845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Det gode ved dem. Det gode ved dem.

Hej, jeg sidder her, med min mor, hun overvejer kraftigt at købe denne lille tøs, Fluffy, for vi er helt forelsket i hende, men jeg ved at der er en ret stor chance for at hun siger nej.. smiley
Men det jeg ville have hjælp til, var at komme med nogle gode argumenter, hvorfor vi skal købe katten. Der er nogle enkle nogen, som ejeren har skrevet.. - Hun bruger flittigt kattebakken. Van til hunde og børn. Moden. Og hun er allerede klar til at blive hentet i ca. første uge i september.

Men hvad kan jeg ellers sige af gode ting om den, altså fordele i at have kat? Det jeg dog ikke vil, er at plage, men komme med gode argumenter, så der er større chance for at hun siger ja til ejeren, men hvis hun siger nej, må jeg bare acceptere det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det gode ved dem.
  • #1   24. jul 2014 Øhhh hun er allerede klar til at blive hentet i ca. første uge i september.
    På billedet er killingen ca 2 uger måske 3 uger, men det er da max.. Så kan killingen umuligt være klar til at blive taget fra første uge i september.. Du ved godt killinger [bskal[/b] være 12 uger før de bliver taget fra moderen????

Nå men jeg vil ikke komme med nogen argumenter til at overtale din mor, for en kat skal være et ønske fra alle i husstanden, husk på at en kat lever længe op mod 20 år og er ikke noget man bare lige impuls anskaffer sig, det er et ansvar man påtager sig kattens levetid ud, så siger din mor nej fordi hun ikke vil det ansvar, så gør hun det rigtige, for man anskaffer sig ikke dyr hvis man har bare den mindste tvivl..

• #3   24. jul 2014 Billedet er nu heller ikke nyt.. Og jeg ved udmærket godt hvor gammel de skal være før de må sælges. smiley

Som sagt, ønsker hun også selv kat, og har haft det før.. Hun ved dog ikke om vi skal have en, men overvejer det.

Synes dog det er ret provokerende at i kommer ind, og bare 'hakker' ned, da jeg spurgte om det, og jeg skrev også, at hvis jeg fik et nej, skulle jeg bare acceptere det, den er jo også kun reserveret, vi har hverken betalt for den endnu, eller noget andet, det er stadig en overvejelse..
    Og alle i hustanden er skam enige, vi ved bare ikke om vi skal købe den eller ikke..

Og desuden, så (hvis) når vi skal hente den, så tager vi den jo heller ikke hvis den ikke er de 12 uger endnu..

• #5   24. jul 2014 Det er hende der startede med at ville have den, og hun skrev hurtigt til sælgeren, ang pris og det, og derefter reserveret den, så regner vel med at hun er villig til det, men vi har nogle i familien, som gerne bidrager med ting fra deres katte.

Vaccine og dyrlæge, skulle hun som sagt, gerne betale.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #6   24. jul 2014 """Og alle i hustanden er skam enige, vi ved bare ikke om vi skal købe den eller ikke.."""

Man ved i sit hjerte hvis man brander for og ønsker at ville have en kat og man er KLAR til en kat og man er forberedt til en kat på godt og ondt i hele dens liv, måske i 16-20 år.

Og når I som du skriver ""vi ved bare ikke om vi skal købe den eller ikke..""
    Så er I IKKE klar, så er tiden til at købe en kat der ikke endnu. Så længe man ikke ved om man vil have en kat eller ej, er I slet ikke parate endnu til et levende lille væsen, med den indstilling. smiley

• #7   24. jul 2014 Grunden til at vi overvejer, er fordi at enden skulle vi have Fluffy, eller to nye marsvin, da vi ikke har marsvin mere.

Men nu er der truffet en beslutning, og vi skal ud og kigge på Fluffy og hendes søskende. smiley Så nu må vi håber på at hun er lige så skøn som sælgeren har beskrevet hende.

