392 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Gøre klar til hende. Gøre klar til hende.
Hej. Jeg får min lille pige hjem i starten af september. Men da det er mange år siden, at jeg sidst havde kat, kan jeg ikke helt huske alle de ting de skal have..
De ting som vi har styr på:
Dyrelæge tid, ang sundhedstjek og neutralisering.
Madskål.
Kattebakke.
Vandskål.
Legetøj.
Loppekur.
Kradsetræ.
Mad.
Godbider.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad er der mere man skal huske?
- Hvad med ormekur?
0 synes godt om
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 44
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Vådfoder er vi glade for herhjemme, det er deres hoved mad. Vådt 3 gange dagligt og så tørt til fri afbenyttelse
Kan anbefale at tjekke foder tråde herinde, da der er STOR forskel på kvalitet af de forskellige slags foder. Og dyrt betyder ikke nødvendigvis godt, kendt mærke betyder ikke altid godt foder. Det er en jungle!
Jeg foretrækker at fodre kornfrit i det våde og tæt på kornfrit i det tørre, da jeg ikke mener at korn skal være hovedbestanddelen i kattemad
Da jeg fik tosserne og læste herinde om folk der blandede forskellige slags tørfoder i stedet for bare at give en, tænkte jeg: guuud hvor besværligt, det kommer jeg aldrig til. Der gik ikke mange måneder før jeg gjorde det samme
jul 2014
Eftersom hun har fået det i noget tid, vil jeg begynde at blande lidt af mit vådfoder i, (Jeg har hamster, og derfor stort udvalg af killinge foder, både tørt og våd,) vi har også en privat forhandler, som vi køber kattemad hos, (som sagt til mine hamster,) så hvis hun kan lide det, og det er godt nok til hende, vil vi fortsætte med det.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det lyder til at du har styr på hvad i skal anskaffe jer..
Det bliver da såå spændende med en lille killing i huset
jul 2014
Men jeg er ret sikker på at hun vil være vild med min killinge vådfoder, da vi har flere i familien der har brugt det på deres katte, da de var killinger. Og det er ret billigt.
Den største frygt jeg har pt, er ikke hunden, men hamsterne.. Jeg ved ikke helt om, hun vil reagere negativt eller positivt på dem.
Nu hvor hun er killing når hun kommer hjem, skal jeg så regne med at hun, faktisk ignorere dem, eller bare kigger på dem, uden at ville lege med dem?
Hun er nu en smule legesyg, så hun kan jo godt gå hen, og synes at det er sjovt at daske til dem når de løber rundt?
Men i det tilfælde at hun vil lege med dem, er deres bure ved et held kattesikret.
Altså af erfaring.. Så mener jeg da, at hvis en kat får skæld ud, ligesom en hund, vil den bare løbe væk, og ikke komme tilbage igen? Så jeg kan jo ikke skælde hende ud, det har jeg dog heller ikke tænkt mig hvis hun vil lege med dem, for det er jo hendes jagtinstinkt der tændes.. Altså, hamster - mus, de ligner hinanden på mange punkter, både udseendemæssigt og deres, bevægelse og motiveringer.. Så jeg synes det er ret forkert at skælde katten ud pga det, ligesom, jeg skælder heller ikke min hund ud, hvis den tager stand for vores kaniner, dog gør jeg det, hvis den gør tegn til at angribe..
Men en kat er jo langt fra det samme som en hund, så den vil vel ikke skulle have skæld ud for det? Og nu kender jeg flere der har katte, der sidder på burene, og kigger på hamsteren, men har ikke adgang til dem.
jul 2014
Felis, nej det er godt for hamsteren. Det er fyldt med proteiner, som melorme og andre dyr, der er rigtig mange der giver hamster hunde godbider, og kattemad.
jan 2012
Du må aldrig have dine hamstere eller kaniner til at løbe rundt sammen med katten uden opsyn, end ikke et par sekunder, for katten kan dræbe begge dele så let som ingen ting, og hamster og kanin må ikke stresses af en kat der vil lege eller kontakte dem på anden vis, for deres leg er bestemt ikke ens..
Hamsterne skal altid være i et bur hvor katten ikke kan komme til dem når de er sammen uden opsyn..
Jeg syntes bestemt at du kun skal tage dine hamster ud når katten ikke er til stede..
jul 2014
Og jeg er ikke typen der har mine hamster i løbegård. Så jeg tror ikke der er så meget at være bange for når det ang de dyr.
Mcgonagall kommer ikke i nærheden af mine hamster uden opsyn, for først vil jeg vide hvad hun gør ved dem.
Hule og katteseng er jeg ikke sikker på. Nok kun en enkelt katteseng hvis det er, hos sælgeren brugte de bare en papkasse. De er dog glade for hulerne i kradsetræet, så måske jeg skulle finde et kradsetræ med en enkelt hule eller to.
jul 2014
jan 2012
De fleste katte er helt pjattet med papkasser, mine kan slet ikke se en papkasse uden at skulle op eller ind i den, så det bruger de såmænd også som seng, ellers et tæppe på gulvet eller i sofaen er også et hit her men decideret seng/ hule gider mine ikke, så det bruger jeg ikke penge på mere har lært lektien
jul 2014
Skøre hund..
jul 2014
Efter års erfaringer, synes jeg at det er fint nok det jeg gør, ja jeg lære mere med tiden, og jeg ved heller ikke alt ang hamster, men på dette punkt, ved jeg dog, at de godt må få det, og at det er sundt.
Jeg er venner med flere opdrætter i virkeligheden, og kender en del, som er ret hardcore ang hamster, og de siger det samme som mig, så vil nu mene at jeg har ret i det jeg siger.
Jeg gider dog ikke at diskutere det over kg, da hamster intet har med kg at gøre, men blot med gg..
Men da det er mine hamster, bestemmer jeg selv hvad jeg gør ved dem, og hvad de får til dagligt.
Og i det hele taget, har jeg aldrig i mit liv, hørt om en hamster der ikke har godt af kattefoder, medmindre den er blevet over fodret.
Men nu slutter jeg denne diskussion, da det som sagt, intet har med katte at gøre, hvad mine hamster får af mad.
jul 2014
De fleste bruger kattefoder eller insekter, men hundefoder kan også bruges.
Kattefoder bruges netop pga. det høje indhold af protein."
Men nu lukker jeg diskussionen helt.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
Gøre klar til hende.