinger der slet ikke tilhører vedkommende.


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #42   24. okt 2007 Michelle. min dybeste respekt for at du formår at holde en sober tone, det er mere end hvad man kan sige om mig ofte. Mit temperament vil bare ikke holde igen nogle gange i kampens hede. Jeg har virkelig noget at lære der smiley
    Men som sagt respekt. Jeg stoler 100% på dig og din forklaring og du kan nu se at vi er rigtig mange som støtter dig smiley


  • sisse b
    sisse b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #43   24. okt 2007 Denise :
    nej jeg tror heller ikke jeg slipper for det her, men det er bare kedeligt når det er baseret på en løgn.

    men det her er jo lavet for at svine os og vores arbejde til, så jeg er ikke overrasket over hvor spændende historien pludselig er blevet.


  • #44   24. okt 2007 Jamen, kæreste Denise. I og med du skriver dette; "Og jeg er sikker på Sisse ikke har handlet på egen hånd, men efter ordre, men jeg kan ikke bevise det, derfor aben." - indikerer du at Sisse ikke skulle være i stand til at tage en egenrådig beslutning. Jeg havde ellers en klar idé om at Sisse er et voksent menneske, i stand til at tage sine egne beslutninger og stå ved dem, men det ved du tilsyneladende mere om. Eller hvad?

    Og hvordan er det kommet frem at det ikke var Sisse alene? Jeg ser ikke andre navne nævnt nogen steder. Men hvis du vil være sød at pege det ud for mig, så skal jeg da selvfølgelig nok bøje mig i støvet, hvis det viser sig, at du har ret.

    Og har du, kære Denise, mere ret til at blande dig? Og hvad giver lige netop dig mere viden om denne sag, end vi andre har?


  • #45   24. okt 2007 men det her er jo lavet for at svine os og vores arbejde til, så jeg er ikke overrasket over hvor spændende historien pludselig er blevet.

    Der røg hovedet vist på sømmet. Nu bliver en af os vel også snart meldt for for dyremishandling.



  • #46   24. okt 2007 TanjaMarie - er du ikke venlig at lade være med at være så nedladende? Vi er vel alle voksne mennesker og ikke alle herinde er du's.
    Kæreste, kære, søde ven, lille du eller lign. burde vel ikke være nødvendigt?


  • #47   24. okt 2007 Denise - Ja, jeg har slettet mit indlæg. Ville faktisk slette begge to, men man må kun slette et indlæg om dagen. Hvor skal vi hen med denne udenomssnak ? Har du en pointe du gerne vil have frem, og i såfald - hvad er pointen? smiley

  • #51   24. okt 2007 Camilla - Skal vi ikke holde os til trådens emne, frem for at diktere hinanden hvad og hvordan der skal skrives ?

  • #52   24. okt 2007 Jeg er rørende enig med Dorthe.

  • #53   24. okt 2007 Hvorfor er du så nedladende Tanja? Jeg forstår ikke hvorfor der er brug for det?

    Jeg tror ikke du får navne på i forum når vi ikke må hænge ud... :o) Men måske kan du skrive en PB til de indvolerede som står ærligt frem og få navne på bordet hvis det er så vitige.



  • #54   24. okt 2007 Nej, Denise. Synd er at give en skaldet mand en kam. Og ved du hvad der er endnu mere synd? At tage den fra ham igen.


  • sisse b
    sisse b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #55   24. okt 2007 Camilla G :
    hej jeg kontaktede ikke Q for at få killingerne tilbage men for at finde ud af hvad der foregik, og vigtigts af alt hvordan det stod til med dem.
    jeg kunne så i løbet af samtalen høre at der var for mange huller i Q viden om killinger.

    ejeren kunne godt vente til dagen efter, og vi aftalte hvornår jeg skulle hente dem, kl 23 fik jeg en sms om at de var hentet, ikke afleveret men hentet.

    jeg har ikke fortalt nogen at Q har mistet killinger, eller er en dårlig kattejer, jeg kender hende jo ikke.

    jeg har aldrig sagt at det var "vores" killinger.
    Q valgte selv at jeg skulle hente killingerne.

    jeg har prøvet at fylde hullerne så godt som jeg kunne.


  • #56   24. okt 2007 Hvem er ejeren af killingerne som er blevet overdraget? Man kan da ikke først aflevere dem et sted og så fortryde og aflevere dem et nyt sted.

    Og hvor fik alle de fantastiske killiingeplejere deres viden fra? Alle er vel startet ud med huller i deres viden? Det er godt nok en tynd forklaring på hvorfor michelle var så uegnet.


  • #57   24. okt 2007 - og igen, den her tråd er ikke lavet for at svine nogen organisation til. Jeg kontaktede KF * for at fortælle at jeg nok desværre blev nødt til at give killingerne videre, da det jo var hende jeg har fået telefonnummeret fra... Jeg syntes bare at folk som repræsenterer denne organisation burde tale pænt og undlade at komme med anklager om løgne, uvidenhed, utilstrækkelige katte og hvad ved jeg...Jeg forstår endnu ikke hvorfor jeg ikke kunne give disse katte et ligeså godt hjem...

    -Og jeg kan virkelig ikke se hvilken grund jeg skulle have til at lyve. Det er et meget flot arbejde at hjælpe små killinger, og det vil jeg absolut ikke forhindre på nogen måde (og jeg er vel heller ikke en konkurrent?). Jeg har bare fortalt hvordan jeg blev talt til at hvordan det fik mig til at føle...


  • #58   24. okt 2007 Ikke ment som at jeg vil have navn på, men man kan da ikke eje dem, og så afsætte dem, og så hente dem igen. Når du ha afskrevet dig ansvaret og lagt dem i Michelles hænder er det ikke andre end Michelle der kan kalde sig ejer?

  • #59   24. okt 2007 Ai hold dog op nu. For pokker da også.

    Dette her er ikke andet end sensationslyst til fnidder fnadder, og mudderkast. Og heltærligt, er der nogen her der kan påstå der nogensinde er kommet noget konstruktivt ud af ovennævnte.

    Er enig i, at trådstarteren burde have kontaktet alle implicerede, inden hun begynder at svine nogen. Hvor er det grimt. I må altså have mig undskyldt,men er det her ikke lidt langt ude. Der er sgu da ingen der er blevet truet til at udlevere nogen killinger. Der er da efter min mening heller ikke nogen her, der ikke kan tænke selv.

    Prøv lige at stop op, og tag den her med. Det i får udleveret i starten af denne tråd er 2 og 3 håndsoplysniinger. I der har været med længe, ved da hvor stærkt det kan gå.

    Jo, gu lyder det da synd for Michelle, hed hun det, men helt ærligt. I tror da forhåbentlig på, der er flere sider af denne historie.

    Nu vil jeg gå i seng, for jeg gider personligt ikke bruge kræfter på at svine nogen. Heller ikke Maybritt, der selv lægger tonen i dette indlæg. Det er mit liv simpelthen for kort til.


  • #60   24. okt 2007 føøøj jeg vil slet ikke kommentere denne debat , blot sende ros til michelle ;O) det er jo tydeligt at se i denne debat hvem der har været katten og hvem der har været musen smiley
    en ting er sikkert anbefaling af x siden det bliver der ikke noget af fra min side :S


  • #61   24. okt 2007 Michelle - Du er jo ikke trådstarteren, jeg kan virkelig ikke se hvorfor det er KF* der har startet tråden, og ikke dig.
    Den eneste grund jeg kan se, og jeg gør opmærksom på at dette er min egen mening (jeg kan nemlig godt tænke selvstændigt), det er at KF* har fået noget snavs på "X". Jeg tvivler meget på at det er for dine blå øjnes skyld, Michelle.


