3.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 84 Svar

Der er noget galt med Laurits Der er noget galt med Laurits

Min mand vækkede mig her i morges lidt over 5, da han havde opdaget at vores kat Laurits bare lå og var slap. smiley

Han vil ikke spise og han vil bare helst ligge krøllet sammen i et hjørne. Han plejer ellers altid at være frisk om morgen og vækker os for at få morgenmad og generelt meget kælen. Men nu spinder han overhovedet ikke og halen hænger bare, selvom han plejer at vippe en del med halen når vi snakker til ham.

Så han er slet ikke sig selv, selv ikke ynglingsmaden kunne lokke noget i ham.
Vi har fået en tid ved dyrlægen her om 30 min, så jeg håber han kan finde ud af hvad der er galt med vores smukke misser smiley

uha, hvor bliver man altså bekymret når katten ikke er sig selv. Jeg krydser fingre for at det er noget der er nemt at ordne, så han snart kan blive sig selv igen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der er noget galt med Laurits
  • #1   8. jul 2014 Rigtig god bedring med ham. smiley

• #2   8. jul 2014 øv øv øv. Det er halen den er gal med og den er rykket helt af rygsøjlen oppe ved bækkenet. Ikke noget at sige til at han havde ondt stakkels misser smiley

De vil amputere halen, da den jo er helt lam og vil bare genere ham. Han har en lang hale, så han vil slæbe den hen af jorden når han går.

Der er heldigvis ikke andre skader, så på sin vis er det billigt sluppet, men jeg sidder nu stadig og tuder over at han mister sin hale.

Dyrlægen vil enten amputere hans hale i dag eller i morgen tidlig alt efter hvornår han kan få ham ind på operationsbordet.

• #3   8. jul 2014 Ja det lyder da ikke godt.
    I skrivende stund er du vist hos dyrlægen, men vil du ikke godt komme med en updata?
    God bedring med ham og godt at I opdagede det og kom afsted.

• #4   8. jul 2014 Hold da op!
    Er han blevet påkørt?

• #5   8. jul 2014 Åh nej. Stakkels misser. smiley

Men godt i kom afsted så hurtigt så han fik hjælp og smertestillende.

• #6   8. jul 2014 Åhh nej da stakkels misser..

Har du en ide om hvad der kan være sket siden han sådan er blevet skadet???

• #7   8. jul 2014 Vi ved ikke hvad der er sket. Der er ingen synlige skader - ingen skrammer eller manglende klør.
    Muligvis har han hængt fast i halen et sted, men det eneste er er at se er på røntgen hvor halen er rykket af. Den er helt separeret fra rygsøjlen.
    Umiddelbart vil jeg tro at hvis han var blevet ramt af en bil, så vil der også være andre skader - dyrlægen mente vist heller ikke at det var en bil der havde skylden.
    Har lige snakket med forsikringen og de dækker ikke amputationer med mindre der er tale om særlige tilfælde og med forhåndsgodkendelse. De vil så ringe tilbage med svar

• #8   8. jul 2014 så svarede forsikringen retur og de vil heldigvis godt dække det, da det er en akut opstået skade.
    Det var da rart at vide vi ikke skal spekulere på regningen, selvom der selvfølgelig var penge til det.

• #9   8. jul 2014 Nåhh det var da dejligt..

Og ja ja det kan da godt være at der var penge til det, men hvad hulan skal man med forsikringen hvis de ikke vil dække skader der er opstået på katten smiley

• #10   8. jul 2014 Man ved jo aldrig med forsikringsselskaber, det kunne jo godt tænkes at de havde stejlet hvis jeg bare havde sendt regningen ind og der stod amputation, når nu de har taget forbehold for det i policen.
    Nu har de historien og så skulle der formentlig ikke være mere med dem. Jeg har heldigvis aldrig haft brug for dem før nu.

Nu håber jeg bare at dyrlægen snart ringer tilbage og fortæller om han bliver opereret i dag eller i morgen, men nu skal han jo også lige have en chance - det er jo ikke engang en time siden jeg kom hjem. smiley Jeg vil jo bare helst have det overstået så hurtigt som muligt, så vi kan få ham hjem igen. Ventetiden er jo lige til at blive skør af - Det bliver vist en lang dag i dag..... smiley

• #11   8. jul 2014 Ja det er rigtigt, syntes faktisk det er ublu at de tager forbehold for amputering, men det er måske hvis det er planlagt, for der kan jo ofte ske amputering som følge af en skade eller påkørsel..

