{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Enzo syg med opkast/diarré igen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Min kat Enzo har igennem en længere periode haft en dårlig tarmflora som har resulteret i diarré med jævne mellemrum.
Vi er af dyrlægen blevet rådet til at køre zoolac/paraghurt samt skånekost i de perioder hvor det står på.
Nu er det sådan at Enzo har haft lidt skidt mave i en længere periode nu, on and off, og nu også er begyndt at kaste op.
Vi har fået besked på at se tiden an, da det var hårbolde og madrester der kom op og det er jo i grunden også fint nok.
Sagen er nu den, at Enzo bliver ved med at kaste op (allerede 2 gange i dag) og have en lind afføring til trods for vores tilstræbelser.
Enzo kaster hovedsageligt op i min side af sengen og jeg ser det nu som et klart tegn på at min lille missedreng prøver at fortælle mig at der er noget galt. - I nat kom han også op og lagde sig helt opppe i mit hoved, slikkede mig på hagen og halsen og kiggede meget intenst på mig. - Og han blev liggende længe, selvom han normalt ikke plejer at ligge ved mig om natten.
Han MÅ da prøve at fortælle mig noget..!?
Han virker i og for sig frisk nok, dog synes jeg godt at jeg kan mærke på ham at han kommer mig mere ved og er lidt mere morsyg end han plejer.

Normaltvis kunne det måske godt vente til i morgen med dylægen, men jeg står i den uheldige/heldige situatiion (ja lige nu ser jeg det faktisk som forfærdeligt uheldigt) at min kæreste og jeg tager til Thailand på onsdag og defor bliver jeg pludseligt i tvivl om om det bør vente til i morgen..
Sidst jeg tog til dyrlægen med en kat med opkast og diarré blev katten indlagt i 5 dage, samt jeg fik at vide at hun ikke ville overleve. - Det gjorde hun jo så heldigvis, men frygten sidder i mig endnu.

Jeg har lige taget Enzo's temperatur og den hedder 38,3, så heldigvis intet alarmerende dér..

Jeg er bare så ræd for at tage afsted til dyrlægen med ham. Jeg er bange for hvis han skal indlægges ligesom Dufa blev det og jeg er bange for at miste min lille pelsklump, selvom min fornuft fortæller mig at det ikke er det samme og at jeg ikke skal frygte at tage afsted.

Lige nu venter jeg bare på at Kasper kommer hjem med bilen, så vi kan komme afsted til dyrlægen.. For det kan jeg nok godt se at jeg bliver nødt til. Om ikke andet så for min sjælefreds skyld.
Men jeg ved bare også godt at dyrlægen ikke kan give noget endeligt svar med det samme, og tænk hvis han vil beholde Enzo?? Den tanke kan jeg pt. slet ikke holde ud. Han skal ikke sidde alene ude på dyreklinikken, imens vi andre er herhjemme. Så vil jeg hellere holde ham under opsyn herhjemme, imens prøverne alligevel bliver undersøgt.

Ååh, er jeg bare helt åndssvag at høre på?
Jeg tror at grunden til at jeg opretter dette indlæg er for at få enten af- eller bekræftet min frygt.
Er det mig der maler fanden på væggen her, eller er der hold i mine bekymringer?

Lyder det umiddelbart så akut som jeg bilder mig ind at det er?

Jeg håber at I andre har en dejlig og fredfyldt søndag og at I nyder den sidste dag af weekenden.

En 'smule' bekymrede hilsner fra Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enzo syg med opkast/diarré igen
  • #1   19. aug 2007 Jeg forstår udemærket godt dine bekymringer Camilla, i sær efter den omgang du og Dufa var igennem sidste år, så er det ikke så mærkeligt at du gerne vil have ham afsted med det samme..

    Jeg er helt bestemt ikke dyrlæge, og kan ikke sige hvad der er galt, udfra de symptomer du beskriver, så kan det være lidt flere ting det kan være..

    Men jeg havde helt klart gjort det samme som dig.. Jeg var taget til dyrlægen.. Specielt fordi det virker som om Enzo sørger tryghed, det virker som om han måske har ondt eller er bange.. Også selvom dyrlægen siger det kan vente, så ville jeg heller ikke kunne få en afslappet dag med en kat der havde det sådan.. Og det ved jeg godt du heller ikke kan, så synes helt klart det er en rigtig beslutning smiley

    Håber helt bestemt ikke der er noget alvorligt galt med ham, og at han bliver rask.. Håber også du får lov til at tage ham med hjem igen, så han ikke skal være et fremmed sted helt alene..

    God bedring med ham, og skriv endelig hvad der sker med ham..


