{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Er han for tynd? {{forumTopicSubject}}

Nu er det jo ikke nemt for jer at vurdere på den anden side af skærmen. Men jeg spekulere på om min lille nye mis er for tynd?

Det er første gang vi får en killing, ellers har vi altid først fået kattene som 6 mdrs. Så jeg er ikke sikker på hvor meget sul der skal være på sådan en størrelse

Han skulle ifølge de oplysninger vi har fået på ham være 17 uger nu.
Jeg kan tydeligt mærke ribben, rygsøjle og hofteben på ham. Han vejer 950 g her i dag hvor jeg vejede ham på køkkenvægten. I den sundhedsbog han har med står der 1 kg, så det stemmer da overens(lavet 1/8). dyrlægen har i bogen angivet han som i normal ernæringstilstand, så måske er det bare mig der er gal på den, når jeg synes han virker lille?

Fra internatet fik vi det råd at fodre ham 2 gange dagligt med ½ dl tørkost. umiddelbart vil jeg nok fodre oftere, da jeg synes 2 gange om dagen ikke er ret meget for sådan en størrelse. Men hvad mener i? hvor meget skal sådan en størrelse normalt have at spise?
vi forventer også at fodre med dåsemad, hvilket han har fået en smule af(ca 1 tsk) sammen med lidt tørkost her i morges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er han for tynd?
  • #1   5. aug 2014 Kan du ikke sætte et par billeder ind også?
    Jeg måler ikke det tørre af, det har de hele tiden i forskellige foder dimser. Herhjemme får de vådt 3 gange om dagen, morgen, middag og aften. Frokosten serveres i timerskål når jeg er på arbejde smiley
    (120 g morgen, 40 g frokost med meget vand og 100g aften. Morgen og aften med lidt vand)
    De portioner passer til mine dyr, de har fået både mere og mindre indtil jeg ramte den mængde der passer. Nogle dage er de mere sultne, så får de ekstra vådfoder når jeg går i seng.


  • #3   5. aug 2014 det er ham her http://www.kattegalleri.dk/galleri/61550-blanding_af_racer_mouritz

    men han er ikke nem at få billeder af.

    den 1 dl han skulle have om dagen vil svare ca til 55- 60g.


  • #5   5. aug 2014 Det var det vi fik af vide fra internatet af, at vi skulle give ham. Lige nu er han også meget sulten hver gang han ser mad, så nu skal vi lige have ham vænnet til at der ikke er nogen der tager hans mad.
    Jeg forventer også at køre ham over på noget killingefoder, men pt får han det fra internatet. hvad det er ved jeg ikke, det ligner noget blandet af forskellige slags.

    Nu fik vi ham først i går, så vi skal også lige passe på med ikke at ændre for meget på én gang. Men jeg vil i hvert fald gerne se ham med mere sul på.


  • #7   5. aug 2014 Hvis det var mig, så tror jeg at jeg ville sørge for at der lå en lille smule tørfoder ( ikke for meget i starten, så æder han sig bare en mavepine til) i skålen det meste af tiden, indtil Mouritz har lært at der ikke kommer til at mangle mad.
    Og så gøre som dig ang. våd foderet, altså også en smule af gangen.
    Når du så når op på normal mængde mad, så skal du se, så tager han på og bliver dejligt velnæret smiley


  • #8   5. aug 2014 Han ser ud til at være til den tynde side...
    Jeg ville tilsætte killingefoder til det i har fået fra internatet. Start med lidt og så efterhånden mere og mere for til sidst at ende på godt killingefoder der giver ham det han har brug for. Du kan også godt skrue op for det våde stille og roligt.


  • #9   5. aug 2014 For det første han er ikke jordens største kat det vil jeg medgive, og han ligger klart vægtmæssigt i den lave ende, da min bette mis Smilla var omkring den alder lå hun på 1,4 kg og det syntes jeg var i den lave ende, så han vil bestemt ikke tage skade af at tage på..

    Dernæst så lad være med at afmåle mad til ham og kun give ham 2 gange, han skal have tørt til rådighed 24/ 7, det kan godt være at du ikke skal gøre det fra nu af for så æder han sig sikkert en mavepine til, men tag og giv ham en portion en gang i timen, når han opdager at der bliver ved med at komme mad, så vil han stoppe når han er mæt, og begynd allerede nu at blande det foder du ønsker at give ham fremover i den blanding han har nu, start med en lille smule og over en måneds tid bland mere og mere i for til sidst kun at være det nye foder, og start også med det samme at give ham dåsemad, giv 2 gange om dagen og bland gerne en smule vand i, vådmaden vil mætte ham bedre og længere, så det vil stabilisere hans vægt og han undervægt kan også have noget at gøre med at han ikke får væske nok, det vil dåsemaden også hjælpe med..


