{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. foder {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har netop officielt overtaget en killing, Yrsa, på 4 måneder, som jeg har haft i pleje i noget tid.
Ud over hende, havde jeg i forvejen min egen, Yawa, på 1,5 år.
Jeg har et spørgsmål ang. foder.

Yawa er overvægtig, og Yrsa er jo selvsagt killing, som vel helst skal have killingefoder. Yawa spiser Yrsas mad - og omvendt!

Hvordan får jeg lige gjort det, så Yawa kan tabe sig/ikke tage på, og Yrsa får nok at spise?

Jeg har en stor to vær. lejlighed, og er ikke særlig meget interesseret i, at de skal lukkes af fra hinanden når der spises.

Pt. får Yawa voksenkat Vetpro foder og Yrsa får Royal Canin killingefoder, og derudover får hun Milady vådfoder, en pose pr dag. Det som Yrsa ikke spiser, får Yawa altså lov til at få (det er ofte ikke særlig meget)

Summa summarum - hvordan sørger jeg for, at killingen får nok næring, og Yawa ikke tager på?

Kan jeg fodre med en 50/50 blandning af killingefoder og voksenfoder?

Skal jeg evt. have voksenfoder stående, og så give killingen vådfoderet, evt. give hende tørfoder killing når Yawa ikke lige er i nærheden/jeg kan holde øje med, om Yawa spiser det?

Hvad tænker I er bedst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. foder
  • #1   9. sep 2014 Du kan godt blande..

    Nu har du jo foder hjemme, og det skal jo nok bruges, jeg valgte selv, at købe og bruge Orijen som hovedfoder i mens jeg havde 3 katte i hver sin alder, den yngste killing, efterhånden som han blev ældre er der kommet andet til, jeg blander nemlig flere slags, og går meget efter kornfrit foder, det hjælper også på vægten.
    Der ud over mener jeg ikke de kan få for meget vådkost og råt kød, det hjælper med til, at få vægten på plads, min tykke bamse tabte 700g på ca 3-4 måneder, ved at sætte vådkost op fra 1 til 2 gange om dagen og bruge kornfrit foder.


  • #2   9. sep 2014 Okay, hvilken slags vådfoder? Deet jeg har nu, er noget jeg har fået gratis, så det bruger jeg først, skal de f.eks dele sådan en pakke morgen og aften? så de i alt får en pakke hver?

  • #3   9. sep 2014 Brug det killingefoder du har og foder så begge med voksenfoder, din killing tager ikke skade af voksenfoder og vil stadig få det den har behov for..

    En god måde at få en kat til at slanke sig på er ved at give en masse vådfoder, giv vådfoder 2-3 gange dagligt og den voksne må meget gerne få 100 gram af gange hvis hun kan spise det, killingen skal bare have det den kan spise, og det er 20 gram eller 50 gram er underordnet, det er ikke vådfoder de tager på af da det primært er vand..

    Vælg et vådfoder uden korn og sukker, et billigt og fint mærke er LUX fra Aldi, men sørg for at variere med andre mærker, for kattene bliver nemt træt af at få det samme hele tiden..


Kommentér på:
Spørgsmål ang. foder

Annonce