  • #2   19. aug 2007 Ih altså hvor er det bare ikke sjovt.. Og du er da bestemt ikke åndsvag at hører på.. Jeg forstår godt din bekymring og jeg ville ha det præcis som dig.. Åh ha der findes bare ikke noget værre når ens katte ikke har det godt..
    Jeg ville også ta til dyrlæge som du skriver at du vil.. Så kan i få klarhed på det..

    Rigtig god bedring med Enzo, håber ikke det noget alvorligt.. Skriv endelig hvordan det går ham..


  • #3   19. aug 2007 Jeg vil faktisk sige det samme som Lis. Har selv været igennem meget med Bebse i den retning (og hun er rask nu efter hun har fået undersøgt en afføringsprøve og har fået medicinsk behandling. Jeg kan nemt forstå din bekymring. Du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, hvis du ønsker at vide mere.

  • #4   21. aug 2007 Hej alle I søde mennesker.
    En lille opdatering herfra burde være på sin plads.
    Jeg har i dag været til dyrlægen med Enzo, da han ikke var spor interesseret i at se ham før i dag. Da jeg ringede blev jeg lovet noget medicin til Enzo, så jeg ikke behøvedes at skulle gå med dårlig samvittighed i Thailand over at have en muligvis syg kat herhjemme, samt at en påbegyndelse af en kur kunne komme i gang, så ikke Enzo skulle gå rundt med noget skidt alt for længe.
    Da vi så kommer til dyrlægen i dag kl 14.30, mærker dyrlægen på hans mave i 1 min. måske og kigger ham i munden.. Han kigger derefter på mig og spørger om ikke jeg vil fortælle hans historie igen og gerne helt forfra - simpelthen fra da vi fik ham, hvor forløbet faktisk startede.
    Da jeg så er færdig siger han hvad de KUNNE gøre hvis jeg insisterede på det (hvilket var først blodprøver, derefter røntgen, som højst sandsynligt ikke ville kunne vise en pind sagde han, og herefter biopsier fra tyndtarm, tyktarm, og bugspytkirtlen), men dette ville de ikke anbefale, da Enzo lever fint med sin sygdom, som ikke er en sygdom. :-S (det er åbenbart ikke en sygdom når ikke han bliver sløj af den)

    Hmm.. Nåh, men han kunne da godt give mig nogle piller mod Giardia og noget maveinfektion, men dette måtte jeg altså først selv give ham når jeg en gang kom hjem fra Thailand. Han sagde at det ikke ville gøre den store forskel, da Enzo jo højst sandsynligt ikke ville være syg i den periode alligevel (da det kommer ca. en gang eller 2 om mdr. i et par dage af gangen) og at jeg ikke skulle få 'fremmede' til at sørge for hans medicin.

    Godt så!! Så reelt har jeg i dag fået INTET ud af mine 500 kr hos dyrlægen, udover at få det at vide som de faktisk hele tiden har sagt. Og som de også sagde for 14 dage siden da jeg var afsted.
    Jeg er dog stadig glad for at jeg tog af sted, for om ikke andet så har jeg fået lidt mere ro på over at skulle forlade mine katte i 14 dage, samt fået bekræftet at der intet er galt med Enzo umiddelbart - udover et sart tarmsystem.
    Derudover kom jeg så også ud med 10 kg foder, lidt skånekost og en 32 ml zoolac, så ja.. Lidt fik jeg da ud af mit besøg hos dyrlægen.

    Men det har været en dyr dag og klogere er jeg ikke just blevet.

    Det skal dog siges at Enzo siden jeg skrev INTET har haft med sig. Han har ikke kastet op og har haft helt normal fast afføring igen igen. - Jeg kan ikke forstå hvordan det kan veksle på den måde, men det kan det åbenbart med ham.

    Nu håber jeg bare at alt forløber stille og roligt imens jeg er væk. Jeg tager nu under alle omstændigheder min mobil med mig og tjekker min e-mail så tit jeg kan i tilfælde af at der skulle være noget med ham, så dem derhjemme kan komme i kontakt med mig og også den anden vej rundt.

    Utroligt som man fandeme ikke en gang kan tage på ferie og slappe af, uden at skulle tænke på og bekymre sig om kattene. *GG* En rigtig pylder-kattemor er jeg godt nok blevet.

    Tak for alle jeres input og fordi I har svaret.. :0)
    - Specielt dine erfaringer Lis er jeg rigtig glad for at du har bidraget med. Har taget snakken med dyrlægen om alle tingene og jeg synes det er rart at være lidt beredt.. :0) Tak.

    Og May-Britt, jeg er glad for at Bebse er kommet ud af sin sygdom med maven. Det er nu rart at få en diagnose og få tingene bekæmpet. Der er ikke noget værre end at gå rundt i uvidenhed. Godt I fandt ud af det og at Bebse har det godt igen. :0)


Kommentér på:
Enzo syg med opkast/diarré igen

Annonce