{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat går ind til naboen?
  • #1   8. jul 2014 du kan sætte hegn om din have,,, eller sætte hegn op for din nabo smiley det er den eneste løsning når du har kat der går på besøg og naboen ikke ønsker katte besøg.

  • #3   8. jul 2014 Har naboen forsøgt at skræmme ham væk med fx råb, fagter og vand? Hvis det ikke virker, kommer du nok til at indhegne haven.

    www.katteindhegning.dk


  • #5   8. jul 2014 Jamen du har som Felis nævner sådan set kun 2 muligheder..

    Hegne haven ind, eller finde et andet hjem til den..

    Men tænker lidt er det fordi den går ind til naboen at naboen er irriteret eller er det fordi naboen ikke kan lide katte??

    Eller er det fordi din kat er fertil og på den måde er en belastning??


  • #6   8. jul 2014 hold den inde, hegne haven ind eller find ud af noget med naboen

  • #8   10. jul 2014 han lader hans dør (fordør) stå åben og så er den ene gået ind til ham !
    vil helst ikke ud i hegn, det er inde/ude katte…
    jeg har sagt han må prøve og give dem vand eller noget så de ikke kommer derind igen


  • #9   10. jul 2014 Jeg kan da god forstå at han syntes det er irriterende at dine katte går indenfor hos ham, det ville jeg også blive.

    Og han er da helt i sin ret at have døren stående åben når det er varmt, eller faktisk hvis det er det han har lyst til..

    Det kan godt være du ikke syntes hegn er interessant, men hvis din nabo fortsat klager så er der jo ikke rigtig nogen udvej, da han har loven på sin side, genere kattene ham, så er han i sin fulde ret til at kræve at du skal holde kattene væk fra hans grund..


  • #10   10. jul 2014 det bare træls ;(

  • #11   10. jul 2014 Ja..
    Men det er også træls at få besøg af en kat man ikke ønsker at få besøg af, taler af erfaring, jeg holder utroligt meget af min nabos kat, men ønsker den bestemt ikke inden for mine døre, og jeg har desværre mødt den i mit hus et par gange, så jeg er nødsaget til at have myggenet på mine skråvinduer på 1. sal og kan ikke have min terrassedør åben deroppe, for ellers går han ind der (det er det eneste vindue der er åbne hvor der ikke er net for pga. mine egne katte)

    Jeg har intet imod kattene her render rundt på min grund, det må de hjertens gerne, men i mit hus, der sætter jeg grænsen, mine katte skal have deres hus i fred..


  • #12   10. jul 2014 Tina - jeg har selv haft min nabos kat på besøg, liggende i min gæsteseng... Da den så min egen kat angreb hun... Jeg siger ikke det er sådan i jeres tilfælde. Men at det kan være yderst ubehageligt at have fremmed kat(te) i ens hjem, især hvis man også oveni ikke er kattemenneske.. Det må man acceptere, lige så vel som hvis det havde været omvendt, eller en hund og man er utryg ved hunde. Skynd dig at få hegnet af, det vil gøre dit forhold til din nabo bedre/mere tåleligt... :)... Og du kan stadig lade din kat være ude i din indhegnet have, uden den er til gene for andre smiley smiley

  • #14   11. jul 2014 # 13) Arh, medmindre der er et eller andet lækkert mad at komme efter i det hus, mon så ikke et par omgange vand suppleret med råb, tramp og fagter kan få nogle katte til at miste lysten til at komme der igen...




  • #17   11. jul 2014 Så det er i orden og man skal finde sig i at ens nabos kat over pisser ens hjem, pisser på ens rene vasketøj og havemøbler???

    Aj helt ærligt, hvis der var en hund der kom ind i din have og ødelagde dine ting så ville du skisme da også klage..

    Det er ens ret at have sine ejendom i fred hvis man ønsker det...

