Det gode ved dem. Det gode ved dem.
Hej, jeg sidder her, med min mor, hun overvejer kraftigt at købe denne lille tøs, Fluffy, for vi er helt forelsket i hende, men jeg ved at der er en ret stor chance for at hun siger nej..
Men det jeg ville have hjælp til, var at komme med nogle gode argumenter, hvorfor vi skal købe katten. Der er nogle enkle nogen, som ejeren har skrevet.. - Hun bruger flittigt kattebakken. Van til hunde og børn. Moden. Og hun er allerede klar til at blive hentet i ca. første uge i september.
Men hvad kan jeg ellers sige af gode ting om den, altså fordele i at have kat? Det jeg dog ikke vil, er at plage, men komme med gode argumenter, så der er større chance for at hun siger ja til ejeren, men hvis hun siger nej, må jeg bare acceptere det.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
På billedet er killingen ca 2 uger måske 3 uger, men det er da max.. Så kan killingen umuligt være klar til at blive taget fra første uge i september.. Du ved godt killinger [bskal[/b] være 12 uger før de bliver taget fra moderen????
Nå men jeg vil ikke komme med nogen argumenter til at overtale din mor, for en kat skal være et ønske fra alle i husstanden, husk på at en kat lever længe op mod 20 år og er ikke noget man bare lige impuls anskaffer sig, det er et ansvar man påtager sig kattens levetid ud, så siger din mor nej fordi hun ikke vil det ansvar, så gør hun det rigtige, for man anskaffer sig ikke dyr hvis man har bare den mindste tvivl..
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 44
Som sagt, ønsker hun også selv kat, og har haft det før.. Hun ved dog ikke om vi skal have en, men overvejer det.
Synes dog det er ret provokerende at i kommer ind, og bare 'hakker' ned, da jeg spurgte om det, og jeg skrev også, at hvis jeg fik et nej, skulle jeg bare acceptere det, den er jo også kun reserveret, vi har hverken betalt for den endnu, eller noget andet, det er stadig en overvejelse..
Og alle i hustanden er skam enige, vi ved bare ikke om vi skal købe den eller ikke..
Og desuden, så (hvis) når vi skal hente den, så tager vi den jo heller ikke hvis den ikke er de 12 uger endnu..
jul 2014
Vaccine og dyrlæge, skulle hun som sagt, gerne betale.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Man ved i sit hjerte hvis man brander for og ønsker at ville have en kat og man er KLAR til en kat og man er forberedt til en kat på godt og ondt i hele dens liv, måske i 16-20 år.
Og når I som du skriver ""vi ved bare ikke om vi skal købe den eller ikke..""
Så er I IKKE klar, så er tiden til at købe en kat der ikke endnu. Så længe man ikke ved om man vil have en kat eller ej, er I slet ikke parate endnu til et levende lille væsen, med den indstilling.
jul 2014
Men nu er der truffet en beslutning, og vi skal ud og kigge på Fluffy og hendes søskende.
jul 2014
Sælgeren har skrevet, at vi er helt solgt når vi ser hende irl, så det må vi jo håbe på at det passer.
I høre nærmere, om vi skal have hende.
jan 2012
Men fint i skal se hende, så må du jo se om din mor forelsker sig og i ender med en kat
jul 2014
jul 2014
jul 2014
maj 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 36
Mig bekendt skal katten gerne veje 2 kg. inden netralisering - grundet noget med udvikling af organer, bedøvelse, heling m.m.
Og der er altså hunkatte der ikke vejer 2 kg. når de er 12 uger.
Vores Luna er en smal og slank model - og hun var faktisk 22 uger inden vi kunne gennemføre det.
Men selvfølgelig. Jeg er åben for at internat-dyrlægen fejlinformerede os.
jul 2014
Hvis de skal veje 2 kg, må vi jo vente.. Jeg har også kendt flere hunkatte der først har vejet 2 kg, efter flere måneder.
jul 2014
jul 2014
jul 2014
jul 2014
Jeg aner desværre ikke hvad der er sket med forældre..
