{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Puha vi er kommet frem til at vi desværre må finde et nyt hjem til Kovo - det fungere simpelthen ikke mere herhjemme. Kovo har altid været efter Gaia - men efter hun for 1.5 års tid siden fik konstateret epilepsi er kovo begyndt at være meget med efter hende og slår ud efter hende så snart hun går forbi... og Gaia brummer, hvæser, slår ud m.m fordi hun føler sig truet - med god grund han er dobbelt så stor så hende og bliver nemt "væltet" omkuld når han hopper på hende og det er ikke sjovt at høre hvordan hun nærmest skriger når det sker...

Derudover står kæresten og mig og skal flytte i nyt rækkehus fra 2022 og vi kan ikke have kovo med der da vi har tilladelse til 2 katte - dette er dog ikke det afgørende for at han skal have nyt hjem, Gaia er så påvirket af det at hun konstant holder øje hun fx spiser vådfoder, eller bare sidder i kradsetræet... hun holder meget øje med ham hele tiden!

Vi har Fundet den sødeste dame på 50 år som kan tilbyde ham et hjem i en 3 værelses lejlighed med lukket altan (vi bor pt i en 4 værelses med lukket altan) så det er perfekt - derudover er hun indforstået med hun skal give ham den tid han har brug for til at indfinde sig med sit nye hjem.

Men puha det er så hårdt vi ser ikke frem til mandag hvor hun kommer forbi og ser ham - fungere det køre vi hende og kovo hjem til hende.

Hvad ville i mene vi skal give med han udover hans tørfoder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt hjem
  • #1   19. feb 2021 Hvis han har et yndlingstæppe/kurv eller et håndklæde eller et eller andet der lugter af "hjem". Sådan at han har noget velkendt med hen det nye sted smiley

  • #2   19. feb 2021 Lidt foder og evt tæppe eller andet som lugter af "hjem"
    hvis han har noget legetøj som bare er hans ynglings så er det også fint

    held og lykke med det smiley


  • #3   20. feb 2021 Puhh Det er en hård beslutning, men som du beskriver det også klart den rigtige beslutning for husfreden og Gaia. Men man holder jo af sine små pelsdyr og vil dem det bedste.
    Jeg vil som de andre sige selvfølgelig foder, og så noget der dufter af jer og ham = tryghed for ham, om det er et tæppe, katteseng, håndklæde eller en gammel t-shirt er underordnet, men noget han er glad for og som dufter meget af ham og hjem.
    Der udover vil jeg noget give lidt legetøj med, noget som han ofte er glad for at lege med, måske også en pose kattegrus af det han plejer at have, hvis hun så vil skifte grus så kan hun lave en blid overgang ved at blande hans kendte grus med det nye.
    Hvis I har en transportkasse der kun er hans og som han bruger som helle/ sovehule, så ville jeg nok give den med, men hvis ikke han bruger transportkassen i det daglige så er det underordnet, grunden til jeg skriver dette, er at min Tøsen føler sig enormt tryg i sin transportkasse og det er den hun søger ind i hvis hun ikke er på toppen eller ikke gider os, min Smilla bruger den aldrig, andet end når hun skal transporteres, så det er jo forskelligt h orden de anser transportkassen.
    Held og lykke med det hele.


  • #4   20. feb 2021 Enig med Heidi, men har en tilføjelse som du måske syntes er sær eller ny ejer syntes er skør, men tag lidt bakkeindhold med fra bakken hjemme hos dig, det er ultimativ duft hjemme fra, og viser ham, at den nye bakke med nyt grus er hans, fordi den dufter af hjem, og hvis den nye ejer så venter en dag, med at skovle, så er han godt igang med, at sprede sin duft i det nye hjem, og det er lig med tryghed.

  • #5   21. feb 2021 Tak for alle jeres fine råd, jeg har fundet lidt forskelligt her i dag som han kan få med sig i morgen. Bliver en rigtig hård dag.. men nu får vi se hvad der sker - vi kan bare ikke ignorere de trælse overfald på Gaia længere.

  • #6   21. feb 2021 Kærlighed kan også være at give slip smiley

  • #7   22. feb 2021 Godt at du sætter dine dyrs velfærd højst og nej, det er bestemt ikke rart, at skulle af med et af sine dyr. smiley
    Det lyder som den bedste løsning for begge katte. I sær jeres hunkat. Det gør ondt i hjertet, når jeg hører om katte der ikke trives sammen. Dog er det normal adfærd, da hun nu fejler noget. Det giver ham chancen til at mulle og moppe.

    Jeg håber i har mulighed for, at holde dem fra hinanden allerede nu.


  • #9   27. feb 2021 Hey alle sammen, sorry jeg ikke lige har fået skrevet herinde før nu. I mandags ved middagstid kørte vi til Skjern hvor vi besøgte en dame på 50 år som vi havde aftalt kunne få Kovo med det samme hvis kemien var der- der var god kemi, hendes hjem var rigtig fint . Vi snakkede sammen i stykke tid og kæresten og mig var ret enige om at hun helt sikkert skulle have ham.

    Vi sagde farvel til Kovo og tog hjem (Meget hårdt farvel) - hele ugen har vi dog været rimelig triste da vi savner ham meget! Det er underligt han pludselig ikke er her længere...

    Vi hørte fra hende i onsdags, og hun har nusset lidt med kovo (han gemmer sig desværre lidt) men han har været ude og spise, drikke og været på toilet. smiley Så ja det er fremskidt - vi er sikker på han med tiden nok skal blive sit "gamle" kælne jeg som han var her hos os..


    profilbillede
  • #10   27. feb 2021 Hvor er det dejligt, at det gik godt hos den rare dame smiley Desværre er det ikke altid nemt, eller lade sig gøre ligt, at holde 2 eller flere katte under samme tag. Slet ikke hvis dyrene hver i sær, skal gå og være på vagt overfor hinanden og have svært ved at finde ro.

    Så gør man dyrene en tjeneste ved, at finde andre gode hjem til dem, omend det for de menneskelige følelser kan være rigtig svært. smiley Mærker man lidt længere inde, ved man dog godt, at man skal glæde sig over, at de får det bedre, kan slappe af og få et dejligt solitært katteliv. Det er deres natur smiley


  • Marie Louise N
    Marie Louise N Tilmeldt:
    nov 2021

    Følger: 12 Svar: 1
    #11   8. nov 2021 Godt I forsøger at finde en ny familie til jeres dejlige kat.
    Jeg vil anbefalde i enten tager til dyrenes beskyttelse men synes helt klar i skal gøre alt for selv at forsøge at finde en familie. Man kan oprette en gratis salgsannonce her: https://dyreportal.dk/koeb-katte
    eller så kender i sikkert også dba eller gul og gratis hvilket også fungere enormt godt.


Kommentér på:
Nyt hjem

Annonce