4.299 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

el hegn på plankeværk.. el hegn på plankeværk..

okay så vi har fået en masse plankeværk op nu her i haven (læs endelig er haven lukket af til de sider hvor det var åbent før...
Men nu kommer mit spørgsmål så, hvordan gør vi den katte sikret?? har tænkt mig at sætte el tråde op, men hvordan?
min tanke var at jeg ville sætte tre rækker med klokker, altså to strømførende og en i midten med jord forbindelse i... vil dette virke? og hvor stor en mellemrum skal der være imellem trådene ?
har to NFO
se vedlagte foto af hegnet, det er ca 50 meter langt og det bliver lukket med samme slags over til huset smiley
Og ja er ved at fælde alle træer tæt på plankeværket hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  el hegn på plankeværk..
  • #1   8. jun 2014 Hold da op et projekt i har gang i! Har ingen idé mht hegnet...
    Fortsat god arbejdslyst (du har forhåbentlig folk til det hårde arbejde?!)

• #2   8. jun 2014 jo tak smiley ja det er et lille projekt smiley og ja min mand og jeg smiley men det skal nok blive godt når de engang kommer med ud i haven og nyde livet udenfor smiley

er ved at fælde alle træerne smiley

profilbillede
  • #3   8. jun 2014 men der må da være nogen som har elhegn sat op på denne måde?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #4   8. jun 2014 Hej Judith

Vi har sat hegn øverst på vores plankeværk, ikke elhegn, men med et vandret indtag på 50 cm. Du kan se her hvordan vi har gjort det. smiley

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_

• #5   8. jun 2014 ja men det vil vores naboer ikke have med at gøre(vi har 5 naboer, bor på en hjørnegrund)... at de kan se det smiley derfor jeg leder efter en løsning hvor det er påsat på plankeværket i 3-4 tråde hele vejen hen... men tænker at plankeværket er 2 meter højt så det er højt nok til at de er nødt til at kravle op ad det... så min tnake var at hvis man satte den øverste eltråd så tæt på den øverste kant og så havde en jordforbindelses tråd måske 5 cm fra den, og så endnu en eltråd en 10-20 cm under den jordgående? om det ville fungere, når de kravler at de vil komme til at røre dem på en eller anden måde?
    måske sætte dem udfra plankeværket en 5-10cm ude ?

• #6   9. jun 2014 Prøv at søge inspiration på www.katteindhegning.dk - der kan du se mange forskellige løsninger smiley

Vi har også strøm på vores, men vi har sagt trådhegn (ala voliernet) på selve træhegnet i toppen, fordi vi har erfaret at det er svært nok at få vores katte til at ramme bare en el-tråd på vej over, og at ramme to på én gang er sværere smiley

• #7   9. jun 2014 ja har kigget der men synes ikke rigtig jeg finder nogen med et plankeværk som vores :S

• #8   9. jun 2014 Disse her har ellers
    http://www.ohlsson-birma.dk/index.htm
    Du skal ind under Ohlsson og så lidt nede på siden vælge:
    Kattehave - baghaven
    Kattehave - forhaven

Jungle Man's har også, den har jeg selv set et par gange smiley
    http://www.jungleman.dk/
    Du skal under Katteliv.

Jeg vil i øvrigt tilføje at min erfaring er at de blot skal op at røre og få stød én gang, så gør de det aldrig igen smiley

• #9   9. jun 2014 deres planker går den anden vej... men ja måske ders ideer kan bruges smiley mange tak havde overset dem ;)og ja er godt klar over at det kun er en gang og måske de aldrig vil gøre det..de får ca 1100 kvm at boltre sig på...dog er min den ene en type kat der går direkte ud i haven og afsøger grænserne.. altså "rummets fire vægge" med det samme...men på den anden side er han også den som bruger lang tid på at vurdere om man kan hoppe op et sted og finder han det ikke værdigt at gøre forsøget så vil han aldrig forsøge.. så tror ikke at han vil kunne finde på at hoppe op ad hegnet da han ikke kan se et sted at lande....men man skal aldrig sige aldrig smiley

• #10   9. jun 2014 Judith - det er da lige meget hvilken vej plankerne går? smiley

Apropos at hoppe ifht lande. Min europé hankat forcerer rask væk et 180 cm plankehegn med lodrette planker meget lignende jeres smiley Han springer, løber evt. op ad det sidste til toppen, og 1-2-3 så er han ovre smiley

• #11   9. jun 2014 jo men jeg tænker at når de går den vej som her kan de kravle op...det er nok ikke ligeså nemt som hvis de går den vej du henviser til sider med smiley men af at se Jannes billeder hvordan de hænger der i plankeværket de to katte....så tror jeg måske min plan med 3 tråde vil virke, vec at de skal hen over dem... ved godt at det aldrig kan sikre mod udefra kommende katte..men vil tjekke hver gang inden jeg lukker mine ud...de kommer ikke til at gå ude når vi ikke er hjemme smiley

• #12   9. jun 2014 har maks set min hoppe 170 og det brugte han ca 1 år på at overveje førend han hoppede der op og den anden han kan ikke hoppe så højt det har han for skæve ben til og han tør det slet ikke ...

• #13   9. jun 2014 Ja, de kan nok kravle i jeres - vi har lamel hegn i vores, og det kravler de rask væk, både killinger og voksne. smiley
    Selv min lettere elefante maine coon på 9½ kg med kun 1 hofte kan i øvrigt snildt komme over vores 180 cm lamel hegn smiley Han hopper dog mere end kravler..

• #14   9. jun 2014 tjahh min so m ikke har så nemt ved det, han falder ned i forsøget på at komme op på en 1,20 meter høj pil...det kan han ikke kravle i..så ham er jeg ikke så nervøs for...det er mere den anden smiley

Kommentér på:
el hegn på plankeværk..

Annonce