{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Rigtig godt slankefoder, til vedligehold efter vægttab? {{forumTopicSubject}}

Hej de damer (og evt. herre)

Jeg har en gang tidligere oprettet en foder tråd, men denne gang er forespørgslen lidt en anden.

Jeg har O'Malley, på ca. 1,5 år. Han er kastreret, men har alle dage (også længe før kastration) haft voldsom tendens til fedme. Og vi snakker ikke bare lidt flomme fedt, men virkelig fed. Som 6-8 måneders vejede han 5 kg, og han er ikke nogen langbenet stor kat, som sådan.

Dengang blev der sat ret hårdt ind for at slanke ham, han kom på RC light foder, og vådfoderet blev skåret fra. Samtidig blev han heldigvis betydeligt mere aktiv end han var, og kiloene røg igen. Nu er han inden for den lovlige grænse igen, dyrlægen siger dog, at han ikke må tage mere på end det han vejer nu.

Jeg kunne dog godt tænke mig at undersøge muligheden for et andet (lidt billigere) foder til ham.

Men umiddelbart er det rigtig svært og kan ikke finde noget mærke der tilbyder det han skal have (meget lav fedt procent).

Applaws f.eks har 20% fedt, og det dur bare ikke.

Kender i noget godt slankefoder, der er bare en tand billigere end RC produkter?
Findes det ikke, bliver fyren bare på RC. Men jeg vil nu alligevel benytte mig af jer, og se om i kan være behjælpelige med at opstøve et godt billigere slankefoder.

RC light koster ca. 63 kg. pr. kilo.

Vedhæfter lige et billede af fede-katten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rigtig godt slankefoder, til vedligehold efter vægttab?
  • #1   10. aug 2014 Og efter.. smiley

    profilbillede
  • #3   10. aug 2014 Ja, men vi har desværre slet ikke mulighed for det, da vi kun har en lille bitte skabsfryser..

  • #5   10. aug 2014 Herhjemme lever tossernes hovedsageligt af vådt og smukke pigen tager sig stille og roligt smiley
    Jeg vil også sige mere vådt og tørt med bedre indhold (mere kødindhold, uden korn, uden sukker, lavt i råaske osv)


  • #6   10. aug 2014 Tager sig = taber sig smiley

  • #7   10. aug 2014 Nu skriver du ikke hvor meget vådfoder du giver, men jeg har selv Tøsen, og hun er overvægtig, hendes kampvægt var 9,9 kg i november sidste år smiley
    Jeg har prøvet utallige lightprodukter fra RC (det eneste damen vil spise er Royal Canin) og det eneste jeg har opnået var en konstant sulten kat smiley
    Så i november måned så anbefalede min nye dyrlæge mig at jeg skulle prøve Hills Metabolic og så fodre hende med meget mere vådmad med højt kødindhold, jeg måtte gerne give 3 gange dagligt og vådmaden burde være ca halvdelen af hende daglige madindtag..

    Jeg startede hende (noget mistroisk) op på Metabolic i december måned, øgede hendes vådfoder så hun får ca 100 gram vådfoder af rimelig kvalitet (uden korn og sukker) 2 gange dagligt, altså 200 gram om dagen, og så får hun omkring 40gram Metabolic, det er det hun kan spise, hun må faktisk godt få mere, men hun beder ikke om mere, og det må betyde hun er mæt..

    Metabolic er ikke billigere end RC, men det mætter bare meget mere, jeg troede ikke selv på projektet for er jo blevet skuffet så mange gange før med light produkter som skulle slanke og ikke en dyt gjore det, men gjore min kat sulten så hun åd mere..
    Men må indrømme at for Tøsen har det fungeret, hun blev vejet her i juni måned og på det halve år hun har fået det (endda med perioder på urinvejsfoder) der har hun tabt sig 1 kg. og det er udelukkende ved foderskift og øget vådfoder mængde, Tøsen har desværre patella luxation og må derfor ikke belaste sine knæ ved leg så motion i form af leg er udelukket smiley


  • #8   10. aug 2014 Jeg ville også holde mig til, at give meget vådfoder, og noget godt tørfoder med højt kød indhold, sådan fik jeg Manne til, at tabe sig 700g på ca 4 mdr.