  • #62   24. okt 2007 TanjaMarie - Det kan vi sagtens. Min bøn er såre simpel - at du prøver at pakke den nedværdigende tone ned. *SS*

    Ja, hittekilling er et godt koncept og guderne skal vide at der er behov for nogen der kan hjælper nødstedte dyr i DK..
    Men hvad hjælper et godt koncept hvis ansigterne udadtil/plejefamilierne skaber et dårligt ry?
    Virkeligheden er jo hård. Dårlig omtale - dårlig forretning.


  • #63   24. okt 2007 Michelle. Hvorfor er denne tråd sålavet. Det forstår jeg sørmeikke?

  • #64   24. okt 2007 Anne N hvordan kan du vide at ingen er blevet truet? Var du en del af det?

    Jeg må sige at jeg tror på dem som kan komme med en forklaring og en argumentation som ikke bare er fnidderfnadder? Måske også fordi jeg ved at mindst én af dem er et virkelig ærligt menneske som aldrig ville oprette en debat af hævnlyst.


  • #65   24. okt 2007 Jeg ved ikke hvorfor jeg er uviden. Killingerne er ca 3-4 uger gamle. De har fået modermælkserstatning hver 3. time og så har de fået opblødt killingefoder og kogt hvidfisk med modermælkserstatning blandet i, som de selv spiser med stor fornøjelse... de har været meget i hænder og er blevet mysset meget af Amira. De kan selv komme af med afføring. De startede med ikke at have nogen appetit men efter en masse forsøg begyndte de at være aktive, spinde og have en rigtigt god appetit...

    Det her har jeg altså ik gættet mig til, jeg har læst bøger, søgt på nettet og haft min dyrlæge og jer her fra KG på råd fra mine egne blev født... Hvis det er forkert vil jeg meget gerne vide det - også hvis i mener jeg manglede noget. Jeg vil gerne indrømme at jeg også har været nødt til at gå i skole, da jeg læser til sygeplejerske - men der har min søster og min veninde hjulpet til.

    Og ja, jeg valgte at ringe og sige at hun gerne måtte hente killingerne, for jeg syntes bestemt ikke det var sjovt det her...


  • #66   24. okt 2007 Når de fungere som en sammenslutning, hvor plejefamilierne åbenbart handler selvstændigt, så burde man nok få lavet nogle retningslinier for hvad man gør og ikke gør, eller lader det hele gå igennem én eller to kontaktpersoner!
    Jeg synes det i bund og grund fortæller at der ikke er styr på de frivillige i den organisation.


  • #67   24. okt 2007 Camilla G - 35 killinger - and still counting - på omkring 1½ måned. Kan godt se at det er superdårlig forretning.

    Og skulle vi så ikke lade være med at verfe med objekter af geologisk oprindelse, når vi selv hersker i et transparent domicil? ;o)


  • #69   24. okt 2007 *GG* Du er sgu morsom Tanja. For dælen altså.
    Jeg nægter simpelthen at tro på at du ikke kan se sammenhængen i hvad jeg skriver. Specielt når du er så åbenlyst begavet og har ordet i din magt. Gammelt ordsprog - moderne skrevet. Wow. *GG*

    Indienite* - Giver dig ret. Det lader til at den højre arm ikke ved hvad den venstre laver.
    (logger af for i aften. Godnat folkens)


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #70   24. okt 2007 Anne fordi jeg havde frutrationer jeg skulle ud med, fordi jeg følte at både jeg og michelle var blevet behandlet ekstremt respektløst.. fordi jeg var skuffet over X og deres fremgangsmetoder, og fordi jeg havde lyst til at omverdenen skulle se hvordan man også kan erhverve sig killinger, fordi fordi fordi fordi jeg havde lyst og fordi jeg kunne og fordi ingen skal eller kan bestemme hvilke slags tråde jeg skriver og og og bare fordi. Har du et problem med det? så sig endelig frem smiley

    Sisse.
    "jeg kunne så i løbet af samtalen høre at der var for mange huller i Q viden om killinger" i forhold til din viden?
    Hvordan kan du sætte dig som dommer overfor hvordan andre mennesker behandler nogle killinger? de havde intet med jer at gøre? hvorfor er det så svært at forstå?
    Hvordan Michelle behandler de killinger kan slet slet kke være din sag... hvad med at råde og hjælpe og støte andre til mere viden fremfor at lyve, dømme og tage killingerne fra hende?

    Og ps... alle mine killinger vil fremover blive fodret med helstegte pattegrise og hele kyllinger med ben i fra de er to uger.. nogen der er utilfredse? Bar ærvligt smiley


  • sisse b
    sisse b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #71   24. okt 2007 Camilla G:
    du har ret dårlig omtale er dårlig forretning.

    men hvem har skabt den omtale og på baggrund af hvad ?
    jeg kan ikke give jer nogen sensation, for der har ikke været nogen, tænk jer om inden i bare dømmer "os" men lige idag mest mig.

    kunne det være at historien var skabt med et ulækkert formål ?
    kunne det være at i blev ført bag lyset ?
    kunne det være at det slet ikke var meningen at sandheden kom på bordet ?

    når jeg læser trådstarters indlæg kan jeg ikke genkende de ting som er sket.
    jeg er meget skuffet.


  • #72   24. okt 2007 Anne N: Igen - fordi jeg syntes at det er forkert at når man repræsenterer en organisation som denne så forlanger at få killinger udleveret, kommer med beskyldninger om at nogle er uvidende, på trods af at flere herinde, inkl. opdrættere siger det er det rigtige jeg har gjort? og at mine katte ikke er ordentlige? Jeg fik desuden at vide at selvom min killing ikke er adfærdsvanslelig nu, kunne jeg jo ikke vide hvordan hun ville blive om 5 eller 10 år... Hvorfor sku min killing blive adfærdsvanskelig? Hun har haft sin mor, hun har haft mig, hun har fået al den opmærksomhed hun kunne ønske sig, det bedste foder osv? Hvis noget gør mig vred så er det at det her også sku gå ud over mine katte?! Og så når det kommer fra en person som aldrig har mødt dem?

    Det at jeg tog to små hittekillinger til mig ønsker jeg altså ikke går ud over mine egne to... Jeg ønsker ikke at politiet skal blandes ind i noget der har med mig at gøre og jeg ønsker heller ikke at blive kaldt for dyremishandler... Hvis jeg skal være helt ærlig var jeg vildt bange for at blive kimet ned og blive svinet til, og at der ville gå endnu værre rygter om mig end der tilsyneladende gjorde i forvejen... Så derfor følte jeg at jeg ikke havde andet valg end at give dem fra mig, specielt da det drejede sig om nogen som kunne finde på at dukke op på min adresse...


  • #73   24. okt 2007 Camilla - Jamen, jeg kan da sagtens se sammenhængen i det du skriver. Jeg er bare ikke enig. Og det skal der jo også være plads til. Og så er jeg vidst forøvrigt ikke den eneste sarkastiske her ;o)

    Jeg vil også pakke mine sydfrugter, denne debat er vidst løbet ud i sandet. Folk må jo vælge at tro på hvem de nu engang har lyst til. Hverken Michelle eller Sisse har mulighed for at bevise hvem der taler sandt, og så må folket jo selv beslutte sig.

    Jeg syntes bare det er superærgerligt, at denne tråd er blevet startet, for al denne mudderkastning kunne sagtens have været taget langt mere privat.
    Jeg har en rigtig grim fornemmelse af at KF* længe har ventet på en chance for at støbe kugler mod "X". Om det er fordi hun ikke er konkurrence-dygtig, eller om det bare er ren og skær misundelse vil jeg ikke begynde at gætte på.

    Surt at det at gøre en forskel, kan være sådan noget forbandet misk-mask.

    Men jeg kører nu gerne 400 km igen, for at redde et par hittekillinger. Også selvom man risikerer at blive brændt på bålet.


  • sisse b
    sisse b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #74   24. okt 2007 nåh nu er jeg med "kf" du digter bare videre.

    godnat !


