{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Give nyt hjem? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer ved, så mistede jeg for 4 uger siden den ene af mine katte, og det har efterladt min Main Coon dreng på snart 2 år alene.
Det er nu 4 uger siden, og kan godt mærke på Aslan at han er blevet alene, han virker stadig glad, men kan godt mærke at han mangler Oliver.
Jeg har overvejet om jeg skal give ham et nyt hjem, hvor der er andre katte, for jeg vil ikk kunne anskaffe mig en ny kat da jeg skal flytte nu her, og der må jeg kun have et husdyr, jeg har allerede et muligt hjem til ham, en af mine gode veninder har sagt at der er plads i hendes flok hvis det er, og det er jeg taknemmelig for, for så kan jeg altid besøge ham hvis det er.

Men vil gerne høre lidt om hvad i mener? Skal jeg give ham et nyt hjem i stedet for at flytte ham til vores nye hjem hvor han så måske ikk vil trives og jeg så ender med at skulle flytte ham igen?
Håber der er nogen som kan hjælpe lidt, og vil gerne at i er ærlige, det er self hårdt for mig at skulle skille mig af med ham, men jeg vil hellere at han har det godt end at jeg har en kat som ikk trives


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Give nyt hjem?
  • #1   12. sep 2014 Hvordan mener du at kunne mærke at han mangler selskab???

    Jeg vil sige det sådan at det kan meget vel være at han savner Oliver, men det betyder jo ikke at han vil elske selskab af andre, for det var Oliver han kendte og ham han savner..
    Uden at kende katten kan jeg ikke afgøre om han vil trives alene, men for en kat på 2 år kan det være svært at finde sig til rette i en anden flok og det er langt fra sikkert at han kan trives i en større flok som er godt sammentømret..

    Du siger han stadig virker glad, og i kraft af at han er ude/ indekat så vil han jo have rig mulighed for at finde selskab af artsfæller ude, samt han fint vil blive aktiveret ude..

    Personligt ville jeg ikke finde et andet hjem til ham ud fra det du skriver, som jeg læser mistrives han ikke han savner bare, og det er jo individuelt hvor længe savn vare, så giv ham tid, jeg kender flere katte som har mistet deres ven og som efterfølgende fint trives alene..


  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #2   12. sep 2014 Jeg kan kun give Heidi ret, Aslan skal have tid til at sørge, katte har det samme følelsesspektre som vi mennesker - de udtrykker bare ikke følelser på samme måde.

    Giv ham god tid, inden du bestemmer dig for hvad du gør - gerne samme sorgperiode som du selv ville skulle bruge, for at komme videre efter et menneskeligt familiemedlems død. (Jeg ville selv give dyret en sorgperiode på 6-12 måneder). Jeg vil tro at så ung en kat tilpasser sig sin nye livssituation, og at du i sidste ende slet ikke behøver at bekymre dig.

    Det kan godt give endnu et tilbagefald hos Aslan, at du skal flytte, det er også en stor ændring for katten.


  • #3   12. sep 2014 forkæl ham i stedet for. Når du nu alligevel skal flytte så køb noget nyt spændende til ham.
    der kommer til at ske noget nyt i hans liv når du flytter, så udnyt det, og så er det bare at forkæl ham
    jeg er enig med de to andre. det er ikke sikkert at han mangler selskabet, men nok mere den gamle kat. Og det kan du alligevel ikke give ham tilbage.


  • #4   12. sep 2014 Tak for jeres svar.
    Jeg vil beholde ham, og se hvordan det kommer til at gå i det nye hjem. Og ja der bliver også købt nogle nye ting til ham, han skal have et nyt træ her til nov som der passer lidt bedre til en stor kat.


  • #5   12. sep 2014 Når du nu skal flytte og må have en kat, så tag ham bare med, jeg tror han nok skal trives, og gør han det ikke efter et 1/2 år, ja så kan du tænke på forandringer smiley

    Som Heidi siger, er det ikke bare lykken, at komme til en fremmed flok, heller ikke selvom han savner sin ven smiley


Kommentér på:
Give nyt hjem?

Annonce