    Ja der er mennesker der klager over det mindste, men jeg ville nok heller ikke finde mig i hvad som helst, vi ved jo ikke hvad TS kat gør inde hos naboen og om det er katten der er gal på den eller naboen er hysterisk, men hvor om end alt er, så har naboen loven på sin side og kan kræve TS at holde sin kat væk fra hans grund..


  • #19   11. jul 2014 Jeg fik nu heller ikke opfattelsen af at naboen havde fået overpisset sit hjem og vansketøj, men at h*n blot var træt af, at katten gik ind i huset. Og så er det da værd at forsøge sig med vand, råb, tramp og fagter - og mon ikke naboen overlever det, selvom han måske skal gentage det nogle gange....



  • #20   11. jul 2014 Nu var det også mere generelt jeg mente..

    Men vi ved jo ikke hvad katten laver inde hos naboen, måske er naboen mega allergisk over for katte, og katten lægger sig i hans møbler, seng og tøj, jeg ville f... heller ikke finde mig i kattehår over alt hvis jeg ikke havde kat, og vi ved jo faktisk ikke om katten ødelægger eller har ødelagt noget hos naboen..

    Underordnet hvad katten gør, så ønsker naboen ikke katten på sin grund, og det har han da sin ret til ikke at gøre...

    Jeg ønsker da heller ikke naboens under i min have, og tro mig, hvis de rendte rundt i min have og spillede bold, så blev de også smidt ud med hiv og sving, og gentog det sig, så 100% så fik naboen en klage over sine unger..

    Det er ikke anderledes, ønsker man ikke bestemte levende væsner som har en "ejermand" på sin grund, så har man retten til at klage og bede "ejermand" holde sine "ejendele" væk fra sin grund, længere er den ikke..

    Det kunne jo også tænkes at det ikke kun er katten der irritere naboen, vi ved jo ikke om der er andet TS foretager sig som også irritere, eller der har været tidligere konfrontationer..
    Vi ved kun hvad TS indtil nu har fortalt..


  • #22   11. jul 2014 Jeg gisner ikke om noget som helst, jeg fortæller blot at jeg godt kan forstå naboen og at han har retten på sin side og så må man som katteejer indordne sig med det..

    Naboen har ikke valgt at have kat, det har katte ejeren, om det er Tina eller mig er underordnet, naboen er i sin gode ret til at sige "jeg vil ikke have katten på min grund" - punktum.

    Og jeg ved da godt at børn kan du sige at de må ikke, men det er da for det første ikke sikkert de retter sig efter det, og for det andet så var det fordi du syntes naboen var latterlig at han klagede, jeg syntes ikke det er latterligt at man klager hvis der er noget ved naboen der pisser en af, så er det underordnet om det er hunden, ungerne katten eller en evig larm der pisser en af..


  • #24   11. jul 2014 Der var ingen der lovede at det var nemt at være katteejer..

    Men ja det kan jo i yderste tilfælde give store problemer, så må man jo håbe på at det i de fleste tilfælde kan lade sig gøre at finde en mindelig aftale med naboen..

    Og for dit vedkomne må du håbe på du har katte elskende naboer..

    Men jeg kan så sige at selv om jeg snakker en del med min nabo, så har hun fortalt mig at hun er glad for at mine katte er indekatte, for hun kan slet ikke ha katte, og hendes anden nabo har fritløbende katte og det er fra tid til anden at hvis hendes havedør står åben at de er på vej ind hvis hun ikke er vaks..

    Så jeg kan levende forstille mig at hun nok kunne klage hvis mine var fritløbere, for hun er panisk angst for katte, hun kan slet ikke få sig til at røre en kat..
    Det har jeg jo selvfølgelig svært ved at sætte mig ind i, men det ændre jo ikke noget, og er sådan set ikke anderledes end dem der er bange for hunde..


  • #26   11. jul 2014 Det er jo din holdning, og den blander jeg mig ikke i, hvilket jeg vil sætte pris på at andre heller ikke blander sig i mine holdninger smiley

    Mine katte lider ikke nød og har 50 kwm løbegård, og over 100 kwm hus..
    Og jeg har kendskab nok omkring katte at jeg aldrig ville være i tvivl hvis mine katte ikke trives, og dem der kender mig ved også at hvis mine katte mistrives så ville jeg gøre alt i min magt for at give dem det de havde behov for, om det så betød et andet hjem så var det det jeg gjore.