  • #75   24. okt 2007 Det er så mig der er veninden til Michelle, og har været med i hele det her forløb. Vi havde kaldt de to små killinger for ´Diesel og Kashmir (begge helt sorte, men kashmir har en lille hvid plet på halsen). Og jeg havde så sat mig på Diesel, som bare havde snydt sig ind i mit hjerte. Han var bare den dejligste killing, meget kontakt søgende og kravlede altid op på mit bryst for at ligge sig til at sove der. smiley Jeg må indrømme at jeg virkelig græd da killingerne blev hentet (og det er ellers ikke fordi jeg normaltvis har nemt til tårer). Mest fordi jeg kommer til at savne de to små, men også fordi at hun var en virkelig ubehagelig repræsentant for X (har snakket med en af bestyrende for X, efter dette skete, og hun var rigtig sød, så det er intet personligt mod dem). Det eneste vi ved om hende der kommer og tager killingerne er at hun har været virkelig ubehagelig over for os, så min første tanke er: "hvordan har hun tænkt sig at være over for killingerne?". Jeg spørger hende, om de omgivelser de kommer hen til, men får ikke nogle særlig indebydende svar, og hun spørger slet ikke til killingerne. Der går selvfølgelig nogle alarm signaler igennem hovedet på mig, men vil jo heller ikke have taget min kat fra mig, da hun jo har truet med politiet.

    Jeg sidder med en hel tom fornemmelse. Det vigtigste er jo killingerne, hvordan kan det hele være kommet så vidt. hvordan kan en person være sådan over for andre medmennesker, uden at vide noget om dem. Hvordan har killingerne det mon? De havde allerede mistet deres mor, og nu mistede de igen et rigtig godt og kærligt hjem, for igen at komme til et nyt hjem.

    Synes det er en skam at vi er kommet så dårligt fra det hele, at det ikke bare havde været en imødekommende person, som så ville give feedback på hvordan det går med de to små. Håber der kommer en løsning på det hele. Er utroligt hvordan man kan knytte sig til to killinger på få dage...


  • #77   24. okt 2007 Dette er godt nok ikke et indlæg ift. diskussionen om hvem der har ret eller uret, blot en sidebemærkning;)

    Det lyder da til, at det ikke vil være så svært at finde en plejefamilie til hittekillinger, når der er så meget rift om at pleje dem. Og dét synes jeg da er glædeligt smiley Jeg er sikker på at både X og Y og Z vil være bedre plejere end mig selv, så jeg vil trygt overlade eventuelle hittemisser til hvem af dem, der nu er geografisk nærmest.


  • #78   24. okt 2007 Ja det kunne godt være Sisse, men nej... Sorry men du kan ikke rode dig ud af den ved at sende lorten videre.

    Et ulækkert formål? Er det Se & hør det her :o)


  • #79   24. okt 2007 Hvorfor sletter du dine indlæg om ulækre formål og at vi bliver ført bag lyset Sisse?

  • #80   24. okt 2007 Hov haha jeg er blevet blind smiley Sorry Sisse smiley

    Godnat


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #81   24. okt 2007 flot Tanja, nu handler det om god eller dårlig forretning eller hvad?

    35 and still counting... er det et kapløb hvem ræser du mod? Hvad skal du nå?, har `du sat et mål med hvor mange I skal nå inden året er omme eller årtiet eller? og derfor begynder I så at stjæle hittekillinger fra andre og få ejer fornemmelser over samtlige hittekillinger?

    hvilke er med i jeres tællerier? disse to? djursland killingerne? ja jeg undrer mig bare, for det er jo ikke til at vide med den måde I "erhverver" killinger på.

    Måske du skulle begynde at koncentrere jer om kvalitet, fremfor kvantitet? flyt fokuset? smiley

    Hvis killinger har en god opvækst og bliver sunde og normale og dem de er gos gør deres bedste, så er det fint. det andet kan jeg ikke bruge til en skid. du dømmer og har fået nykker, det viste du tydeligt i den forrige tråd med Michelle og den kogte fisk.

    Jeg formidlede kontakten til Michelle, hvis jeg ikke mente hun gjorde det godt nok, skulle jeg nok håndtere sagen. Og det ville jeg gøre ved at komme med råd og hjælp. sgu ikke tage over og true mig til killingerne og lad os blive ved det, for det er det denne tråd handler om.. I har handlet dybt forkasteligt og blandet jer i en sag I ikke burde. blot fordi man fodrer eller opfostrer anderledes end jer, gør det ikke folk til dårlige katteejere eller plejefamilier!

    God nat for denne gang. vækkeuret ringer om 4 timer smiley


  • #82   24. okt 2007 igen - hvilket formål skulle mig og min veninde have for at lyve om det her? Jeg følte mig rigtigt dårligt behandlet, på trods af at jeg prøvede på at gøre en god gerning og min veninde er knust over at have mistet den killing hun var så glad for - det er altså den eneste grund...

    Jeg er altså ikke ude på at starte min egen organisation og stjæle nogens killinger? så hvorfor skulle jeg være interesseret i at lyve? Jeg er heller ik ude på at kritisere hele organisationen overhovedet, og det kan ikke pointeres nok at jeg syntes jeg blev pænt behandlet af hende der står for det... I gør et rigtigt dejligt arbejde, det har jeg hele tiden syntes... men det at man er i katteverdenen behøves jo ik betyde man skal springe i struben på andre inden de overhovedet når at blinke med øjnene... husk på at vi andre er ikke i samme branche, og ved ikke hvordan det tilsyneladende er i katteverdenen...


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #84   24. okt 2007 Tanja Marie... du bliver ved med at kaste guldkorn ud, LOL jeg kommer sgu da aldrig i seng, KONKURRENCE DYGTIG.... MISUNDELSE... lol

    JA DET ER SGU DA DET.... for dette er min levevej og jeg vil have enedomæne i denne branche, jeg vil bare tjene penge og blive rig og ...ej jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Hør her Trunte. du aner ikk en fis om mig og hvad jeg står for, Du har fået nykker og tror at du er en del af et verdens firma. fat dog at vi alle er interesseret i det samme, at redde killinger. det er ikke en konkurrence. Hvorfor det ikke burde være nødvendigt at stjæle killinger fra hinanden!!
    Og havde det været en konkurrence er jeg da godt nok ikke den skarpeste kniv i skuffen eftersom jeg de sidste par uger har henvist intet mindre end 4 til Hittekilling.dk! Doooooh LOL.
    Jeg har lige tilbragt 9 måneder i udlandet. Rejst og oplevet en fantastisk verden. Ja sgu jeg er misundelig på dig og din navle... puha da da... haha smiley

    Der er faktisk andet i min verden end katte og hittekillinger.. Jeg har et liv også. Jeg har prioriteret arbejde lige nu frem for at tage killinger ind. så hvis jeg er i konkurrence eller forretningskvinde er jeg godt nok en dårlig en, må jeg sige ;o) tak fordi du gav mig losset, nu må jeg hellere smide alt hvad jeg har i hænderne og tage 35 killinger ind i min lejlighed over de næste HALVANDEN MÅNED hahahah smiley tænk før du taler søde og brug lidt mere krudt på kattene fremfor at fremhæve dig selv, din viden og dit medlemskab...


  • #85   24. okt 2007 ..og så lige et sidste indlæg for i aften: Hvorfor skulle KF * være en konkurrent for nogle? I har da det samme mål og ønsker alle de samme ting, så jeg kan altså ikke se det er en konkurrence det her, så længe de killinger der har brug for hjælp, bliver hjulpet så er i vel alle glade? KF * har på ingen måde udtrykt over for mig at hun vil "konkurrere" med nogen.. tværtimod har hun sagt at hun gerne ville samarbejde med jer og derfor havde henvendt folk til jer...

