5.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please

Vi har inde/ude katte og en af dem har fået harpiks fra vores taks på poterne.
Det er en helt hvid kat, så trædepoterne er en smule ymfindtlige.
Har nogen en god ide til hvordan jeg kan fjerne det?
Jeg har overvejet sprit - terpentin osv. og mener at lidt på en klud ikke vil give skade, men jeg vil jo ikke 'prøve mig frem'. God ide ønskes.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please
  • #1   16. jul 2014 Øv jeg kan ikke hjælpe så meget, jeg har ikke viden om hvordan du får harpiks af de fine poter, jeg ville tage til dyrlæge eller ringe for taks er faktisk giftig for mange dyr og mennesker.
    Jeg håber du finder en løsning og, at katten ikke tager skade.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #2   16. jul 2014 Du kan prøve dig frem med et af disse:
    Vegetabilsk olie tager harpiks eller babyolie eller margarine til at opløse harpiksen med.
    Håber det lykkes dig at få det skidt af, pøj pøj smiley

• #3   16. jul 2014 Tak Janne.
    Jeg tror jeg prøver magarine/olie. Det er i hvert fald ikke giftigt.
    Jette: Taks er muligvis lidt giftigt, men vores katte har altid elsket at kradse og kravle i det træ, så meget giftigt kan det ikke være (smil)

• #5   16. jul 2014 Jeg tænkte netop på indtagelse, for får du ikke harpiksen af, vil de selv prøve, og det er noget ganske andet end, at klatre og kradse i barken smiley jeg håber det lykkes.

• #6   16. jul 2014 Det er ikke så længe siden, at min Frida havde fået klinet sig ind i harpiks, det var så pelsen på hele den ene side det var gået ud over, så hun kom simpelthen i bad. Det var intet problem at vaske af.

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #7   17. jul 2014 Måske det er en mulighed at bruge samme metode som vi mennesker bruger! Jeg arbejder selv i det grønne sektor, og får ofte harpiks på hænderne. Jeg bruger super plum, som er den metode der hurtigst fjerner harpiks.

Naturlige fedtmidler som olie og magarine, kræver oftest en del skrubben og nulren for at virke, hvilke de færreste katte har tålmodighed til (Har prøvet metoden på mig selv). Selvfølgelig skal man være meget omhyglig med at vaske kattens fødder, når der bruges usunde midler som super plum, bare så de ikke får stadset indenbords.

Med hensyn til Taks, er planten også giftig for os mennesker - dog untaget plantens frugtkød, hvilke skulle kunne laves til en fin marmelade! Altså er Taks nok heller ikke den sundeste spise for katte!

• #8   17. jul 2014 Tak for alle rådene.
    Jeg har nu med olie og derefter sæbe fået så meget af harpiksen af at Samson ikke mere er generet af det, og så han ikke risiker at få det indenbords.
    Det er fint at man altid kan få et godt råd herinde. Tak for det alle sammen.

P.S. Samson er en hvid maine coon på 7,5 kg.

Kommentér på:
Min kat har fået harpiks på poterne hjælp please

Annonce