2.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sheba Sheba

Her i sommervarmen og i forbindelse med, at Røde har fået fjernet tænder igen, ja så kan man hurtigt løbe tør for vådkost, og så går den jo til de lokale butikker her i byen.
Der er masser af vådkost kattene ikke kan lide, bla LUX og Bozita, men lidt er der gledet ned af det også, særligt lige nu, hvor det serveres 4 gange vådkost og mindst 400g om dagen, og Røde har jo stadig sting i gummerne, kun en kindtand og 3 hjørnetænder, så selv det han ikke er vild med er blevet spist her de første dage.
Men jeg har jo også købt lokalt, og det de helst spiser er Sheba fine mousse med laks og de runde bæger med kylling eller tun.
Derfor har jeg så søgt på zoopluds for, at finde ud af hvad der egentlig er i dem, for det er ikke det jeg har hørt noget særligt om her inde smiley
Jeg blev glædelig overrasket over, at Sheba ikke indeholder konserveringsmiddel og heller ikke aromastoffer.

De runde dåser indeholder så noget jeg ikke kender så meget til, nemlig tabiokastivels.
Men jeg googlede det lige, det er fra en plante som hedder Kassaua planten eller Maniok, og det bruges faktisk til når man bager uden gluten til allergiker, der bruges til, at tunge væsken omkring kødet, så det har konsistens af sovs.
Et minus er at der er tilsat salt til den med kylling, og alle dem som ikke er den med kylling eller tun, indeholder korn.
Men de små kantede bæger har 2 serier uden korn og uden tapioka nemlig Classic og fine mousse.
Så jeg har det noget bedre med, at der nu og da ryger Sheba fine mousse med laks med hjem, og faktisk er skålen slikket når det er fine mousse, hvor der er lidt klumper tilbage hvis det er Classic.
Det er ikke billigt, for på tilbud er der kun 5 bakker for 30kr.
Men der er ikke mange valg her i byen, enten er det brugsen's egen, wishkas eller Sheba.
Hos mig vil det altid være en nødløsning, men jeg vil ikke have helt så dårlig samvittighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sheba
Kommentér på:
Sheba

Annonce