1.657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hjælp. katte efterladt af deres ejer hjælp. katte efterladt af deres ejer

sagen er den at min venindes udlejer, har en anden lejer har forladt alt, møbler osv + sine 2 katte,.
hun har fået 2 chancer for at hente dem men hun har ikke været og hente dem, hun har nu fået sidste frist til imorgen aften.'

men vi tvivler stærkt på at hun henter dem, derfor ville min veninde høre om der var nogle venlige sjæle der havde hjerterum til en eller to forladte katte, kender hverken køn eller alder eller noget som helst på dem da det er min veninde der har fodret dem, og hun har ikke forstand på katte...

hun siger at den ene er kælen nok men den anden er lidt sky, jeg tror mest det er fordi at alt hvad den kender er forsvundet, da lejer har tømt huset så der er kun kattene tilbage.

håber i vil hjælpe, da internater jo desværre er overfyldte så vi tør ikke satse på at de kan tage dem, og vi vil helst undgå at udlejer skyder dem...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp. katte efterladt af deres ejer
  • #1   11. jan 2011 hvis der er nogen der er intresseret så send mig en pb så får i min venindes nummer...

eller hvis der er nogen der har et råd til hvad vi gør

• #2   11. jan 2011 hov de befinder sig i veksø

• #3   11. jan 2011 line øv osse

• #5   11. jan 2011 susan, ja udlejer vil skyde dem, og det vil jeg helst undgå, jeg kan desværre ikke tage dem da jeg ikke må have kat her hvor jeg bor, og overskuddet er ikke lige det største men en datter der har været syg siden fødslen

• #7   11. jan 2011 susan det er blot for at fortælle realiteten af hvad udlejer vil gøre, han vil ikke betale dyrlæge.

• #9   11. jan 2011 susan så prøver vi at kontakte dyrlæger hvis ikke der er noget internat der vil tage dem, men det ville jo være det bedste for dem hvis de kunne komme ud til en familie med det samme

• #10   11. jan 2011 skriver dette for min veninde,,,

hej det er mig der bor heroppe med kattene i nabo huset..
    det er ikke for at i skal føle jer forpligtet til at der bliver skrevet at de bliver skudt..
    dette er blot sandheden og derfor jeg søger nogen der vil have dem eller kan fortælle mig hvor jeg kan aflevere dem da jeg IKKE syns at de skal skydes... tager imod råd med kyshånd, da jeg intet aner om katte og kan ikke have dem da jeg har en rotweiler som aldrig har mødt katte..
    på forhånd tak

• #11   12. jan 2011 Hvis du googler på Dyreinternater eller eller Kattens Værn eller Dyrenes Beskyttelse eller Inges Kattehjem, eller Dansk Dyreværn så skulle du gerne kunne finde et sted at indlevere dem.

En af disse dyreværnsforeninger burde også kunne rådgive om, hvordan man forholder sig til ejeren - altså anmelde det til politi, eller hvad man gør i sådan en situation. Det kan bare ikke passe, at man ustraffet kan få lov at forlade sine dyr smiley

• #12   12. jan 2011 Man må gå ud fra, at udlejer kender damens nye adresse ell. tlf.nr., da han jo har haft kontaktet hende.

I så fald vil jeg råde til, at han kontakter Dyrenes Beskyttelse og forelægger dem situationen.
    Dels står fraflytter til en bøde og dels vil hun blive præsenteret for den regning, der kommer fra dyrlægen.

Gå ind på www.dyrenesbeskyttelse.dk og søg på kredsformænd.
    Så kan du henvende dig til den, der har med jeres område at gøre.

Held og lykke!

• #13   12. jan 2011 Jeg har intet til overs for kattens værn eller dyrenes beskyttelse mere. Har flere gange stået med katte, uden at kunne få andet hjælp end råd om bare at lade den være så den kan dø af sult. Fodrer man dem hvis de er ved at dø af sult, så vil de ikke hjælpe....de skulle skamme sig!

• #14   12. jan 2011 Tine W - jeg forstår din frustration, men for et års tid siden kontaktede jeg Kattens Værn for at få deres klare holdning til fodring af vildtlevende katte (som vel også må gælde forladte katte).
    Jeg fik lov til at citere fra de mails jeg fik. Her er et par relevante citater:

"Jeg kan faktisk ikke forestille mig, at nogen ansat i KV kan have frarådet fodring af forhutlede tilløbere. Det vil i så fald være stik imod foreningens officielle holdning. Det, vi kan have frarådet, er fodring af raske, velnærede tilløbere i de første dage, man har dem tilløbende, sådan at man ikke holder katte til, der faktisk har gode ejere i nærheden".

"Det er også meget ærgerligt, hvis folk får det indtryk, at de ikke skal fodre vildlevende, herreløse katte. Det er Kattens Værn klare holdning, at herreløse katte skal fodres! Ellers kan de ikke klare sig. Derudover mener vi, at de bør neutraliseres og tilbydes et sted, hvor de kan søge ly for vind og vejr. Det er det, vi arbejder for ved at etablere genudsætningsaftaler m. foderværter. Men under alle omstændigheder: man bør fodre de herreløse katte, indtil man har fundet en varig løsning".

Kommentér på:
hjælp. katte efterladt af deres ejer

Annonce