  • #86   24. okt 2007 KF* - pointen var nu, at vi dækker et behov, der tydeligvis er der.
    Ikke en skid andet, at du ligger mere i det kan kun være dit problem. Og det er godt nok en grim beskyldning du kommer med der - stjæler killinger? Så vidt jeg er orienteret, blev de overgivet personligt, hvilket du selv har skrevet, jeg kan ikke se hverken ski-masker eller smadrede ruder. Så et røveri/tyveri var det jo nok ikke ligefrem!

    Og hvorfor skriver du I, når der flere gange er blevet sagt, at Sisse handlede på egen hånd - fordi hun er et selvstændigt, egenrådigt menneske. Som jeg forøvrigt har stor tillid til har gjort det hun følte var rigtigt i situationen.

    Og så syntes jeg iøvrigt du danser fint udenom det jeg skrev. Hvad er dit formål med denne tråd? Hvad er det du gerne vil have frem?

    Det kan simpelthen ikke nytte noget at te sig som et barn, og skabe sig når konkurrencen bliver for hårdt.
    Havde dette været børnehaven, havde du været Emma på 5 og KG havde været pædagogen du sladrede til. Det er et ynkeligt forsøg på at skabe splid, og jeg håber virkelig folk kan se udover de grimme anklager - og se at både du og vi er her fordi vi har et større formål.



  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #87   24. okt 2007 med? er du nu det Sisse? Det tror jeg ikke, jeg tror desværre du prøver at undgå t skulle argumentere for det jeg skriver... for det er det det handler om.. og lad os holde os ved det.. du fik ejer fornemmelse over nogle killinger som intet har med dig at gøre. Du dømte Michelle fordi hun fodrede anderledes end dig. correct me if Im wrong, please smiley

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #88   24. okt 2007 Hvad for en konkurrence Tanja Marie... fortæl mig det... HVAD er det du bliver ved med at fable om?????
    Jeg har allerede længere oppe skrevet det til Anne hvad mit formål var. følg med, så jeg ikke behøver gentage mig smiley


  • #89   24. okt 2007 Dorthe: Endnu engang. vi andre syntes også at det er en fantastisk dejlig idé og ingen kritiserer det at i tager killinger ind, eller jeres koncept overhovedet.. Men det burde da være sådan at man taler pænt til folk om man så er en del af hittekilling eller ej? Jeg havde faktisk selv overvejet at melde mig som plejefamilie hos jer, især da jeg i forvejen er meldt som frivillig plejefamilie hos dyrenes beskyttelse, men jeg kunne så forstå på en af jeres medlemmer at det er jeg bestemt ikke egnet til, på trods af at andre af jeres plejefamilier har nøjagtigt samme vilkår som mig...

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #90   24. okt 2007 Tanja, hvem er det som danser uden om LOL smiley
    Jeg har på intet tidspunkt talt om røveri eller indbrud eller skimasker eller hvor du nu forsøger at dreje dette hen.

    Michelle blev truet og følte sig nødsaget til at overdrage killingerne.... det er sgu i mine øjne det samme som at tage noget som ikke tilhører dig. aka stjæle! smiley


  • #91   24. okt 2007 Jeg gider slet ikke forholde mig til KF*s sidste indlæg, for det er da en værre omgang ævl og kævl.



  • #92   24. okt 2007 Ja jeg er her søreme stadig. Kom aldrig ud af røret.

    TanjaMarie skriver :"Og så syntes jeg iøvrigt du danser fint udenom det jeg skrev. Hvad er dit formål med denne tråd? Hvad er det du gerne vil have frem?"

    Hvor mange gange er det mon nødvendigt at KF* skriver hvad formålet med denne tråd er?
    Og hvorfor bliver du ved at jokke rundt i at KF ikke kan klare 'konkurrencen' og støber kugler for at skade 'konkurrenten'??
    Det er jo til grin. Du modsiger dig selv med at sige at I er her for det samme, men bliver stadig ved med at referere til KF som en konkurrent. Come on! Det giver ingen mening det her.


  • #93   24. okt 2007 Det er simpelthen spild af tid det her.

    Mod en tåbe kæmper selv guderne forgæves.

    Godnat.


  • #94   24. okt 2007 Anklager, bestemt ingen, synes begge formål er vidunderlige. tager hatten af for det igør. prøv at læs hvad jeg skrev længere oppe, der kan du også se det. synes emnet drejer sig for langt væk fra hvad det virkelig handler om.

  • #96   25. okt 2007 Michelle
    Jeg er målløs over den situation du har været i.... Jeg håber virkelig at dette her ikke skræmmer dig fra at tage killinger ind igen. Jeg synes kun at det er flot af dig at tage killinger ind. Det er et stort arbejde som jeg kan forstå at du har sat dig godt ind i.


  • #97   25. okt 2007 vælger lige at skrive det samme igen: håber at komme ind på rette emne igen!

    Det er så mig der er veninden til Michelle, og har været med i hele det her forløb. Vi havde kaldt de to små killinger for ´Diesel og Kashmir (begge helt sorte, men kashmir har en lille hvid plet på halsen). Og jeg havde så sat mig på Diesel, som bare havde snydt sig ind i mit hjerte. Han var bare den dejligste killing, meget kontakt søgende og kravlede altid op på mit bryst for at ligge sig til at sove der. smiley Jeg må indrømme at jeg virkelig græd da killingerne blev hentet (og det er ellers ikke fordi jeg normaltvis har nemt til tårer). Mest fordi jeg kommer til at savne de to små, men også fordi at hun var en virkelig ubehagelig repræsentant for X (har snakket med en af bestyrende for X, efter dette skete, og hun var rigtig sød, så det er intet personligt mod dem). Det eneste vi ved om hende der kommer og tager killingerne er at hun har været virkelig ubehagelig over for os, så min første tanke er: "hvordan har hun tænkt sig at være over for killingerne?". Jeg spørger hende, om de omgivelser de kommer hen til, men får ikke nogle særlig indebydende svar, og hun spørger slet ikke til killingerne. Der går selvfølgelig nogle alarm signaler igennem hovedet på mig, men vil jo heller ikke have taget min kat fra mig, da hun jo har truet med politiet.

    Jeg sidder med en hel tom fornemmelse. Det vigtigste er jo killingerne, hvordan kan det hele være kommet så vidt. hvordan kan en person være sådan over for andre medmennesker, uden at vide noget om dem. Hvordan har killingerne det mon? De havde allerede mistet deres mor, og nu mistede de igen et rigtig godt og kærligt hjem, for igen at komme til et nyt hjem.

    Synes det er en skam at vi er kommet så dårligt fra det hele, at det ikke bare havde været en imødekommende person, som så ville give feedback på hvordan det går med de to små. Håber der kommer en løsning på det hele. Er utroligt hvordan man kan knytte sig til to killinger på få dage...

    Jeg har været vidne til det hele, ønsker intet mudderkast, bare en løsning...

    Hvordan har killngernes aften været? hvad er der sket?


  • #98   25. okt 2007 Mette S: Tusind tak smiley Det har ikke afskrækket mig overhovedet, det er fantastisk at kunne hjælpe små killinger - men næste gang sikrer jeg mig nok lige at der ikke er taget kontakt til andre som så møder op foran min dør...

  • #99   25. okt 2007 Nå, jeg er nødt til at sige godnat, skal desværre tidligt op :S Tusind tak for de søde ord, det varmer meget smiley

    Masser af hilsener fra den buttede Amira og Silke også =)


  • #100   25. okt 2007 Jeg har så lige løæst hele denne tråd - Og hvor er jeg dog ked af at hele denne sag er endt i sådan en gang mudderkastning.

    Jeg kender hverken Sisse B, Michelle eller KF* personligt - men ud fra de indlæg jeghar læst fra både Michelle og SisseB genkender jeg ikke noget af det her i dem.
    Men jeg kan godt nok ikke finde hoved og hale i hvad der er sandt og hvad der ikke er sandt...


