{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Nyt hjem.. {{forumTopicSubject}}

Hvor starter man henne. Ja.. Jeg har brug for at dele min smerte. Her i 2013 anskaffede jeg min kat, Neko. Så ham på nettet, og alt inde i mig skreg "Køb ham, køb ham". Nok lignede han en alm. huskat pga. aftegningerne, men alligevel vist det sig at han var noget specielt, og vi knyttede bånd på 0,5. Jeg stod uden arbejde, og levede på SU ved at gå i en specielklasse i Slagelse, og for at gå der, har de et krav om at man finder en ny uddannelse, hvilket jeg gjorde; skal starte på dyrepasser uddannelsen i Roskilde til August, som jeg glæder mig meget til. Skal bo på deres skolehjem, da jeg bor langt fra Roskilde. Men det viser sig at de ikke tillader at man har dyr med, der ikke kan leve i bur. Og man kan ikke bare smide en kat i bur. Oven i den meddelelse, havde jeg uoverensstemmelser med min udlejer, så han valgte at smide mig ud af min lejlighed. Det blev noget værre flytterod at stå i, først hjem at bo med min veninde og hendes kæreste, men følte mig ikke tilpas der, så snakkede med min forældre om at flytte hjem til dem igen, så her bor jeg nu. Til min store sorg, kan mine forældre ikke passe min kat, mens jeg går på skole, da de har hunde opdræt (lige fået nyfødte hvalpe) og 2 hunde der både er bange for min kat + jagter den rundt, da de ikke kan lide ham. Jeg er inderligt ikke glad for at skulle af med mit kære dyr, men dette skal gøres, for Neko's skyld. Jeg har knyttet så stort et bånd med ham, at når jeg er i nærheden, vil han ikke min familie noget, på nogen måde, og han bider dem for at de skal lade ham være, hvis jeg er der. Mine forældre er ikke trygge ved hans opførsel overfor hvalpene, eller resten af familie medlemmerne. Så jo helst at nogen ville passe ham, mens jeg er væk. Dette kan ikke lade sig gøre. Så derfor bliver min kat hentet på Mandag, d. 27.05.13 Ved han kommer et rigtig godt sted hen, hvor han kan trisse rundt, og være sig selv, med kun ham i fokus, da det er min fars kollega der tager i mod ham med åbne arme. Men alligevel knuser det mit hjerte, og tarmene vrider sig, når jeg tænker på at skulle sige farvel til ham. Har snakket med mine forældre om det, og det ligner ikke at de kan forstå hvor ondt det egentlig gør på mig. Så derfor måtte jeg dele det her, for at komme af med noget af smerten. Til jer der læste dette, mange tak fordi i brugte 5min af jeres tid til at læse det


Kommentarer på:  Nyt hjem..
  • #1   22. maj 2013 Er rigtig ked af at høre den situation du er kommet i.. Jeg har været ude i noget af det samme, det var også rigtig hårdt for mig da min far valgte at aflevere min kat til ny ejer i mens jeg var i skole, så jeg fik aldrig sagt farvel til hende. smiley Så kender alt for godt hvad du går i gennem! Den dag i dag, ved jeg hun har det som blommen i et æg der hvor hun bor, faste rutiner som hun også havde ved mig! smiley

  • #2   22. maj 2013 Det lidt sjusket at anskaffe sig en kat i år, uden at undersøge om du måtte have den med, når du vidste du skulle bo derovre. MEN, når det så er sagt, så fryd dig over at nogen kunne tage ham, så du ikke skulle gå den tunge vej. smiley

  • #3   22. maj 2013 Nu forstår jeg ikke helt når du skriver at u går i skole i Slagelse og skriver at du er nød til at bo på skolen i Roskilde fordi du bor langt fra Roskilde..

    Nu ved jeg tilfældigvis hvor langt der er fra Slagelse til Roskilde og det er ikke ligefrem en dagsrejse, men ca 30 min med tog..

    Men det er jo også ligegyldig da du er smidt ud af din lejlighed..

