{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.299 visninger | Oprettet:

Sterilisation af gammel kat- Go eller no go {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtig gerne overtale min mor til at lade vores 12 årige gamle hunkat blive steriliseret. Ville bare høre om der så er store chance for at hun dør under narkosen eller det er chancen værd eller om hun bare skal gå på p-piller resten af hende liv.

Så er chancerne for død store under narkose?
Og er det go eller no go at lade hende sterilisere nu?

Jeg frabeder mig negative kommentare...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation af gammel kat- Go eller no go
  • #1   3. aug 2014 Der er jo altid risiko ved narkose, men hvis din mors hunkat er frisk og sund så er chancerne ikke stort større hos den end hos en kat på 2 år..

Jeg syntes bestemt det er go at sterilisere, for man ved aldrig om din mors hunkat vil udvikle livmoderbetændelse eller få cyster på livmoderen grundet p-piller, at det ikke er sket endnu er blot held, for der er en øget risiko for dette hos katte der lever på p-piller, for slet ikke at tale om risikoen for mælkekirtelkræft..

• #3   3. aug 2014 Jeg ville lade katten neutralisere.
    Har hun fået p-piller hele livet, er der højst sandsynligt forandringer i æggestokke og livmoder nu, som måske er på vej til at udvikle sig til noget grimt.

I øvrigt er 12 år ikke SÅ gammelt. Har da kendt nogle stykker, som blev over 20 år.

• #4   3. aug 2014 p-piller til en så gammel kat er 100% no-go..... om den kan komme i løb og om det vil være godt med narkose vil en dyrlæge kunne sige noget fornuftigt om...... god tur smiley

• #5   3. aug 2014 hun har haft killinger nogen gange og har killinger på 12 uger lige nu (no hate og lad venligst hver med at kommentere dette) . Så tror næsten godt at hun kan komme i løb igen når hun har 12 uger gammel killing smiley Men vil give jeres råd videre til min mor og åbe på at vi for hende til dyrelæge også smiley

• #6   6. aug 2014 jamen så kan hun.... en dyrlæge der får lov at se katten vil bedst kunne vejlede i den bedste beslutning.

• #7   7. aug 2014 Jeg ville nok lade en dyrlæge vurdere det da jeg synes det er lidt svært når hun er så gammel. (:

Kommentér på:
Sterilisation af gammel kat- Go eller no go

Annonce