    Min den stor kat går i panik når hoved døren åbnes og hun er i nærheden, hun nægter at gå ud, vinduer og døre kan uden problemer være åbne her og hun går aldrig ud af dem, så hun har sådan set selv valgt..


  • #28   13. jul 2014 Folk skal have lov til at frabede sig andres dyr i sin have, og det må så være op til ejeren af dyret at løse dette problem.

    Self. Har vedkommende lov til at klage, synes specielt ikke det er at være sart eller andet når man siger STOP så snart katten begynder at flytte ind.

    Derfor var det mig der havde en kat der gik på opdagelse i andres hjem og nu havde fået en klage, ville jeg i forbindelsen med klagen alt efter tonen, prøve at spørge om vedkommende ville være villig til at prøve med vand skramme metode først og hvis dette ikke lykkes må man jo finde ud af om katten enten skal hegnes inde i eget hjem + have eller hvad man kan finde på som kan afhjælpe problemet med katten.

    Det kan aldrig blive naboen ansvar at holde din kat ude, det er dig der har anskaffet den og derfor dit ansvar.

    Der bliver nævnt katte forbi og modtrækket til det er at folk også kan være bange for edderkopper men de har os lov til at være her.

    Først og fremmest så er du ikke bange nok for edderkopper hvis du kan sige sådan smiley hvis man først har en forbi så kan det være så slemt at man ikke kan være i nærheden af genstanden for ens forbi om det så er kat, edderkopper eller noget helt 3.

    Nu er vores hjem jo heller ikke naturen, og katte har intet at gøre i andre s hjem end dens egnet.

    Jeg kan sagtens forstå flok som er trætte af katte i haven også, specielt hvis de er til gene for deres egne dyr.
    Synes det er sjovt at folk har så travlt med at katten høre til i naturen og den skal sammenlignes med pindsvin og andet vildt dyreliv. Men faktum er at katten aldrig har været en naturlig del af den danske natur til er blevet bragt hertil og har formeret sig i tusinder og nu ikke er til at styre og derfor er der vildkatte i Danmark ikke fordi det et naturligt men fordi vi har bragt dem her.

    Jeg har selv indekatte, og jeg ville ikke lade mine katte rende frit, det er et sprøgsmål om holdning, helt sikkert ville de have glæde af naturen, og når det engang er en mulighed så vil de få enten en kattegård eller indhegnet have men pt. Bor vi i lejlighed og de har aldrig kendt til udelivet og savner derfor heller ikke naturen. De behov som de har, er dækket ind og det er nogle glade og tilfredse katte jeg har. smiley


  • #33   17. jul 2014 Der er delte meninger..
    Min han går ind til ham og ligger sig og putter !
    Han hverken skider, tisser eller noget..
    Jeg tænker bare han (naboen) har snakket med ham på et tidspunkt Charlie har aldrig gået ind til folk har haft ham/den i 5 år nu.. Har boet her 1 år nu..


  • #35   17. jul 2014 # 33) tina s** Jeg tænker bare han (naboen) har snakket med ham på et tidspunkt**

    Jamen spørg ham dog! Få da en snak med den nabo, og se om I ikke kan finde en fornuftig løsning på problemet.
    Har han klaget over katten? Har han bare nævnt, at katten går ind til ham og putter? Hvordan tog han din opfordring om at skræmme katten væk med vand?

    Straks at fare til indhegning er da overkill, hvis problemet kan løses på en anden måde. (vand, råb, fagter; eller gå-væk-kat, eller kattens skræk-plante ved den/de døre, vinduer katten benytter).


  • #36   17. jul 2014 Jeg har givet ham en spray med gå væk kat har ikke hørt fra ham siden smiley

Kommentér på:
Min kat går ind til naboen?

Annonce