• #8   24. jul 2014 På lørdag skal vi ud og se hende.
    Sælgeren har skrevet, at vi er helt solgt når vi ser hende irl, så det må vi jo håbe på at det passer. smiley

I høre nærmere, om vi skal have hende. smiley

• #9   24. jul 2014 Jeg kan ikke se jeg hakker på dig smiley

Men fint i skal se hende, så må du jo se om din mor forelsker sig og i ender med en kat smiley

• #10   24. jul 2014 Jeg tror dog at der er ret stor chance for at vi får hende, da min mor vidst savner at have kat ret meget.. smiley Hun er nemlig helt forelsket i naboen killinger, som nærmest bor i vores have. Men de må desværre rykke når Fluffy kommer, for indtil hun skal neutraliseres, går det ikke at hun leger med hankatte. Hehe. smiley Men vi glæder os da meget. smiley

• #12   25. jul 2014 Ja, men altså hun kan jo ikke blive neutraliseret samme dag som hun kommer hjem..

• #14   25. jul 2014 Ok tak. smiley

• #15   25. jul 2014 #11
    Mig bekendt skal katten gerne veje 2 kg. inden netralisering - grundet noget med udvikling af organer, bedøvelse, heling m.m.
    Og der er altså hunkatte der ikke vejer 2 kg. når de er 12 uger.

Vores Luna er en smal og slank model - og hun var faktisk 22 uger inden vi kunne gennemføre det.

Men selvfølgelig. Jeg er åben for at internat-dyrlægen fejlinformerede os.

• #16   25. jul 2014 Men nu ser vi på det, vi får fat i vores dyrlæge, og ser hvad de siger.

Hvis de skal veje 2 kg, må vi jo vente.. Jeg har også kendt flere hunkatte der først har vejet 2 kg, efter flere måneder. smiley

• #18   25. jul 2014 Her er dog et billede mere af hende, ang det med alder. Jeg ved ikke hvor gammel hun er, men håber da på at hun er 12 uger til den tid vi skal have hende hjem. I morgen tager vi ud og kigger på hende jo, og så spørger jeg sælgeren om hvor gammel hun er. smiley

profilbillede
  • #20   25. jul 2014 Hvis hun sælger dem yngre end 12 uger, vil jeg også bare sige til hende, "Så længe den ikke er 12 uger, vil jeg ikke have den med hjem, så enden beholder du dem til de er 12 uger, eller også vil jeg ikke købe hos dig, og vil så sige til andre at de skal købe hos dig, fordi at du ikke følger loven." smiley

• #21   25. jul 2014 At de ikke skal købe hos dig*

• #22   25. jul 2014 Lige et spørgsmål.. Fluffy er første valg, men vi har også en anden i tankerne hvis vi ikke tager Fluffy.. Det er en lille pige på 10 uger, som bort gives i dag, hun har mistet begge forældre, så vil det stadig være forkert at få hende, selvom hun alligevel ikke har en mor mere?

Jeg aner desværre ikke hvad der er sket med forældre.. smiley

Men hvis det er forkert, skal vi ikke have hende, hvert fald ikke før hun bliver 12 uger så..

• #23   25. jul 2014 Gerne et hurtigt svar, da vi reservere hende så.. smiley

• #25   25. jul 2014 Okay, hva' skal man så skrive til sælger, at den faktisk ikke må flytte før den er 12 uger? Dens søskende er flyttet hjemmefra.. Og ved at den havde 2-3 stk, hvis ikke flere..

• #26   25. jul 2014 Har skrevet til hende, og fik svar med det samme, det var en tastefejl. De er for længst blevet 12 uger..

• #27   25. jul 2014 Hmmm, det er ikke den første sælger, der opdager "tastefejl" med killingers alder, når de bliver gjort opmærksom på 12-ugers-loven smiley .

Kan være det passer, at det vitterligt er en tastefejl, men på mig virker det ret sjusket, at man ikke har tjekket sin annonce igennem for vigtige facts.

Det kan være en rettesnor, at en 12-ugers killing ikke skal veje meget under 1200 gram. (ca. 100 gr ved fødslen og derefter ca 100 gram på pr uge).
    Jeg ville spørge hvad de vejer, hvis jeg havde mistanke om, at det var en sælger, der bare skulle have ekspederet killingerne ud ad døren i en fart.

Selvom moderen er død, skal en 10 ugers killing blive sammen med sine søskende endnu to uger.

