513 visninger
|
Oprettet:
13. okt 2011 Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Tører mås på gulvet :( {{forumTopicSubject}}
Her til aften, tører min hunkat Mille, måsen af i gulvet
Der har i dag og i går været mindre fast afføring i bakken, har dog ikke kunne se, om der er orme i, da de er godt dækket af grus.
Tænker, at hun kan have fyldte anal kirtler eller orm, eller kan det være noget andet? Jeg har ikke set sådan noget før, og vil ringe til dyrlægen i morgen, og evt få en tid, da det bekymre mig.
Hun er øm omkring måsen, og vil helst sidde, har prøvet, at "duppe" med noget fugtig papir, men det falder heller ikke i god jord.
Råd modtages med kyshånd
God aften.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Nu sidder hun og spiser, og virker ikke så generet, men hellere afsted en gang for meget, end en gang for lidt
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
.... eller på bordet
Men hvis du selv har observeret ændret adfærd og ændret afføring, ligger der jo nok noget bag...
okt 2011
Hun virker generet bagtil. Det var ikke slemt i stuen, men så gik jeg i køkkenet, og der var tykke afførings streger mange steder
Nogle der ved om en forsikring dækker tømmelse af anal kirtler? Har ikke fået de 2 meldt ind endnu, kun afmeldt Tarzan, efter 3 måneder, hvor jeg ikke har set livstegn fra ham
okt 2011
okt 2011
Smokey kommer med, og får en chip i nakken, så han kan komme ind af kattelemmen, når han begynder, at komme ud til foråret
Dyrlægen mener dog ikke, at dansk katteregister er gratis, men jeg har registreret Tarzan der gratis, så tror han er lidt gal på den.
jan 2012
http://www.dansk-katteregister.dk/
Det dyrlægen tænker på er Det danske katteregister, det er ikke gratis men koster 125 kr og er kun dyrlæger der kan melde katten ind i det:
http://www.katteregister.dk/
Når du siger hun har ondt og piver, så ved jeg så ikke om det er analkirtlerne, men det vil dyrlægen jo kunne fortælle, hvis det er analkirtlerne så tror jeg ikke det vil være noget der skal gøres jævnligt, det handler blot måske om at finde et foder der stabilisere maven så det bliver tømt med afføringen, det kan også handle om at hun har lidt stressmave, så det naturligt går i sig selv igen..
Men kom med en opdatering når du ved mere
okt 2011
Mille kom desværre ikke med hjem
Har fået piller med hjem til hende, som jeg skal give i morgen, morgen og aften, derudover har hun fået skånekost (hill's i/d og c/d).
Lige nu får hun kingsmoor kylling til store racer, som jeg også anbefalede min veninde, at give (jeg overtog dem fra min veninde), men er der et andet foder er er bedre? Vil helst undgå korn og sukker. De får vådfoder 2 gange dagligt, og råt, når jeg laver noget med kød.
Smokey blev chippet, og sikke et temperament han havde, der måte komme en anden dyrlæge med handsker, og holde ham. Og ja, så slap han ud af transportkassen, og gik og snuste rundt i klinikken, sikke en bølle
jan 2012
Jeg kan ikke lige råde dig til et foder, da jeg selv bruger RC og der er jo korn i, jeg vælger så blot at der ikke skal være korn og sukker i vådmaden, jeg går ikke 100% ind for kornfrit, jeg går ind for hvad mine katte kan lide og hvad de trives på..
okt 2011
Hun kom hjem ved 13.30 tiden, og var meget groggy, men hun er jo også lidt over 1 år, så kommer de sig jo ikke så hurtig over narkosen
Hun fik værelset for sig selv, da jeg skulle på arbejde, og ikke ville lade dem være sammen uden opsyn.
Jeg havde givet hende en skål, med det i/d hun skulle have, vand og bakke, havde så smidt nogle godbidder til Smokey i stuen, men da jeg kom hjem lidt over 7, havde han ikke rørt noget, han havde bare ligget foran døren
Mille er stadig groggy, og har ikke helt styr på bagparten endnu.
Øv, håber der dukker nogle op, der kan råde til foder. Synes RC er dyrt, i forhold til kvalitet, men det er jo en smagssag
Fodrede Tarzan med det billige fra aldi til, at starte med, skiftede så til sanabelle no grain, hvilket han elskede
Anbefalede min veninde, at prøve kingsmoor, da hun havde kattene, før fodrede hun med select gold, og de elskede kingsmoor, så tvivler på, at noget med korn, falder i god jord nu
Tører mås på gulvet :(