Vores elskede kat er løbet væk. Vores elskede kat er løbet væk.
Er så ked af det. Vores dejlige kat Lukas på 2 år, er forsvundet onsdag aften. Siden har vi ikke set ham. Han plejer ikke at gå længere væk end haven, men dog plejer han at være ude om natten, hvor vi har en mistanke om at han bevæger sig længere end haven. Men vi har altid kunne få ham ind om natten, eller tidligt om morgenen.
Han kommer altid når vi kalder, men ikke nu.
Han er neutraliseret, så han bør ikke at strejfe. Men kan en neutraliseret hankat pludselig bare forsvinde?
Vi gør virkelig alt for at få ham igen - vi har sat sedler op, ringet til klinikker/internater og katte register for at få ham efterlyst. Vi har spurgt naboer, børn og postbud, været på adskillige ture for at lede efter ham, og endda kigget i vejkanterne, men ingen tegn på ham.
Forstår ikke hvordan sådan en sky og hjemlig kat, pludselig bare kan forsvinde. Er bange for at han er lukket inde et sted, men mange af vores naboer har tjekket i skure og garager, hvor han ikke var.
Vi er virkelig ulykkelige. Hvis vi bare vidste hvordan han har det! Håber han kan klare sig her i varmen, og håber for alt i verden vores lille skat snart kommer hjem i god behold.
Vi har nu sat hans kattebakke udenfor, så han muligvis kan lugte den og finde hjem.
Har nogen af jer oplevet det sammen med en neutraliseret kat? Og hvor længe var jeres kat væk? Og er det en normal "sæson" for katte at løbe væk på? Tak på forhånd.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Egentlig er jeg lidt modstander af dusør, men jeg ville nok alligevel udlove dusør i håb om, at nogen der ellers ville være ligeglade, ville reagere hvis de fandt ham.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Men ja, vi må blive ved med at lede og ikke opgive håbet. Man tænker nok altid det værste, når man er i situationen og ens uvished er så stor
Vi håber virkelig han snart kommer hjem og putter hos igen, for det ligner virkelig ikke Lukas at forsvinde.
Tinka: Er også selv modstander af dusør, men kunne godt ske det skulle overvejes, da det måske fik de mere ligeglade til at åbne øjnene mere op.
dec 2006
Jeg tænker også at der jo desværre er psykopater
Har du forresten efterlyst ham på www.dyrenesbeskyttelse.dk ?
jul 2014
Men nej. Det må jeg da lige gøre - Tak!
jul 2014
dec 2006
jul 2014
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.014
du kan også lave en annonce i den lokale avis, gerne med billede
men som du selv er inde på så er han nok blevet lukket inde, så brug weekenden på at snak med så mange i jeres by som muligt, og læg evt en efterlysning i folks postkasse med billede
jo en ordnet kat kan også smutte.
mine er derfor i løbegård
jul 2014
Det lyder som en god idé. Vi har sat sedler op, hvorpå vi har bedt folk at tjekke i skure, garager, osv. Håber det hjælper.
jul 2014
Okay, så håber jeg at det er det vores Lukas gør. Han er jo kun to år, og det er kun hans anden sommer, så det kunne jo ske han er begyndt på det i år. Men vi har bare ikke set et spor af ham, så det bekymrer os en del, udover at andre mener de har set ham i en skov...(men vi tror desværre det er en anden kat de så, da vi selv har stødt på den anden kat) Men vi HÅBER han strejfer og kommer hjem meget snart.
Mange tak Anette.
Vores elskede kat er løbet væk.