Jeg kan godt forstå du gerne vil have det overstået i en fart, der er intet værre end at vente, man er bare så rastløs når man er uvidende smiley

Håber du snart får ham hjem så du kan pleje ham og han hurtigt bliver frisk igen, han skal jo lige lære at finde balancen igen uden hale, der bliver nok lige noget genoptræning et stykke tid, og han må nok holdes inde i nogen tid også..

• #12   8. jul 2014 ja, jeg undrede mig også lidt over hvorfor amputation var undtaget, når det nu, som du siger, ret ofte kan være en følge af en skade.

Men dyrlægen har ringet tilbage at nu er halen amputeret og vi kan hente ham i eftermiddag når han er vågnet ordentlig fra bedøvelsen.

• #13   8. jul 2014 Årrhh hvor godt, så skal der pusles og plejes om stakkels Laurits, og nu skal han til at lære den svære balancekunst uden hale smiley

• #14   8. jul 2014 ja det bliver nok noget af en omvæltning for ham, men det må tage den tid det tager.

vi må bare prøve at forkæle ham det bedste vi kan. Klokken må også gerne snart blive 14 så jeg kan komme op og hente ham og så se hvor meget det lykkes ham at tage af halen og hvordan det ellers gik.

• #15   8. jul 2014 Puhaa, stakkels misser, hvor må det gøre ondt. Men godt at det "kun" var det og at der kunne gøres noget ved det.
    Håber at han snart er frisk igen og at han hurtigt lære at balancere uden halen

• #16   8. jul 2014 Puha stakkels mis og stakkels jer smiley Godt der kunne gøres noget. Håber han kommer sig hurtigt over den operation og at han hurtigt lærer at finde balancen igen nu uden hale smiley
    God bedring med jeres nu haleløse kat smiley (ikke tag det som noget ondt ment <3)

• #17   8. jul 2014 godt i får ham hjem igen, og han kan vel få et godt liv uden hale smiley

• #18   8. jul 2014 Hvis der ikke var nogen synlige skader/sår på halen - tegn på, at den har siddet i klemme - kunne man frygte, at en ondskabsfuld person har rykket den løs.

Held og lykke med ham!

• #19   8. jul 2014 Uha, jeg forstår godt at I blev bekymrede. Jeg får helt ondt i maven ved tanken om den stakkels Laurits med halen rykket løs smiley

Godt han har gode ejere, der straks sørgede for behandling smiley .
    Rigtig god bedring med ham!

• #20   8. jul 2014 Så er Laurits kommet hjem igen. Han er selvfølgelig noget slatten efter bedøvelsen og noget vakkelvorn. Han mener bestemt at han allerede nu skal ud, men det kan der ikke blive tale om.

Vi har fået smertestillende med til de næste 15 dage og stingene skal tages om 10 dage.
    Efter dyrlægen havde fået ham barberet kunne han se nogle flere mærker på halen og bækken, så han mener at han har siddet fast i noget. Klørene var også noget flosset, selvom vi ikke lige kunne se det først, men der var vi jo også mere bekymret for ryggen end poterne ved den første undersøgelse.

Vi har tænkt tanken om det var nogen onde mennesker der skulle have gjort det, men det ser det heldigvis ikke ud til. Han er heller ikke typen der opsøger fremmede udenfor medmindre det er nogen vi står og snakker med, så de skulle være ret heldige for at få fat i ham.

• #21   8. jul 2014 hjemme igen med den smule hale der er tilbage

profilbillede
  • #22   8. jul 2014 God bedring med ham. smiley

• #24   8. jul 2014 Århh han ser da sød ud med sin lille stump smiley

• #25   8. jul 2014 God bedring med ham

• #26   8. jul 2014 God bedring, nu skal han jo bare lige lære at bruge den lille "styre-pind" i stedet for den lange.
    Godt at alt er gået godt smiley

• #27   8. jul 2014 Aha, så var det den Laurits (altså SmukkeLaurits), der havde været så uheldig med sin hale.
    Det lyder ellers til at det er gået fint med operation, og gode tegn at han selv mener han skal ud allerede. Men han må jo være tålmodig til det er helet.
    Der er mere hale tilbage end jeg havde troet. Fortsat god bedring!

