5.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 97 Svar

Nikoline L
Nikoline L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 42

HJÆLP! Udlejer siger nej til kat, selvom han selv har hund og forrige lejer havde kat HJÆLP! Udlejer siger nej til kat, selvom han selv har hund og forrige lejer havde kat

Hej!

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Jeg har længe gået med ønsket om at få en Ragdoll, og jeg nu både tiden og den perfekte kat i sigte.

Jeg bor på 2. sal, min udlejer selv på 1. og min ven i stuen af denne bygning.
Min udlejer har selv hund, og hende der boede i stuen indtil februar havde en kat, som var aftalt da hun flyttede ind!

Jeg har altid kunne snakke godt med min udlejer, og selvom der står i min kontrakt at husdyr ikke er tilladt, regnede jeg ikke med at der ville være et problem, da han selv har hund og hende der boede i stuen før havde kat i alle 4 år hun boede her.

Jeg sendte ham forleden en lang mail, hvor jeg forklarede alt om katten, racen osv.
Det svar jeg har fået er et blank nej, uden begrundelse.

Kan det virkelig være rigtigt, når han selv har hund og hende der boede i stuen før havde kat??

Jeg har fundet den perfekte lille Ragdoll pige, som snart er til salg, så mit hjerte er simpelthen knust!

Hjælp hjælp hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Udlejer siger nej til kat, selvom han selv har hund og forrige lejer havde kat
  • #1   21. jun 2014 Hvad udlejer selv har af dyr og hvad en tidligere lejer i et af hans lejemål havde har desværre ikke noget med dig at gøre. Når der i din kontrakt klart står at husdyr ikke er tilladt og når udlejer har svaret blankt nej, er der desværre ikke noget at gøre smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#2   21. jun 2014 Både og vel?

Familieadvokaten.dk skriver følgende: Dog kan din udlejer ikke strø tilladelser ud efter forgodtbefindende. Han skal indtage en konsekvent holdning: Lejerne 'må ikke' eller lejerne 'må godt' holde husdyr, eventuelt kun visse husdyr. Og han kan enten skrive det som et vilkår i de enkelte lejekontrakter eller lade det fremgå af en husorden for ejendommen.

Kontrakten til den forrige lejer blev lavet om da hun flyttede ind. Som udgangspunkt måtte hun heller ikke have husdyr, men de lavede en aftale.

• #3   21. jun 2014 Ja men som du selv skriver så er hun nu flyttet og nu står udlejer så fast på at husdyr ikke er tilladt

• #4   21. jun 2014 Udlejer bestemmer jo selv..

Det kan være han har dårlig erfaring med tidligere lejer.. Det er ærgeligt for dig, men man kan ikke forvente at bare fordi nogen har, så må man også selv.. Sådan fungere verden ikke

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#5   21. jun 2014 Det er også det der ærger mig. Jeg skulle have taget det op da hun boede her, for at have et solidt argument. Suk! Regnede virkelig ikke med at der ville være et problem. Ham der er flyttet ind i stuen spurgte ind til dyr (med henblik på pasning), og min udlejer sagde ikke "NEJ" men spurgte derimod hvilke dyr FØR han fik at vide at det kun var med henblik på pasning.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#6   21. jun 2014 Nej, men jeg har samtidig sagt at jeg heller end gerne vil underskrive ny kontrakt på vedligehold af lejligheden osv. At jeg boner for det hele, hvis katten på nogen måde gør skade.

• #8   21. jun 2014 Det er jo ikke et solid agument at andre har særaftaler med udlejeren...

Nu ved jeg ikke om den i stuen var udekat heller, men hvis den var det, kan det være grund til at han ikke vil have en på 2. sal..

Eller det kan være han ikke gider høre på katte der hopper ned på gulvet mange gange om dagen (Og jo det larmer, min overbo har kat)

Der kan være mange grundt til at der ikke må være kat i den lejelighed du har.

