{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Bagsiden, fortællinger om "reddet" katte/killinger {{forumTopicSubject}}

Vi efterlyser jeres personlige fortællinger om bagsiden af at "redde" for unge killinger under 12 uger.

Jeres fortællinger om arbejdet med genbrugskatte...

Hvilke problemstillinger har I stået med osv

Fortæl jeres kattes historie og giv dem en stemme og alle de nye moderløse killinger der bliver opflasket eller givet bort i en al for tidlig alder.

Vi har oprettet en side på FB hvor disse historier kan sendes til .. gerne med billeder, så budskabet kan spredes.

Vi ser desværre ofte at "man sagtens kan opflaske killinger" og "de fejler ikke noget" ... sjældent høre man om urenlighed/angreb/manglende katteadfærd/OCD og alle de andre ting der kan være direkte følger af at blive fjernet fra sin mor.

Hjælp os, til at hjælpe killingerne smiley

https://www.facebook.com/Kattenss


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagsiden, fortællinger om "reddet" katte/killinger
  • #1   28. jun 2014 Begge mine er mærkede af deres fortid, men ikke nok til at skræmme folk fra at tage for tidligt fjernede katte ind smiley

  • #2   28. jun 2014 jeg har selv flasket 6 killinger op fra 11 dage, og har så selv 2 af dem. Ja de er mere til hygge med os, men ikke noget som skulle kunne skræmme nogen fra at gøre det.
    men jeg har så også haft en del katte altid
    har desuden arbejdet for kv i mange år, så jeg har lært mange ting.


  • #3   28. jun 2014 Anja N.

    Det er jo netop også en vigtig historie.. nemlig at killinger ikke skal opflaskes af folk der lige synes det er sødt...

    Forleden dag var der en tråd med små killinger på max 2 uger der ikke havde fået noget at spise i et døgn.. andet en lille smule whiskas kattemælk... og da KMR var dyrt ville man bestille hunde mælkeerstatning... fordi det var billigere... langt om længe gik personen "måske" til dyrlægen og gav så A38 natten over.. fordi dyrlægen var for dyr med mælkeerstatningen... personen havde heller ikke sat sig ind i at vaske killingerne bagi så de kunne tømme sig .. senere oplyser trådens ejer så at man har taget endnu en killing ind på 5 uger som hjælpå med at vaske de små på 2 uger .... det er jo grotesk ...


  • #5   28. jun 2014 Freddie er "flaskekat" fra han var 14 dage.
    Han var ud af et kuld på 5 søskende og jeg vil sige, at jeg ikke oplever hverken playagression, OCD eller andre mén.
    HVIS jeg endelig skulle pege på noget, så er det trangen til at stjæle mad fra Elvis. Det kan godt have en betydning eftersom han altid var den der fik flaske til sidst.


  • #8   28. jun 2014 Jeg fik min egen første kat hjem, da han var 10 uger og 4 dage, jeg troede tidl. ejer havde styr på, at de skulle være 12 uger. Der var lidt tvivl om, hvornår de blev født, jeg fik så den rigtige dato et par dage senere, og regnede på det.
    Den dag i dag, har han ingen problemer, er en god kat, og en super dygtig jager smiley

    Jeg adopterede en killing fra DV sidste år, som jeg dog måtte aflevere tilbage, da Tarzan ikke turde komme hjem, efter han var kommet smiley
    Han var fundet som lille hittekilling ude foran IKEA, og blev sat i pleje.
    Fik ham da han skulle være 12 uger, udfra dyrlægens vurdering.
    Han var mildest talt en ret dum killing, der ikke rigtig kunne finde ud af så meget, og så kunne man mærke han havde manglet en del socialitet fra andre katte/ killinger + han ikke var vant til hverdagens lyde.
    Han havde det med, at bide i en, bruge klør osv. trods jeg ikke legede med ham med hænderne. Og han var lidt urenlig, selvom han elskede sine bakker. Synd, for han var sgu en rigtig lækker kat, trods alt.
    Nu er han dog kommet ud til en familie, der også adopterede en anden kat fra DV, sammen med ham, og de hygger sig rigtig smiley Fornemmede også, at han havde brug for en anden kat, der kunne lege på samme måde som ham, og give vise ham, når tingene ikke var okay.

    Det med en helt lille killing har vi også prøvet, da jeg og min bror var mindre. Vi ville gerne beholde killingen på 2 - 3 uger, men måtte indse, at vi ikke kunne give den det den havde brug for, så den blev hentet af hittekilling.dk


Kommentér på:
Bagsiden, fortællinger om "reddet" katte/killinger

Annonce