• #28   25. jul 2014 Hun havde skrevet nede i bunden af beskrivelsen, at hun havde skrevet 10 uger, da hun ikke kunne skrive 12 uger i alder, men de var for længst blevet 12 uger.

Jeg ved nu heller ikke hvad jeg skal tro.. smiley

• #29   25. jul 2014 Men i det hele taget, hvis vi vælger Fluffy, kan jeg være ligeglad med den anden killing. Ved dog at Fluffy er 12 uger når hun må hentes, da vi har haft fat i ejer flere gange nu, og skal se hende i morgen. smiley

Håber hun bliver et ja. smiley

• #30   25. jul 2014 #28) Ja, det lyder da mystisk, at hun ikke KUNNE skrive 12 uger smiley .

Spændende med at besøge Fluffy i morgen. Hvis der skulle være tvivl om hendes alder, så hellere vente en uges tid ekstra eller to.

• #31   25. jul 2014 Ok. Man kan altid reservere den. Men vi har aftalt med sælger, at vi skal ud og besøge den anden killing, i weekenden også. smiley

Opdatere jer/dig, og vi træffer nok også valget i weekenden. smiley

• #32   26. jul 2014 Så har vi valgt. Og det blev ikke Fluffy men hendes søster, Vader. smiley De blev seks uger i dag, så det vil sige, at om seks uger har vi kat. smiley

- Billede ligger jeg ind senere, da min pc ikke gider det pt.. smiley

• #33   26. jul 2014 Her er så et, af lille søde Vader. Vi er dog i tvivl om vi skal skifte navn. Evt nogle forslag til et godt pige navn? smiley

profilbillede
  • #34   26. jul 2014 Hun ser sød ud, men ligner bestemt ikke en killing på 6 uger, nærmere en killing på 4 uger.. smiley

• #36   26. jul 2014 Jeg tror også at det billede er ret gammel, for hun var større i virkeligheden. smiley Men hun var også den mindste killing.

Sælgeren sagde også, at hun ikke lige havde vokset så meget de sidste par uger, så de andre killinger var blevet lidt større end hende. Men vi ville blive opdateret med hendes vækst, så vi kan sikre os at hun intet fejler. smiley

• #37   26. jul 2014 Sælger lovede at sende alle de oplysninger til os i løbet med ugen, når de alle skulle tjekkes osv. smiley

• #38   26. jul 2014 smiley hmmm en kat der ikke rigtig er vokset et par uger??????

Det lyder ikke som en sund og rask kat..
    Jeg troede det var et billede du selv havde taget med din telefon..

Men ok jeg håber det er en reel sælger og ikke en der bare vil af med killingerne smiley

• #39   26. jul 2014 Altså, jo den er vokset de sidste par uger, men ikke lige så meget som de andre. Men den var også en del større end de andre killinger til at starte med, men tror så bare at de har overhalet den. smiley

• #40   26. jul 2014 Det lyder ikke helt normalt at de andre killinger ligefrem overhaler, jeg har oplevet killinger indhente, men ikke lige frem overhale..

Men som sagt håber jeg at det er en reel sælger i har fat i og ikke en med noget gemt i ærmet...

Må jeg spørge hvorfor du ikke selv tog billeder at killingen da du besøgte den, det ville jeg da slet ikke kunne lade være med smiley

• #41   26. jul 2014 Jeg sidder desværre i problemet, at min mobil ikke kan være tændt uden den er i laderen, så har desværre ikke nogen billeder. smiley Min mor har dog nogle enkle tror jeg, og kan evt få hende til at give mig nogle af dem. smiley

Ang det med overhale, var det ikke særlig meget, der var også en hankat, der var næsten ligeså lille, nærmest lige høje. smiley Så ja, de har vel bare indhentet. smiley Hun så fin ud da vi var der, og man kunne have to oppe på samme tid, hvor hun ikke var speciel meget mindre. smiley Så tror skam ikke der er noget at være bange for. smiley

• #42   26. jul 2014 Det lyder godt, hvis i følte jer trygge ved at købe dem og de ellers så sunde, raske og velernærede ud, uden snask i øjne og næse, så er det sikkert en god sælger..

