1.667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Perser killing, øjnene løber Perser killing, øjnene løber

Min mand og jeg har købt en lille perser killing, og ingen af os ved noget som helst om racen, men vi syntes at hun så så sød ud at hende måtte vi eje, men sidder nu og tænker lidt over at hendes øjne løber og om der er noget jeg kan gøre ved det? Eller om hun vokser fra det?

Og er det normalt at en perser, ehm.. af mangel på bedre ord, piver meget? Altså det er ikke miaver som i at klage sig, det er små lyde og når man så går hen til hende så er der ikke noget..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perser killing, øjnene løber
  • #2   19. aug 2014 Tak, vi har allerede en tid i morgen..
    Tænkte nærmere om det var normalt for racen da deres ansigter jo er trykket en smule flade

• #3   19. aug 2014 Ja øjen flåd kan persere have hele livet og skal rengøres omkring øjnene dagligt, så der ikke opstår infektion pga flåd.
    Men få hende tjekket så i er sikre på der ikke er andet.
    Killinger kan sagtens pjevse for opmærksomhed smiley
    Godt i skal til dyrlæge smiley og så er det igang med, at læse om perser og dens pleje smiley brug Google og spørg her inde.
    Tillykke med den lille ny smiley

• #4   19. aug 2014 Mange tak for din hjælp..

Jeg er skam i gang med at læse om racen, men føler ikke at der er så meget information om lige den race som jeg godt kunne ønske mig.
    Nu er hun heldigvis kort håret så der er ikke så megen pelspleje som der er ved min bimse og maine coon..

Og mange tak.. Håber at de to killinger som vi så har nu bliver rigtig gode venner, det håber jeg self også med gamle mis smiley

• #5   19. aug 2014 Mmm jeg syntes perser en en af de raser man kan finde mest om, og næsten alle de katte bøger jeg har, der står der mere om perseren end nogen anden rase smiley

• #6   19. aug 2014 Perseren er da altid langhåret????

Hvis den er korthåret og med stamtavle så må det være en exotic..

Men ja perser har en tendens til at have øjenflåd, som skal rengøres dagligt flere gange om dagen, for ikke at skabe problemer..

At den piver er sikkert fordi den er lidt utryg og søger tryghed ved jer, det kan også være dens måde at snakke på, måske vokser den fra det, eller så se det som en lille charme smiley

• #7   19. aug 2014 Okay jeg syntes generelt det jeg har fundet og læst på nettet har været meget overfladisk skrevet, og mine bøger om katte ligger i kælderen lige nu, men kunne være at jeg skulle grave dem frem.. Har da nogen stykker om katte.. (Har generelt mange bøger, hvilket er derfor de er blevet forvist til kælderen ellers får jeg lavet mit hjem om til et mindre bibliotek griner)

• #8   19. aug 2014 Mente også en exotic.. Undskyld at jeg ikke lige var specifik.
    Regner med at oprette hende herinde når jeg har lidt flere billeder af hende, men vi har kun haft hende i et par dage.. Og skal også lige vænne mig til at der ikke nødvendigvis er noget galt fordi hun piver lidt, men fare op og leder efter hende hver gang jeg hører en lille pive lyd fra hende fordi jeg er bange for at der er sket hende et eller andet..
    Hun ligger lige pt ved siden af mig i sofaen og spinder og vil komme i gang med at rense hendes øjne så hun ikke får problemer.

• #10   31. aug 2014 Tillykke med den lille ny smiley

Jeg har selv 2 perserkillinger, og synes ikke at arbejdet med øjnene er så slemt.

Min lille af dem piber også meget, men det er ren snak.. Hver gang jeg snakker til hende, svarer hun med et lille piv smiley

Kommentér på:
Perser killing, øjnene løber

Annonce