{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Grunden til opkast og lind mave?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en syg kat herhjemme. :0(
Dufa har hele dagen næsten ikke spist noget, og tilsyneladende drukket en masse da begge vandskåle var tomme da jeg ville fylde nyt i da kl den var 13 i eftermiddags, og de blev altså fyldt helt op i går aftes.
- Det skal lige siges at Dufa ALDRIG drikker så meget, og jeg har aldrig før oplevet tomme vandskåle.
Senere i dag kastede hun op, (den smule mad hun havde fået ned i løbet af dagen) og så har hun været på bakken med tynd mave. - Dette har jeg heller aldrig oplevet med hende før, ikke en gang da vi skiftede foder da hun var killing, eller senere hen hvor vi har skiftet.
Hun hænger i det hele taget meget med hovedet, og jeg kan høre hendes mave rumle uden overhovedet at stikke hovedet helt ned til den.
(hun brækker sig igen nu hvor vi snakker om det.. :0( Åååårh for søren da. Denne gang var det bare lysebrun væske)

Jeg gav hende en daggammel kylling i går for første gang nogensinde og hun smæskede den i sig.
Derudover har vi i fredags fået en killing, og de er blevet sat sammen her i går, og det er gået over al forventning. De slikker hinanden, nusser og kæler, og Dufas moderinstinkt er poppet helt op i hende.
Hun har næsten ikke lukket et øje, og har fulgt den lille meget nøje, så han har stort set ikke fået et sekunds ro.

Men med al dette vil jeg bare påpege at vi har 3 faktorer, som måske kunne have del i hendes sygdom.
Der er kyllingen (som er helt nyt for hende, og jeg kunne finde fjerrester i hendes afføring).
Så er der killingefoderet som hun selvfølgelig også skulle spise (men dette har hun fået før, også som voksen, så det burde ikke være det),
og så er der STRESS-faktoren..
Det var jo til at starte med en noget speciel affære med den sammenførsel, og Dufa var meget ivrig, meget kåd, men også meget utryg til at starte med. Hun gik i næsten et døgn velvidende at der var en fremmed i lejligheden, og så ham også om aftenen, men flippede ud.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, og om jeg skal give tid, eller om jeg skal ringe til dyrlægen og klage min nød (hvilket jeg er meget tilbøjelig til lige nu.. :0( ).
Nu er hun igen på toilettet med tynd mave.. Eeej altså, jeg må hellere ringe...

Burde det hele ikke blive okay så længe hun bare får sin væske, og skal jeg tvinge noget i hende eller??

Øv hvor jeg hader at se hende sådan.. :0( Får det helt skidt indeni. Min stakkels misser.

Men hvis der er andre der har prøvet lignende ved fodring af daggammel kylling, eller ved sammenførsler eller lign. så sig endeligt til..

Nu prøver jeg i mellemtiden at ringe til en dyrlæge hvis der er nogen der har åbent.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grunden til opkast og lind mave??
  • #1   7. maj 2006 12 timers faste, efterfulgt af skånekost i form af udkogte ris, kogt kylling/torskerogn (noget kød som er fedtfattigt) og A38... Og så selvfølgelig en masse væske.
    Puuuha.. Det her kan jeg da bare bestemt ikke lide, men nu prøver vi.
    Hvis ikke det går, så skal vi kontakte dyrlægen igen i morgen.
    Stakkels lille misser.. :0(


  • #2   7. maj 2006 Ja der var fjer i afføringen, Lotte. Du læste skam helt rigtigt. :0)
    Ved faktisk ikke om Enzo har fået ormekur, men han er blevet dyrlægetjekket og har fået alle vaccinerne osv. Og han kommer desuden fra et rigtig godt opdræt som er et af de mest omtalte. - Så der burde bestemt ikke være noget som helst med ham. Han virker altså også som en helt og aldeles sund killing! :0) Super god appetit, drikker nok, går på bakken, tager på regelmæssigt og er opsøgende, legesyg osv. You name it. ;0)

    T S, tror du da at blandingen af de daggamle kyllinger og killingefoderet kan have fået hendes mave spoleret? Stakkels lille misser dog.
    Hun er livet lidt mere op her til aften, og nusser og pusser om den bette, så det tyder bedre.
    Hun har heller ikke brækket sig siden, eller været på flere bakke-besøg. Puuuha. :0)
    Har godt nok ikke en engangssprøjte til væsken, men der er heller ikke gået så lang tid siden hun selv drak endnu.. Så jeg er ikke bekymret for væsken, men hvis ikke hun drikker inden alt for længe, så skal jeg da måske en tur forbi apoteket og erhverve mig sådan en engangs-sprøjte.
    Tusind tak til jer alle sammen. Dejligt med lidt støtte og lidt god-bedring-spirit. ;0)


Kommentér på:
Grunden til opkast og lind mave??

Annonce