• #28   8. jul 2014 Jeg skulle hilse fra Miss Haleløs og sige, at katte med stumphaler er meget smukke og charmerende.

Hun var en vildkat med alvorligt skadet hale (koldbrand), som jeg for godt fire år fik indfanget og opereret som genudsætningskat via Kattens Værn.

Hun blev sluppet ud igen efter 5-6 dage (syet med selvopløselige sting) og har aldrig haft problemer med sin stumphale.

profilbillede
  • #29   8. jul 2014 ja katten vænner sig hurtigt til et liv som haleløs, noget andet er, at som ejer kan det være svært, at vænne sig til den manglende hale smiley jeg har endda selv valg en hale løs/kort halet kat, og syntes stadig det er mærkeligt smiley

• #30   8. jul 2014 Tak for alle hilsnerne smiley
    Dyrlægen sagde at han ikke kunne tage hele halen, så derfor har han den lille stump tilbage, men han vil sandsynligvis ikke være i stand til at bevæge den da bruddet sidder længere oppe. Jeg får røntgenbillederne med hjem når han skal have fjernet stingene om 10 dage, så kan jeg evt lægge et billede op af det, hvis i gerne vil se det.

Han er stadig noget slatten forståeligt nok. Så efter at have ligget lidt på måtten i baggangen i protest over ikke at måtte komme ud(han kunne jo knap vakle afsted på det tidspunkt) så faldt han i søvn, hvor jeg så kunne flytte ham over i hans kurv ude i baggangen.
    Her ligger han så og sover endnu. Han har vendt sig et par gange og virker nu en smule mere kvik selvom han stadig bare ligger i kurven.

• #31   8. jul 2014 jeg tror, at grunden til, at han ikke vil tage mere af halen er for ikke, at skade flere nerver for højt oppe, for så kan katten blive inkontinent.

• #32   9. jul 2014 Jette - det kan godt være det er derfor - jeg fik ikke lige spurgt så meget ind til lige præcis hvorfor. Man bliver jo alligevel lidt overrasket når man får beskeden om at amputation er den eneste behandling så der blev snakket mere om hvornår det kunne lade sig gøre osv.

Men Patienten har det meget bedre i dag. Han var godt sulten her i morges(på trods af fri adgang til tørkost) så dåsemaden blev spist rup og stup + skålen slikket. Hvilket jo var rigtig fint, for det var der hans smertestillende var kommet i. Jeg bliver så nød til at stå og overvåge kattene mens de spiser i det næste stykke tid for at sikre mig at Ziggy ikke snupper hans dåsemad. Det kan hun godt finde på og Laurits er som regel ikke så madglad at han gider toppes hende over det, så han går bare.

Han kan heller ikke forstå hvorfor vi dog ikke lukker ham ud, nu hvor kan ikke selv kan få kattelemmen op(den er låst) Så det var jeg allerede fået hørt en masse om. Det lykkes ham også at smutte mellem benene på mig da jeg lige skulle ud her lidt tidligere. Men jeg kunne heldigvis hurtig fange ham igen og få ham sat ind igen. Det bliver vist ikke nemt at holde ham inde de næste mange dage smiley

Her er så en lille video af han, hvor han også fortæller lidt om det at kattelemmen er lukket smiley

• #33   9. jul 2014 nå, efter lidt bøvl så kommer videoen her i stedet smiley

https://www.youtube.com/watch?v=k1mA4ihKt-U&feature=youtu.be

• #34   9. jul 2014 Hvor er det en sød video smiley sødt at han mener han skal ud allerede nu smiley

Må dog indrømme jeg er helt vild med hans farve og den afstumpede hale giver ham bare mere charme synes jeg smiley Held og lykke med ham smiley

• #35   9. jul 2014 Det er bare et bud men gå din katte lem godt efter for visse modeller kan give ret store skader på halen. Især hvis i ikke har kunne finde årsagen til skaden. Min egen han kat kom engang rigtig galt afsted med halen i en katte lem så derfor ved jeg det kan lade sig gøre. Han havde et over 5 cm langt sår hvor alt pelsen var skabet væk og det var hul . Dyrlægen mistænkte først det var en bil dør og der var rykket så hårdt i halen at han ikke kunne gå i en uge.. God bedring med ham.

