{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løbetid, hvor længe ?
  • #1   16. apr 2010 En normal løbetid varer op til en uge.

• #2   16. apr 2010 En løbetid kan vare alt fra 3 til 14 dage, men gennemsnittet er omkring en uges tid. Hunkatten kommer ca. i løbetid hver 3. uge, men bliver de ikke parret, så begynder løbetiderne at komme oftere og oftere, og det kan ende med at hunkatten nærmest er konstant i løbetid, og begynder at blive urenlig.

Derudover er det ikke godt at lade hunkatte komme i for mange løbetider uden parring, da det kan give livmoderbetændelse, og det er meget udmattende for hunkatten at gå i løbetid. De trives ikke og begynder som regel at tabe sig, fordi de kun har hankatte i hovedet og glemmer at spise ordenligt.
    Derfor bør alle hunkatten som ikke skal indgå i en planlagt avlsprogram neutraliseres, på den måde får man også sin nattesøvn igen. ;o)

• #3   16. apr 2010 Nu har jeg en hunkat på næsten 9 mdr. Men hun har kun haft en halv dag, hvor vi var sikre på at hun var i løbetid.

Ellers bemærker vi intet. Vi har hende og to kasterede hankatte. Kan det være fordi hun ikke har haft en ordentlig løbetid eller er det bare sådan hun er når hun er i løbetid?
    Og er det stadig smartest at sterelisere hende?
    Hun er indekat, så hun kan ikke få uønskede killinger.

• #4   16. apr 2010 Din pige er stadig så ung, at det formodenligt kun har været den første løbetid, og de plejer ikke være være så lange eller heftige som de efterfølgende. Men det er ikke alle som har heftige løbetider med skrig og skrål, men derfor foregår processen stadig inde i kroppen på hunkatten.

Jeg mener at alle katte, uanset om de er inde eller ude/hankatte eller hunkatte, bør neutraliseres, hvis de ikke skal bruges i avl. Det er både for deres skyld, men også for ens egen, neutraliserede katte er mere rolige, sociale og hviler langt bedre i sig selv.
    Din unge pige vil sikkert begynde at komme i flere løbetider i løbet af foråret og sommeren, og hvis hun ikke skal have killinger er der jo ingen grund til at I eller hun skal gå igennem det. Slet ikke når man får en endnu dejligere kat, som ikke kan risikere at få livmoderbetændelse eller begynde at tisse de forkerte steder, grundet sine hormoner.

• #5   16. apr 2010 Okay smiley Tak for svaret.

• #6   16. apr 2010 Min er også kun omkring den alder..

Men jeg tror vi køber nogle p-piller til hende, for vi vil gerne bruge hende til avl om et års tid,.

Kommentér på:
løbetid, hvor længe ?

Annonce