Løbetid - hvor længe? Løbetid - hvor længe?
Halløj, min skønne Norske skovkat Kira, fyldte et år i går.
Hun har været i løb 3 gange.
For hver gang har hendes løbetid været længere og mere højlydt.
Første gang var 3 dage.
Anden gang var 5 dage.
Denne gang er hun nu på 10'ende dag... er det normalt?
Vi er inviteret til Aristocat koncert 24/7
Men vi elsker hende
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Hvis i skal bruge hende til avl ville p piller i en kortere perioder måske være en ide, så hun får lidt ro på?
Ellers ville jeg neutralisere hende....
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis det ikke er meningen hun skal avles på, så syntes jeg klart du skal overveje at få hende steriliseret, det vil være det bedste for katten og ja for hele husstanden, for en fertil hunkat i løbetid er - ja undskyld en "pain in the ass"
Men ud over det så er det meget normalt at første løbetid er kort og mere stille end de efterfølgende, normalt siger man at en løbetid vare 3-8 dage, så 10 dage er ikke helt usandsynligt, de 3-8 dage er jo gennemsnittet
apr 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 118
Hun fik P-piller hos opdrætter, men syntes ikke der var nogen grund til at hun skulle have det hos mig, da hun kun kommer ud på altanen og i sele.
Det er lidt af en svær beslutning hvorvidt jeg skal begynde med det igen, for ingen tvivl om at P-piller er noget lort, men stress er jo heller ikke godt for hende.
Tanken er at hun skal have killinger når hun er gammel nok men ikke før jeg er blevet registreret opdrætter.
Tak igen for jeres svar
apr 2011
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.353
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Mit råd - få hende parret hende eller få hende kastreret
apr 2011
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Det KAN være er sætte hunkattens fertilitet og helbred på spil at vente. Hunkatte er skabt til at blive parret når de er i løbetid, ikke til at gå og vente, det viser din hunkat også tydeligt med de længere og længere løbetider hun får
Du kan dog evt. håbe at hun holder en vinterpause, og dette er hendes sidste i år.
Men når der ikke er nogle gode grunde til at vente, så er det bedste for hunkatten at blive parret.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Der er heller ingen garanti for hvor længe den virker når den så virker.
Brugte den selv på en hunkat og to år efter virkede den stadig og hun blev neutraliseret ( hun fik den lille)
Som Eva siger er 1 år en fin alder at parre hende, husk hun ikke må være over to pr før hun parres første gang da hun ellers bliver stiv i bækkenet og har derfor sværere ved at føde normalt.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.353
Løbetid - hvor længe?