{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Killinge foder
  • #1   15. aug 2020 Purizon er godt

  • #2   15. aug 2020 Tørfoder= Purizon er bedre end concept for life, primært på indholdet af kød og at det ikke er bearbejdet på samme måde som det fra Concept. Men Concept er også okay smiley
    Vådfoder= Purizon laver ikke vådfoder. Concept for lifes vådfoder er ikke det dårligste, men det er absolut heller ikke i nærheden af det bedste. Alt for lidt reelt kød i deres vådfoder. For at anbefale et vådfoder til dig er det bedst at vide hvad din max kilopris er smiley Der er nemlig så mange mærker på markedet.
    Umiddelbart er disse mærker mine anbefalinger til vådfoder: (Kitten version)
    - Animonda Carny
    - Bozita
    - Feringa
    - GranataPet
    - MAC’s

    Vådfoder er det absolut vigtigste til din kat smiley


  • #3   15. aug 2020 Tak for hurtig svar, jeg vil prøve Purizon tørfoder også har jeg lige købt en pose MUSH vaisto cat og det er hun meget glad for smiley

  • #4   15. aug 2020 Vores lille killing på knap 5 uger har flere gange fået tilbudt RC til killinger, men nej tak. I dag fik hun Cosma, og for første gang har hun fået andet end modermælkserstatning.

  • #5   15. aug 2020 Jeg har også selv takket nej tak til RC. Er det godt eller skidt at give killingen flere forskellige mærker eller skal man holde sig til et godt mærke.
    Mvh Pernille


  • #6   15. aug 2020 Vores små killinger plejer at være glade for RC Mousse, men hende her gider det ikke. Det er også noget af det eneste RC, jeg bruger til killinger.

    Vi fodrer iøvrig med 4 slags tørfoder og 4 slags vådfoder minimum. smiley


  • #7   15. aug 2020 Ok jeg foder min med hill's men vil også prøve noget andet men tak for svar

  • #8   15. aug 2020 Hill's bruger jeg så heller ikke. Meget RC og Hill's vådfoder er der sukker i. Det vil jeg helst undgå til mine katte og killinger.

  • #9   15. aug 2020 Ja det blev jeg klar over før i dag, derfor dette indlæg smiley Men da jeg har købt hill's vil jeg bruge det op også finde noget bedre, var bare i tvivl om hvad det skulle være smiley

  • #10   15. aug 2020 Du behøver ikke bruge det op, men kan blande. Med ande foder, og vil du skifte, skal du have nok til en god overgang, og skulle du skifte til kornfrit, bør du have en lang overgang, gerne 4 uger eller mere.

  • #11   16. aug 2020 Ok jeg har også lige bestilt lidt cosma, concept for Life, granataPet som jeg har tænkt mig at blande hill's med og derud over har jeg købt MUSH Vaisto Cat som jeg er begyndt at blande i (vådfoder).
    Så har jeg også bestilt Purizon og overvejer Acana (tørfoder)
    Tak for svar


  • #12   17. aug 2020 Vær opmærksom på at Cosma er primært tilskudsfoder dvs, der er ikke, af mange årsager, er tilsat de essentielle aminosyrer som er nødvendige for en kats krop. Hvis man ønsker et foder som er lidt som Cosma men er tilsat vitaminer og mineraler så det er et fuldfoder, kan man vælge Thrive smiley
    MUSH er bare rigtig godt! Jeg kørte med det en overgang men personligt har jeg svært ved at huske at tage det op tidsnok til at have det klar. Jeg havde den rutine at jeg optøede deres kæmpe pose i køleskabet og så opdelte det i portioner i bøtter til babymad. Man må nemlig ikke optø det i stuetemperatur pga bakterievækst. Det var ikke let at huske at tage portioner op dagen før, da jeg til tider er meget glemsom pga smerter og medicin. Men jeg overvejer at komme tilbage i routinen igen og ellers supplere med vådfoder samtidig. Dog er det noget værre rod med råt kød, så det er lidt besværligt.


  • #13   17. aug 2020 Man giver jo ikke kun Cosma. smiley
    Katten har forhåbentlig også fri adgang til tørfoder.

    Vores får vådfoder to gange om dagen, hvor de lørdag og søndag morgen får Cosma. Fordi de elsker det, som vi andre elsker en god bøf.


  • #14   18. aug 2020 Man kan give katten max 25% af dens daglige mad som tilskudsfoder, og det er bare fint at de er som vådfoder.
    Husk på Ida, at grunden til, at der skal tilsættes vitaminer og særligt taurin i fodret, er fordi det meste kattefoder er så skam kogt, at vitaminer og taurin er ødelagt, så derfor tilsættes det.
    Man kan finde foder der er skånsomt tilberedt og derfor ikke behøver tilsætning, og faktisk er det mest inden for vådfoder.
    Hvis en 4 kg kat skulle leve af vådfoder, ville den spise omkring 400g, efter det fleste angivelser, så 1-2 dåser som tilskudsfoder om dagen gør ikke noget, og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke længere kikker om der er fuldfoder eller tilskud, når jeg køber dåser, mine 2 drenge får 2-4 dåser om dagen, her i varmen, jeg har 4-7 slags hjemme, og skifter så det veksler fra måltid til måltid og dag for dag, og så har de jo deres tørfoder.


Kommentér på:
Killinge foder

Annonce