{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Hvad er bedst? {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre endnu ikke fået et sted at bo, så opholder mig hos min mor i et hus ude på landet. Feline bor stadig i huset i KBH med min eks. Jeg har ikke set hende siden maj! Hun skal flytte med mig permanent, når jeg får en lejlighed.

Nu er situationen så den, at min eks skal til Jylland af flere omgange i nogle dage pr gang. Jeg har IKKE mulighed for at bo i huset imens, han er væk (meget lang historie og det kan ikke ændres på). Så nu skal vi finde en løsning.

Senarie 1. Min eks’ forældre kommer i de dage, han er væk og tjekker mad, vand osv. Hun bryder sig ikke om andre mennesker end os, men da vi har boet hos mine ekssvigerforældre i et halvt års tid, kender hun dem godt. Men alligevel er det ikke sikkert hun kommer frem, når de er der.

Senarie 2. Hun flytter op til mig. Jeg bor som sagt hos min mor og hendes kæreste. De har en lille hund (Bichon Havanese), men det er jeg nu ikke så bekymret for. Det er mere at Feline er 100 % indekat, og de nogle gange glemmer at lukke døren ud til. De er begge indstillet på, at hun kan bo her, og at de skal være mere opmærksomme. Og jeg tænker også, hvis hun nu skulle slippe ud, er det vel bedre herude på landet end inde i
byen, hvor hun kan blive kørt ned!

Desuden skal min mor og kæreste og hund nu på 3 ugers ferie. Det vil give Feline tid til at blive vænnet til huset og lugtene, inden de kommer hjem igen.

Jeg er bare så meget i tvivl om, hvad der er bedst. Vi har flyttet før, og hun tager det bare i stiv pote. Men er bange for jeg lader mit eget savn gå ud over, hvad der er mest optimalt for hende.

Hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er bedst?
  • #2   8. sep 2014 Når du skriver at han skal til jylland af flere omgange nogen dage af gangen, hvor mange dage er det så han skal være væk hver gang? og hvor mange gange skal han afsted? hvis det er 2-3 dage han er afsted af gangen ville jeg nok vælge at hans forældre kigger til katten. Hvis den kommer ud til dig og det lykkes den at komme ud så er det ikke sikkert at den nogensinde bliver glad for at være indekat igen og hvad så ?

  • #3   8. sep 2014 Ja det er netop det med, hvis hun slipper ud og bliver glad for det! Vil dog tilføje at hun er skide bange for hoveddøren derhjemme. Plus hun engang slap ud hos mine svigerforældre, men har aldrig siden "plaget" om at komme ud. Faktisk stod hun pænt udenfor og ventede på jeg hentede hende ind igen smiley

    Han ved ikke hvor mange gange det er, han skal afsted. Det er ikke fastlagt endnu. Det er en 3 dages tid pr. gang.

    Hun har desuden aldrig været alene hjemme mere end 12 timer. Så det er også det, der bekymrer mig lidt smiley


  • #4   8. sep 2014 Puuhhh ha den er da godt nok svær...

    Bum bum ja det ideelle ville jo være at flytte ind i hans (jeres tidligere) bolig mens han var væk, men det er jo ikke en mulighed forstår jeg..

    Ingen af de 2 muligheder er dårlige og ingen af dem er perfekte smiley
    Du skriver at dine forældre og hunden skal på ferie i 3 uger, er det i den periode hvor også din eks skal til Jylland??
    Hvis det er så ville det jo være perfekt..
    Som jeg forstår dit senarie 2 så påtænker du ikke at du kun vil have katten hos dig i de dage han er væk, men i hele den periode hvor han skal rejse frem og tilbage meget, eller har jeg misforstået noget???

    Var jeg dig ville jeg nok vælge senarie 2 altså at tage Feline hjem til dig hvor du bor nu, og så tænker jeg egentlig at du får lavet sådan en netdør til hoveddøren som åbner modsat hoveddøren og så sætte sådan en smække anordning på, så selv om hoveddøren bliver glemt at blive lukket så vil netdøren altid lukke alligevel, ligesom dem man ser de har i USA, man kan nemt lave den selv med lidt snilde, og skønheden af den behøver jo ikke at være så stor da det er midlertidigt..


  • #5   8. sep 2014 Det er rigtigt at hvis hun flytter herop, er det permanent. Altså i den tid jeg bor her til jeg får en lejlighed!

