Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår bør killinger komme udenfor?
  • #4   29. jul 2014 Kan kun melde mig i flokken af enig smiley

Gør dig selv og killingerne den tjeneste, at følge de råd smiley

• #5   29. jul 2014 Efter de er 12 uger gamle og gerne neutraliseret og mærket først

• #7   29. jul 2014 Som andre har nævnt så afhænger det i høj grad om hvilke killinger det er, er det killinger i har købt og skal beholde, så vil jeg sige at så snart killingerne er mærket, vaccineret og neutraliseret så kan de godt komme ud såfremt det er til fritløb, er det i lukket indhegning, kan det måske godt foregår før, men er absolut bedst at de er fuldt fixet da det jo kunne hænde at de slap ud..

Hvis det er killinger af egen avl som skal formidles videre så er det dumt at give dem smag for udelivet såfremt at køber ønsker en indekat..

• #8   29. jul 2014 Når de er 6 mdr., har fået stedsans, og er neutraliseret. Ikke før.

• #9   29. jul 2014 på internattet sagde vi altid at man skulle vente til foråret hvis man var rigtig glad for sin kat.
    dels fordi den er så er ordnet
    dels fordi den så er så gammel at den faktisk kan finde hjem igen (vi fik rigtig mange killinger ind hvor man godt kunne se at det var dette som var grunden)
    dels fordi den er så stor at den kan klare sig

personligt er jeg så modstander af løse katte, så mine går i løbegård

• #14   29. jul 2014 Er enig med Momo, jette og fruen på godset.

• #15   29. jul 2014 Personlig lukker jeg ikke mine ud alene, før de er vaccineret, neytraliseret, og mærket, HVIS de skulle blive skræmt væk, er chancen større for, at finder kan finde frem til ejer.
    Hvis det er nogle du skal sælge, synes jeg det er dumt, at lukke dem ud, hvis nogle ønsker en indekat.
    Hvis det er nogle du har købt, kan du gå tur i sele, eller hvis din have er indhegnet, eller du har en løbegård, ville de godt kunne komme ud, så snart de er ikke er afhængig ag missemor smiley

• #16   29. jul 2014 TS vil du komme på banen i tråde og svare på de spørgsmål der er stillet??

Hvor mange killinger??
    Er det nogle du har købt og skal beholde??
    Eller er det egen avl du skal videre sælge??

Det kunne være meget rart at høre fra dig når nu der er en del der har taget sig tid til at svare i tråden..

• Marie
    Marie Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #17   29. jul 2014 Helt okay, tak for svar smiley
    Det er killinger med kattemor som jeg har overtaget. De bor i min stue, men de keder sig ekstremt og fare på døren når vi går ud og ind.
    Da her er rigtigt varmt må jeg også lukke dem ind på værelset for at lufte ud i stuen og det synes jeg er synd.
    Men jeg kan godt følge jer i at de bør være vaccineret og mærket først.
    Min egen kat er både chippet, øremærket og vaccineret så det skal ekstra kattene nok også blive med tiden smiley
    Min kusine mener at de er 9 uger, men jeg har bedt hende tjekke smiley

• Marie
    Marie Tilmeldt:
    jul 2014

#18   29. jul 2014 Det drejer sig om fem killinger og deres mor.
    Det gik ude der hvor de boede før, men har boet inde hos mig i to uger.
    Jeg bor i en lille by, der kommer ikke mange biler.
    Jeg vil forsøge at finde nye hjem til kattene, killingerne er omkring 9 uger nu så der går jo lidt tid før de er klar til nye hjem og da de ikke er meget tamkatte tvivler jeg på at de kommer nogen steder.

• #20   30. jul 2014 Hvis de er 9 uger, så spiser de jo også selv det meste af tiden

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #21   30. jul 2014 Her åbnede vi døren da killingerne var 6-7 uger, også begyndte de lige så stille at gå ud.

Det kommer også an på hvordan haven er indhegnet og hvor i bor synes jeg
    - vi bor ud til en stor vej, men vi har en lille baghave der er næsten helt lukket af højbede hele vejen rundt, så jeg vil opdage hvis de prøver at komme over.
    Og de gange en killing har prøvet at kravle op af højbedet, har jeg haft vandslangen klar smiley - så de er ved at lære det.

Havde jeg haft en stor have der kun var lukket af en hæk de kunne løbe under, så havde jeg ikke lukket dem ud.

• #22   30. jul 2014 Det er efter min mening synd at spærre katte inde, der har været ude. Killinger glemmer heller ikke de har været ude. Er du sikker på killingerne ikke allerede har været vant til at gå ude inden du fik dem. Hvis det er din tanke at beholde dem selv kan du måske starte med hurtigt at få dem til dyrlægen og lave en lukket katte gård og starte med at lukke dem derud. Hvis de farer på døren har de været vant til at gå ude. Hvad mener du med det ikke er tam katte. Er det gård katte.

• #23   30. jul 2014 Britt - Katte der aldrig har været ude kan altså også fare til døren..

Ikke fordi de vil ud, men fordi de bare gerne vil undersøge hvad der er på den anden side..

Det gør Ninjago, og han har kun været udenfor når han blev transporteret..

Alle katte løber til døren når jeg åbner ud til badeværelset, netop fordi det er et nyt sted at udforske..

• #24   30. jul 2014 Hun skriver selv de har været ude.

• #25   30. jul 2014 Det gik ude der hvor de boede før, men har boet inde hos mig i to uger.

• #26   30. jul 2014 Du skriver "Hvis de farer på døren har de været vant til at gå ude."

Det kan man altså ikke altid regne med..

• #27   30. jul 2014 Jeg svarer ud fra hendes egen tekst hvor hun skriver de har gået ude . Jeg kan så rette min tekst til at hvis de farer mod yderdøren kan det skyldes de har været vant til at gå ude såfremt du mener jeg har formuleret mig forkert.
    Jeg har selv haft indekatte der ikke farede på dørene men rendte nysgerrigt med i stil med det som du beskriver. Og helst ville have åbne døre. Så det kender jeg faktisk godt.

• Marie
    Marie Tilmeldt:
    jul 2014

#28   30. jul 2014 De har været ude der hvor de var før.
    De har boet hos en vild børnefamilie og derfor bryder de sig ikke om mennesker, måske kommer det men hvis det ikke gør kan jeg ikke forvente at de får nye hjem.

• #29   30. jul 2014 Det lyder til de har fået en hård start på livet smiley

Tjaa har de mistet tilliden til mennesker så kan det tage lang tid at genopbygge, og hmm ja måske ikke muligt smiley men deres alder taget i beetragtning, så burde det være muligt med en masse tålmodighed, men du skal nok ikke forvente at kunne afsætte dem som 12 ugers killinger, for tror ikke du kan gøre dem kælekatte med tillid på 3 uger..

Kommentér på:
Hvornår bør killinger komme udenfor?

Annonce