Det var blot din første måde at beskrive det på der fik nogle alarmklokker til at bimle, men når du skriver nu at de var nogenlunde samme størrelse så lyder det fint, og du har jo heller ikke set dem før så du ved jo ikke hvordan de er vokset, kun hvad sælger siger..

Men ihhh hvor er 6 uger længe at vente når man glæder sig til en lille ny kat smiley :D smiley håber din forventning bliver opfyldt om 6 uger smiley

• #43   26. jul 2014 Ja, først venter man på hund i 3 måneder.. Og nu venter man på kat i 6 uger, gid tiden gik hurtigere.. smiley smiley

Det er dog synd at jeg ikke har sommerferie mere til den tid. smiley For jeg begynder i syvende, skole til kvart i tre hver dag, og så tager det jo desværre tiden fra mig.. smiley Men nu ved jeg hvor kælen hun er, og hvor meget hun vil putte, så hun kommer nok til at bruge aftnerne til at starte med, at ligge i sofaen eller i sengen med mig. smiley

• #44   26. jul 2014 Ja det er da lidt trist, men så har du jo noget at glæde dig til hver dag efter skole smiley

Et godt råd sørg for at få killingen op til en weekend hvis ingen af jer har fri eller ferie i de første par dage killingen er der, det er en stor omvæltning for en lille killing at blive flyttet væk fra sin mor og søskende, så det er en god ide lige at tilbringe de første par dage sammen med den, så den kan føle sig tryg..

Overvejede din mor slet ikke at det måske var en god ide at få 2 killinger samtidig?? Ofte er det en god ide, så har killingerne hinanden som selskab..

I øvrigt nu du siger i har hvalp, sørg for at i får lært hvalpen ikke at løbe efter katten, for det er en skræmmende oplevelse for en lille killing, og så sørg for at få et højt kradsetræ, helst til loftet, så katte altid kan trække sig op i højden i fred for hunden..

• #45   26. jul 2014 Hvalpen er hjemme hos min far, som slet ikke i bor med katte, (Ham og hans kæreste kan ikke lide katte.. smiley Så det her er en drøm jeg har haft længe. :D) den hund vi har hjemme hos min mor, er van til katte, og killingerne er han så rolige ved. smiley Til tider ligger han med naboens killinger, i haven, og bare slapper af, det er så sødt. :')

Vi kan kun have 1 kat, da vi desværre snart ikke har plads til mange flere dyr, vi har vores egen lille zoo. smiley Og så fordi at vi ikke har haft kat i mange år, ville vi nøjes med kun en, men hvem ved, måske der kommer en til hjem til os en dag? smiley

• #46   26. jul 2014 Ja kan godt se i dine andre tråde at du lister ret mange dyr op, så ja i har da hænderne fulde og det lyder til katten får aktiviteter nok, skal det være en indekat eller en kat der også kommer ud til fritløb???

• #47   26. jul 2014 Indekat, men ja som senere også får lov til at løbe rundt udenfor. smiley Dog først når hun er neutraliseret, for vi har ret mange han katte i vores del af byen.. Faktisk katte over alt..

Det er også sådan, at de fleste har lopper.. smiley Så hun skal skam være på anti-loppekur. smiley

• #48   26. jul 2014 Det lyder som en rigtig god plan i har der, ja det er bedst at få neutraliseret og øre eller chipmærket inden katten bliver lukket ud til fritløb smiley

Og når hun nu skal være en kat med udeadgang så har det heller ikke den store betydning at hun er enekat, for så finder hun aktiviteter i naturen smiley

• #49   26. jul 2014 Ja, og naboens killinger, er ca. 11-12 uger nu, så de bliver sikkert hendes legekammerater, da de ikke skal sælges. smiley Vi har stor glæde af dem, når de kommer om i haven og vil snakke, det er nok også deres skyld at vi nu skal have kat. smiley

• #51   28. jul 2014 Det tror jeg desværre også.. Men det er ikke sikkert at de overhovedet kommer til at snakke sammen, for den ene killing, er solgt, så vi ved ikke om Sif og Odin også skal sælges.

Men Sif tilbragte hele sin dag, men leg i vores have. smiley

Kommentér på:
Det gode ved dem.

Annonce