    Nåh men det være hvad det være vil, synd at du må skille dig af med din søde kat, men det er d dejlig du fandt et godt hjem til ham, og oven i købet ved nogen hvor du kan følge ham lidt hen ad vejen..


  • #4   22. maj 2013 Heidi.
    Bor heller ikke i Slagelse, med nede omkring Kalundborg.
    så det er en lidt lang tur at tag hver dag til Roskilde (1 time og 36 præcis)
    Oven i det, er der ikke offentlig transport ud til min skole i Roskilde, derfor er det nemmere at flytte ud på skolehjemmet, som de tilbyder til dem der bor langt væk.
    ang. Neko. Så er jeg også rigtig flad for at jeg ind i mellem kan få opdateringer på ham.
    og ved at min fars kollega er et rigtig kattemenneske. Dette er også grunden til, at jeg føler mig tryg ved at skulle aflevere min kat til ham, og ikke en komplet fremmet.

    TR:
    Vidste heller ikke at jeg skulle flytte til Roskilde. Har nogen koncentrationsproblemer, der gør at jeg er ret hæmmet i hverdagen, hvad en uddannelse angår. Også derfor min tidligere skole valgte at flytte mig til specielklassen i Slagelse.
    Har altid ville arbejde med dyr, men ingen mulighed for at komme til Roskilde før nu

    Sanne:
    er da ked af at høre, at din far gav din kat væk, mens du ikke var hjemme smiley


  • #5   22. maj 2013 OK Channie, så er det da også noget af en tur du tager nu...

    Kan godt se at fra Kalundborg siden og til Roskilde er noget skod at skulle tage offentlig transport hver dag..

    Håber så at denne uddannelse kommer til at opfylde drømmen for dig, og Neko skal jo nok få det godt hos den nye ejer, det lyder til at være et godt sted for en lille kat at være smiley


  • #6   22. maj 2013 Channe

    Har deltaget i en tråd oprettet af dig med samme emne .
    Kan se du har haft oprettet 3 paralelltråde.

    Og de 2 andre tråde er væk
    Lidt irriterende når man bruger tid på at svare og rådgive dig smiley
    I den anden identiske tråd ,,,,


  • #7   23. maj 2013 Forstår heller ikke rigtig at du bliver ved med at oprette nye tråde om det samme emne...

  • #8   23. maj 2013 Sikke en øv situation du står i smiley
    Har selv gået på Lyngby Landbrugsskole, og boet på skolen, og ja, det er desværre rigtig, at man kun må have dyr i bur med smiley De kommer også og holder øje... smiley "det gjorde de dengang jeg gik der).

    Hvilke dyr vil du arbejde med? Der er nemlig ikke ret mange praktik pladser. Og når du har taget grundforløber, er du bare billig arbejdskraft for landmændene. Hvis du vil have en praktikplads, skal du være villig til, at flytte efter det. Jeg var selv nogle både gode og dårlige steder, men nåede aldrig til 1. hovedforløb, da den sidste landmand jeg var hos, var så streng ved mig, at jeg droppede ud. Jeg blev udnyttet, og fik ikke betaling for overarbejde (for jeg var jo langsom)!


  • #10   23. maj 2013 Momo..
    Nu er det sådan at jeg havde set længere frem.
    Men jeg kan ikke gøre for at min skole vælger at anbringe mig i en specielklasse!
    Spørgsmålet er ikke hvorvidt det er om jeg fik Neko eller ej, men at fordi mine forældre ikke kan forstå hvor hjerteskærende det eegentlig er, vælger jeg at dele det herinde med andre katte ejere. Ikke for at få medlidenhed,men forståelse!

