1.429 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Blandet race Blandet race
Hejsa
Før jeg kom på KG kendte jeg nærmest ikke til blandede racer.
For mig er der racekat eller huskat.
Men herinde vrimler det med blandede racer, det er jo fint nok, men fatter ikke så mange racekatte er parret med en huskat.
Eller er det mig der helt misforstår kategorien blandet race ? Så ret mig endelig
Har selv haft tavlekat ,nu har jeg verdens dejligste huskat.
Den blandede race har jeg endnu til gode.
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men ja man kan undre sig at nogle mennesker vælger at lade deres racekatte parre sig i flæng, men selvfølgelig uheld kan ske, men der er jo nogen der helt bevidst køber en tavle kat og undlader at neutralisere den netop for at få nogle blandingskillinger, det fatter jeg ikke..
Hvis du ser på marked så er det jo heller ikke sjældent at nogen søger en racekat til at parre deres kat uden tavle.
Det må være trangen til at få en langhårskat uden at skulle gøre arbejdet med at blive opdrætter og lave det rigtige arbejde med det, der er grunden..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Tak for svar , din forklaring lyder helt rigtig.
Kan kun være enig, men at der er så mange blandingskatte undre mig stadig.
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
Fair nok man kalder en LH, masket,haleløs osv kat for en race blanding for der er tydelig vis racekat på spil. Men som du selv har bemærket er rigtig mange af dem i kategorien ganske alm kh huskatte, hvor forældrene måske har set en racekat gå forbi.
Det samme gælder "helt ægte men uden tavle" katte, dem vrimler det også med, da det lyder pænere at have en MCO uden tavle end en LH blanding gående,hvis den overhoved er LH har set en del KH katte der skulle være efter langhårs racer....
jan 2012
Jeg kan så undre mig rigtig meget når man har en tavle kat åbenbart med åben tavle og så søger en hankat til parring, men er ligeglad med om det er samme race eller om den har tavle, faktisk har jeg set nogen søge en hankat til parring af en bestemt race som ikke var samme race som hunkatten som ifølge annoncen havde åbentavle, det fatter jeg nada af, hvad skal det til for?? Bevidst blanding af 2 kattteracer???
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Min Ninjago er en Maine Coon blanding, hvorfor hans mor blev parret vides ikke..
Der er også folk med racekatte der sender deres ikke-neutraliseret kat ud i verden, og tja så opstår der blandinger
jan 2012
Men der er jo nok ikke status nok i at have huskat
Men så må folk jo blot vente med at få kat til de har råd til en racekat med tavle, frem for at anskaffe sig den ene gård - huskat efter den anden som de får strittet i nakken og når den så bliver kønsmoden så forsøges den sælges eller også bliver den aflivet..
Jeg elsker mine 2 skønne huskatte og generelt huskatte racen, den er noget helt særligt, helt sin egen - præcis som jeg selv
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.360
aug 2012
Tak for definitionen
Måske det ikke er fint nok ,da jeg jo kan læse at det at avle tavlekatte er et stort arbejde
Som skrevet før har jeg haft både tavle og huskat , jeg har det som dig Heidi, jeg foretrækker også huskatten
De er noget særligt
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Læg bare mærke til overskriften som eks. er:
"Min MCO tisser ved siden af bakken"
Haleluja! Det er da ikke et problem der er specifikt for en bestemt race.
Ser I nogensinde en overskrift hvor der eks står:
"Min huskat vil ikke spise"
Nej vel? Huskatte er åbenbart ikke noget man praler af - og det er bestemt ikke for at træde på alle jer med langhårskatte.
Men min yndlingsrace er en huskat
nov 2013
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Jeg tilføjer lige slanger
nov 2013
aug 2012
Marianne
Det har du da egentlig ret i
Måske vi skal skrive huskat hvert gang noget omhandler vores søde husmisser
Gad vide om der er lidt snobberi med i billedet
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Hvis køber så en dag bestemmer sig for at katten skal sælges, ja så sælges den jo som det den er købt som - nemlig en bestemt race - oftest MCO eller NFO."helt-ægte-men-uden-stamtavle".
Men hvis køber gør det kloge - nemlig at bede om at se stamtavlen - eller i tilfælde af killingekøb - forældrenes stamtavler, så får disse sælgere FANDENS svært ved at finde den og sikkert også lave en god bortforklaring. At spørge efter opdrætters stamnavn hjælper sikkert lige lidt.
sep 2011
Hvorfor ikke bare være ærlig og sætte dem til salg som det de reelt er?
Har selv to huskatte og en blandnings kat (huskat og NFO eller anden semilanghår). De er ikke mindre skønne af den grund. men jeg sætter dem sgu i den katagori de reelt hører ind under. Det er ikke særlig svært
aug 2012
Har selv to huskatte og en blandnings kat (huskat og NFO eller anden semilanghår).De er ikke mindre skønne af den grund,
Helt enig alle katte er skønne, hvorfor så dette behov for at kalde katten noget den reelt ikke er
Forstår det ikke,
sep 2011
aug 2012
aug 2012
Endnu mere undrer det mig at folk tillader at blande en race med anden race ( inkl huskat.) ???
Tror simpelthen ikke på det
Blandet race