{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Røde 5 tænder fattigere {{forumTopicSubject}}

Så er vi hjemme igen, røde har nu fået fjernet 5 tænder mere, det bliver så 19 ialt han mangler.
Alt gik godt, men han er mere mærket af narkosen denne gang, men det lysner jo, og han kan spise uden det kommer retur smiley
TR eller FORL er ikke sjovt smiley men livet går jo videre smiley
Et minus er så, at Mitti var med, han skulle også have tjekket tænder, for han havde mistet 2 små fortænder i marts, lige oven for hinanden,,, nu har han mistet en til, så han skal også holdes øje med nu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røde 5 tænder fattigere
  • #1   14. aug 2014 Fra turen der ud, drengene støtte hinanden smiley så er der mindre stres på, og en cykelvogn til hund, med kattebakke i, så kom vi frem med meget lidt lort i rødes pels smiley så det bliver sådan vi gør også i fremtiden.

profilbillede
  • #2   14. aug 2014 Røde er mere påvirket af narkosen denne gang, er mere træt og slingre stadig på bagbenene, og Mitti er faktisk bange for ham lige nu, men det går jo heldigvis over igen.

profilbillede
  • #3   14. aug 2014 Øv øv, ja det er en træls sygdom. smiley

Aslan er også stadig lidt mærket efter bedøvelsen, men er nogenlunde frisk og kan gå normalt igen, men kan godt se at han ikk er helt frisk endnu.
    Røde ligner godt nok meget Aslan, og super måde at transportere dem på smiley

• #4   14. aug 2014 Jeg håber så meget på, at du får et godt svar på Aslan's prøve smiley

Ja jeg er glad for, det er overstået for denne gang, og de tænder som er tilbage ser fine ud nu, så må vi se hvor længe smiley

• #5   14. aug 2014 Tak jette, det håber jeg virkelig også at jeg gør. smiley

Håber at i er færdig for et godt stykke tid smiley

• #6   14. aug 2014 Mitti skal som minimum have taget billeder senest til marts, og før hvis der er det mindste.
    Røde skal også tjekkes igen til Marts senest smiley
    Der er det også årligt eftersyn, så jeg kan godt starte med, at spare smiley
    Idag kostede knapt 2800kr da der både var operation og røntgen + Mitti på.

• #7   14. aug 2014 Okay.
    Ja det kan hurtigt løbe op, aner slet ikk hvad min regning er på indtil videre, men heldigvis er de søde til at sige at vi afregner når det hele er slut og derved samler det hele i en regning. Og hvis Aslan er fri, så skal han vaccineres så hurtig som muligt, og det bliver nok i næste uge hvis han frikendes.

• #8   14. aug 2014 Min regning er heller ikke betalt endnu, jeg gør det nok på onsdag, med 1/2 og resten til den første,,, jeg får ikke smit regning i nakken når jeg går smiley men er også fast kunde, og har lagt ca 10000 bare i år, sidste år var værre :-0

• #9   14. aug 2014 Det tror jeg gerne hvis han har fået fjernet så mange tænder. Jeg kommer også til at dele min betaling op, og det har de sagt god for. De virker til at være nogle rigtig gode dyrlæger som jeg har fundet, så dem vil jeg holde fast i. Lyder også til at du har en god dyrlæge

• #10   14. aug 2014 Nårrhh stakkels Røde, men han virker jo til at tage det i stiv pote smiley

Så må vi håbe at han får lov at beholde de sidste tænder nogle år endnu smiley

Har Mitti også sygdommen??? Eller hvorfor har han mistet nogle tænder??

• #11   14. aug 2014 Alt er ikke gået til Røde og hans tænder smiley jeg havde 3 katte ind til begyndelsen af Juli, hvor jeg sagde farvel til Birk.

Billede fra få dage før jeg sagde farvel, og jeg vidste det da billedet blev taget smiley

profilbillede
  • #12   14. aug 2014 Har endelig fået svar på om den kat som jeg mistænker at have smittet oliver var en vildkat, og det er det. Så nu vil jeg kontakte kattens værn og høre om de kan hjælpe mig med at få den fanget.
    Sorry jeg lige skriver det her, men ville lige give besked om det

• #13   14. aug 2014 Hvor godt Anne Marie, så er det bare at få den indfanget og testet, evt aflivet, men det afgør KV jo, har din kommune aftale med KV, evt kan du tilbyde at tjekke fælden og kontakte dem når han er gået i den, og husk nu at holde Aslan inde mens der er fælde op smiley

• #14   14. aug 2014 Det er helt fint Anne Marie, , jeg håber den bliver fanget både for alle andre kattes skyld og for dens egen skyld smiley