    Jeg vil dog også lige sige at JEG er med i HITTEKILLING :o) Det har jeg ellers været meget glad for - jeg oplever en stor kærlighed til kattene, og en stærkt sammenhold og beslutning om at gøre hvad der er bedst for killingerne - måske også nogen gange en smule "vi ved hvordan det skal gøres" - men dog slet ikke i det omfang som der bliver beskrevet her - overhovedet.


    Jeg vil dog lige kommentere noget som Denise Yamina R har skrevet 24-10-2007 21:22:02
    "Der er noget der ringer ved de 800 kr. " som reference til at de killinger der nu er i hittekilling.dk's varetægt.
    Alle vores hittekillinger koster 800 kr - MEN så kommer de altså også 1. gangs vaccinerede og neutraliserede, samt orme- og loppekursbehandlet, hvis der er behov for dette.
    Og alle jer der har haft katte til dyrlægen ved at det altså er over 800 kr man kommer af for dette - så vil lige påpege at det altså ikke er fordi vi tjener penge på de killinger.


    Men ØV hvor jeg synes det her er en træls sag.
    Og ja, jeg synes også alle parter skulle have været hørt ad inden man oprettede sådan en tråd her.


  • #101   25. okt 2007 Hooold da op - Tak for det - Nu blev jeg sgu skeløjet ....

    Altså jeg håber at i finder ud af problemerne - og er ked af hvad du har været igennem Michelle - Hvis det er sandheden ....

    Jeg kender hverken KF* eller Sisse så vil ikke gøre mig til dommer....


  • #102   25. okt 2007 Michelle:
    Siden du skrev dit indlæg den anden dag og fik den meget usmagelige kommentar, omhandlende, hvorvidt du vidste, hvad du havde gang i. Har jeg ville sende dig et klap på skulderen, har bare ikke fået det gjort. Det klap på skulderen får du nu. Og hvad der ellers er sket siden, ja, det er jo fuldstændig ude af proportioner og det er du uforskyldt i.

    Og så undrer det mig, at der er konkurrence i hittekillinger og at der snakkes forretning, det kan da ikke passe, at det er hovedformålet med den i øvrigt gode sag?

    Eva K: Ja, dit tilhørsforhold har hele tiden været en blåstempling af foretagendet i mine øjne, men nu bliver jeg altså i tvivl, (men kan læse, at du også selv er det), så håber ikke, at jeg støder dig, det var ment som et kompliment smiley


  • #105   25. okt 2007 Marianne - Hvis X har gjort det - igen, og tvivler også på at hun har truet med politi og blå og brand - så er det bestemt ikke noget der holder nogen steder.. Politiet rykker meget tvivlsomt ud pga et par hittekillinger.

    Pernille - Tak for komplimenten ;o) Ja, jeg var der jo ikke - så jeg Aner ikke hvad der er sandt og ikke sandt.
    ER dette sandt - er det bestemt meget uheldigt og urimeligt - og noget jeg tror alle i hittekilling vil tage afstand fra er gjort. Jeg vil i hvert fald - Men jeg kan heller ikke få mig selv til at tro at en person jeg opfatter som temmelig fornuftig og afklaret har lagt sådan en opførsel for dagen.
    Er det IKKE sandt er der nogen der burde skamme sig over at stille en velgørende forening i dfårligt lys.
    Kan jo se at der er flere der på baggrund at disse oplysninger fra en anden part end de involverede vælger at dømme hittekilling og sige - "A'! Dem vil vi ikke have mere at gøre med"
    Hviket ER utroligt uheldigt - for vi gør altså ALLE i hittekilling en utroligt stor indsats for at redde killinger.
    Men igen - Michelle og jeg har begge deltaget i mange tråde på KG - og jeg har aldrig oplevet hende som en der kunne finde på at lyve om noget så vigtigt.


    I forhold til begge parter - jeg kender dem ikke i virkeligheden, og det kan jo snyde ifj. hvordan man er på nettet og i virkeligheden.

    Eneste konklusion jeg kan komme til er at det her er BRANDærgeligt - meget dårlig omtale for alle os hittekilling, også for os som slet ikke har været med i denne sag :o( Og at det er VIRKELIG en skam at KF* ikke valgte at høre alle parter i sagen før denne tråd blev oprettet. :o(

    Jeg vil dog lige påpege at vi IKKE tager alle fundne killinger ind - vi forsøger for så vidt muligt at høre folk ad om de selv kan tage sig af dem - under råd og vejledning fra hittekilling.dk - især med de ældre killinger.


  • #106   25. okt 2007 Hvis i alle læse det Michelle og jeg ´har skrevet. Så skriver vi også at vi intet har imod hittekilling, og at det er et smukt koncept. Vi har endda snakket med en af bestyrene fra hittekilling efter dette, og hun var virkelig sød. Og forklarede at hittekilling ingen rettigheder havde til at komme med politi efter killingerne. Men det fik vi først at vide efter de var blevet afleveret.

    Og hvis alt det michelle skriver skulle være løgn, synes jeg det er underligt at det både er Michelle, Mig, og hende der fandt killingerne der lyver. For vi bakker alle hinanden op, om hende der hentede killingerne. Desuden har jeg to efternølere af søskende på 11år, som også har været med ovre ved killingerne og kan bekræfte det. Ja, vi blev truet med politiet, og når jeg ser tilbage på det i har skrevet, kan jeg godt se at politiet nok ikke ofrede tid på at komme og hente to hittekillinger. Men det var det hun sagde hun ville, tro det eller ej.

    Men sisse hvis du læser det her, så ja vi er kommet dårligt fra start og det er påstand mod på stand. Men der er tre påstande mod din. Men noget andet er, hvordan har killingerne det? hvordan er de faldet til? har de spist? osv..


  • #107   25. okt 2007 Hvor er dette Trakisk.... jeg sidder her og er frygtelig ked af det på killingerne vegne.... Tænk at skulle flyttes fra et sted hvor de allerede var faldet til og allede var Elsket...

    Jeg er også ked på Dine Vegne Michelle... Hvor er jeg ked af du har følt dig nødsaget til at aflevere killingerne... jeg synes det lød til de havde et godt hjem hos dig...
    Så et stort Kram til dig...

    Op med Humøret, Jeg kan hører at du bestemt ikke er en dårlig missemor... og en hver killing der havnede i dine hænder ville være en heldig Killing...

    Naja



  • #108   25. okt 2007 Annie D... Jeg synes du skal have nogle håndfaste beviser før du kan tillade dig at komme med den smørre...
    Jeg har læst hele denne tråd igennem, og har ligeså fået lidt informationer ind fra sidelinien. Og Michelles oplevelse er yderst troværdig, for ikke at snakke om at hun rent faktisk har vidner på det..

    At du så kommer op med sådan en gang lort det er da til at brække sig over.
    Og KF's grunde for at ligge historien herind kender jeg ikke, men hvis det var mig der fik kendskab til at den slags var foregået så ville jeg også have at alle skulle høre det, så andre fremover kan være lidt mere forbeholdne over for visse folk eller i det mindste vide hvad de skal stille op når en eller anden dame tropper og beder om at få "deres" killinger udleveret.

    Michelle hvor er jeg dog ked af at høre hvad du har været udsat for, og håber du en anden gang har mod til at tage hittekillinger til dig.


  • #110   25. okt 2007 Annie D.

    Michelle tog killingerne ind, og vidste godt hvad hun skulle gøre med dem. Du skriver at hun søgte viden fra nettet, ja det gjorde hun første gang hun havde killinger, denne gang søgte hun bare nogle info for suplering.

    Hun kunne godt klare dem, det var ikke hende der starte med at ringetil til hittekilling, det var dem der ringede til hende.

    Hun har ikke tabt ansigt og fundet på denne historie, jeg er vidne til det hele.