• #9   21. jun 2014 At du har fundet en kat før du har fået tilladelse er ris til egen bagdel.. Det er ikke udlejers problem

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#10   21. jun 2014 Jo, det ved jeg. Aftalen blev lavet ved indflytning: Max én INDEkat.

• #11   21. jun 2014 Men det er jo så kun ved den lejelighed.. ikke for din..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#13   21. jun 2014 Jeg har på ingen måde købt denne kat endnu, hvis det er det jeg har fået hentydet til smiley Jeg har FUNDET den kat jeg gerne vil have. Står skam ikke med hovedet i postkassen mht. det

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#14   21. jun 2014 I min kontrakt står der NEJ til husdyr, men i forrige lejers kontrakt blev der lavet en undtagelse, så det kom til at hedde: Én indekat.

Hun spurgte ved indflytning fordi hun allerede ejede katten, og der var intet problem.

• #15   21. jun 2014 Jeg hentyder ikke til noget.. Jeg skriver fundet, præsis som du..

• #16   21. jun 2014 Ja det gælder jo så tidligere lejer medmindre du har overtaget deres kontrakt (Det har jeg fx gjort her, så særtillægget med kat også galt her, så længe jeg bærer skrald ud hver 2. uge)

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#19   21. jun 2014 Hele linket er her: http://www.familieadvokaten.dk/emner/745.html

Advokaten nævner efterfølgende det med nye regler efter anskaffelse af dyr, så det er umiddelbart ikke sådan jeg forstår den.

Jeg skriver ikke herinde, for at få at vide at min udlejer er i fulde ret til at sige som han gør, for det ved jeg godt at han har rent juridisk! Jeg skriver derimod nærmere for at høre andres erfaring eller få gode råd til hvordan situationen måske kunne vendes!

• #21   21. jun 2014 Hvis udlejer siger nej, så er det nej.. Det kan hverken vi, andre eller advokater lave om på...

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#22   21. jun 2014 Situationer kan sagtens vendes - Udlejere er også mennesker.

• #23   21. jun 2014 Jamen så snak da med ham istedet for :S Vi kan jo ikke gøre noget

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#25   21. jun 2014 Jeg er klar over hvad min kontrakt betyder smiley Jeg ved at det er ophævelsesgrund - No need to explain. Det er også af denne grund at jeg ikke blot har anskaffet mig katten uden at spørge først.

Præcis denne dispensation havde jeg håbet at få et par fif til, og ikke blot blive dømt på hvad du vidst ser som manglende situationsfornemmelse fra min side.

• #28   21. jun 2014 Der er ikke andet du kan gøre end at spørge om han vil lave den dispensation.. Dvs gå ned og snak med ham og få det på skrift hvis han siger ja.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#29   21. jun 2014 Beltane: I've tried. Dog kun på mail. Selvom jeg skriver lange forklaringsmails om at jeg er villig til at gå med til alt det de kræver, så får jeg blot "beklager ingen dyr" tilbage.

Jeg har dog et beboermøde med ham i morgen, sammen med ham i stuen, da vi skal have snakket om forskellige ting, der ikke spiller som de skal. Min udlejers hund står fx og gør fra 6 morgen til de kommer hjem, og han vasker tøj kl. 1-2 stykker om natten selvom der står at det ikke må ske efter 23.

• #31   21. jun 2014 Så har du jo fået nej..

Ærligtalt, så tvivler jeg på det hjælper at blive ved med at plage ham..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#32   21. jun 2014 Min udlejer er et struktureret person, som altid siger "send mig lige en mail på det". Derfor skrev jeg en mail, og samtidig for at få alt info om katteracen med!

• #33   21. jun 2014 Men hvis han ikke gider have en kat som overbo er racen jo for ham lige meget..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#34   21. jun 2014 Jeg overvejer virkelig også fraflytning, men det ville samtidigt være uansvarligt for mig lige nu både økonomisk set og når man ser på min lejligheds beliggenhed og pris. Det kan næsten ikke gøres bedre og billigere!

