{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Hvor gør det ondt i mit hjerte.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg skal lige ud med det her..

Vi var på vej hjem ovre fra min svigermor, hun bor omkring 500m fra os, og vi høre så en meget høj katte jamren, virkelig højt. Min kæreste siger "det er i hvert fald en voksen kat, for sådan siger killinger ikke" - Jeg vidste godt at killinger kunne skrige meget højt, men troede ikke det var det denne gang, da vi har en voksen kat der jamre meget her ude i området..

Jeg kan jo ikke lade hver med at tjekke, fordi mit hjerte bare ikke kan holde til det.. vi ser så en meget meget lille killing, vil ikke skyde den til mere end en 4-5 uger max.. Vi kommer tæt på, men det løber jo selvfølgelig fra os, vi følger efter og den går ind i en busk, og vi gør hvad vi kan for at få den til os, og jeg var så tæt på at kunne nå og fange den, men reagere ikke hurtigt nok da den var i kanten af busken.. Vi var desværre nød til at opgive da den sad i midten af en meget bred busk, og vi kunne ikke sidde der hele natten.. smiley

Jeg har det så dårligt med at gå der fra, når jeg ved den er så lille og jamre helt vildt og tosset, og det var meget højt, jeg kunne høre det 100m væk fra hvor den var. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor gør det ondt i mit hjerte..
  • #1   14. jun 2014 Måske den blot kaldte på sin mor..

Dens mor kan have været i gang med at flytte sine killinger, og den killing i så var måske kort blevet væk fra hende, jeg syntes lige i skal se efter i morgen om i måske observere den igen eller den har fundet et andet sted hen, bare lige for at sikre sig at den ikke er helt alene..

Men taget i betragtning af at den flygtede fra jer, så lyder det ikke som en killing der var vant til menneske kontakt..

• #3   14. jun 2014 Det er højsandsynlig en af vildkattene her ude, der har fået killinger.

Men tror også vi går en tur i morgen, for at se om den er nogen steder, vi så en anden killing også, men den var noget ældre, at se udfra størrelsen.

Men ja, den kunne muligvis godt kalde på sin mor, men det var bare meget slemt. smiley
    - Men det var bare den sad under en bil og gemte sig, og skreg meget meget højt. Men der er bare ikke meget at gøre, desværre. smiley

• #4   14. jun 2014 Ja Felis, jeg håber også moderen finder den igen.. Jeg kunne bare ikke klare tanken om det bette pus her ude helt alene. smiley

• #5   15. jun 2014 Der er noget galt. Du bør tag hen og fange den. Morkat måske kørt ihjel. Måske har hun glemt den sidste killing da hun flyttede dem. Måske har den lille siddet i en bilmotor og faldet af der. Mange muligheder. Brug transportkasse med snor og så dåsemad i. Måske hører du den ikke med det samme, men efter at have siddet en nat er den bange og gemmer sig. Piv som en killing, så svarer den måske efterhånden. Håber du finder den.

• #7   15. jun 2014 Den er uden tvivl vild og bange for os..

Det er nemt nok og sige jeg skal ud og fange den, det er altså ikke bare lige til at fange en vild kat. smiley
    - Jeg har også andre ting og lave end og sidde ved en busk en hel nat, for at vente på jeg kan fange den, det er hammer synd for den, og jeg ville inderligt gerne fange den, men det er ikke bare lige til at gøre..

• #9   15. jun 2014 De gør ikke noget her ude, de tager sig kun af syge eller tilskadekommen vildkatte.

• #11   15. jun 2014 Ikke i vores område.

• #13   15. jun 2014 Lubas, de gør ikke noget i vores område, her er tons af vildkatte, men de gør ingen ting fordi de ikke er syg eller kommet til skade...

• #15   15. jun 2014 Lubas, jeg siger det lige igen, der er ikke nogen der gør noget i vores område..

Jeg siger det jo ikke bare for at sige det.. Jeg har brugt tid på at prøve og fange en tilskadekommen kat før her ude, men det er også det eneste de vil..

Jeg vil da hjertens gerne redde den killing, og kan vi fange den selv, så tager vi den da med hjem, og finder ud af hvad vi gør der fra..

Men der er ingen der gør noget hvis ikke de er syge eller tilskadekommen...

• #16   15. jun 2014 Hvis den har en mor er den jo ikke i nød og kræver derfor ikke redning

• #17   15. jun 2014 Sanne, ring til kattens værn imorgen og snak med dem, 3888 1200. De plejer at hjælpe hvis en kat er på skideren.