    Håber det hjælper lidt på det smiley


  • Non Breede r
    Non Breede r Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #111   25. okt 2007 Annie D--- nej det er sku da de lede strigler i hittekilling.DK der er skurkene,det lyser da langt væk

  • #112   25. okt 2007 Chili con C:
    det er ikke hittekilling. dk der er onde, de har været søde da vi kontaktede bestyreren efterfølgende. Det er kun den person der kom og hentede killingerne, det var også hende der ringede og truede med politi smiley


  • #113   25. okt 2007 Annie..... Ok nu udtaler du dig så om noget du ikke ved en Pind om(lyder det til).. hvad siger det så om din person...??

    Jeg synes helt ærligt det er for langt ude... Hvorfor skulle Michelle Lyve... Jeg ved at KF aldrig ville klantre hende for hvis hun mendt ud at det var for hårdt... For KF VED hvor hårdt det er..hun havde immervæk 50 hitte killinger under vingerne i 2006... Så den må du længre ud på landet med..

    Og jeg kan ikke se hvad du begynder at blande dig for.. er du viklet ind i det her også da...??

    Naja


  • #114   25. okt 2007 Annie D: ..Hvis du læser efter så skrev jeg at jeg i forbindelse med Amiras egne killinger søgte råd hos min dyrlæge, i bøger og fra brugere og opdrættere her på KG, da jeg på daværende tidspunkt ikke havde haft killinger før (du er velkommen til at kontakte deres nye ejere og spørge ind til hvordan mine killinger er blevet)... Og hvis det ikke er godt nok at få råd og vejledning fra andre brugere herinde, hvorfor er vi her så? Jeg troede det var for at hjælpe og støtte hinanden med det vi elsker mest - katte...

    Jeg kunne aldrig finde på at lyve om sådan noget her, og det gør mig faktisk rigtigt ked af det at du tror det. Jeg kan heller ikke se hvorfor vi skulle gå 3 mennesker sammen og lyve om det her... Hvis jeg ikke havde lyst og mod på at have de her killinger, så sku jeg være den første til selv at kontakte hittekilling, men det gjorde jeg ikke...


  • #115   25. okt 2007 Annie D: du citere alle de udefrastående. Hvorfor citere du ikke mig og michelle som har haft noget med det at gøre. Vi forklare dig jo på det vi siger.:)

  • #116   25. okt 2007 Annie D håndfaste beviser... tjaaa det må jo så være Michelle ikke? nååårh ja og så er der lige Nanna J.

    Så formålet med dit lille eksperiment... ææh... der er jo ikke noget hold i det da der altså er 3 personer der har førstehåndskendskab til det og har alle facts på bordet.



  • #117   25. okt 2007 Aiii Annie.... Come on.... (mangler en smiliy der slår sig i panden)

    Jeg kan ikke se iden.. At svine folk til.... Hmmm... det holder ikke...

    Lad os komme tilbage på sporet og få en Update på de killinger...

    Naja


  • #118   25. okt 2007 hold da fast. det her er en vild diskussion. men kan nu ikke se michelle har behandlet killingerne dårligt. og selvfølgelig behøver man ikke være hos killingerne 24 timer i døgnet..... er dybt chokeret over dette indlæg.

  • #119   25. okt 2007 - jeg vil også meget gerne vide hvordan Diesel og Kashmir har det...

  • #120   25. okt 2007 Ja, samme her. Har jeg skrevet lige siden igår.

  • #121   25. okt 2007 Nanna J
    Lagde godt mærke til du har spurgt til dem flere gange, men lader til de åbenbart ikke er så vigtige i denne sag, til at i kan få en lille update på dem... smiley


  • #122   25. okt 2007 tak smileygadget. smiley

  • #123   25. okt 2007 Annie D: Flot at gå ind og give begge mine katte lav.. de har sq efter hvad jeg ved ikke gjort dig noget....!

  • #124   25. okt 2007 helt ærligt... :S

  • #125   25. okt 2007 Jeg er virkelig chokeret over den måde folk opfører sig på.

    Annie D: Hvorfor skal Michelles kat have lav? Hvad har den gjort? Den er jo slet ikke blandet ind i sagen. Hvor barnligt...

    Og hvorfor kan vi ikke få at vide hvordan de små missere har det? Det er jo dem som er sagens midtpunkt.
    Der er altså et eller andet skummelt ved hele den her sag.

    (Så er det spændende at se hvor lang tid der går inden jeg får en lav!)


  • #126   25. okt 2007 Ja, det må jeg sige, det er yderst mærkeligt, at ingen kan give opdatering på killingerne.

    Hævnstemmer er i øvrigt mod retningslinierne, som man vil kunne læse i brugerbetingelserne.


  • #127   25. okt 2007 Helt ærlig, hvis man går ind og giver lav til bedømmelse, fordi man ikke er enig i det der skrives på et forum så er man så utrolig barnlig man ikke har noget at gøre her og burdes fryses med det samme, det er så min mening smiley

  • #128   25. okt 2007 Pia: der er ingen HAere online smiley

  • #129   25. okt 2007 ok, det må man så håbe der kommer, for det er da det mest barnlig jeg har set, nu har jeg nu heller ikke læst så meget her inde, men ud med Annie

  • #131   25. okt 2007 Jeg tror faktisk kun, at man bliver slettet, hvis man bliver stemt ud af andre brugere smiley Men det var en sidebemærkning, og ja, det er en underlig måde at reagere på.

    Håber stadig på opdatering angående killingerne.


  • #132   25. okt 2007 Aha!!! hvordan gør man det smiley for syntes virkelig det er for lavt, se Michelle har jo nogle utrolige lækker katte og at Annie skriver som om det skulle være nogen skam, at søge viden på nettet, der må jeg da også stå af, det fortæller da bare Michelle prøver at gøre alt så godt som mulig og det fortjener da ros og ikke ris, hvad er det da for en katte verden smiley

  • #134   25. okt 2007 Nå, hopper af nu. håber snart der kommer respons på de små smiley

  • #135   25. okt 2007 Hold da helt op, det er blevet en lang tråd at læse igennem...

    Vil lige sige til Dorthe, at jeg skam har set dine kommentarer, men har valgt kun at læse tråden siden jeg sidst skrev...

    Selve hittekilling, syntes jeg nu stadig er et rigtigt godt koncept, og I gør et godt arbejde...

    Men forstår ikke Sisse B's handlinger her i sagen... så ville da egentlig meget gerne høre fra hende...
    Hun har kun skrevet få gange, og syntes de var lidt afvisende og forklarede ikke så meget, andet end af hun hævdede at ha ret...

    Michelle derimod har skrevet mange gange og har vidner bag sig, der kan bakke om om hvad der sket. Det finder jeg meget mere troværdigt...

    Om denne tråd burde ha være oprettet eller ej, er jo for sent nu. Men ville virkelig gerne høre fra Sisse B om hvad der gør hende til sådan en bedre passer end Michelle, og vigtigst af alt, hvordan killingerne har det nu...(!)


  • #136   25. okt 2007 "chilli con C


    Skrevet: 25-10-2007 12:26:14

    Annie D--- nej det er sku da de lede strigler i hittekilling.DK der er skurkene,det lyser da langt væk "

    <hvad er det da for en bemærkning at komme med? Du kender dem jo tydleigvis ikke, og jo jeg tror da nogle af dem har født sønner (Kælling er en kvinde der ikke har født sønner).. Der er ikke nogle der er "skurk" her.. og ja jeg er en del af hittekilling, og jeg er bestemt ikke enkælling, og ser heller ikke mig selv som skurk.. Så jeg tror du skal slukke den lugte så der ikke er noget der lyser ud af nogen :S


  • #137   25. okt 2007 hende der annie d. har hun slettet alle sine indlæg for kan sku ikke finde nogen der hedder det som har skrevet.

    men hævn stemmer det er sku for langt ude.


