1.102 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Spiser han nok? Spiser han nok?

Hej allesammen smiley

Nu er jeg her igen med et spørgsmål.

Jeg har som jeg nærmest har nævnt i alle mine indlæg aldrig haft en kat fra killing.
Derfor har jeg en masse spørgsmål og håber i bære over med mig. smiley

Jeg undre mig om min killing spiser nok.
Han spiser sådan i kop killinge foder over to dage og en halv portionspose våd foder. (Han for ikke mere end det da han ikke engang spiser den halvepose helt op) jeg synes han virker noget tynd.

Han har adgang til mad døgnets 24 timer og jeg tænker hvis han er sulten ville han bare spise mere.

Han få Arion kitten og det er også det foder han havde der hvor han er vokset op. Han er 15 uger gammel.
Han har hele tiden været den mindste af hans søskende.

På foder pakken står der han skal spise en hel kop.

Er der grund til bekymring eller spiser nogle bare mindre end andre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser han nok?
  • #1   12. jun 2014 Min killing ville heller ikke spise så meget tørkost.
    Jeg serverede vådfoder til ham nogle gange om dagen, da han heller ikke spiste meget mere end 50 g. pr. potion.
    Så prøv med vådfoder flere gange om dagen, råt kød og evt. ben med kød på smiley

• #2   12. jun 2014 Hvilken slags kød kan du anbefale jeg tænker kylling er der andet kød man kan give ham? smiley

• #3   12. jun 2014 nogle killinger skal bare prøve noget andet. min pyrus ville overhovedet ikke spise killing tørkost. Men derimod de voksnes sterilised røg bare direkte ned. jammen så fik han bare killing vådfoder i stedet for og så kunne han bare spise de voksnes.
    prøv evt noget andet. det kan godt være at han er ved at være træt af arion

vedr vådfoder,hvad giver du ham så? For prøv evt at variere noget med forskellige mærkere.

det med råt, det er kun som ekstra du bør bruge det. Man kan godt fodere helt med råt men så skal du tilsætte vitaminer også.

Du kan give ham almindelig råt hakket oksekød, flere af mine vil gerne have det. det skal dog siges at ud af mine 17 er der faktisk kun 4 som gider, til trods for at alle får budet.

• #4   12. jun 2014 Han får wiskas junior våd foder (jeg ved det ikke er det bedste jeg kan give ham men jeg er på et studenter budget)
    Det er ikke fordi han ikke spiser han spiser bare ikke meget. Men han er heller ikke særlig stor men når han har spist den pose vi er i gang med prøver vi noget andet de har også Royal Canin i vores dyrehandel. smiley

• #5   12. jun 2014 Han vejer kun 1553 gram. Ved ikke om der er normalt?

• #6   12. jun 2014 Kamilla hvis du er på studenterbudget, vil jeg foreslå at handle foder - både vådt og tørt - på zooplus smiley .. Sammenlign evt den dansk og tyske hjemmeside med hinanden. Så kan du nemmere give noget bedre foder - taler af erfaring smiley

• #7   12. jun 2014 Tak det vil jeg prøve smiley

• #8   12. jun 2014 whiskas er slik, ikke foder..

Den skal have fri adgang til tørfoder 24/7

• #9   12. jun 2014 Min frøken vejede ca 1700. Gram, da hun var i den alder.

• #10   12. jun 2014 Han har altid tørfoder stående frit tilgængeligt for ham hele tiden smiley

• #11   12. jun 2014 Nå men så ligger han da nogenlunde

• #12   12. jun 2014 Jeg startede med at fodre med kitekat... Lidt a la whiskas... Og fandt ud af det med zooplus. Og nu holder jeg tit øje med begge dele ift tilbud smiley

• #13   12. jun 2014 Jamen så er der Inter andet for end at holde øje med tilbud smiley

• #14   12. jun 2014 Og tit kan du få økonomipakker af Royal canin til 55-75 kr for 7+5 poser (2kasser)

• #16   12. jun 2014 Keder i noget til det her? Er det godt?

profilbillede
  • #17   12. jun 2014 Felix

Han har vand stående hele tiden han drikker. Men jeg ved ikke om han drikker nok hvor meget skal han drikke?

• #18   12. jun 2014 http://www.zooplus.de/shop/katzen/kitten/nassfutter

http://www.zooplus.de/shop/katzen/kitten/kittenfutter

her i huset får de smilla, bozita, miamor, schmusy og hvad der ellers lige ser godt ud. Men smilla plejer at være godt - dog kun med tun her hos os. Men det er så også næsten rent kød. Og det samme gælder for bozita

jeg er også begyndt at købe på den tyske side. Sidste gang købte jeg for 3000 kr og fik foder til 1 mdr til kattene, tørfoder til 1 mdr, kaninfoder til over 1 mdr til to store kødkaniner, hestefoder til 2 heste til 1 mdr, samt et stort kradsetræ til store katte, samt noget legetøj + div.og jeg har vel fået ca 100 ks vådfoder, ca 10 kasser posemad mm. Så det kan altså godt svare sig at bruge den side

• #19   12. jun 2014 Ja det kan jeg se det er vildt billigt så det er jo skønt med mit budget smiley

• #20   12. jun 2014 Ang. kød kan du give det meste smiley Fisk skal dog have været fryst ned i 24 timer.
    Men ja, ellers alt råt, hvis det er tilberedt, må der ikke være knogler i.

Ang. vådfoder, så prøv zooplus.de, som andre også foreslår, ellers har aldi LUX til 5,5 kr. for 400 g. Det er også et godt vådfoder uden korn og sukker.

EN kat skal ca. drikke 3 dl. om dagen, men ikke ret mange gør det. I Lux er der ca. 40% vand, så hvis du tilbyder det 2 - 3 gange om dagen, med lidt ekstra vand tilsat, er du på den sikre side smiley

• #21   12. jun 2014 Ja okay så skulle han gerne drikke mere vand. Jeg må prøve at tilsætte til vådfodret og se om det hjælper lidt smiley

• #22   13. jun 2014 I Aldi har de også nogle små firkantet pakker med 100 gr. vådfoder til ca. 2 kr. Der er også 1 til killinger. De har også de små pakker i Lidl. Så har man lidt at veksle imellem. Her bruger vi også LUX fra ALDI.

Kommentér på:
Spiser han nok?

Annonce