• #36   9. jul 2014 Britt - tak for forslaget, men jeg tror ikke det er lemmen. den bliver tjekket jævnligt og jeg kan ikke se hvordan den skulle kunne holde halen fast - hvis den kunne lukkes op indad(så katten hev lemmen op i stedet skubbe) så kunne jeg forstå det, men det kan denne lem ikke. Den gamle lem vi havde det lade sig gøre på, derfor blev den sammen med andre årsager skiftet ud til en sureflap som er den som sidder i nu.
    ellers tænker jeg at hvis det var lemmen, så ville han vel også være betænkelig med at bruge den igen og det er han ikke. Det er heller ikke ret langt fra vores soveværelse, så jeg tænker næsten at vi ville have hørt noget hvis det var der det skete. Vi ved det må være sket om natten på et tidspunkt. Vi så ham sidst kl 22, jeg var oppe kl 3 da ziggy absolut skulle have mig oppe og der så jeg ingenting. men kl 5 da manden stod op så lå han i stuen.

Heidi - ja jeg synes jo også han er dejlig med eller uden hale. Det er lidt underligt at se ham uden, men det vænner vi os nok til snart. men glæder mig til at hårene vokser ud igen så han slipper for den bare plet på måsen.

• #37   9. jul 2014 Går ud fra, at hans smertestillende medicin er flydende, og hvis det er Metacam (Meloxidyl), kan du roligt give ham det med en engangssprøjte gennem mundvigen.

Kattene kan godt lide smagen og slikker på sprøjten for at få det sidste med.

• #38   9. jul 2014 tak for tippet, det er nok nemmere at styre sådan frem for at forhindre ziggy i at snuppe hans mad hvis han nu en dag ikke gider spise det hele eller bare vil have tørkost.

• #39   9. jul 2014 Ja hvis han er nem at give medicin så kan det fint gives i sprøjte, fik min dreng også da han var på smertestillende, den ældste kan jeg dog ikk gøre det ved, han stritter virkelig imod, sidst jeg skulle give ham smertestillende endte det hele på gulvet og på min arm i stedet

• #40   9. jul 2014 Hvor er han skøn smiley fantastisk farve han har smiley

Og ja hvis det er Metacam han får så er der rigtig god chance for han gladelig vil spise det af sprøjten..

Min Tøsen tror det er slik, de gang hun har været på smertestillende der har hun stået klar ved siden af mig så snart hun høre jeg tager fat i æsken og fylder engangssprøjten, og så tager jeg blot den ned til hendes mund og så snuser hun og begynder at slikke og så sprøjter jeg det stille og roligt ind i munden på hende, når den så er tom så siddet Tøsen nærmest og kigger på mig som om "var der ikke mere moar"?? smiley :D smiley :D smiley

• #41   9. jul 2014 Hvor har i været heldige, når jeres katte vil æde der der metacam, det har jeg måttet give i sprøjte og ind hvor det ikke kommer retur smiley

• #42   9. jul 2014 smiley :D smiley :D smiley Hahahaha ja undskyld Jette, men kunne altså ikke helt lade være med at grine lidt smiley :D smiley :D

Jeg troede faktisk at jeg skulle få mit hyr med at give det til Tøsen, men da hun først fik smag for det, så syntes hun det var guf, til gengæld kan jeg nu ikke få hende til at spise kattemalt frivilligt nu, og hun har sådan problemer med hårboller i øjeblikket, hun har kastet sin mad op et par gange og i dag kastede hun det græs op hun havde spist, det er jo så også det der er meningen, men ved bare at malten ville hjælpe hende smiley og hun bliver stik fornærmet når jeg tvære det ind i hendes pote, og det er med risiko for at få kattemalt på gulv, vægge, lofter, gardiner, lamper og mig selv smiley :D smiley :D smiley :D men som regel vinder jeg alligevel i sidste ende, selv om det betyder rengøring efterfølgende smiley smiley

• #43   9. jul 2014 Ja mine katte er vanskelige smiley også når det kommer til ZooLac og malt, piller og hvad der ellers er, kan misunde min datter for hendes katte æder hvad hun giver i hånden, mine æder ikke en gang godbidder smiley de kikker på det til jeg lægger det på gulvet.
    Malt i pelsen, det gør jeg også hvis det er nødvendigt, men Røde tror han er en ko og æder græs i lange baner, det vil han hånd fodres med, men så er det også nemmere når man mangler tænder, det er sjældent han har hårboller, men jeg har jo også nabo til begge sider som også giver ham græs smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #44   12. jul 2014 Hvor godt, Laurits kom hjem efter den væmmelige ulykke - hvad det så end var!