Men hvis det er forkert, skal vi ikke have hende, hvert fald ikke før hun bliver 12 uger så..
jul 2014
jul 2014
jul 2014
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Kan være det passer, at det vitterligt er en tastefejl, men på mig virker det ret sjusket, at man ikke har tjekket sin annonce igennem for vigtige facts.
Det kan være en rettesnor, at en 12-ugers killing ikke skal veje meget under 1200 gram. (ca. 100 gr ved fødslen og derefter ca 100 gram på pr uge).
Jeg ville spørge hvad de vejer, hvis jeg havde mistanke om, at det var en sælger, der bare skulle have ekspederet killingerne ud ad døren i en fart.
Selvom moderen er død, skal en 10 ugers killing blive sammen med sine søskende endnu to uger.
jul 2014
Jeg ved nu heller ikke hvad jeg skal tro..
jul 2014
Håber hun bliver et ja.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Spændende med at besøge Fluffy i morgen. Hvis der skulle være tvivl om hendes alder, så hellere vente en uges tid ekstra eller to.
jul 2014
Opdatere jer/dig, og vi træffer nok også valget i weekenden.
jul 2014
- Billede ligger jeg ind senere, da min pc ikke gider det pt..
jul 2014
jan 2012
jul 2014
Sælgeren sagde også, at hun ikke lige havde vokset så meget de sidste par uger, så de andre killinger var blevet lidt større end hende. Men vi ville blive opdateret med hendes vækst, så vi kan sikre os at hun intet fejler.
jul 2014
jan 2012
Det lyder ikke som en sund og rask kat..
Jeg troede det var et billede du selv havde taget med din telefon..
Men ok jeg håber det er en reel sælger og ikke en der bare vil af med killingerne
jul 2014
jan 2012
Men som sagt håber jeg at det er en reel sælger i har fat i og ikke en med noget gemt i ærmet...
Må jeg spørge hvorfor du ikke selv tog billeder at killingen da du besøgte den, det ville jeg da slet ikke kunne lade være med
jul 2014
Ang det med overhale, var det ikke særlig meget, der var også en hankat, der var næsten ligeså lille, nærmest lige høje.
jan 2012
Det var blot din første måde at beskrive det på der fik nogle alarmklokker til at bimle, men når du skriver nu at de var nogenlunde samme størrelse så lyder det fint, og du har jo heller ikke set dem før så du ved jo ikke hvordan de er vokset, kun hvad sælger siger..
Men ihhh hvor er 6 uger længe at vente når man glæder sig til en lille ny kat
jul 2014
Det er dog synd at jeg ikke har sommerferie mere til den tid.
jan 2012
Et godt råd sørg for at få killingen op til en weekend hvis ingen af jer har fri eller ferie i de første par dage killingen er der, det er en stor omvæltning for en lille killing at blive flyttet væk fra sin mor og søskende, så det er en god ide lige at tilbringe de første par dage sammen med den, så den kan føle sig tryg..
Overvejede din mor slet ikke at det måske var en god ide at få 2 killinger samtidig?? Ofte er det en god ide, så har killingerne hinanden som selskab..
I øvrigt nu du siger i har hvalp, sørg for at i får lært hvalpen ikke at løbe efter katten, for det er en skræmmende oplevelse for en lille killing, og så sørg for at få et højt kradsetræ, helst til loftet, så katte altid kan trække sig op i højden i fred for hunden..
jul 2014
Vi kan kun have 1 kat, da vi desværre snart ikke har plads til mange flere dyr, vi har vores egen lille zoo.
jan 2012
jul 2014
Det er også sådan, at de fleste har lopper..
jan 2012
Og når hun nu skal være en kat med udeadgang så har det heller ikke den store betydning at hun er enekat, for så finder hun aktiviteter i naturen
jul 2014
jul 2014
Men Sif tilbragte hele sin dag, men leg i vores have.
Det gode ved dem.