    Sidst jeg købte foder, kom der et foder mere ( blander 4 slags) med korn i. RC siameser, det skulle være godt til tænderne, så det skulle prøves, men men men både Birk og Røde har taget på, birk var det ok med, men Røde skal ikke være fed smiley så næste ombæring bliver noget mere tørkost uden korn, og stadig 2 x vådmad hver dag smiley


  • #9   10. aug 2014 Det er da helt tosset helt at fjerne vådfoderet.
    At leve udelukkende af tørt, fedtfattigt foder er ikke optimalt for en kat. Kan nok være at det virker (altså slanker) hvis man giver lidt nok af det, men det er dog trist for katten så, og på sigt næppe heller sundt. smiley


  • #10   11. aug 2014 Han får vådfoder igen, max 2 gange dagligt (Lux fra aldi), men det var mere hvilke fodermærker i kunne anbefale mig at kigge på.

  • #11   11. aug 2014 Hvis jeg var dig, ville jeg gå på zoopluds og kikke under kornfrit foder, det er det jeg ville vælge, jeg har altid Orijen i min blanding, men skifter på de andre.
    Og som jeg skrev, så skal der mere kornfrit i min blanding, men jeg har også altid noget hjemme til maveproblemer, det blev egentligt købt til Birk, men jeg vil nok fortsætte med, at have det hjemme ( RC Calm )
    Jeg skriver godt nok blanding, men det bliver først blandet i skålen, for så holder det sig bedst, i egen pose, og jeg kan ændre efter behov.
    Det er altid svært, at angive 1 enkelt foder som det absolut bedste, for katte er ikke ens, vi kan kun fortælle hvad der virker for os hver i sær, og du må selv finde hvad som virker for din kat.
    Da jeg gik over til kornfrit, købte jeg en mindre pose og der gik over en månede inden de var væk fra det tidligere foder, og hvis du vil have kornfrit til din kat vil jeg foreslå, at du går langsomt frem, for maven skal have tid til, at vende sig til mere kød ( det er andre mave ensymer der skal bruges, og de kan være i undertal, når katten er vant til foder med korn)



  • #12   11. aug 2014 Nathja du skriver max 2 gange om dagen.....

    Hvis du skal mætte din kat og samtidig slanke ham så skal det være mindst 2 gange om dagen du giver vådfoder og LUX er fint, men hvert vådfoder måltid skal mætte ham max, altså han skal være totalt mæt når han forlader skålen, det skal ikke blot være et par skefulde hvis han kan spise mere..

    Vådmad indeholder meget væske som mætter katten men ikke feder, tørfoder har en tendens til at fede fordi katten spiser for meget i forhold til hvad de har brug for, særligt hvis katten ikke er så aktiv..

    Hvilket foder du skal bruge kan man ikke svare endegyldigt på da katte er forskellige og har forskellige behov, men jeg vil generelt ikke anbefale lightfoder, da min erfaring siger at katten konstant er sulten og dermed spiser mere end den bør..


  • #13   11. aug 2014 Jeg fik min foderkonsulent, til at kigge på nogle produkter - og vi er kommet frem til at happy cat supreme light er et godt bud. Han fortsætter med lux, og blandingen bliver vel ca. 60-40 tør/våd.

    Nu må vi se, om at han vil kunne fungere på det foder, ellers kommer han retur på RC. Vi vil selvfølgelig være obs på om han virker mere sulten end han gør nu.


  • #14   11. aug 2014 Undskyld jeg spørger, men har du kigget på indholdsfortegnelsen? Der er intet reelt kød i, det er fra knogler knust til pulver og så masser af sære ting som æble, mælkebøtte og andre urter...
    Og fedtegrever!!!
    Det er ihvert fald ikke noget der kommer indenfor døren her!


Kommentér på:
Rigtig godt slankefoder, til vedligehold efter vægttab?

Annonce