  • #138   25. okt 2007 Både hun og indlæg er væk smiley

  • #139   25. okt 2007 okay derfor jeg ikke kunne finde hendes indlæg

  • #140   25. okt 2007 Sikke en lang smørre.. smiley
    Jeg ved ikke hvad der er hoved eller hale i denne tråd, for det virker helt ud i hampen det her.

    Jeg er selv en del af hittekilling og jeg har en skøn lille pige i pleje lige for tiden.
    mine oplevelser er udelukkende positive, så bemærkninger som: <B< det er sku da de lede strigler i hittekilling.DK der er skurkene,det lyser da langt væk </b> finder jeg yderst malplacerede.
    Hvem er du, siden du kan udtale dig så skråsikkert og nedladende, om alle de implicerede i hittekilling??
    ÆV siger jeg bare..

    Jeg ser ikke mig selv som en led strigle, men det kan godt være at andre gør det.
    Min eneste grund til at være en del af hittekilling er og bliver min kærlighed til katte. jeg vil hjælpe dem jeg kan og jeg vil ikke kaldes en strigle for det....



  • #141   25. okt 2007 Annette: Og hatten af for din kærlighed til katte, ellers synes jeg, at det her lyder yderst mærkværdigt smiley

  • sisse b
    sisse b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #143   25. okt 2007 killingerne har det efter omstændighederne godt, de er underærnerede (det har intet med Michelle og gøre, da det har stået på i længere tid)
    de leger, spiser og putter med de to andre hitter, de går på bakken og er veltilpasse.

    jeg har intet andet og sige til den her historie, intet jeg siger eller gør kan bevise hvordan tingene foregik.
    jeg kan bare undre mig over at KF* blander sig og at det ikke er Michelle selv der fremlægger den her historie.

    god aften !

    Michelle og Nanna, som sagt før er i velkomne til at ringe og høre til de små, og i er også velkomne til at besøge dem.


  • #144   25. okt 2007 Altsammen meget fint, er godt at de er faldet til et nyt sted, igen... Hvad har de fået at spise?
    Men ville nu stadig ønske at jeg havde de små her hos os, og at de lå her i mit skød og sov, som så mange gange før. Ja, meget fint at vi kan komme og besøge dem, men synes jeg ikke lige frem jeg har lyst til efter alt det her. Og vi har ikke ligefrem mulighed for at komme til fyn. Men det ændre ikke på det med den killling jeg skulle have beholdt smiley Nå, stopper nok nu her..
    Er bare glad for at killingerne har det godt, og håber at der vil blive ved med at komme feedback om dem.


  • #145   25. okt 2007 er ked af den bitre tone i det sidste indlæg, synes bare min tærskel er noget smiley

  • #146   25. okt 2007 *nået smiley

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #147   25. okt 2007 Du må undre dig herfra og til juleaften Sisse, jeg har jo svaret et par gange på den sag længere oppe. Hvis ikke du kan forstå det, kan jeg ikke rigtig forklare mig bedre smiley

    Når det så er sagt, vil jeg gerne vide hvad Kashmir og Diesel vejer.?
    For du siger de er underernæret og som jeg forstår det vejer de over 300gram. Dvs de er faktisk ikke 3 uger og dermed var Michelle ikke så ond da hun gav dem fisk, som hun blev stemplet til at være eller?

    Afventer melding og vil samtidig gerne vide om disse killinger bliver en del af hittekillings statistik, samt hvorfor bagmanden B ikke har været på banen.. Hvorfor hun ikke udtaler sig eftersom hun jo har talt med Michelle.
    Lader hun sine undersåtter side og tage møjet? Det er da ikke fair? Hvilke konsekvenser får denne behandling/episode? Blive personen som har killingerne fyret, eller står X inde for hendes opførelse ud adtil og er tilfreds med at deres pleje familier går og truer med politi og tager andres killinger? Har tænkt en del over denne sag i dag og kunne godt tænke mig at høre lidt facts... Nu oven på alle disse indlæg er der forsat mange tanker der presser sig på. Ubesvarede spørgsmål

    som feks. eftersom I har ret til at tage killingerne fra Michelle, så må jeg jo også have ret til at tage killingerne fra jer ik? eller hvordan leger vi her med de små liv?! Altså jeg mener, hvis jeg mener jeg kan give dem bedre opvækst end Sisse kan? Er jeg så kvalificeret eller skal jeg først true med Politi? smiley



  • #148   25. okt 2007 Hende B vi snakkede med efter det her, har ikke forsvaret siise, tværtimod. Hun sagde noget modsat, vil ikke komme nærmere ind på det her. Men det jeg fik at vide, så vil retfærdighed ske fyldest. Synes ikke hittekiling skal hænges ud, for de har været søde ved os efterfølgende. Synes ikke en hel organisation skal hænges ud fordi de "indtil videre" har et rådent får i flokken.

    Takker alle for støtten smiley som tidligere skrevet håber jeg at sisse vil opdatere os med killingerne, og svare på de spørgsmål jeg skrev sidst! Men ellers stopper jeg nu smiley Kan i alle have´en god aften, og el´lers hvis der er mere må i meget gerne skrive en besked smiley


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #149   25. okt 2007 Enig Nanna... det er fderfor at jeg er interesseret i at de melder offentlig ud om de støtter dette eller om det får konsekvenser, for sisse repræsenterede jo X da hun foretog hendes handlinger og dermed går det ud over hele organisationen, hvilket er en skam.
    Sá B, hvad sker der? smiley


  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #150   25. okt 2007 Stakkels dig Michelle, synd du skal udsættes for sådan en oplevelse, når nu du handler i allerbedste mening.

    Og hvad værre er, det er endnu mere synd for killingerne. Sisse, håber virklig du sidder tilbage med en rigtig rigtig grim smag i munden!


  • #151   25. okt 2007 KF* Jeg svare dig lige på PB, da jeg ikke gider puste til ilden mere i den her tråd, det er der absolut ingen grund til..

  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #152   26. okt 2007 Allerførst, synes jeg at det er utrolig synd for killingerne, at de skulle rives ud af en dagligdag de kendte og var tryg ved smiley
    Al hjælp kan ske udefra hvis man mener noget er galt.
    Dernæst føler jeg med Michelle, stakkels dig.

    Hvordan kan man få sig til at flytte et par killinger som "ikke" er misrygtet??? Det er mig en gåde, idet langt de fleste dyrlæger tilråder stabilitet og trygge omgivelser for killinger :S

    Sisse: Hvis du igennem samtalen med Michelle følte, at killingerne ikke fik det mad de skulle, hvorfor hjalp du så ikke i stedet med råd og vejledning til Michelle, det ville enhver anden person have gjort, én som bare sætter sig en smule ind i, hvad det vil sige at flytte killinger i den alder.
    Jeg synes faktisk det du laver er meget slemmere for killingernes ve og vel, end hvis de ikke fik det helt rigtige foder.
    Killingerne var i den alder hvor de selv kunne spise, og tro mig, de skal nok selv sørge for at få det de har behov for, når blot skålen er fuld af mad.
    At flytte killinger kan faktisk medføre stress og uoprettelige knæk. Killingerne var blevet flyttet én gang, var det virkelig ikke nok?


  • #153   26. okt 2007 Som jeg har forstået det, overtog Sisse killingerne fordi Michelle pludselig ikke længere ønskede at have dem.

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #154   26. okt 2007 Eva: det er sørme ikke sådan jeg har fået opfattelsen af det er forgået. Michelle er da anske uskyldig i denne sag og gjorde bare hvad der var bedst for misserne

  • #155   26. okt 2007 birgitte helt ening med dig.

    eva k. så har du godt nok misforstået det hele


  • #156   26. okt 2007 ..jeg tilføjer lige igen at jeg meget gerne ville have beholdt killingerne... Både mig og Nanna som hjalp til med dem var meget knyttet til dem... Jeg vil bare aldrig risikere mine egne to for nogle killinger som jeg ikke skulle have beholdt for evigt...