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#35   21. jun 2014 Ja det ville det måske, men det jeg ligesom mangler er et ordentligt argument! Især når han nu har lavet en dispensation for hende dengang.

Han vil ikke høre meget til katten - Meget lidt af hans lejlighed ligger direkte under min, så den argumentation fra hans side ville heller ikke være særlig stærk.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#37   21. jun 2014 Vi bor et meget "klemt" sted i midtbyen, hvor husene ligger lige op af hinanden.
    Før eller siden får han klager fra naboerne over hans hund, jeg ved allerede nu at mange er irritereret over dens gøen. Det er jo heller ikke optimalt for ham.

• #38   21. jun 2014 Han SKAL ikke agumentere.. Han har sagt nej og sådan er det

• #39   21. jun 2014 Et nej er et nej, accepter det dog.. Det der med "hvorfor må de andre, når jeg ikke må" det tror jeg ikke du kommer særlig langt med i forhold til udlejer.. Enten må du snakke med ham (ansigt til ansigt) eller også må du flytte, hvis du vil have kat.. Og hvis ikke du vil det, så må du vente med at få kat smiley

Og hvis du overvejer at få katten alligevel, uden udlejers accept, så husk lige at nu hvor du har "tigget" om lov, så vil han nok være ekstra opmærksom på dig.. Og bliver det opdaget, kan han smide dig ud uden varsel som du nok er klar over..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#40   21. jun 2014 Det ved jeg han ikke SKAL, men det er almen respekt.

Da jeg flyttede ind var han meget fokuseret på at vi altid kunne snakke om tingene, og han ikke var den almene dårlige private udlejer. Jeg er nok mest af alt skuffet PERSONLIGT, beklager hvis mit opråb herinde irriterer dig smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#41   21. jun 2014 Og hvis du alligevel overvejer..... ?

Hvis du havde læst længere oppe så kunne jeg på ingen måde finde på det. Det er er jeg dog for ansvarsbevidst til!

Jeg snakker også med ham i morgen smiley For som der bliver bevist på forummer som disse (havde jeg nu ikke forventet) har nogle mere i kæften når de sidder bag en skærm fremfor når de står face to face med en person. Og nej, jeg vil ikke starte en diskussion herinde, hvis nogle af jer synes at mine holdninger er helt ude i hampen, så er det også helt fint smiley Jeg respekterer jeres meninger, og derfor bør i også respekterer mine - Ikke svine dem til her.

• #42   21. jun 2014 Nej, det er alm. pli at acceptere det argument man bliver givet..

Jeg er ikke irriteret, det er dig det ikke acceptere de svar som du får..

• #43   21. jun 2014 Og hvis du bor tæt på havde jeg sagt de samme ting til dig face to face.. Jeg gemmer mig ikke smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#44   21. jun 2014 Nej er ikke et argument smiley

• #45   21. jun 2014 Havde du ikke spurgt ham? Eller havde du kun skrevet med ham 1 gang?

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#46   21. jun 2014 Jeg har skrevet 2 mails til ham, det er det.
    I morgen har vi et lille beboer møde, hvor jeg har tænkt mig at tage det op også.

• #47   21. jun 2014 Okay, så syntes jeg det er ret underligt du snakker med alle andre end ham om det..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#48   21. jun 2014 Hvorfor mener du jeg gør det? smiley
    Jeg har skam fået svar på begge e-mails, så jeg har "snakket" med ham

• #49   21. jun 2014 Nikoline:
    Du har mailet til ham, men det er altså sommetider nemmere at snakke sammen "face to face". Du skriver jo selv at du altid har kunne snakke med ham.

Men som udgangspunkt, så er et "Husdyr forbudt" ikke noget der kan rokkes ved med mindre at andet bliver vedtaget på et beboermøde.

