{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

killinge foder {{forumTopicSubject}}

hej kenner i det hensyn til hvad man skal vælge til sin lille kattekilling når det er den jo kommer hjem jeg ville høre om hvad det er i plejer og bruge til dem hensyn killinge foder og hvorfor jeg skal til at have en kat her om ikke så længe og det bliver måske en helligbirma men jeg er ikke sikker i nu hvad det bliver for en smiley jeg har købt wiskas og kitekat men hvad er enlig best når det er de er så små smiley

Mvh Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinge foder
  • #3   6. sep 2014 Hverken Whiskas eller Kitekat er særlig godt underordnet alder på kat/ killing..

    Som Berit siger det bedste du kan gøre er at give samme foder som opdrætter giver i starten, når så killingen er faldet til så kan du skifte foder lige så langsomt, ved at du blander 1/3 del nyt foder og 2/3 gammelt foder det gør du en uge, næste uge laver halvt af hver og ugen efter laver du så 2/3 del nyt og 1/3 gammelt fjerde uge har du så rent nyt foder, på den måde undgår du at killingen får dårlig mave, foderskift fra den ene dag til den anden kan en killing slet ikke tåle og den vil få splat mave..

    Hvilket fodermærke du vælger er der mange meninger om, men vælg noget af kvalitet, det kan være Royal Canin, Kingsmoore, Hills, Applaws osv.
    Her er lidt forskelligt at vælge mellem:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/killing_specielt/toerfoder

    Kig efter at mindst de 2 første bør være animalsk protein, det skal indeholde taurin og magnesium bør være under 0,9..

    Derudover så giv killingen vådmad mindst 2 gange om dagen, der gør det intet at det ikke hedder killingemad, killinger på 12 uger og op kan fint tåle voksen dåsemad, vælg det med højst kødindhold og hvis du kan så uden korn og sukker..


  • #4   7. sep 2014 de killinger jeg har haft har alle fået fra rc

    men som Heidi skriver så er der lige så mange meninger som er der brugere her inde
    men en god ide, er at lade være med at købe foder i supermarkeder. der findes IKKE noget godt foder på deres hylder

    i starten bør man altid foresætte med det som den tidligere har fået, bare for ikke at slå dens mave i stykker.
    et foderskifte bør ske over 1 til 2 uger, hvis man vil være sikker

    killinger bør altid have fri adgang til tørkost og vand hele døgnet.


Kommentér på:
killinge foder

Annonce