  • #157   26. okt 2007 Eva.... som jeg har forstået det, Afleverede Michelle To Killinger hun allerede havde knyttet sig meget til, fordi hun følte sig Presset til det...

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #158   26. okt 2007 Jeg har svaret Ratster, men står da gerne for at puste lidt til ilden igen, så linket ryger længere op.
    Der kunne jo være folk som endnu ikke har set den, men bør smiley


  • #159   26. okt 2007 KF - Ja, for det er faktisk kun dig der puster til ilden.. Man undrer sig over hvorfor....

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #160   26. okt 2007 Jeg puster sgu gerne med, for synes virkelig nogen i denne sag har handlet groft og kun tænkt på sig selv og ikke killingerne...........

  • #162   26. okt 2007 Må man som aldeles udenforstående, og derfor upartisk, stille et spørgsmål?
    Michelle skrev: *.... Jeg vil bare aldrig risikere mine egne to for nogle killinger som jeg ikke skulle have beholdt for evigt...* Øh, hvordan risikere?....


  • #164   26. okt 2007 Nåeh aha. Stadig lidt mystisk for mig, for politiet fjerner da ikke sådan uden videre katte.

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #165   27. okt 2007 Gør "MAN" det Eva, Jamen dog,..sikke "MAN" kan hva

  • #167   27. okt 2007 Charlotte - Forkert formuleret - "MICHELLE FORTALTE ikke at Sisse skulle have truet med præcis det, " Jeg forholder mig lige nu til HVAD MIchelle selv har skrevet.
    Og Michelle har IKKE skrevet at Sisse eftersigende skulle have truet med ligedet - kun at hun blev bange for det.


    (At jeg så heller ikke tror på at Sisse har truet med politi er noget andet)


  • #168   28. okt 2007 Jeg har på Michelle's anmodning slettet et tidligere indlæg. Men jeg vil stadig lige vedholde at det Sally skriver med "hun var bange for at politiet ville komme og fjerne hendes katte ;-)" IKKE er korrekt. Men Michelle ønsker ikke grunden offentligt gjort (den er ikke slem eller noget, bare privat, og det respekterer jeg)

    KF*/Luca L - Okay, JEG undrer mig, hvis du absolut skal gøre grin med at jeg skrev man.
    Men din historie om hændelsen er så meget værre end både MIchelle's egne, samt MIchelle's veninde. Og ja, jeg undrer mig over at du tilsyneladende ikke ønsker at finde ud af HVAD der egentlig skete, men kun at få mere mudderkastning igang.
    Og så kan Sally tage hatten af for dig lige så meget hun vil. Og sige at 'en side af historien er sandheden.



  • lene j
    lene j Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Katte: 3 Svar: 6
    #169   28. okt 2007 ja og det der undre mig mest er at hittekilling ikke har sørget for at sisse har retuneret de 2 killinger

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #170   28. okt 2007 hvis michelle ønsker at tage afstand til den historie, som kf skriver her i tråden kan hun da bare komme og skrive det...eller skal det gå igennem dig eva k?



  • lene j
    lene j Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Katte: 3 Svar: 6
    #171   28. okt 2007 som det ser ud lige nu ser det ud til at hverken hittek eller eva k eller sisse har mere at tilføje denne diskusion
    men det er jo også en måde at udtrykke sig på at tige når man ikke har noget fornuftigt at sige
    eller flere gode argumenter for sin dårlige opførelse


  • #174   28. okt 2007 Lene J skriver: *ja og det der undre mig mest er at hittekilling ikke har sørget for at sisse har retuneret de 2 killinger*

    Jeg har absolut INGEN viden eller ide om, hvad der er skidt eller kanel i denne sag. Og sket er sket. Men mon ikke det aht. killingerne er det bedste, at de nu får ro og IKKE bliver flyttet mere frem og tilbage mere end højst nødvendigt.

    (synes bare at killingernes tarv bliver overset i alt den kiv og strid).


  • lene j
    lene j Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Katte: 3 Svar: 6
    #175   28. okt 2007 kan godt se hvad du mener men mener så også at killing hurtigt falder til i nye omgivelser



  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #176   28. okt 2007 ja jeg afvemter forsat at høre om hvornår jeg får overdraget kilingerne...siden jeg mener de vil have det bedst hos mig og det er jo alt der skal til før at man har ret til killingerne iflg hittekilling.... så meld venligst ud hittekilling... de der killinger kasmir og diesel.
    hvornår kan de afhentes?


  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #178   29. okt 2007 tinka D: "Og sket er sket. Men mon ikke det aht. killingerne er det bedste, at de nu får ro og IKKE bliver flyttet mere frem og tilbage mere end højst nødvendigt.

    (synes bare at killingernes tarv bliver overset i alt den kiv og strid)"

    Helt enig, det skulle der have været taget højde for, allerede fra starten.
    Jeg står stadigvæk som et stort spørgsmål, som jeg også skrev længere oppe i tråden, sætter det lige ind igen:

    Hvordan kan man få sig til at flytte et par killinger som "ikke" er misrygtet??? Det er mig en gåde, idet langt de fleste dyrlæger tilråder stabilitet og trygge omgivelser for killinger :S

    Sisse: Hvis du igennem samtalen med Michelle følte, at killingerne ikke fik det mad de skulle, hvorfor hjalp du så ikke i stedet med råd og vejledning til Michelle, det ville enhver anden person have gjort, én som bare sætter sig en smule ind i, hvad det vil sige at flytte killinger i den alder.
    Jeg synes faktisk det du laver er meget slemmere for killingernes ve og vel, end hvis de ikke fik det helt rigtige foder.
    Killingerne var i den alder hvor de selv kunne spise, og tro mig, de skal nok selv sørge for at få det de har behov for, når blot skålen er fuld af mad.
    At flytte killinger kan faktisk medføre stress og uoprettelige knæk. Killingerne var blevet flyttet én gang, var det virkelig ikke nok?





  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #179   3. nov 2007 Birgitte.
    Jeg er sikke på at killingerne ville få ro og have det godt hos Michelle, som var stedet jeg sørgede for de kom til. Men som iflg hittekilling tydeligvis ikke var godt nok. Og det er jo så åbenbart dem som skal bestemme hvad der er godt nok nu, derfor er det jeg godt vil vide om min lejlighed er god nok til killingerne da jeg personligt mener de vil få det en hel del bedre der end hos Sisse.

    Og nej jeg har ikke tænkt mig at tage til Fyn og hente dem, eller flytte dem igen, men teoretisk set burde jeg. For de killinger har intet med X og gøre og bør absolut ikke være i deres hænder ovenpå saadan en omgang her. Jeg finder opførelsen forkastelig. Og er ikke bange for igen at sige mafia lign. metoder.

    Jeg håber bare de har fået noget at tænke over. Og ikke opfører sig sådanne i fremtiden, for ellers bliver jeg først hidsig. Jeg finder mig ikke i at blive skidt på og få undermineret mine beslutninger og handlinger.

    De har ydmyget mig og de har ydmyget Michelle.
    Og det er sidste gang det sker.


  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #180   4. nov 2007 Hej KF
    Jeg er absolut enig i det du skriver, jeg er ganske målløs over, at killingerne skulle fjernes fra trygge omgivelser, netop når de i forvejen var blevet flyttet på én gang.

    At Sisse skønnede, - at killingerne ikke havde det godt eller fik den mad de burde, der synes jeg jo nok, at Sisse burde eller kunne have tilbudt sin hjælp fra sidelinien, altså igennem telefonen, en hjælp som indebar vejledning og rådgivning.


  • #181   17. feb 2008 De er sku ikke et resume, et resume er på 10 linjer maks. Lær lige noget gramatik

Kommentér på:
Pige truet med politi af......

Annonce