• #50   21. jun 2014 Jeg havde nu også sagt nøjagtig det samme til dig Irl smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#51   21. jun 2014 Som skrevet længere oppe, er min udlejer en "send mig en email på det" person smiley Derfor skrev jeg til ham der, også for at få alt info om racen med uden at glemme noget.

Vi er kun mig og min ven som lejere, og så min udlejer på 1. Går ikke ud fra at vi kan vedtage noget så? Der er ikke valgt en beboerrepræsentant.

• #52   21. jun 2014 Der er jo grundlæggende beboerdemokrati i lejeboliger, men det kræver også at der bliver valgt en bestyrelse og det er jo umuligt hos jer.

Derfor skal man altid se sig godt om når man lejer privat.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#53   21. jun 2014 Jeg har været fuldt ud tilfreds med min udlejer indtil nu. Vi HAR nemlig kunne snakke om alle de ting der har været.

• #54   21. jun 2014 Jamen her kan det så være at I mundtligt kan snakke det igennem. Han er komplet ligeglad med racen, for ham er det en kat og det må du ikke have!

Hvis du skal have en chance skal du nærmere slå på at det bliver en indekat og de evt. skader den laver betaler du selv.

Det kan jo også være at forrige lejer har haft en kat der har pisset overalt og ødelagt træværk. I min boligforening ved jeg at der på et tidspunkt var en lejer der havde ødelagt en lejlighed totalt fordi vedkommende ingen kattebakke havde. Det krævede reparationer for 200.000 som vedkommende ikke kunne betale.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#55   21. jun 2014 I mailen skrev jeg alt ned: At det skulle være en hunkat, at den anbefales at være indekat, at jeg ville underskrive ekstra kontrakter, der siger at jeg hænger på evt. skader den måtte lave.

Min udlejer er jævnligt i min lejlighed pga. småting, og måtte da også gerne komme på inspektionsbesøg hvis det var det - Har på ingen måde modsat mig at han nogensinde må komme i min lejlighed, så længe jeg blot er klar over det.

Det er da også helt ekstremt, at nogen kan være så uansvarlige!! smiley

• #56   21. jun 2014 Ja Nikoline, men det er den barske virkelighed og derfor er der ingen udlejere der vil have dyr.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#57   21. jun 2014 Jeg ville være fuldt ud forståelig med det, hvis det ikke var fordi han havde givet den forrige lejer dispensation, og samtidig selv har et dyr - Det viser jo at han ikke er afvisende over for dyr på adressen!

• #58   21. jun 2014 Det er jo hans hus!
    Han lejer 2 etager ud.

Du har sådan set intet at skulle have sagt - og jeg vil da også lige indskyde, at hvis det blev aktuelt i en boligforening at udlejer kunne komme og inspicere, det er krænkelse af privatlivets fred, så den ret kan du ikke give ham.

Er du medlem af LLO?

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#59   21. jun 2014 Ja, det er 100% hans beslutning, men den giver bare ingen mening for mig alt taget i betragtning.

Jeg mente nu heller ikke, at han skulle komme uanmeldt smiley Men at vi kunne aftale at han måtte komme og kigge på lejlighedens stand efter aftale med mig, hvor vi kunne snakke om det.

Nej det er jeg ikke. Hvad da?

• #60   21. jun 2014 Så kunne du jo prøve at ringe til dem og høre hvad de siger.
    Jeg kan altså anbefale et medlemskab når det er privat-udlejning og ikke et boligselskab.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#61   21. jun 2014 Okay smiley Jamen det vil jeg da klart anbefale. Det kan jeg desværre bare ikke gøre før mandag, og mit møde med ham er i morgen.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#63   21. jun 2014 Jeg tager alle de gode råd jeg kan få og håber på at det går godt i morgen smiley Hans kone, som egentlig også er min udlejer er der, så satser på at hun måske har en anden mening, men er slet ikke sikker.

