1.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Celine H
Celine H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Vores elskede kat er løbet væk. Vores elskede kat er løbet væk.

Er så ked af det. Vores dejlige kat Lukas på 2 år, er forsvundet onsdag aften. Siden har vi ikke set ham. Han plejer ikke at gå længere væk end haven, men dog plejer han at være ude om natten, hvor vi har en mistanke om at han bevæger sig længere end haven. Men vi har altid kunne få ham ind om natten, eller tidligt om morgenen.
Han kommer altid når vi kalder, men ikke nu.
Han er neutraliseret, så han bør ikke at strejfe. Men kan en neutraliseret hankat pludselig bare forsvinde?
Vi gør virkelig alt for at få ham igen - vi har sat sedler op, ringet til klinikker/internater og katte register for at få ham efterlyst. Vi har spurgt naboer, børn og postbud, været på adskillige ture for at lede efter ham, og endda kigget i vejkanterne, men ingen tegn på ham.
Forstår ikke hvordan sådan en sky og hjemlig kat, pludselig bare kan forsvinde. Er bange for at han er lukket inde et sted, men mange af vores naboer har tjekket i skure og garager, hvor han ikke var.
Vi er virkelig ulykkelige. Hvis vi bare vidste hvordan han har det! Håber han kan klare sig her i varmen, og håber for alt i verden vores lille skat snart kommer hjem i god behold.
Vi har nu sat hans kattebakke udenfor, så han muligvis kan lugte den og finde hjem.

Har nogen af jer oplevet det sammen med en neutraliseret kat? Og hvor længe var jeres kat væk? Og er det en normal "sæson" for katte at løbe væk på? Tak på forhånd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores elskede kat er løbet væk.
  • #2   4. jul 2014 Jeg håber han dukker op, her i denne tid kan det godt ske at selv en neutraliseret kat vil strejfe, så opgiv ikke og fortsæt med at gå ud og lede og kald jævnligt, søg efterham i en jævnt stor radius (2-5 km) det kan jo være uheldet er ude at han er blevet lukket inde et sted hvor familien er taget på ferie smiley så led led og led..

• #3   4. jul 2014 I februar var vores væk i 4 dage. Hun er steriliseret, og det ligner hende bestemt ikke. Dagen efter vi havde været rundt med sedler, var hun her pludselig. Jeg tror hun har været lukket inde et sted. Opgiv i hvert fald ikke smiley Håber han meget snart er hjemme igen

• #4   4. jul 2014 Åh nej smiley Jeg håber han meget snart er hjemme i god behold!

Egentlig er jeg lidt modstander af dusør, men jeg ville nok alligevel udlove dusør i håb om, at nogen der ellers ville være ligeglade, ville reagere hvis de fandt ham.

• Celine H
    Celine H Tilmeldt:
    jul 2014

#5   4. jul 2014 Tak for jeres svar, allesammen.. Det gør mig lidt mere tryg, at en neutraliseret kat også kan løbe væk.
    Men ja, vi må blive ved med at lede og ikke opgive håbet. Man tænker nok altid det værste, når man er i situationen og ens uvished er så stor smiley
    Vi håber virkelig han snart kommer hjem og putter hos igen, for det ligner virkelig ikke Lukas at forsvinde.
    Tinka: Er også selv modstander af dusør, men kunne godt ske det skulle overvejes, da det måske fik de mere ligeglade til at åbne øjnene mere op.

• #6   4. jul 2014 Ja, dusør kunne måske forbedre chancen en lille smule.

Jeg tænker også at der jo desværre er psykopater smiley , der kører katte væk og sætter dem af et fremmed sted - og måske dusør kunne få sådan en idiot til at give et hint om hvor katten er "set".

Har du forresten efterlyst ham på www.dyrenesbeskyttelse.dk ?

• Celine H
    Celine H Tilmeldt:
    jul 2014

#7   4. jul 2014 Det frygter vi også lidt. Men vi bor ikke i en særlig stor by, så vi ved ikke hvem det skulle være. Men alt kan jo være sket og der bor også en del unge drenge herude, som er glade for at køre stærkt.. Så vi kan ikke undgå at tænke, hvis de kunne have gjort noget.

Men nej. Det må jeg da lige gøre - Tak!

• Celine H
    Celine H Tilmeldt:
    jul 2014

#8   4. jul 2014 Så er han efterlyst på Dyrenes Beskyttelse smiley

• #9   4. jul 2014 Der er forresten også efterlysningsside på Kattens Værn.

• Celine H
    Celine H Tilmeldt:
    jul 2014

#10   4. jul 2014 Der har vi allerede efterlyst ham, men tak smiley

• #11   4. jul 2014 kontakt dyrlægerne , falck

du kan også lave en annonce i den lokale avis, gerne med billede

men som du selv er inde på så er han nok blevet lukket inde, så brug weekenden på at snak med så mange i jeres by som muligt, og læg evt en efterlysning i folks postkasse med billede

jo en ordnet kat kan også smutte.

mine er derfor i løbegård

• Celine H
    Celine H Tilmeldt:
    jul 2014

#12   5. jul 2014 Er kontaktet.

Det lyder som en god idé. Vi har sat sedler op, hvorpå vi har bedt folk at tjekke i skure, garager, osv. Håber det hjælper.

• Celine H
    Celine H Tilmeldt:
    jul 2014

#14   6. jul 2014 Ja han er øremærket. Vi har også efterlyst ham inde på registeret.
    Okay, så håber jeg at det er det vores Lukas gør. Han er jo kun to år, og det er kun hans anden sommer, så det kunne jo ske han er begyndt på det i år. Men vi har bare ikke set et spor af ham, så det bekymrer os en del, udover at andre mener de har set ham i en skov...(men vi tror desværre det er en anden kat de så, da vi selv har stødt på den anden kat) Men vi HÅBER han strejfer og kommer hjem meget snart.

Mange tak Anette.

Kommentér på:
Vores elskede kat er løbet væk.

Annonce