Sheba Sheba
Her i sommervarmen og i forbindelse med, at Røde har fået fjernet tænder igen, ja så kan man hurtigt løbe tør for vådkost, og så går den jo til de lokale butikker her i byen.
Der er masser af vådkost kattene ikke kan lide, bla LUX og Bozita, men lidt er der gledet ned af det også, særligt lige nu, hvor det serveres 4 gange vådkost og mindst 400g om dagen, og Røde har jo stadig sting i gummerne, kun en kindtand og 3 hjørnetænder, så selv det han ikke er vild med er blevet spist her de første dage.
Men jeg har jo også købt lokalt, og det de helst spiser er Sheba fine mousse med laks og de runde bæger med kylling eller tun.
Derfor har jeg så søgt på zoopluds for, at finde ud af hvad der egentlig er i dem, for det er ikke det jeg har hørt noget særligt om her inde
Jeg blev glædelig overrasket over, at Sheba ikke indeholder konserveringsmiddel og heller ikke aromastoffer.
De runde dåser indeholder så noget jeg ikke kender så meget til, nemlig tabiokastivels.
Men jeg googlede det lige, det er fra en plante som hedder Kassaua planten eller Maniok, og det bruges faktisk til når man bager uden gluten til allergiker, der bruges til, at tunge væsken omkring kødet, så det har konsistens af sovs.
Et minus er at der er tilsat salt til den med kylling, og alle dem som ikke er den med kylling eller tun, indeholder korn.
Men de små kantede bæger har 2 serier uden korn og uden tapioka nemlig Classic og fine mousse.
Så jeg har det noget bedre med, at der nu og da ryger Sheba fine mousse med laks med hjem, og faktisk er skålen slikket når det er fine mousse, hvor der er lidt klumper tilbage hvis det er Classic.
Det er ikke billigt, for på tilbud er der kun 5 bakker for 30kr.
Men der er ikke mange valg her i byen, enten er det brugsen's egen, wishkas eller Sheba.
Hos mig vil det altid være en nødløsning, men jeg vil ikke have helt så dårlig samvittighed
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
maj 2012
dec 2004
Følger: 249 Følgere: 206 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
bruger det gerne hvis der er en som har været dårlig.
har du prøvet
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/mac_s
mine har prøvet deres poser, og det går rent hjem.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hilsen Bruno og Bjarne
Men engang havde jeg bestilt en pakke med Sheba vådposer, der hed noget med Ocean fish. DE var goe'
maj 2012
De vil helst have fisk og fjerkræ varianter, uanset mærke.
Lam, okse, bøffel og lignende snuser de til og går, og når de så finder ud af der ikke bliver serveret andet, sååå spiser de en smugle, men så nytter det jo ikke, det er godt foder, det skal ende i maven
dec 2004
Følger: 249 Følgere: 206 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Herhjemme er lam nu et hit, både råt og som vådfoder
jul 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 12
Ved du om der kan være et problem med tun-udgaven? Jeg læste et sted, at en mente at for meget tun kunne være dårligt for katten. Vist nok på grund af tungmetaller.
maj 2012
Eller hvis jeg syntes jeg har set en af mine være småt spisende, så hedder det dyrlæge, hvis den ikke spiser tun, men aldrig som daglig kost,,, andre gør noget andet, men netop som du siger, tun indeholder for meget tungmetal, til at jeg vil give det mere end nu og da.
Sheba