Jeg er endda klar på en huslejestigning, eller kæledyrstillæg som det vidst hedder. Jeg står også og skal have fornyet min kontrakt pr. 1. juli (Godt tidspunkt at sætte sig på tværs på), så overvejer at tilbyde en 3 eller 6 måneders "prøve periode".

• #64   21. jun 2014 overvejer at tilbyde en 3 eller 6 måneders "prøve periode".

Hvad så hvis udlejer er på tværs efter de 6 måneder, hvad skal der så ske med katten????

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#65   21. jun 2014 Og super træls med jeres udlejer! De private udlejere røvrender godt nok tit folk, har endnu ikke oplevet at min røvrender en økonomisk, men det finder man jo først ud af i sidste ende smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#67   21. jun 2014 Der skal ikke ske noget med katten smiley Jeg satser selvfølgelig på at der INGEN problemer bliver, fordi min kat ikke skal være en helvedskat og jeg har i sinde og opdrage og træne den.

Hvis de ikke føler at det går med katten, må jeg finde et andet sted og bo. Med katten.

• #69   21. jun 2014
    Hvis jeg var dig ville jeg finde et sted at bo hvor du med sikkerhed må have katten INDEN anskaffelse.

Denne mulighed er for usikker og du kan ikke træne og opdrage en kat som en hund - den er "sgu sin egen".

Drop projekt ragdoll!

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#70   21. jun 2014 Umiddelbart ville jeg synes det kunne være fedt at have muligheden for killinger ud i fremtiden, men hvis det er det der ender med at være prikket over i'et så selvfølgelig skal hun neutraliseres smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#71   21. jun 2014 Jeg vil helst ikke flytte smiley Jeg bor godt her, tæt på alting i byen, lækker gårdhave, en af mine bedste venner i stuen, egen vaskemaskine, tørretumbler, opvasker osv.

Men i den lange ende kan det blive nødvendigt hvis mine udlejere ikke vil ændre mening, og det er jo ikke fordi de er total anti-dyr!

Projekt Ragdoll droppes aldrig smiley

• #72   21. jun 2014 Tanker om killinger??????????????????
    Køb dig et hus eller find et sted hvor du må have ubegrænsede antal dyr.

Med mindre at du vil være seriøs opdrætter, så drop tanken om killinger. En hunkat i løbetid er i øvrigt også uudholdelig.

• #74   21. jun 2014 Projekt Ragdoll droppes aldrig

Nej, men så vent til boligsituationen ændrer sig. Du skal regne 10-15 år ud i fremtiden.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#75   21. jun 2014 Ja det ved jeg fra da jeg boede hos mine forældre, men det var også en udekat.

Som sagt, så er det ikke bestemt endnu smiley Det ville nok ende med neutraliseringen.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#76   21. jun 2014 Jeg havde nu ikke tænkt mig at killingerne skulle fødes her smiley

Ud i fremtiden regner jeg da med at flytte sammen med min kæreste i noget større og mere dyrevenligt.

• #77   21. jun 2014 Hvis ikke du havde tænkt at killingerne skulle fødes hvor du bor nu, så skal du nok ikke sætte næsen op efter killinger på denne kat..

En hunkat bør ikke være over 2 år når den får sit første kuld..
    En hunkat der kommer i løbetid gentagne gange uden parring (og siger vi feks i1 år så er det hver 20. dag den kommer i løbetid, det er ret mange) den vil have øget risiko for enten at gå i konstant løbetid dvs aldrig holder pauser, risiko for cyster på livmoderen, og der vil være øget risiko for livmoderbetændelse, som katten kun redder livet af ved neutralisering, og en risikofyldt op. endda..
    Vælger man så p-piller jamen så er der øget risiko for kræft i livmoder og bryst..

Er der overhovedet mulighed for avls tilladelse på killingen som du har set på??

