{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Kat ved køleskab - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Den ene af vores katte (Balou, "maine coon") sætter sig ved køleskabet og fryseren hver eneste gang vi åbner dem.
Det er skabsfryser og stort køleskab, begge når næsten ned til gulvet. Han sætter sig foran dem når de er åbne, som om han nyder kulden derinde fra. Gør han det fordi han har det varmt? Vi aldrig givet ham mad direkte fra køleskabet så jeg tænker ikke at det har noget med det at gøre.

Hvis det er pga. varmen, kan vi så gøre noget for at hjælpe ham med at køle af? Det er jo halvdyrt at lade køleskabet stå åbent.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat ved køleskab - hvorfor?
  • #2   7. jul 2014 Du skriver godt nok at i aldrig har givet ham mad direkte fra køleskabet, men nu er katte jo ret intelligente, så de kan godt regne ud at det i tager ud af køleskabet det er det der dufter lækkert, så ergo køleskab = guf...

• #3   7. jul 2014 Vores vådfoder er ikke i køleskabet Momo, de spiser en hel dåse af gangen smiley
    Ja okay, vidste godt at de var intelligente men ikke så meget smiley Sejt, tak smiley

• #4   7. jul 2014 Katte er meget klogere end vi mennesker tror..

Min den lille har aldrig fået noget fra køleskabet andet end hendes dåsemad, men når jeg står og smøre madpakke så sidder hun og overvåger og skal jeg skære spegepøles eller andet så er hun fluks på gulvet ved siden af og strækker sig op af køkkenlågen, hun har aldrig fået noget ved bordet eller mens jeg smurte madpakker, faktisk får hun ikke menneske mad, men det der med at skøre noget, det trickker et eller andet ved hende smiley

• #5   8. jul 2014 Jeg tror nu godt han kan have det varmt også smiley du kan tørre ham over med en våd/fugtig klud det vil køle så længe vandet fordamber smiley eller brøv at ligge et fugtigt håndklæde til ham og se om han ligger sig på det smiley

• #6   8. jul 2014 Saga hopper ind i køleskabet hvis det står åben mens jeg smører mad f.eks. smiley

• #7   8. jul 2014 Lav en bajle vand, smid evt få rejer i vandet samt isterninger - så køler du katten af på den måde. Du kan os købe nogle cool mats, altså måtter der er kølige som katten kan ligge på.

• #8   8. jul 2014 jeg tror det er duften af mad, selv om de ikke får af det er det spændende lugte.

på en varm dag nyder mange katte, at få en balje vand eller et fugtigt håndklæde, at ligge på.

• #9   8. jul 2014 Mine gør det fordi det lugter dejligt, og hvis jeg ikke passer på snupper de mad derfra smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #10   8. jul 2014 Min den store hankat åbner køleskabet og tager, hvad han vil have, hvis vi glemmer at lukke køkkendøren. Hvis vi stiller noget (alt muligt forsøgt) foran køleskabelågen, flytter han det bare og synes tilsyneladende, at det bliver endnu sjovere ;o)

Nu er vi begyndt at sige til ham, at han IKKE må åbne køleskabet og ind i mellem er han begyndt at sætte sig i køkkenvinduet og kigge ud i stedet for :o)

MEN vi skal bestemt træne længe endnu, før vi kan lade køkkendøren stå åben, uden at vi er i "lytteafstand" (køleskabet bipper, når det har været åbent ca. 1 minut)

De allerbedste hilsener

• #11   8. jul 2014 #10 man kan få børne sikringer til at sætte på køleskabet

Kommentér på:
Kat ved køleskab - hvorfor?

Annonce