{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Min kat går amok {{forumTopicSubject}}

vi har et problem med min kat Thilde.
Hun er en rigtig kælen kat, men her på det sidste er hun blevet agressiv lige pludselig. Når vi aer hende går det fint i et stykke tid, men ligepludselig er det som om det slår klik og så skriger hun og bider, river, kradser i os, helt voldsomt.
Vi går tur med hende i kattesele da vi bor i lejlighed. det er hun helt vild med. Men når vi går, og hun så bliver forskrækket over noget, går hun helt amok, hun løber i alle retninger og trykker sig, hvis hun kan. Når det så er overstået og noget tid efter, hvis jeg så vil ae hende, går hun amok.. Er det os der gør noget forkert eller har i nogle forslag til hvad vi kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat går amok
  • #2   24. maj 2008 Jeg ved hun er helt vild med at gå i sele. Det er hende selv der vil. Hun henter selv selen til os når hun syntes det er tid, lidt ligesom en hund.. Så jeg er ikke i tvivl om at hun vil ud og gå. Og det der er med det er ikke når hun bliver forskækket eller andet, men det er "lang" tid efter, eller i hvert fald en del tid efter. Hun får lov at styre hvor vi går hend, hvor langt vi går, hvor meget vi går, og hun går selv tilbage til opgangen når hun ikke vil mere.
    Men det er ikke kun når vi går. Det er eks. også når vi kommer hjem, så kan der gå en halv time efter vi har været ude at gå, og så kommer reaktionen igen.
    Måske er det en stress reaktion, men jeg syntes bare det virker underligt når det kommer så lang tid efter...

    Hun er næsten lige blevet undersøgt hos dyrlægen i forbindelse med vacination, der sagde de intet. Men hun reagerer også sådan over for dyrlægen. Hun skal ind i et træmme bur, og klæmmes helt fast, før de kan komme til hende, og så skal hun næsten i fuld narkose for at de kan undersøge hende. Nettop pga. hun er agressiv.
    Men de siger de har en 10-15 katte der gør sådan..

    Har i nogen råd? er det os der er helt galt på noget...???



  • #3   25. maj 2008 Al den stress ved dyrlægebesøg, er ikke gavnligt for katten, nogle dyrlæger tager ud til katten, det koster så lidt ekstra, men det er det værd....
    amok ved kæl, jo der er der også flere der gør her i huset...


Kommentér på:
Min kat går amok

Annonce