Nå men jeg håber det bedste for dig, men genovervej lige killinger..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#78   21. jun 2014 Tak smiley

• #79   21. jun 2014 # 44 3 timer siden
    "Nej er ikke et argument "

Hvis udlejer siger nej er det jo hans beslutning. Han behøver da på ingen måde at argumentere for det!

Accepter at det er sådan, eller led efter en bolig med tilladelse til husdyr.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#80   21. jun 2014 Tak for dit input Maria smiley

• #81   21. jun 2014 Velbekomme smiley

• #83   21. jun 2014
    Nikoline lær og lyt smiley
    Udlejer ejer matriklen så han og kun han bestemmer om dyrehold er tilladt smiley

Om han så har 10 hunde og 5 katte er han i sin gode ret til at forbyde dig en kat.
    Vent med kat ,og læs lidt om katte så du ved hvad du går ind til , og når du er i en bolig hvor dyrehold er tilladt , kan du købe em kat.
    Bare et godt råd smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#84   21. jun 2014 Ja sikke en debat. Sikke en UNØDVENDIG debat.

Mange hentyder til at jeg ikke kender til juraen bag - det gør jeg. Jeg skrev blot dette indslag for at få nogle MENNESKELIGE input til hvordan jeg måske kunne ende med en dispensation, for andre har helt sikket stået i situationen før. Istedet får jeg en verbal overhaling af alle jer tilsyneladende utroligt livskloge mennesker.

Tak for alles input smiley brugbare som ikke brugbare. Over and out.

• #85   21. jun 2014 Hunkatte kan altså også strinte.. Plus de er en plage når de er i løbetid

• #86   21. jun 2014 Du bad selv om råd smiley
    Men vi gav nok ikke det svar du forventede. smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#87   21. jun 2014 Ja, råd smiley Og erfaringer. Ikke sure opstød.

• #88   21. jun 2014 Hvilke sure opstød ??

• #89   21. jun 2014 Det er jo også råd og erfaring vi kommer med..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#90   21. jun 2014 Du har vidst ikke læst hele tråden.

Vi lader den ligge her.

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#92   21. jun 2014 Det er en Ragdoll uden stamtavle.
    Det er en killing. Den får ormekur, tjek osv inden salg. Har dog ikke forhørt mig omkring neutralisering endnu fordi jeg ville have clearet det med min udlejer inden jeg forelskede mig for meget (too late)

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#95   21. jun 2014 Moderen er Rita der ses på billedet. Faren er Orla der kan ses på 123.hjemmeside/aagaardjorgensen

Men nu er det jo også min beslutning smiley

profilbillede
  • Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#96   21. jun 2014 Killingen ses her. Og ja - bla bla bla jeg er klar over at man ikke kan se racen ud fra et billede smiley

profilbillede
  • #97   21. jun 2014 Ahhh
    Felis skrammel smiley

• #99   22. jun 2014 Nikoline jeg forstår ikke hvorfor du mener det er sure opstød du får som svar? (-Og jeg har læst hele tråden smiley )
    Det du gerne vil have er ideer til at få din udlejer til at skifte mening så du må have kat. Det er der desværre ikke nogen der kan give dig. Du skriver at du har sendt to mails til din udlejer og at du idag vil prøve at tale med ham om det, det er helt fint men pas på du ikke ender med at gøre det stik modsatte af hvad du vil. Du kan ende med at irritere din udlejer så meget at han slet ikke er til at tale med. At begynde at nævne at hans hund larmer og klage over sene tøjvaske er nok ikke lige den rette måde at opnå noget på.
    Du efterlyser argumenter fra udlejers side om hvorfor du ikke må få lov at holde kat når nu din tidligere underbo fik lov. Forskellen er nu nok at tidligere underbo ejede katten da hun flyttede ind og derfor nok har fået dispensation med en vedhæftelse om at dispensationen kun gælder den oprindelige kat og IKKE giver tilladelse til anskaffelse af ny kat. Derfor gælder reglen i din lejekontrakt og det behøver udlejer ikke argumentere for, det er bare sådan det er. Ligeledes behøver han heller ikke forklare dig hvorfor din underbo fik lov at have kat, det er udelukkende en sag mellem udlejer og lejer.
    Jeg forstår fuldt ud din frustration men der er ikke meget andet at gøre end undvære kat indtil du bor et sted hvor du må have den. smiley

• #101   22. jun 2014 Har du været til møde og hvordan gik det?

