1.628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Løbetid - hvor længe? Løbetid - hvor længe?

Halløj, min skønne Norske skovkat Kira, fyldte et år i går.
Hun har været i løb 3 gange.
For hver gang har hendes løbetid været længere og mere højlydt.
Første gang var 3 dage.
Anden gang var 5 dage.
Denne gang er hun nu på 10'ende dag... er det normalt? smiley

Vi er inviteret til Aristocat koncert 24/7 smiley

Men vi elsker hende smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid - hvor længe?
  • #1   10. sep 2014 Det sker, det kan ende så voldsomt at hun kun stopper et par dage og starter igen så hun er i løbetid holder pause på to tre dage og løbetid igen...

Hvis i skal bruge hende til avl ville p piller i en kortere perioder måske være en ide, så hun får lidt ro på?

Ellers ville jeg neutralisere hende....

• #3   10. sep 2014 Hvis det er meningen hun skal bruges i avl så ville jeg give hende P-piller for hun lyder som en kat der meget nemt kunne gå i konstant løbetid, og det er nok svært at leve sammen med, desuden stresser det katten helt vildt at være i løbetid..

Hvis det ikke er meningen hun skal avles på, så syntes jeg klart du skal overveje at få hende steriliseret, det vil være det bedste for katten og ja for hele husstanden, for en fertil hunkat i løbetid er - ja undskyld en "pain in the ass" smiley (har været der smiley )

Men ud over det så er det meget normalt at første løbetid er kort og mere stille end de efterfølgende, normalt siger man at en løbetid vare 3-8 dage, så 10 dage er ikke helt usandsynligt, de 3-8 dage er jo gennemsnittet smiley

• #4   10. sep 2014 Ok, tak for svar, det er så åbenbart "normalt", om end hendes løbetid lyder til at være lidt i overkanten af gennemsnittet smiley

Hun fik P-piller hos opdrætter, men syntes ikke der var nogen grund til at hun skulle have det hos mig, da hun kun kommer ud på altanen og i sele.

Det er lidt af en svær beslutning hvorvidt jeg skal begynde med det igen, for ingen tvivl om at P-piller er noget lort, men stress er jo heller ikke godt for hende.

Tanken er at hun skal have killinger når hun er gammel nok men ikke før jeg er blevet registreret opdrætter.

Tak igen for jeres svar smiley

• #7   12. sep 2014 Hold da op, det lyder da som en god løsning, tusind tak for tip Feline smiley

• #8   12. sep 2014 Jah og da chippen ikke er godkendt til katte, og ingen kan garantere langtidsvirkninger af denne, ville jeg ikke bruge den, og da slet ikke til en kat, der ikke er blevet mor/far for første gang.

• #9   12. sep 2014 Der er en del gode erfaringer med suprelorin til hankat - men en del dårlige med det til hunkat, primært når chippens virkning ophører.

Mit råd - få hende parret hende eller få hende kastreret

• #10   12. sep 2014 Hun skal nu ikke parres endnu, hun er jo kun lige fyldt et år.

• #11   12. sep 2014 Charlotte - 1 år er et godt tidspunkt at parre en hunkat. Jeg ved de norske opdrættere hælder mere til 1½ år, men det er fint at gøre det nu her fra 1 år.
    Det KAN være er sætte hunkattens fertilitet og helbred på spil at vente. Hunkatte er skabt til at blive parret når de er i løbetid, ikke til at gå og vente, det viser din hunkat også tydeligt med de længere og længere løbetider hun får smiley

Du kan dog evt. håbe at hun holder en vinterpause, og dette er hendes sidste i år.
    Men når der ikke er nogle gode grunde til at vente, så er det bedste for hunkatten at blive parret.

• #12   15. sep 2014 Mht supralorin så er det ikke sikkert den kan fjernes igen da de kan knække, har selv prøvet det, har hørt om mange hunkatte hvor de slet ikke har virket.

Der er heller ingen garanti for hvor længe den virker når den så virker.

Brugte den selv på en hunkat og to år efter virkede den stadig og hun blev neutraliseret ( hun fik den lille)

Som Eva siger er 1 år en fin alder at parre hende, husk hun ikke må være over to pr før hun parres første gang da hun ellers bliver stiv i bækkenet og har derfor sværere ved at føde normalt.

• #13   15. sep 2014 Det med to år er noget vås. Ja, man skal passe på med ikke at parre for sent, men når de er 2-3 år, kan de nu sagtens selv føde som førstegangsfødende.

Kommentér på:
Løbetid - hvor længe?

Annonce