Hvad med at give ham sele på og tage ham med ud i snor. Han lyder til at være motiveret for stort set hvad som helst for at komme ud i den friske luft - men husk: Det skal være ham, der bestemmer retning og hastighed - læsestof og evt. en lille klapstol kan være gode at have med ;o)

Og pas på, at han ikke kan smyge sig ud af selen!!!

De allerbedste hilsener

• #45   13. jul 2014 Vi har haft ham ude i snor siden torsdag, men det er nu ikke en udbredt succes. Han er meget utilfreds med at han ikke kan få lov til at smutte gennem hækken og gå selv, men det kan han altså ikke få lov til før han er mere frisk igen.

Selen er han bestemt heller ikke vild med, så for det meste har han bare lagt sig i protest.
    Den anden løsning som vi har fundet på er at vi lader ham gå selv, men med mandsopdækning, hvor os begge går rundt efter han og afskærer ham vejen hvis han vil gå hen hvor vi ikke kan styre det. Det er han heller ikke vild med, men så kommer han da lidt ud.

Han virker så en smule mere frisk i dag, og her til aften jagtede han faktisk også lidt græshopper og virkede mere opmærksom end før, så det er vi glade for.

Men desværre er der endnu et problem med en eftervirkning af ulykken, og det er at han pt ikke kan styre hverken urin eller afføring smiley Så vi har meget rengøring og vask pt. Det er bl.a. også derfor at vi prøver at have ham ude så meget som muligt. pt lufter vi ham nok hver 3 time(også om natten) for at prøve at få noget af tisset osv udendørs.
    Vi skal til dyrlæge igen på mandag, men ellers mener dyrlægen at det er for tidligt at sige om det er permanent skade eller om det er midlertidig som følge af den skade som han har fået. Det kan vi først med sikkerhed sige om 4 ugers tid. Han har også noget hævelse der sidder under halen, som kan være skyld i det.

og så har vi også opdaget her til aften at han har fået slidt hul på huden på undersiden af halestumpen, hvilken kommer af at den bliver gnubbet på gulvet når han sætter sig, for han kan jo ikke bevæge den. Hvad vi lige skal gøre ved det aner jeg ikke lige nu, men vi må finde på noget så det ikke ender med infektion i stumpen.

• #46   13. jul 2014 smiley

• #47   13. jul 2014 Øv, det var det jeg var nervøs for ville ske smiley jeg håber det går over.

Jeg ville ikke ture lufte ham uden sele og snor, men er snoren ikke for kort, kan han jo få lov, at bestemme en del smiley jeg brugte den metode hvor katten bestemmer retningen, så længe det går den rigtige vej smiley jeg trak ikke i snoren ( det hader katte) men holdt igen/ stod stille når han ville den forkerte vej, og fulgte med med løs snor bare det gik i en retning uden biler...
    Jeg håber alt bliver godt igen smiley

• #48   13. jul 2014 Øv! smiley Jeg troede lige det var gået 100% uden komplikationer, og at det værste var at han bare skulle holdes inde en uges tid.

Jeg håber det bedste, og krydser fingre og tæer!

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#49   13. jul 2014 Katte er jo desværre ikke glade for forbindinger, men der findes flydende plaster, som ikke generer katten ret meget, så måske vil jeres dyrlæge lade ham få dét på den slidte halestump, efter rens og desinfektion, naturligvis.

Bliv ved med at bruge selen og den lange snor. Og hvis I har have, så hold ham i dén!

RIGTIG GOD BEDRING med ham

De allerbedste hilsener

• #50   14. jul 2014 Så får i lige en lille update på Laurits

Vi har været ved dyrlæge igen som har kigget på ham mht til hævelse, urenlighed og sår.

Han mener at hans urenlighed skyldes den kraftige hævelse som han har bagi neden under halen og at det sandsynligvis vil gå væk når vi kan få bugt med hævelsen. Selve hævelsen sagde dyrlægen var meget uventet, men nu har vi få fået nogle hormonpiller til ham, som skal kunne tage hævelsen og han har fået nogle steorider til at hjælpe de skadede nerver til at få ro og hjælpe noget heling på vej.

slidsåret under halen mener han ikke vi skal gøre noget ved nu, andet end at se det an og så evt. smøre det med lidt aloe vera.