Heidi der er en lille mistanke til, at det kan være FORL, men intet er sikkert, og tit bliver de små fortænder tabt uden det behøver, at betyde noget, så det er lige " vent og se" lidt endnu, men ville da blive lidt øv, hvis det også et FORL smiley lidt uretfærdigt hvis de begge har det og så smitter det jo ikke smiley

• #15   14. aug 2014 # 1) Haha, hvad man dog ikke må indrette sig med af special-anordninger, når man har katte - vogne og endda kørende kattebakker smiley smiley

Godt det er vel overstået med dyrlægebesøg for denne gang. Jeg håber, der går laaaaaaaaaaaaang tid, inden I skal afsted igen!

• #16   14. aug 2014 Aslan bliver holdt inde indtil at jeg har svar på prøven, og indtil at der er bygget kattegård, for det vil jeg have op nu, tør næsten ikk at lukke ham ud i det fri igen, også fordi han er et nemt offer da han er en flugt kat og derved har lettere ved at blive overfaldet. Og så meget som han strejfer så vil jeg hellere vide mig sikker om at han kan være ude i fred.
    Jeg ringer til kommunen i morgen og forhøre mig om hvordan det ser ud, også håber jeg at høre fra kv snart, har lige sendt dem en mail

• #17   14. aug 2014 Du behøver ikke ringe til kommunen, du kan se det her om din kommune har aftale..
    http://www.kattens-vaern.dk/?side=480

Hvis ikke så kontakt KV alligevel, jeg ved ikke om det er bedre at ringe frem for at skrive, men det må du jo se på smiley

• #18   14. aug 2014 Jeg tager lige et kig, hvis jeg ikk har hørt fra dem en gang i næste uge så ringer jeg til dem.

• #19   14. aug 2014 Øv, min kommune er ikk med i ordningen, men det lyder godt det de skriver, men ser desværre ud til at de kommuner som ikk er med der skal borgeren selv betale for indfangning af den pågældende kat, men nu må jeg se hvad de siger

• #20   14. aug 2014 Måske to dumme spørgsmål; men hvor mange bisser har en kat? Og kan de godt leve uden, dem de altså får fjernet? smiley ej undskyld men tænker få/ingen tænder og tørkost - av mine gummer smiley

• #22   14. aug 2014 Her er et sæt tænder smiley og han kan sagtens spise smiley også den dag der ikke er flere.

Han har allerede spist både vådt og tørt trods et sting i munden, selv om han kan få alt det våde han vil vælger han, at spise tørkost også, det bliver slugt lige nu.
    Der stod også både vådt og tørt til ham i buret da jeg hentede ham.

profilbillede
  • #23   14. aug 2014 Røde har stadig hjørnetænder og rovtænder og ikke så meget mere smiley

• #24   14. aug 2014 Han har ikke mange tilbage hvad? Masser af pommes frites huller smiley ... Ej undskyld men har hørt man skal spørger hvis man vil vide noget her i livet smiley beklager du blev udsat for min dumhed smiley

God bedring til Røde! smiley smiley

• #25   14. aug 2014 Tak han har det bedre.

Man skal spørge hvis man vil være klogere smiley eller Google smiley

• #26   14. aug 2014 Anne Marie
    Selv om KV ikke har en aftale med din kommune så tvivler jeg på at de ikke hjælper, særligt når der er tale om en kat det formentlig er smitte bærer af katteaids, jeg har lige været i kontakt med KV her i Slagelse hvilket jeg jævnligt er, da de ligger i samme bygning som min dyrlæge, og jeg snakker tit med hende der er bestyrer af internatet, hun er meget fair og hjælpsom, hun fortalte mig at KV hjælper selv om der ingen aftale ligger med kommunen..

• #27   14. aug 2014 Hov og ellers kan du snakke med dem om at låne en fælde og evt selv indlevere katten som herreløs, så burde det ikke koste dig andet end tid og brændstof..

