{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
295 visninger | Oprettet:

Blind kat {{forumTopicSubject}}

Kære Alle,

Åhh har lige brug for at dele mine tanker.

Vi har haft en tilløbende kat i ca 10 år, til at starte på boede han udenfor under vores trappe, dog blev han mere og mere modig og gik ind af vores kattelem og ja endte med at flytte ind og bo hos os, sammen med vores 2 andre katte.

For 2 uger siden ændrede han adfærd, begyndte at gå ind i ting, og ville ikke gå ud. Vi havde en fornemmelse af at han havde svært ved at se. Så vi fik en tid hos dyrlægen, der konstaterede at han var blevet helt blind, havde dårligt hjerte, og påvirkede nyrer ( han har fået special nyrefoder hos os) da vi har en anden ældre missekat ?? - hun mente faktisk det var en af årsagerne til at han var blevet så gammel, hun anslog ham til at være 16-18 år, og synes i øvrigt han var en rigtig fin kat. Vi havde en god snak med dyrlægen, om hvilket liv han vil få som blind kat, han ville skulle have hjerte medicin 2 gange om dagen, og til kontrol hver 4 uge. Vil ikke kunne komme ud, da han ikke kan orientere sig. Han var begyndt at tisse på gulvet, på trods af vi havde kattebakke til ham.
Vi valgte i samråd med dyrelægen, at sende ham i missehimlen.
Og nu til mine tanker - kunne vi have gjort mere? Var det det rette at sige farvel til ham, kunne han have haft et okay liv som blind indekat? Tror bare lige jeg er lidt ked af nu, det var sådan det skulle ende, på trods af han var en gammel mis.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blind kat
  • #1   18. jun Trist historie. I gjorde det rigtige. En ældre kat med de helbredsproblemer, du beskriver, har ikke længere et værdigt liv. Trøstekram herfra.

• #2   18. jun Puha - det var noget af en mundfuld.
    Jeg mener at du har gjort det rigtige.
    Både alder, det at disse på gulvet (tegn på dårlig trivsel/sygdom) og pga flere diagnoser og daglig medicin.

Du må ikke have dårlig samvittighed!
    Det ville alligevel kun have forlænget hans liv for en periode.

Kram til dig herfra smiley

• #3   18. jun Det er altid ufatteligt hårdt og svært at skulle sige farvel til en, man elsker, uanset om det er et dyr eller et menneske. Men du gjorde det rigtige. Det ville ikke have været et godt liv for ham. Stort kram fra mig.

• #4   18. jun Du har da taget den allerbedste beslutning for missen, det gør ikke ondt at være død, men vejen dertil kan være ulidelig og grum...respekt for dit valg, selv om jeg ved det gør ondt på dig....kram

• #5   18. jun du gjorde det eneste rigtige.
    han har haft et godt liv, især efter at han flyttede ind hos jer.
    Og en blind kat med så mange dårligheder ja så må man sige at han har gjort sit

Har selv haft en som blev blind efter en hjerteblødning, Hende valgte vi at få aflivet med det samme. vi stod og skulle flytte

• #6   18. jun Du har helt klart været en god katte mor, og har taget de bedste beslutninger for ham!
    I den situation I stod i, ville jeg have gjort det samme,,, det er jo et spørgsmål om livskvalitet for både katten og jer selv, og der ud over er der også et hensyn til, hvor meget man har økonomisk, det er tit ikke noget der bliver nævnt, men en kronisk syg kat, er også en dyr kat.
    Knus her fra

• #7   19. jun Tak for alle jeres kærlige og varme tanker, det var vidst lige hvad jeg havde brug for. Det er trist og her mangler ligesom en, men ja, vi måtte hjælpe ham den sidste tid, og valget blev truffet med stor kærlighed.

Kommentér på:
Blind kat

Annonce