{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.886 visninger | Oprettet:

Nyrefoder til katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har været ved dyrlægen med min hunkat på 15 år.
Vi fik konstateret at hendes nyrer er dobbelt så store som de normalt burde være og at jeg skulle fodre hende med nyrefoder til katte.
Jeg fik købt en sæk med hjem med de samme hos dyrlægen. I sækken er der 2 kg. og den kostede over 200 kroner.
Mærket er Royal Canin.
Men jeg tænkte om der måske er nogle af jer herinde der kender til et godt mærke og et godt nyrefoder til katte, der ikke er alt for dyrt.
100 kr i kilopris ca. (plus minus selvfølgelig, det er helt i orden)
Foderet er dyrt pga. det er specialfoder.
Foderet må gerne kunne bestilles via nettet (Danmark, Tyskland og england)
Hvis det er via en hjemmeside så skal det være en hjemmeside der er værd at stole på.

Jeg håber at i kan hjælpe mig.
Knus og kram Trine & Miv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyrefoder til katte
  • #2   8. aug 2014 Chemistdirect.co.uk
    medicanimal.com
    petmed.com

    Alle steder hvor man kan købe special diæterne til mere rimelige penge end her i DK. Min nyresyge er kat desværre ikke mere, men mener at jeg plejede at give det samme for 5 kg på de hjemmesider der, som det kostede for 2 kg hos dyrlægen smiley

    Kattovit og integra er nogle af de lidt billigere mærker der også har en decideret nyrediæt. Og så har både Hills og RC det.

    Min erfaring var at nyrediæt i tørkost, og så også gerne i vådkost, men ellers så var vådkost bare vigtigt for min hunkat (der havde ekstremt dårlige nyrer), da det virkede til at hun så ophobede færre affaldsstoffer i kroppen (giver også godt mening i mit hoved, at hvis nyrene ikke virker så godt, så skal der mere urin til for at få det hele med ud).
    Og så kan man evt. også drysse fosfor-hæmmer som Renalzin eller Ipaktine over (især hvis katten helst vil det vådfoder der ikke er nyrediæt).


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   8. aug 2014 På zooplus.co.uk kan du købe 4 kg nyre tørfoder og 12+100 g Renal nyre vådfoder Tuna til 354,61

    eller 4 kg Royal Canin Renal nyre tørfoder til kun 270,41, det er kun 70 kr mere for 4 kg end du har givet for 2 kg.:-)

    http://www.zooplus.co.uk/esearch.htm#q=Royal%20Canin%20Renal%20

    Jeg har selv engang købt på zooplus.co.uk nyre foder både tørfoder og vådfoder til min kat i mange år.


  • #5   8. aug 2014 Tak for de mange svar smiley
    Jeg vil muligvis gerne fortsætte med at give hende den jeg giver hende nu.
    Jeg vil bare gerne finde et sted der er billigere at købe den.
    For hos dyrlægen var det simpelhen for dyrt. Jeg ved godt at specialfodder er dyrt, og det er der ikke noget at gøre ved. Men foderet hos dyrlægen er altid meget dyrere end hos andre steder over nettet selvom det er det samme.

    Lige nu får hun som sagt det der nyrefoder som jeg blander langsomt op med hendes almindelige, så hun til sidst spiser rent nyrefoder uden noget af det almindelige.
    Ud over det så får hun LUX dåsemad fra aldi uden sukker, uden korn og uden alle de dårlige ting for katten.
    Jeg blander altid hendes dåsemad op med masser af vand, men det kunne være at jeg skulle overveje at købe dåsemad til kat med dårlige nyrer så hun får vådfoder OG tørfoder til kat med dårlige nyrer/nyreproblemer. smiley


  • #6   8. aug 2014 Trine - God idé. Her nægtede Mea nyrediæt i vådfoder, mens LUX fra Aldi hittede, så det fik hun, og når jeg kunne overbevise hende om det i en periode, så også med en af de to nævnte fosfat-hæmmere på smiley



  • #7   9. aug 2014 Hej alle sammen.
    Miv var i dag meget dårlig, og jeg tog den sværeste beslutning længe i mit liv. Jeg nåede ikke engang at tænke.
    Miv har nu fået fred og har fået det meget bedre.
    Det tager meget hårdt på mig men jeg gjorde det uden tvivl, for jeg ville ikke ønske at se hende lide.
    Dyrlægen sagde at det var en god beslutning og at hun muligvis også havde cancer.
    Hendes blodtryk var meget lav så det var et perfekt tidspunkt at jeg valgte denne hårde beslutning.
    Hun har været min bedste ven igennem hele mit liv, og jeg vil komme til at savne hende.
    Selvom hun har forladt denne jord, vil hun aldrig forlade mig.
    Der er nu endnu en smuk stjerne oppe i himlen smiley
    Jeg vil aldrig glemme dig min prinsesse<3<3<3


    profilbillede
  • #9   10. aug 2014 Ja jeg føler også at jeg har valgt det rigtige vaalg.
    Men gud! Jeg savner hende godt nok smiley
    Hun vil altid huske hende, aldrig glemme hende<3
    Men jeg tror heller ikke at det er gået helt op for mig endnu


Kommentér på:
Nyrefoder til katte

Annonce