5.106 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please
Vi har inde/ude katte og en af dem har fået harpiks fra vores taks på poterne.
Det er en helt hvid kat, så trædepoterne er en smule ymfindtlige.
Har nogen en god ide til hvordan jeg kan fjerne det?
Jeg har overvejet sprit - terpentin osv. og mener at lidt på en klud ikke vil give skade, men jeg vil jo ikke 'prøve mig frem'. God ide ønskes.
0 synes godt om
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Jeg håber du finder en løsning og, at katten ikke tager skade.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Vegetabilsk olie tager harpiks eller babyolie eller margarine til at opløse harpiksen med.
Håber det lykkes dig at få det skidt af, pøj pøj
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
Jeg tror jeg prøver magarine/olie. Det er i hvert fald ikke giftigt.
Jette: Taks er muligvis lidt giftigt, men vores katte har altid elsket at kradse og kravle i det træ, så meget giftigt kan det ikke være (smil)
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Naturlige fedtmidler som olie og magarine, kræver oftest en del skrubben og nulren for at virke, hvilke de færreste katte har tålmodighed til (Har prøvet metoden på mig selv). Selvfølgelig skal man være meget omhyglig med at vaske kattens fødder, når der bruges usunde midler som super plum, bare så de ikke får stadset indenbords.
Med hensyn til Taks, er planten også giftig for os mennesker - dog untaget plantens frugtkød, hvilke skulle kunne laves til en fin marmelade! Altså er Taks nok heller ikke den sundeste spise for katte!
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
Jeg har nu med olie og derefter sæbe fået så meget af harpiksen af at Samson ikke mere er generet af det, og så han ikke risiker at få det indenbords.
Det er fint at man altid kan få et godt råd herinde. Tak for det alle sammen.
P.S. Samson er en hvid maine coon på 7,5 kg.
Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please