Hans balance er ok, han har været i gang med at spankulere rundt på kanten af vores plantekasser og det så ikke ud til at volde problemer. Løbe kan han også, det har han demostreret et par gange. Og endelig er han begyndt at hoppe op på ting. Det er ikke så ubesværet som før men ganske ok. pt hopper han 1½ m op uden større besvær. Lige i starten kunne han knapt hoppe op i sengen.

Grunden til at vi prøver at lufte ham uden snor er at selen virkelig genere ham og han bliver sur på den. Vi synes simpelt hen ikke at det er det værd at skulle kæmpe med ham for at tvinge ham i den, for så at sætte ham ud hvor han ikke laver andet end at være sur over selen smiley
    Han er trods komplikationerne ret vaks nu og han kender området ud og ind, da han jo er vant til at færdes frit i området. Så hvis han skulle smutte fra os, vil det ikke være den store katastrofe. Han er så også heldigvis ret nem at fange igen, så hvis han smutter gennem hækken er det bare at gå ud og samle ham op igen.

Ved at gøre det på denne måde er han meget mere tilfreds og det tror jeg på vigtigt hvis han ikke skal ligge og blive deprimeret over at blive holdt inde døgnet rundt. Han er udekat med stort U og han kan bestemt ikke lide at være lukket inde.

• #51   14. jul 2014 Og så er Ziggy vist gået i kattemor-mode, så pt får vi leveret en lind strøm af mus og fugle.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#52   14. jul 2014 Super-duper, at I forholder jer til JERES kat :o)

RIGTIG GOD BEDRING til ham - godt det allerede går så fint smiley

De allerbedste hilsener

• #53   14. jul 2014 Det lyder til at Laurits klarer det rigtig flot..

Så krydser vi fingre for at dyrlægen har ret at han bliver renlig igen og at det han har fået nu kan hjælpe ham i helingsprocessen smiley

• #54   14. jul 2014 Som Heidi siger lyder det da til at han klarer det hele meget flot. Tænk han allerede er ude og hoppe rundt og klatre . Bare der nu kommer styr på hævelsen under halen . De bedste ønsker herfra til Laurits.

• #55   20. jul 2014 Så kommer der lige en lille update mere.

Det går fint fremad nu. Han er begyndt at komme ud selv, og i kan tro han nyder det smiley Specielt i det gode vejr. Men han er dog god til at dukke op i ny og næ i løbet af dagen hvis han hører os udenfor, så han kan komme og holde øje med om vi nu også ordner haven ordentlig osv.

Her i fredags gav han os så også en glædelig overraskelse inden vi skulle til dyrlæge - Han gik selv på bakken og lagde en pølle smiley utroligt at man kan blive glad for at se lort i kattebakken, men så ved vi at det er ved at blive bedre med hans urenlighed smiley Der ligger heller ikke en pøl efter ham når han har spist morgenmad længer, men der går nok lidt endnu inden han helt kan styre det igen, for han lækker lidt indimellem endnu.
    Forhåbentlig kommer det snart, så han kan få lov til at komme ind i soveværelset til os om morgen som han plejer - indtil da må vi lukke døren, for det er ikke det fedeste at vågne op og opdage man har ligget i både nr. 1 og 2 i sengen smiley

Dyrlægen fjernede stingene i fredags og synes også det ser meget bedre ud. Der er dog en lille plet på spidsen af halestumpen der ikke har fået tilstrækkeligt med blodforsyning, så der er hårene faldet af og de kommer sandsynligvis ikke igen. Men når det andet hår er vokset ud, så ser man det næppe. Dyrlægen var også så flink at brænde en cd til os med røngtenbillederne, men desværre kan jeg ikke åbne billederne ordenlig, så vi kan ikke se dem - ret træls, for jeg ville gerne have vist jer bruddet og have haft til eget brug i fremtiden.
    Han kunne så også konstatere at Laurits kan løfte halestumpen en smule, så det er også fint, selvom der ikke er noget følelse i den.

• #56   20. jul 2014 smiley jeg ber det bliver ved med, at gå den rigtige vej med Laurits smiley dejlig opdatering.

