{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Diarré - Hvad gives? {{forumTopicSubject}}

Hvad er det nu jeg skal give min kat imod diarré?
Jeg mener at huske noget med udkogt ris, kogt fisk, kogt kylling, torskerogn, og A38 der er godt og skulle hjælpe på det.

Min "killing" på 8 mdr er blevet syg med dårlig mave, og har indenfor meget kort tid været på bakken adskillige gange. Jeg har lige måttet have ham i bad for at få griseriet ud af hans pels.
Han kaster ikke op, virker ikke sløj, og er kælen og opsøgende som altid - bare med elendig mave.

Skal jeg købe zoolac på apoteket, eller bruger man kun dette i slemme tilfælde?
Bør jeg kontakte dyrlægen, selvom det er kommet imens jeg har været på job, og derfor han ikke har gået med det særlig længe?
Hvor lang tid må Enzo i så fald gå med dårlig mave, inden jeg skal tage kontakt til dyrlægen?

Hvad kan det skyldes? Han har ikke fået andet end sit tørfoder som han altid har stående, han er indekat, og de har ikke adgang til andre planter end stuebambus.
Kan han mangle nogen bestemte (er det mælkebakterier??) bakterier i tarmen, eller hvad er det mon der er årsagen til at min lille hanmisser ikke er helt rask?

Jeg er fluks på vej til købmanden for at købe ind til skånekost til den stakkels misser.

Jer der bruger Zoolac (det er da det det hedder ikke?) til jeres - hvornår skal man bruge det?

Hilfe hilfe, så er I søde. ;0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré - Hvad gives?
  • #1   18. okt 2006 Der findes osse et produkt som zoolack men den indeholder osse noget der ligesom "stopper" den tynde aff.
    Det hedder Pro-kolin og bruges på samme måde som zoolack


  • #2   18. okt 2006 Hvordan skal paraghurt gives?? Fordi dem har jeg da efter min ferie til Thailand sidste år..
    Skal jeg pulverisere dem, og iblande dem i skånekosten, eller skal jeg bare give ham én?? De er jo alligevel forholdsvist store til sådan en lille kat, og sikkert melede hvis knækkede.

    Tusind tak for at I har skrevet. Dejligt når man ikke lige helt kan huske det i farten. (står med en knap så fornøjet kat, der lige har været under trykspuleren ;0), og det synes han ikke var så sjovt, da det var hans bagparti det drejede sig om. Hvor kan sådan en misser dog bræææge sig nød, når det ikke helt går som planlagt, og når Dufa så ovenikøbet ikke kunne komme til undsætning *GG*)


  • #3   18. okt 2006 Du kunne søge på diarré i søg emner.... smiley

  • #4   18. okt 2006 Havde jeg også gjort, men der kom kun 3, og ikke nogen som jeg kunne bruge til mit specifikke tilfælde og til mine spørgsmål. ;0)
    Så søreme om jeg ikke lavede en tråd!!


  • #5   18. okt 2006 Og desuden var én af de tråde en jeg selv har oprettet i sin tid, og havde heller ikke noget med det at gøre!

  • #6   18. okt 2006 thjaa.. sådan var tjalfe også.. så skiftede vi foder.. det hjalp..

  • #7   18. okt 2006 Også ærter??
    Jeg har været oppe og købe A38 og torskerogn, så han kan få det iblandet sine udkogte ris.
    Er det nødvendigt med ærterne også?

    Kan selvfølgeligt ikke finde de latterlige paraghurter nogen som helst steder i flytterodet, selvom jeg ved at de er et sted liiige i nærheden, da både min kæreste og jeg har set dem flere gange. :-S
    ENder med at jeg må tage på apoteket og købe zoolac alligevel.


  • #8   18. okt 2006 Det er bare fjong...... Håber du får et svar du kan bruge.... smiley

  • #9   18. okt 2006 Og det foder Enzo får, har han altså fået uafbrudt siden han var helt bette og uden der har været noget som helst galt, så kan ikke forestille mig at det er hans foder der er synderen her.
    Desuden får han foder fra Hills, så det er heller ikke kvaliteten på foderet der er galt.

    Gad vide hvad det er der forårsager diarré ud af det blå??
    Det er da ikke normalt..!?


  • #10   18. okt 2006 Så ser det ud til at jeg skal på "late night- shopping" *GG* Skal vist i Føtex og have både fisk og ærter nu.

    Enzo burde ikke kunne have orm. Han er jo som sagt indekat, og har ikke været i forbindelse med noget som kunne give ham orm. - Da ikke umiddelbart.
    Han spiser stuebambus, og stankelben og andet kravl som han fanger. Andet får han faktisk ikke ud over sit foder.
    Så det bør ikke være dét jeg skal bekymre mig om vel?

    *gg* Ja, May-Britt. SÅdan kan det gå når man bliver overivrig. ;0)


  • #11   18. okt 2006 ... Så du tror at det kan være en grund til hans pludselige diarré? Orm?
    Tænk, jeg anede ikke at det var noget jeg burde frygte med de to som indekatte.
    Oh yes. Ormekur skal så sandeligt OGSÅ købes. Håber bare at der er noget af det der virker. ;0)

    Tak for hjælpen. :0) Det er guld værd!


  • #12   18. okt 2006 Hej Camilla

    Vores misser har også døjet med tynd mave og det er ikke helt ovre for 2 af dem endnu.. og det lyder til at være nogen lunde samme historie du skriver, min kan ses her:

    http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=15773
    http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=15773
    http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=16130

    Men det var ikke så meget det jeg ville frem med, mere vores oplevelser:
    Flere dyrlæger sagde at A38 gjorde det værre.
    Man skal ikke give bambusplanter til killinger.
    Er katten indendørskat skal man være meget ops på rengøringen.
    Det kan tage lang tid at komme af med.
    Og måske er det, som i vores tilfælde, mavens egne bakterier der er i ubalance.
    MEN det kan være af mange årsager! Vi har bare været alt igennem for at finde en årsag.

    (det kan godt være nogle har skrevet det jeg nævner, ville bare lige sige det vi har lært, det her er vores bedste tips - håber ikke det lød alt for dumt.. heh)

    Jeg føler med dig og håber det kommer i orden!
    Hold os da endelig opdateret.. smiley


  • #13   18. okt 2006 MEN glemte at sige at alt andet skånekost nævnt skulle være helt fint, sagde dyrlægen.. vi gav vores kogt kylling og ris.. det hjalp faktisk lidt.. smiley

Kommentér på:
Diarré - Hvad gives?

Annonce