• #102   22. jun 2014 Jeps Marianne
    Meget spændende smiley

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#103   22. jun 2014 Hej. Har været til møde i 2 timer. Rigtig hyggeligt og vi fik snakket alverden igennem, men da vi kom til punkt kat blev det mindre hyggeligt.
    Jeg fik ingen ordentlig begrundelse udover at de aldrig vil have dyr i bygningen igen, udover deres egen. Ligegyldigt hvad jeg tilbød kunne de ikke rokkes med: Husdyrtillæg, huslejestigning, prøve periode. Intet.

Kort sagt fik jeg mit hjerte HELT knust smiley Unødvendige kommentarer bedes i holde for jer selv.

• #104   22. jun 2014 Nu har du forsøgt, men fik et nej, træls, men sådan er det jo. Der er efterhånden ikke mange steder hvor de vil have dyr længere. Måske udlejer bare har dårlige erfaringer med lejere der har haft dyr, og så kan de jo have nok så mange dyr selv, hvis de nu har haft lejere hvis dyr kradsede over det hele osv.

• #108   22. jun 2014 I det mindste fik du da en begrundelse.. Jeg syntes den er ordenlig..

• Nikoline L
    Nikoline L Tilmeldt:
    jun 2014

#110   22. jun 2014 Ja, forsøgt må man sige jeg har. Og desværre ikke fået mit højeste ønske opfyldt alligevel.

C C D: TAK for de opmuntrende ord! (!!)
    Jeg er glad for, at det ikke kun er mig der føler sig lidt overfuset herinde - et forum som i bund og grund bare er for os der alle har en forkærlighed for de små (og store) kræ smiley

• #113   22. jun 2014 CCD:
    Jeg skal da lige love for, at det ikke er medmenneskeligheden der huserer herinde Jo, korrekt, udlejerens ord er endeligt, da det er hans sted, men der er da, i den grad, mange måder at sige det på. For mig at se kunne størstedelen af denne tråds indlæg lige så godt hedde "Ha. Jeg bor et sted man godt må have kat. Ha, du gør ikke".

Jeg ved ikke helt hvem du hentyder til, men jeg gætter på at personer der har deltaget i denne debat har erfaring fra almennyttigt byggeri eller privat udlejning og svarer derud fra.
    Ikke ud fra: Ha, ha jeg må ha kat, det må du ikke!
    Det er da noget af en sur måde at tolke en tekst på. smiley

• #115   23. jun 2014 CCD - jeg har ikke skrevet Ha jeg har kat og det har du ikke

Jeg har selv boet et sted hvor man ikke måtte have dyr.. Jeg fik dog en specialtilladelse til gnavere i bur pga min angst.. Men kat måtte jeg ikke få..

Jeg gik med vilje efter en lejelighed hvor jeg gerne måtte have kat da jeg flyttede..

Så nej ingen HA herfra..

• #116   23. jun 2014 Desuden hjælper det ikke og sidde og sige "Du skal da bare plage ham vildt meget, så han til sidst ikke gider hører på dig mere.." eller "Du anskaffer dig da bare katten" når det ikke er det man syntes hun skal.. selv unge piger må acceptere et nej, og så finde en lejelighed hvor man gerne må have kat..

Og den mening er der hverken HA i eller overfusen i.. Det er sådan landet ligger..

• #117   23. jun 2014 Hej Nikoline

Først og fremmest et stort cyberkram til dig

Jeg har ikke selv stået i en lignende situation, så jeg kan kun forestille mig den. Men jeg har 6½ år på bagen som katteejer - har 3 huskatte. Mange herinde har mange flere år som katteejere.