    Vi har faktisk en netdør som i USA. Der er en hoveddør, en netdør og derefter en dør mellem vindfang og selve entreen. Så tænker hvis vi nu indfører at alle tre døre er lukket, så er chancen for hun slipper ud måske mindre smiley

    De er rejst på ferie i går, og jeg aner ikke hvornår han skal til Jylland. Det ved han heller ik selv. Så det ville egentlig passe godt, hvis hun kunne komme herop nu her. Hvis det bliver den løsning vi vælger smiley


  • #6   8. sep 2014 Jamen hvis i sætter sådan en anordning på netdøren eller døren mellem vindfang og entre som gør at døren automatisk lukker af sig selv så kommer der ikke de der hov glemte lige episoder, jeg gætter at man kan købe dem i alle byggemarkeder, jeg har selv sådan en på min soveværelsesdør, det er nu ikke helt bevidst at jeg har det, for det er en dims der sidder i selve døren og døren er købt brugt, så vidste ikke at den var der før døren blev sat i smiley

    Men tænker blot at det var den nemme løsning, så undgår man de der hovsa episoder..

    Men med 3 døre så burde det være ret nemt at huske at lukke døre efter sig smiley det er vel også blot en vane der skal brydes smiley altså det med ikke at lukke døren, og når det begynder at blive koldt så giver det vel sig selv eller??

    Hvis din mor og hendes kæreste er indstillet på at du har katten og de skal være omhyggelige med at lukke døre efter sig og det jo stadig kun er midlertidigt til du finder en lejlighed, så syntes jeg bare du skal se at få hentet Feline i en fart så du kan være sammen med din lille skat igen smiley smiley


  • #7   8. sep 2014 Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg selv ville gøre smiley jeg ville ikke kunne undvære min kat smiley
    Jeg går ud fra du har et værelse som kan være fristed for din kat, og så sikre boligen så katten ikke kommer ud,,, det bliver jo koldere nu, så jeg vil tro det gør det lettere.


  • #8   8. sep 2014 Senarie 2. Hun flytter op til mig. Jeg bor som sagt hos min mor og hendes kæreste. De har en lille hund (Bichon Havanese), men det er jeg nu ikke så bekymret for. Det er mere at Feline er 100 % indekat, og de nogle gange glemmer at lukke døren ud til. De er begge indstillet på, at hun kan bo her, og at de skal være mere opmærksomme. Og jeg tænker også, hvis hun nu skulle slippe ud, er det vel bedre herude på landet end inde i
    byen, hvor hun kan blive kørt ned!


    Alene af den grund at hun i fremtiden skal følge dig smiley


  • #9   8. sep 2014 Jeg ville nok vælge nummer 2. Mon ikke de kan lære og vende sig til at katten ikke må komme ud, altså lukker man dørene (:

  • #10   9. sep 2014 Tak for jeres input. Jeg tror også, det bliver senarie 2 smiley

    Netop som I siger bliver det koldere, og så skal dørene jo alligevel lukkes smiley Og hvis så netdøren bliver siddende (den bliver normalt fjernet her til vinter), så er der den ekstra sikkerhed!


  • #11   9. sep 2014 Præcis Karina..

    Hvad med hunden, hvordan tror du Feline vil have det med den?? Og hvordan vil hunden have det med Feline??

    Altså de skal jo nok finde ud af det, men tænker har Feline nogensinde mødt en hund??

    Jeg har selv haft venner på besøg som havde hund, og jeg var super spændt på hvordan min Tøsen ville reagere, men det tager hun åbenbart i stiv pote, for hun ignorerede blot hunden, trods det var en stor schæfferhvalp, men det skal jo så også siges at hvalpen ignorerede katten, jeg var vildt imponeret for Tøsen havde aldrig set en hund før, eller i hvert fald ikke andet end gennem vinduet når folk har luftet deres hunde på gaden..


  • #12   9. sep 2014 Nej Feline har aldrig mødt en hund før. Men hun er total ligeglad med dem, når de er udenfor modsat katte, som hun hader som pesten!

    Plus hunden er en total bangebuks. Han er bange for naboens høns altså! Og hvis der ligger en stub lidt mærkeligt nede i skoven:) Da naboen havde killinger var han helt vild med dem. Slikkede og nussede på dem osv. Og så er han jo ikke så meget større end hende.

    Så regner egentlig med hun lige sætter ham på plads, og så er det dét smiley Og så har hun jo fordelen af, at kunne komme op i højderne. Hun har længere ben end ham smiley Der er også et værelse, som bare er hendes og mit.


  • #13   9. sep 2014 Det bliver jo spændene, men tror også som du siger hun vil nok lige sætte ham på plads og kan hun altid trække væk fra ham smiley

Kommentér på:
Hvad er bedst?

Annonce