  • #10   5. aug 2014 Min bimse var også lille og ret tynd smiley men du skal endelig give ham alt han kan spise, det er jo det han skal vokse af, giv tørkost i en skål og sørg for den aldrig er tom og giv vådkost 1-2 gange om dagen ( af god kvalitet )

    profilbillede
  • #11   5. aug 2014 4 mdr gør en stor forskel smiley men han er ikke en stor dreng, nu er han godt 1 år og vejer knapt 3,5 kg.

    profilbillede
  • #12   5. aug 2014 Ihhh altså Jette han er såååå lækker smiley

  • #13   5. aug 2014 Ja han er *** lækker smiley

    profilbillede
  • #14   5. aug 2014 hvad f... er det for et internat?
    undskyld jeg siger det, men har selv arbejdet på internat i over 8 år, og man byder ikke en killing så lidt mad. En killing skal have fri adgang til foder hele døgnet - altså et godt foder

    jeg syntes at han lyder til at være alt for lille. de metoder vi brugte for at finde en ca alder på killinger, ville gøre at vi skød ham til at være ca 9 uger
    ja der er nogle killinger som er små, men under 1kg i den alder, det er altså alt for lidt

    nu ved du jo så ikke lige hvad det er han får, men få fat i noget ordenlig foder, og så blander du det med det gamle. men sørg for at han har mad stående fremme døgnet rundt. for han skal altså have noget mere på i vægt.


  • #15   6. aug 2014 Jeg må indrømme at da vi hentede ham, kiggede jeg ikke ordentlig i hans papirer men regnede egentlig med at han var 12-13 uger, for jeg forventede overhovedet ikke at et dyrenes beskyttelsesinternat ville have noget at udsætte på et dyr de havde haft inde i længere tid.

    Min søster var forbi i går aftes for at se ham og hun er noget mere vant til at se killinger end jeg, og ved første blik ville hun have vurderet ham til 11 uger, men mente ved nærmere eftersyn at alderen godt kunne passe.
    Hun sagde at billederne snød en del, han er mindre i virkeligheden end hvad han ser ud til på billederne. Hun gav mig også ret i at han er for lille og tynd - hofteben skal slet ikke kunne mærkes så tydeligt på en killing i den alder.

    Jeg har lige taget et billede af det foder vi fik med og vi har en mistanke om at det han være halv hundefoder, da mange af bidderne er ret store.

    Vi havde heller ikke tænkt os at følge de anbefalinger vi fik til fodring, men ville lige høre jer herinde om i synes de var lige så underlige som os, hvilket i heldigvis synes. smiley
    Han får nu tørkost ad libitum - hvilket han allerede nu ser ud til at have fundet ud af. Dåsemaden er rigtig lækker synes han, så den bliver ædt med lynets hast, og vandet der er blandet i bliver slikket op.


    profilbillede
  • #16   6. aug 2014 Katte mad fås også i store bidder, da nogle katte har større mund eller har tendens til at sluge maden, hvis bidderne bliver for små;-)
    Umiddelbart ser det ikke ud til at være det bedste foder (de der x kender jeg kun fra virkeligt dårligt foder fra supermarkedet) begynd du bare at blande noget fornuftigt i og se om han ikke hurtigt bliver bredere smiley

    Jeg var meget glad for Arion, da mine var små, de kunne lide det og de voksede godt.


  • #18   6. aug 2014 Vi får killingetørkost leveret i morgen hvis alt går vel. Jeg fodre med applaws i forvejen, så har bestilt en sæk af deres killingefoder hjem til ham.
    Når det kommer, så begynder jeg at blande det i tørkosten så han kan komme over på det i stedet.

    og så kommer lige et billede af han, da han var ved at nedlægge en sandal i morges smiley


    profilbillede
  • #20   6. aug 2014 det ligner nogle tandstenspiller, samt noget billigt mad - de der stjerneformet plejer at være noget "billig" og resten kan jeg ikke se hvad det skulle være. mit gæt er at alle kattene får det samme, så det er nok blandet killing, voksen og så tandstenspiller

    men sød er han da godt nok smiley


  • #21   12. aug 2014 Nu har vi haft den lille mand i en uge - vi startede med at kalde ham Mourits, men synes det alligevel mindede for meget om Laurits som vi jo desværre mistede. Så han tog navneforandring til Oliver i stedet smiley

    Han har fint fundet sig til rette med at have foder stående fremme hele døgnet og han spiser godt, men uden at foræde sig. Dåsemaden er absolut favorit og det får han 3 gange dagligt.