Nå, men nu til sagen.

Den manglende begrundelse fra din udlejer tror jeg du skal se i lyset af at de kan have erfaring med at netop det at give en begrundelse kan medføre et modargument og deraf en diskution. Det er måske det de ikke ønsker, Så "Nej" og ikke mere.

Dernæst, så ville jeg personligt vælge en Ragdoll med stamtavle, når du er flyttet til et sted hvor husdyr er tilladt. Der er meget snyd med katte. Mange præsenterer og sælger deres katte som racekatte og en del af disse skriver ganske vidst at der ikke er stamtavle, men at forældrene ægte. Og igen andre at der bare ikke er en stamtavle. Igen andre angiver at der er stamtavle på deres kat, men kan sørme ikke finde den når en potentiel køber kommer på besøg.

Så mit råd er, køber du en kat via annonce feks og det ikke er fra et registreret opdræt, så afvis handlen hvis det viser sig ejeren ikke kan finde stamtavlen eller der ikke er en på katten. Du kan nemlig ikke vide dig sikker på at du rent faktisk får en ren Ragdoll. Dermed ikke sagt at katten ikke er skøn på alle måder, men du får ikke hvad du er blevet lovet.

Personligt ville jeg lade registrerede opdrættere om at lave killinger

• #121   23. jun 2014 CCD - Og hvad mener du der er forkert i det Momo nævner?

• #123   23. jun 2014 CCD:
    Jeg føler mig ikke truffet, men når du nu synes at vi andre ikke har været pædagogiske nok, ja så synes jeg at jeg vil se hvordan du vil formulere at et nej er et nej - i den pgl. situation:

Come on..

• #128   23. jun 2014 Jamen hun fik jo en begrundelse, nemlig at udlejer ikke vil have andre dyr i bygningen end egne dyr..og det er da en begrundelse

Både ja og nej smiley . Nikoline ønskede en begrundelse for hvorfor hun ikke må have et husdyr - i dette tilfælde en kat. Noget ala: fordi de kan ødelægge inventaret. Men sådan en kan give anledning til en modargumentation... smiley

Men vi er enige alligevel Felis, Af den ovennævnte grund (både din og ,min) så er et "nej" rigelig og der er ikke et behov for en særlig begrundelse hvorfor lejere ikke må have et husdyr. smiley

• #129   23. jun 2014 Jeg mener at udlejer kan have gjort sig nogle grumme erfaringer med at give en begrundelse (som ikke omfatter hans eget husdyrhold) SELVOM han IKKE er forpligtet til det. Så han (og konen) kan sagtens have forsøgt den metode men hvor det er endt med en diskution .

Der ud over mener jeg at de er nødt til at holde sig til deres første ord, som er at man ikke må have husdyr.1 regel punktum.

• #131   24. jun 2014 CCD - Jeg HAR medfølelse for hende.. Så den må du godt pakke væk..

Jeg har selv været i en situation hvor jeg ikke måtte have kat.. Jeg valgte at flytte..

• #134   25. jun 2014 Det ville ikke være særlig smart at få sig en kat, desuden er en ragdoll ikke en kat der egner sig som alene kat, så vent til du har tilladelse samt mulighed til at have 2. smiley

• #136   27. jun 2014 Hej ..Jeg er ked af at sige det til dig, men gør det alligevel. Du har skrevet under på at der ikke må være husdyr i lejemålet, og så er det sådan det er. Om udlejer har husdyr kommer ikke sagen ved, og den tidligere underbo har sikkert haft en specialaftale, som så ikke gælder for den næste... Det er fuldt ud lovligt, og du er nødt til at acceptere at det er sådan...bbeklager...hilseb Birgitte

Kommentér på:
HJÆLP! Udlejer siger nej til kat, selvom han selv har hund og forrige lejer havde kat

Annonce