{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Klamydia/herpes {{forumTopicSubject}}

Hej kattegalleri-folk

Jeg har lige købt en lille hvid Norsk Skovkat. Jeg har været opmærksom på at han udskildte en del snask fra øjnene med jævne mellemrum i den måned jeg har haft ham men det har ikke set ud som om det har været andet end det og det er gået lidt op og ned med mængden. I dag har jeg afleveret ham hos dyrlægen for at få sin vaksination nr. 2 og blive kastreret. Her får jeg at vide af dyrlægen at han enten har herpes eller klamydia og den eneste af de to former som kan behandles er klamydia, som kun udgører 10%. Det kan undersøges ved at sende en blodprøve til tyskland som koster 1000 kr. at få lavet og så er der på ingen måde garanti for behandling.
Jeg bor ikke alene og mine roommate og min kæreste som også har en kat hver er mildest talt ikke begestrede for denne udvikling. Jeg er lidt i vildrede og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gøre af mig selv eller min killing så jeg vil høre om der er nogen der har nogen forslag til hvordan man griber sådan en situation an?
Jeg har vedlangt at billede. jeg ville blive meget ked af hvis jeg blev nød til at afskærme dem fra hinanden. Jeg tror heller ikke at det egentlig ville være muligt uden jammer og klage til følge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klamydia/herpes
  • #3   4. jul 2014 Er de andre katte i familien ikke vaccinerede??

    Er enig med Lubas


  • #6   4. jul 2014 Muligheden for at den "gamle" kat er rask smittebærer er tilstede.

    Har du fået en sundhedsattest på den nye uden anmærkninger bliver det svært ...


  • #8   4. jul 2014 Jeg har kontaktet sælger, om ikke andet så for at gøre hende opmærksom på problemet når nu hun opdrætter. Hun er rigtig sød og vi har haft virkelig god kontakt så jeg er sikker på at hun gerne vil hjælpe så godt hun kan. Jeg ved at han var dækket under kontrakten i de første 48 timer men det er det.
    Ja, jeg tænkte nok at det var for sent. Men de to er store og robuste og forhåbentlig er deres imunforsvar stærkt nok til at det kan tage det. Jeg overlever nok at skulle tøre øjne på den lille når det indimellem bryder ud men jeg ville være grumme ked af det hvis det er en hverdagsting smiley

    Da kattene er indekatte har vi det med kun at vaccinere hver andet år. Vil det være nødvendigt at gøre det hvert år fra nu af eller er skaden så at sige, sket?


  • #11   4. jul 2014 Ok. Min dyrlæge sagde bare apotekets øjendråber. Får du noget andet til din?

    Heldigvis er hans hverdan også stille og rolig. Han er indekat sammen med de to andre, de får mad samme tid hver dag og bliver leget med også stort set samme tid hver dag. Vi får gæster en del men det er altid de samme mennesker. Jeg er studerende og har derfor korte og regelmæssige dage. De to andre arbejder hjemmefra. Vi er alle min. 75 år indvendigt så vi går heller ikke i byen særlig tit og stort set aldrig til mere end 11 om aftenen hvor vi også normalt går i seng.
    Er der mere jeg kan gøre for at give ham en rolig hverdan? Har høje lyde en effekt? Ikke at der er så mange af dem men jeg har da mulighed for at ændre på de der er.


Kommentér på:
Klamydia/herpes

Annonce