    Jeg vejede ham igen i dag og nu siger vægten 1370 g, så ca 400 g +, hvilket er meget godt for en misser af den størrelse. Så forhåbentlig får han snart indhentet det han manglede.
    Vi er også ved at kører over på noget godt killingefoder, men der går lige lidt tid for at mavsen kan følge med.


  • #22   12. aug 2014 Det lyder til at han tager for sig af retterne, det er godt med en sund appetit smiley

  • #23   12. aug 2014 Det lyder som om han virkelig havde brug for den ændring i kosten smiley

  • #24   12. aug 2014 super godt at hører at han tager på smiley

  • #25   22. aug 2014 lige en lille update mere - Oliver tager fint på. Jeg kan ikke længere tælle ryghvivlerne, så han er ved at være hvad jeg vil mene er normalvægtig.

    Han vejer i dag 1665 g. så på 17 dage har han taget 750 g på. Jeg kan næsten ikke forstille mig at sådan en vægtøgning ville have været mulig hvis han ikke var tynd da jeg fik ham. Selvom killinger skal vokse, så synes jeg stadig det er meget.

    Der var én der havde klaget over at der ikke var kommet nogen update - så nu er den her smiley Der er også kommet flere billeder af han på profilen, så tag endelig et kig!


  • #27   22. aug 2014 Dejligt at høre og ja så kraftig en vægtøgning fortæller da i hvert fald at han har manglet noget på sidebene som det jo også tydeligt kunne ses..

    Men dejligt at han kommer efter det og trives smiley smiley


  • #28   2. sep 2014 Nu ved jeg ikke hvor mange der gider kigge med længere, men jeg besluttede mig for at i lige kunne få en sidste update på Oliver

    Vi har nu haft ham i 4 uger og han er en fræk lille misser der både hænger i lysekrone og gardiner, men han er nu nuser og eeeellsker at putte.

    Vægten siger nu 2030 g, så han har mere end fordoblet sin vægt i forhold til da vi fik ham. Han bliver 5 mdr her om et par dage, så han er godt med i størrelsen nu smiley


  • #29   2. sep 2014 Jo jo vi følger skam stadig med smiley :D smiley :D

    Hold da op han har da godt nok kommet efter det med vægten smiley dejligt at høre, og han lyder jo til at være en sund og rask ungkat med krudt i måsen og masser af energi, det er altid dejligt, det kan man få megen morskab ud af og grå hår smiley :P smiley smiley


  • #30   2. sep 2014 Ej, hvor godt, så går det da kun den rigtige vej smiley

  • #31   2. sep 2014 Jo! jo! det er dejligt med en opdatering smiley men vi forlanger lige lidt mere smiley har du ikke et billede til os af den lille( store) guldklump smiley

  • #32   2. sep 2014 så skal jeg lige have taget et par billeder af ham, de nyeste er ellers lagt på profilen, men det er vist en uges tid ca siden jeg har taget billeder af ham.

    De skal nok komme snarest smiley

    Ellers, så vil jeg også lige nævne at det foderskift vi har lavet med ham, har haft god virkning på andet end vægten. Han skider kun halvdelen af hvad han gjorde de første uger og så er han holdt op med at fise - hvilket er ret rart, for hans prutter stank ret meget.


  • #33   2. sep 2014 Det beviser jo bare endnu en gang at det godt kan betale sig at give dem en ordenlig kvalitet foder smiley

  • #34   2. sep 2014 smiley fint

  • #35   2. sep 2014 Ja, det rette foder kan gøre meget og det er bestemt det værd at købe noget ordentlig kvalitet til dem i stedet for det billige. Jeg synes fakstisk at han spiser mindre nu, men han tager jo stadig på og vokser, så det må jo være fordi der er mere energi i foderet end det andet.

    Først så kommer der en lille dugfrisk video af ham her hvor han leger i kontoret:
    https://www.youtube.com/watch?v=721wnjNHq48&feature=youtu.be

    og så et enkelt billede


    profilbillede
  • #36   2. sep 2014 Hvor er han fin og sød smiley

  • #37   2. sep 2014 Og så får i lidt mere Oliver i form af endnu en video hvor han er i gang med at myrde sin radiatorseng. Også helt dugfrisk, for missekatten sidder sjældent stille smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=nJdrHrBBoKk&feature=youtu.be


  • #38   2. sep 2014 han ser super fin ud smiley
    det gjore godt med noget ordenlig mad smiley


  • #39   25. sep 2014 har pyntet rigtig meget på ham smiley

Kommentér på:
Er han for tynd?

Annonce