Der er heller ingen der mener du skal sidde ude hele natten. Men hvis du nu gik derhen og hørte den igen, kunne du forsøge med en transportkasse med snor på og mad i. Hvis den ikke er der, sårer der ikke noget at gøre.

Hvad er det for en kommune du bor i?

• #18   15. jun 2014 Jeg ved ikke om nogen overser det jeg læser? - Jeg har jo tjekket om der kan gøres noget, boligselskabet har også selv prøvet, og der sker ingen ting..

- Vi har haft kontakte til forskellige, og boligselskabet vil blive kontaktet i morgen, fordi der er mange fra mit område der ringer.

Belante:

Jeg har heller ikke sagt den er i nød, men hvis jeg kan fange den, vil jeg heller give den et godt liv et sted, end og leve her ude som vildkat, det kan nåes endnu, da den ikke var særlig gammel..

• #19   15. jun 2014 Sanne, ring til kattens værn imorgen og snak med dem, 3888 1200. De plejer at hjælpe hvis en kat er på skideren.

Der er heller ingen der mener du skal sidde ude hele natten. Men hvis du nu gik derhen og hørte den igen, kunne du forsøge med en transportkasse med snor på og mad i. Hvis den ikke er der, sårer der ikke noget at gøre.

Hvad er det for en kommune du bor i?

• #22   15. jun 2014 Sanne - Jamen du skal ikke rende rundt og fange katte, bare fordi du kan :S

Det er ulovligt at fjerne en killing på under 12 uger fra sin mor

• #23   15. jun 2014 Hvis du gerne vil hjælpe killinger, så blev plejefamilie istedet for.

• #28   15. jun 2014 Hvis den fanges ind skal den aflives, ellers skal man holde snitterne væk så længe dyret ikke er i nød..

Det er ikke okay at ødelægge en killings liv så man selv kan pudse sin glorie

• #30   15. jun 2014 "Sanne - Jamen du skal ikke rende rundt og fange katte, bare fordi du kan :S"

- Har jeg skrevet nogen steder jeg har fanget katte bare fordi jeg kan? Nej det har jeg ikke, så lad hver med at beskylde mig for noget jeg ikke har gjort.. Tak. Jeg gider ikke have beskyldninger smidt i hovedet af mig.

Jeg har aldrig sagt jeg vil pudse min glorie Beltane - så det har du ingen grund til at skrive....

- Jeg har ikke været ude og kigge efter den idag, eller været ude og lytte, da jeg har haft andet der var vigtigere for mig og se til, må jeg ærlig indrømme..

Vi har haft kontakt til forskellige, og nu gør vi ikke selv mere ved det, da boligforening bliver kontaktet i morgen, og så må de om det..

Der er ingen grund til at ligge beskyldninger på bordet, inden jeg har gjort noget som helst..

• #31   15. jun 2014 Jo det har du rent faktisk

"Jeg har heller ikke sagt den er i nød, men hvis jeg kan fange den, vil jeg heller give den et godt liv et sted, end og leve her ude som vildkat, det kan nåes endnu, da den ikke var særlig gammel.."

Du vil fange den selvom den ikke er i nød, så er det at fange den bare fordi man kan.. Og pudse sin glorie fordi man tror den får et bedere liv...

Det gør den ikke af at blive revet væk fra sin mor

• #32   15. jun 2014 Men har jeg fanget den? Nej det har jeg ikke.. og jeg er ikke ude på at pudse nogen glorie Beltane.. Den vil uden tvivl få et bedre liv ved bare og komme væk her fra, hvor folk jagter dem rundt, skræmmer dem, og fanger de den, ja så lever den sgu ikke mere.. Om så den skal aflives, det er så hvad det er.. De har det ikke godt i det her område..

Fint hvis du mener jeg pudser min glorie, men kan du se hvad jeg har fortaget mig, eller ved du hvem jeg har haft kontakt med omkring den killing og hvad vi skal gøre nej? Jeg har skriver en gang mere Vi gør ikke mere, da vi har snakket med nogen, og de kontakter boligforeningen i morgen - er jeg så igang med at fange den killing ? Nej det er jeg ikke, så jeg fanger ikke bare katte for at pudse min glorie, sikker noget pjat og fyre af, du kender mig ikke Beltane, så du kan ikke udtale dig om hvad jeg gør.

• #33   15. jun 2014 Jeg skriver ikke du har fanget katten, jeg skriver du har skrevet du VIL fange katten.. Det er 2 forskellige ting.

• #34   15. jun 2014 Jeg skriver ud fra hvad du skriver herinde.. At det skær i dit hjerte at se en killing udenfor..

At du vil redde den, selvom den ikke er i nød

Den har ikke behov for at blive reddet..