• #57   20. jul 2014 Sikke en skøn opdatering, nu begynder man da at turde håbe på en lykkelig udgang smiley

For skal indrømme at jeg var noget betænkelig ved at han ikke rigtig kunne styre sin bimmelim og bummelum..
    Og ja det er imponerende hvor stor glæde en pølle kan give en smiley :D smiley smiley

• #58   24. jul 2014 Ja, nu troede vi lige at alt bare gik fremad nu, men nix, ikke helt.

Jeg opdagede i går at Laurits så unormal ud ved dillermanden og han plettissede over det hele igen, så jeg snakkede med dyrlægen her i morges(ferieafløser så det er en anden dyrlægen en ham der har behandlet) og hun ville godt se ham. Som sagt, så gjort og hun siger at blæreren er meget stor, så hun er bekymret for om han er i stand til selv at tømme blæreren. Han har slikket meget deromme, hvilket har givet den irritation som jeg så kunne se.
    Han har så fået noget antibiotika i dag og så skal vi derop i morgen igen, hvor han skal bedøves og så have tømt blæreren.
    Det store spørgsmål er så om han af sig selv vil kunne komme til at tisse igen eller ej, men nu må vi lige se hvad hun ser i morgen når han er bedøvet, for han vil bestemt ikke stå stille til undersøgelse i dag. Lige nu tyder det på at det tis der kommer ud kun er det der lige "flyder over" så blæren aldrig bliver tømt.

øv øv smiley Send nogle gode tanker til Laurits og kryds fingre for at der stadig er håb for heling af ham.

• #60   24. jul 2014 Ohh en trist opdate smiley Sender alle de gode tanker jeg kan til jer og ikke mindst til Laurits. Håber han bliver helt frisk igen smiley

• #61   24. jul 2014 Øv altså smiley :'(

Sender alle mine positive tanker til Laurits...

Han kan jo have reddet sig en gang krystaller eller blærebetændelse, med al den her stress over det hele, men det ved du langt mere om i morgen..

• #62   24. jul 2014 Åh nej smiley Ikke den update jeg havde håbet. Det gik jo så godt med den amputation, så nu SKAL han blive helt rask, det SKAL han bare! andet vil simpelthen ikke være til at holde ud. Bliv rask lille Laurits, bliv nu helt rask!

Krydsede fingre og tæer, og gode tanker herfra smiley <3 smiley

• #63   24. jul 2014 Xxxxxxx smiley <3 smiley jeg håber det bedste smiley

• #64   24. jul 2014 Krydser alt hvad vi kan her i huset, håber at han bliver helt frisk igen. Han har klaret sig så godt indtil nu. Han skal nok komme igennem det smiley smiley

• #65   25. jul 2014 Så er vi hjemvendt fra dyrlægen og hun var ikke særlig glad smiley
    Han har ikke kunnet komme af med tis, andet end det der er "spildt over" så der blev tømt en masse ud, samt han har også problemer med afføringen, så selvom vi har set ham pølle, så er han slet ikke kommet af med det han burde, så der var også masser af lort der skulle ud.
    Vi har fået antibiotika og parafinolie med hjem for at hjælpe ham.

Men nu skal der ske bedring smiley For hvis det ikke bliver bedre i løbet af weekenden, så bliver han aflivet på mandag.
    Føj hvor er det trist og vi håber virkelig at der sker miraklet over weekenden smiley

Et er i hvert fald sikkert! Han skal hygges med hele weekenden og vi skal have taget en masse billeder og video i tilfælde af at det er vores sidste dage sammen.

Jeg føler virkelig at jeg skal til at brække mig. Hvor er det uretfærdig at han ikke bare kunne klare sig igennem uden komplikationer smiley

• #66   25. jul 2014 Hvor er det synd for jer smiley jeg håber weekenden bliver god og med fremgang.

Jeg tror også det er den rigtige beslutning i har taget, hvis intet er bedre på mandag, jeg er bange for det er nerverne som er ødelagt smiley

• #67   25. jul 2014 Øv øv, ikk den update som jeg havde håbet på, håber virkelig at han bliver bedre i løbet af weekenden og han kan få lov til at leve et godt liv lang tid endnu. Men kan godt forstå jer hvis ikk at han bliver bedre. smiley
    Krydser alt hvad der kan krydses

• #68   25. jul 2014 Åh smiley Hvor jeg dog inderligt håber, at miraklet sker! Gid jeg kunne trylle...

