{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.417 visninger | Oprettet:

Uønskede katte på altan? {{forumTopicSubject}}

Mit spørgsmål er sådan set ret simpelt.. Hvordan undgår jeg at der kommer fremmede katte ind på min altan?

Men må nok hellere uddybe det lidt mere alligevel..

Jeg bor i et lejlighedskompleks hvor det er tilladt at have dyr, og etagerne går forskudt fra hinanden.. Lidt ligesom en trappe.. Så hvis den der bor på 3. læner sig ud over sin altan, så kan de se ned på 2. og 2. kan se ned på 1. og 1. kan se ned i haven i stuen.. Derfor kan kattene forholdsvist nemt klatre op og ned af de forskellige altaner..

har før læst (i et beboerblad) at folk har haft problemer med katte der har skidt på deres altaner, og de har truet med det ene og andet for at få folk til at stoppe med at lukke deres katte ud. Jeg havde ikke oplevet det at der var katte, eller afføring på min altan, så tænkte, fint, jeg er sluppet uden om, og ellers skræmmer mine katte dem vel væk gennem vinduet.. Men nej..

Nu har jeg de sidste måneder haft besøg af en tortie pige, som kommer næsten dagligt nu.. hun ser da sød og flot ud, og ligner bestemt ikke en der mangler et hjem, men bryder mig ikke om at hun render rundt på min altan.. Har aldrig foderet hende, eller snakket med hende.. Et par gange har mit vindue stået på klem, så har hun stået og kaldt ind i gennem det, og så kommer alle mine selvfølgelig farende.. Næsten hver gang hun er der, så opdager en af mine katte det, og så sidder de alle sammen i vinduet to sek. efter.. Mischa værner meget om sit teritorium, og hun bliver meget aggressiv over for den fremmede når hun er her.. Det gør Cassi også hvis hun ser hende først.. De kradser løs på ruden i deres fulde længde, de sprutter, hvæser og knurrer, men intet hjælper.. Pigen sidder bare og glo på den anden side.. hun har nogle enkelte gange forsøgt på at gå til angreb, men har jo kun fået kradset på ruden.. Hun er på ingen måde bange for mig.. Har prøvet at forskrække hende, ved at dukke op meget pludseligt, så hun måske holdt sig væk, men nej..

Jeg har også set en rød kat (gættet på en hankat) nogle gange nu.. Men han er bange for mig, så han løber når jeg kommer i nærheden af ruden.. Men alligevel dukker han op igen senere..

Det der så irriterer mig endnu mere, det er at de er begyndt at lave på min altan.. Og det er simpelthen for meget.. Min altan er jo ikke en kattebakke..

Hvad kan jeg gøre for at få dem væk? Og for at sørge for de bliver væk fra min altan?
Min altan kan ikke indhegnes, desværre, det er ikke tilladt.. Men det er heller ikke tilladt at have kattene til at rende på andres altaner.. Altanen er udendørs.. Det kan regne ind på den.. Havde nemlig overvejet noget spray noget, med en kraftig lugt, men ved ikke hvordan det vil virke i regnvejr..

Nogen gode idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uønskede katte på altan?
  • #2   6. apr 2008 Der er nogen der siger, at det hjælper med hjortetaksolie. Vi bor på en gård og vores katte er neutraliseret og ikke fritløbende. Og så er det virkelig også irriterende, at det stinker at strint i vores udhuse fra de fertile katte der løber rundt her.

  • #3   6. apr 2008 Charlotte, har overvejet det, men frygter hun hopper inden for mens jeg forsøger.. Hun er virkelig kontaktsøgende.. Og hjælper ikke når jeg ikke er her.. Hun er her garanteret oftere end jeg ser det.. smiley

    May-Britt: Ved du noget om hvor man kan få sådan noget henne? Var da et forsøg værd.. Heldigvis lugter der ikke som om nogen strinter derude..

    Lis: Ved nu ikke lige om jeg bryder mig om den med at de skal være neutraliserede, så går det ud over mig selv, da jeg jo har en avlskat.. Men kunne godt finde på at bringe det op med at de skal holdes inde.. Og ved der vil være et ramaskrig over det.. Men synes også bare det er unfair at jeg holder mine indendøre, og så går de andre og overskider min altan.. Hmm..


  • #4   6. apr 2008 MB: Jeg har rent faktisk en smule jord smiley Har nemlig sådan en kæmpe altankasse, men sjovt nok er det ikke den de gør det i.. Så mine blomster får lov til at være i fred.. Det er på betonen de gør det.. smiley

    Men kom endelig med flere gode råd, vil da afprøve dem efterhånden smiley


  • #5   6. apr 2008 Min altan kommer til at se spændende ud.. hehe smiley

  • #6   6. apr 2008 Sjovt, måske jeg skulle have en hel hæk med sådan nogle
    Kunne være sjovt hvis den satte nogle ok pæne blomster også.. hehe smiley


  • #7   6. apr 2008 Lis, hehe, det havde jeg overvejet.. Det er bare lige lidt for pebret i pris.. Puha.. Men helt klart en mulighed for at de så holder sig væk.. Forhåbentlig da..

  • #9   6. apr 2008 Fandt dette: (link fjernet)

    Og så er det lige det, om du selv og dine egne katte kan holde ud at være i lejligheden, hvis vinduerne er åbne :-))


  • #10   6. apr 2008 løg er nok ikke en god løsning - er såvidt jeg ved giftig for katten

    en ting jeg læste: hunde kan vendes fra at gnave i ting med peberrod... ren rå revet peberrod..

    hvis det ikke er giftigt for katten - så var det måske en ide.. det lugter MEGET kraftigt og hvis katten får det på poterne og slikker det i sig (og KAN tåle det vel at mærke) så får den sig en forskrækkelse der sætter spor 100% harmløst...

    så kommer den i hvert fald ikke i nærheden af noget der lugter af peberrod anden gang..

    bare en tanke - fin ide hvis man kan holde lugten ud og det er ufarligt for missen


  • #11   6. apr 2008 Hvilket tåbeligt forbud, at man ikke må indhegne sin altan. Hvad med at foreslå tilladelse til det?

    1. Andre katte kan ikke komme ind så.
    2. Ens egen katte kan færdes sikkert på egen altan.


  • #12   7. apr 2008 Tak for alle jeres gode råd.. Kan godt se jeg skal på en mindre shoppetur på onsdag.. hehe..

    Tinka, ja, det er møg irriterende.. Den gang jeg købte lejligheden, der så jeg på 5-7 forskellige, og ved alle de ejendomsmæglere jeg var ved, der sagde de, at det måtte man godt.. men nej.. Jeg ejer nemlig ikke altanen, den lejer jeg kun.. Typisk.. Og to gange om året går nogle højre herre en runde rundt og kigger på altaner.. Dem der ikke overholder farver, højde på beplantning og hvad man ellers kan sætte op, de får en bøde og at vide det skal rettes.. Og det gider jeg ikke.. smiley

    Og at betale ca. 40.000 for at få overdækket altan, det er heller ikke lige en plan i mit budget.. Så må i gang med nogle andre metoder.. og helst billigere.. hehe smiley


  • #13   7. apr 2008 højre herre = høje herre

    De går ikke mere til højre end andre.. hihi smiley


Kommentér på:
Uønskede katte på altan?

Annonce