• #35   15. jun 2014 Jeg har slet ikke været ude og kigge efter den idag, da vi allerede snakkede med nogen i morges da vi stod op, og de kigger på sagen, så jeg har ikke gjort noget forkert.. Så puds din egen glorie Beltane..

• #36   15. jun 2014 Jeg pudser glædelig min glorie..

Nu skriver jeg ud fra det du skriver herinde.. Du har skrevet hvad du gerne vil gøre.. Vi skriver det skal du ikke..

Du skriver du vil gøre det alligevel, selvom det vil ødelægge killingen..

SOm jeg skrev før, hvis du gerne vil redde killinger, så bliv plejefamilie

• #37   15. jun 2014 Har du ikke læst det jeg skriver????

Jeg har ikke været ude og kigge efter den idag, da der bliver gjort noget ved at af andre, jeg har ikke kigget efter den siden jeg skrev denne tråd

Så jeg har ikke gjort noget som helst forkert, så hvorfor køre i det samme igen og igen, hvad for du ud af det??

• #38   16. jun 2014 Har du læsgt hvad jeg skriver?

• #39   16. jun 2014 Altså gab og skrig .... al den negativitet omkring en lille bitte killing. Dvs fordi vi ikke bør indfange en lille vild killing og gøre tam (for det kan åbenbart ikke lykkes) og fordi man i følge loven ikke må fjerne en killing fra sin mor før den er 12 uger, så vil flere af jer hellere tag chancen og tro på at morkatten er derude. Hvad med at give råd til at finde ud af om den lille killing er alene eller ej, i stedet for at råde at gøre ingenting.

En lille mæt og tilfreds killing sidder altså ikke under en bil og kalder efter sin mor.

Og jeg vil lige påpege at det kan altså godt lade sig gøre at tage en killing til sig, gøre tam og få en ganske normal kat ud af det. Ikke at jeg overhovedet mener at vi skal redde alle vilde killinger. Men jeg bliver noget træt af at nogle altid skal true med bål og brænd når nogen skriver om en lille vildkilling på skideren. I en anden tråd fik en pige en skideballe fordi hun havde taget en lille killing op af en container.

Sanne, du var bekymret og bliver nu overfaldet fra højre og venstre, jeg kan godt forstå du var bekymret, det ville jeg også være. Har du været henne og lytte et par gange uden at høre den, så er den enten indfanget af en anden, svag af sult/tørst, æd af ræven ... og en lille bitte chance for at morkatten har hentet den. Så kan du ikke gøre mere for den. Kan du stadig høre mijauvede, så kontakt 1812 eller kattens værn er mit råd smiley

• #41   17. jun 2014 Overfald? Jeg tror du skal lære hvad det vil sige at overfalde smiley

• #43   17. jun 2014 Du skriver boligforeningen er kontaktet. Hvis de sætter fælder ud er det altså ikke altid de gør det særlig gennemtænkt og smart. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet i din boligforening og om det ender med det. Nogle steder bliver fælderne bare tilset en gang i døgnet. Så jeg håber ikke de fanger misse mor så killingerne ( hvis der er flere ) så netop er alene. Den sidste boligforening jeg kender der satte fælder op fangede vist en fugl og en kat som havde en ejer. De kunne så ligesom sige de havde gjort noget. Den kat det var meningen de skulle fange blev aldrig fanget. Den blev kørt ned.

• #45   17. jun 2014 Hellere human aflivning end at lade et dyr sulte ihjel over flere dage

• #46   17. jun 2014 Britt hvor står der fælder hele dagen? For der er regler omkring det, så sætter boligforeninger fælder op for at fange katte, er det ulovligt!

• #47   17. jun 2014 (link fjernet)

• #48   18. jun 2014 Det var hændelse for langt over et år siden siden. Hvor viceværten havde sat fælde op for at fange en syg kat i en kort periode .. Jeg advarer blot om det fordi jeg synes det foregik sådan lidt underligt. Den blev først stillet op med kattemad i og en ejet kat gik i den men da nogle naboer holdt øje med fælden blev den hurtigt lukket ud igen. Så vidt jeg ved var det i samråd med KV eller kommunen. Efter de der to kiks med en fugl og ejet kat blev den stillet åben uden at kunne smække og maden blev droppet for at katten skulle vænne sig til den men uden mad i. Der står ingen fælder mere. Fælden blev sat op pga den ene kat og derefter fjernet. Så jeg skriver ingen steder de konstant sætter fælder op. Jeg ved Kattens Værn havde været inde over og gerne udlånte fælde men så vidt jeg husker skulle de selv indfange katten.

Kommentér på:
Hvor gør det ondt i mit hjerte..

Annonce