• #28   15. aug 2014 Jeg har fået svar fra KV i dag, og de vil ikk hjælpe med mindre at jeg selv betaler da de ikk har nogen aftale med kommunen, og det vil komme til at koste mig 1000 kr hvis ikk mere.
    Så jeg vil lige prøve at tage fat i dyrenes beskyttelse i stedet for selvom jeg ikk er meget for dem mere, men katten skal testes eller væk på en eller anden måde, det dur ikk at den går rundt og smitter endnu flere hvis det er den som har smittet oliver

• #29   15. aug 2014 Hvis alt andet ikke fungere, så spørg din dyrlæge om han ikke nok vil hjælpe, hvis du kan låne en fælde og han vil donere en aflivning,,, ellers kommer der nok flere katte, med smitten fra den kat i hans område smiley

• #30   15. aug 2014 PS Røde har det godt igen og Mitti er ikke bange for ham længere, det blev den store slikke tur smiley

Et billede fra haven lige nu smiley

profilbillede
  • #31   15. aug 2014 Ja, ellers så må jeg gå en anden vej selvom jeg ikk er meget for det, ved at der er mange jæger i byen.
    Men håber at db vil hjælpe, de hjalp mig sidst da jeg så en vildkat som var syg ude i hvide sande og da der rendte to killinger rundt herude hvor jeg bor nu som så alt for små ud der var de også hurtige ude.
    Men bliver nok først mandag at jeg ringer, kan simpelthen ikk overskue det lige nu

• #32   15. aug 2014 Øv ja der er jo desværre forskel på de forskellige KV afdelinger, jeg ved at Slagelse KV ville have hjulpet hvis hun kunne, men så håber jeg bare at DB er mere villige, og ellers ja så må du have fat i en jæger, det syntes jeg ikke er synd da den formentlig er syg og ingen ejer har..

• #33   15. aug 2014 DB vil heller ikk hjælpe da de mener at det er en sag for kommunen, så dem skal jeg ringe til på mandag, og ellers så er der en i byen som har meldt sig til at ville betale regningen ved kv hvis jeg vil sørge for det praktiske, men håber at kommunen er villig til at hjælpe, og ja ellers må jeg få en jæger på banen, det er bare risikabelt med jæger da hende som vil hjælpe har oplyst mig om at hendes kat ligner den rigtig meget, den er dog øremærket og neutraliseret. Så jeg skal vide mig helt sikker på at det er den rette kat som bliver skudt. Og ja, en vildkat lever et usselt liv og giver uønskede killinger, så det er klart en fordel at få den væk, og så vidt jeg kan forstå så er den uønsket af mange her i byen.

• #34   15. aug 2014 Jamen det er jo nemt når hendes er øremærket, for du låner jo en fælde og fanger katten i inden du tilkalder jægeren, og inden du får jægeren til at skyde så tjekker du jo selvfølgelig for øremærke og chip..

Både fælde og chiplæser burde du kunne låne af dyrlægen eller KV

• #35   15. aug 2014 Ja, jeg må lige se hvad kommunen siger på mandag, tror desværre at de kan være svære at snakke med om sådan noget her. Men ja ellers så høre jeg kv om de vil låne os en fælde, også skal vi nok selv stå for resten, så må jeg tage den ind til egen dyrlæge og få dem til at aflive den.

• #36   28. aug 2014 Idag har Røde og Mitti været til kontrol, røde har det fint og der er ro på situationen lige nu, han har 2 tænder som stadig er på ops listen, men de bliver tjekket til foråret smiley det ser ud til han kan beholde alle hjørnetænder, for der er slet ikke tegn på noget på dem.
    Og hvis der skal tages flere tænder bliver de taget par vis, altså over og under kæbe på samme tid.
    Mitti er så på ops lige nu, han har tabt flere fortænder og er rød ved dem,, men vi ser lige an i 14 dage, for de kan godt være røget, da han kom galt af sted med garnet om benene,, og så skulle tandkødet være faldet til ro om 14 dage, hvis ikke sååå skal han opereres smiley smiley

• #37   28. aug 2014 Dejligt at høre at det går bedre med Røde, men træls hvis Mitti skal under kniven også smiley

• #38   28. aug 2014 Arrhh det var da den lidt øv kontrol for Mitti, håber da ikke at han skal igennem samme omgang som Røde, det vil da være lidt træls.. smiley

Dejligt at det ser fint ud med Røde nu, at der er faldet ro på, så krydser vi fingre for at han får lov til at beholde resten af hans tænder smiley

• #39   28. aug 2014 Ja det er træls med Mitti smiley men nu må vi se, som opdrætteren siger, Mitti er af nye linier for hende, og ellers har der kun været få killinger hun har hørt tilbage om, hvor der har været FORL/TR,, men han er altså mistænkt lige nu, han havde tabt 3 tænder for 14 dage siden og nu har han kun 3 fortænder tilbage og er ret rød,, men jeg håber det var den garn tur som har ændret på det smiley for 2 katte med FORL er da uretfærdigt smiley og dyrt.
    Men jeg klager ikke, de er raske og rørige og har ellers ikke haft noget, at sætte fingeren på.

Kommentér på:
Røde 5 tænder fattigere

Annonce