• #69   25. jul 2014 Krydser fingre for et mirakel , her i weekenden. smiley

• #70   25. jul 2014 Øv det var ikke den opdatering jeg havde håbet at høre i dag smiley :'( smiley :'( smiley

Håber virkelig ikke at miraklernes tid er forbi smiley

• #71   28. jul 2014 Ind i mellem er livet bare uretfærdig smiley

Laurits er blevet aflivet her i formiddags, så nu leger han på de evige jagtmarker.

Der var ikke sket synderlig forbedring over weekenden, kun en lille smule, men halestumpen var begyndt at dø og knoglen stak ud.

Så det var enten akut operation, hvor der ingen garanti var om det andet ville hele ordentlig eller at give ham fred som vi valgte.

Det gør så ondt at han ikke skal være her mere. Hvis han så bare havde været mut, men han var jo frisk og stort set sig selv, ja klatrede rundt på os i morges for at få yoghurt og fortalte os en ting eller to om hans mening.
    Men hellere det end at slæbe ham igennem flere operationer hvor det måske ender med at gå ud over humøret, før vi måske alligevel måtte aflive ham.

Lige nu er han lagt til rette i sin kurv og så bliver han begravet i haven i aften smiley

• #72   28. jul 2014 fra weekenden

profilbillede
  • #73   28. jul 2014 vores misser

profilbillede
  • #74   28. jul 2014 ..

profilbillede
  • #75   28. jul 2014 .

profilbillede
  • #76   28. jul 2014 Gode tanker til jer herfra. Hvor er det trist og hårdt det skulle ende sådan med kønne fine Laurits.

• #78   28. jul 2014 R.I.P lille Laurits smiley tanker herfra

• #79   28. jul 2014 Tanker herfra, får helt tåre i øjnene. smiley <3

Hvor er det bare trist at der ikk kom bedring.

• #80   28. jul 2014 Tanker her fra også, ingen tvivl i tog den bedste beslutning både for ham og jer selv smiley
    Han vil leve i jeres tanker lang tid fremover smiley

• #81   28. jul 2014 Det er bittert at gøre SÅ meget for sin kat, og det så viste sig at være forgæves.
    Min dybeste medfølelse.

• #82   28. jul 2014 RIP Laurits! smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #83   28. jul 2014 Åhhh, det er jeg sørme ked af at høre. smiley

R.I.P dejlige smukke Laurits. smiley

Mange trøste krammer til dig

• #84   28. jul 2014 Årrrrhhhh nej da jeg håbede sådan på et mirakel smiley :'( smiley :'( smiley :'(

Hvor er det dog trist, men samtidig hvor var det godt at i alligevel fik en sidste tid sammen med Laurits, han havde jo nogle gode dage med sin lille stumphale, men øv hvor er det trist at det ikke endt med en lykkelig "forever after"

R.I.P smukke Laurits, god tur over regnbuebroen smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#85   29. jul 2014 I traf den helt rigtige beslutning og sørgede for en god finale før evt. fantomsmerter og andre problemer dukkede op!

Min største medfølelse

De allerbedste hilsener

• #86   29. jul 2014 SÅ uretfærdigt! smiley :'( smiley
    Det gør mig så inderligt ondt for jer, at I har mistet Laurits. Så synd at et uheld med halen skulle ende sådan smiley

Tanker og trøstekram herfra

• #88   25. nov 2014 Tak Lisbeth smiley

Jeg er sikker på at Laurits nok skal lære Eddie en ting eller to om at fange bytte. Han var en rigtig jæger og vi fik jævnligt gaver fra ham. Han var en dygtig rottejæger - en morgen havde han afleveret en 1½ kg basse af en rotte, som lå uden for soveværelset i en pøl blod, om morgen da jeg stod op. Selvom vi synes han var dygtig, så kunne han vist godt fornemme at vi ikke var helt begejstret, så derefter nøjes han med bare at komme med snuden af rotten til os....

Den sidste gave vi fik fra ham, ved jeg ikke om vi har vist frem herinde, men vi var ret imponeret over at det lykkes ham at tage den med hjem og ind gennem kattelemmen, uden at tabe indholdet! Vi har stadig reden - æggene er røget ud smiley

profilbillede
Kommentér på:
Der er noget galt med Laurits

Annonce