    Hej Josefine.
    Det var da noget mærkeligt noget, det med landmændene, har en veninde der næsten lige er blevet uddannet landmand. Og ingen af hendes arbejdsgivere har udnyttet hende.
    Men starter på uddannelsen med ønske om et svendebrev hvor de kan skrive "zoolog" på.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #12   23. maj 2013 Momo&Gaia.. Nu er det jo så heldig at Channies Far kollega vil tage katten og den får det rigtigt godt der. Men hvad er der i vejen for hvis ens forældre vil træde til, så er det da helt fint. Forældre er som regel de første man spørger, når man komme i en rigtig dum situation, som Channie er i. om det så er dyr eller noget helt andet, er det somregel ens forældre der først stå for skud smiley

  • #13   23. maj 2013 Det med lærerpladser vil jeg også gerne lige kommenter på, for det er rigtigt svært at finde nogen, og hvis du gerne vil arbejde i zoo så syns jeg du skal prøve at finde lærerplads inden du starter på skole, for jeg ved at zoologiske haver kun tager 1 person ind om året, og det er oftest personer som der har arbejdet hos dem i deres fritid eller andet, og ellers så er det mest svin og køer man kan få lærerplads ved, og ja det er et skodjob da lønnen er dårlig, så er landmands uddannelsen bedre, jeg har selv gået på landbrugsskole 3 gange nu, og stoppet hver gang pga for lidt lærerpladser. så det skal du også lige være opmærksom på.

  • #14   23. maj 2013 Anne
    Jeps.. jeg er bestemt klar over hvor svært det er at få læreplads.
    Men jeg vil ikke landbrug af den grund, at det ikke tiltaler mig.
    Jeg har været med ude på min venindes arbejde nogen gange, og det har ikke min interesse. Derfor ønsker jeg heller ikke at starte på landbrug. Ved jeg mister interessen, og dropper ud. igen igen. Jeg har snart ikke flere "billetter" tilbage.

    Janne.
    Som taget ud af min mund.
    Med det sagt, vil jeg lige tilføje, at jeg tyede ikke til mine forældre først. Jeg ringede mange steder rundt i min omkreds, for at høre om der var nogen der kunne tag Neko ind, FØR jeg gik til mine forældre


  • #15   23. maj 2013 okay, men bare så du ved det, lærerplads i zoo er mega svært at få, så vil anbefale dig at søge en allerede nu inden du starter på skole

  • #16   23. maj 2013 Hvorfor ikke bare søge en masse lejligheder? hvis du er ung som jeg, så har domea.dk gratis opskrivning til forskellige lejligheder i f.eks. solrød som er let at komme til fra roskilde smiley har fået tilbudt 3 de sidste par dage.


  • #17   23. maj 2013 Domea............
    Der er altså et-eller-andet der ringer når jeg hører det navn, for er det ikke et skodselskab??

    Nå, men at du dropper ud kan jo have noget med din koncentration/fastholdelse at gøre, det kan du jo ikke gøre for.
    Jeg håber at du får din drømmeuddannelse som Zoolog, men ha´ lige i baghovedet at du evt. kan få forlænget din studietid, så du ikke dropper ud én gang til.
    Så er det måske ikke så hårdt.

    Mht. Neko så må det være ufattelig hårdt at stå i den situation og normalt ville jeg også tale med store bogstaver, men jeg synes at denne historie er lidt speciel og så tager jeg hatten af for, at I har fundet et godt hjem til den, for det er ikke nemt.


  • #18   23. maj 2013 Ja, de var ikke så rare, men har heldigvis også haft gode oplevelser smiley
    Zoo pladser var også ret svære at få, da jeg gik på landbrugsskole, men det kan være blevet nemmere smiley Held og lukke.


  • #19   23. maj 2013 Hvis fotoet i Sommerkat-tråden er fra Nekos nye hjem, så vil jeg ønske ham tillykke. Det ser ud til at være fine omgivelser for en frisk fyr som Neko smiley


  • #20   24. maj 2013 Momo
    Hvorfor blande sig i om det er ok forældre træder til.
    Det er total urelevant hvad du mener forældre skal og ikke skal !
    Channie
    Dejligt du fik hjælp smiley
    Hvis jeg var i dine sko ,havde jeg også spurgt mine forældre

    Nemlig Marianne
    Det kommer an på situationen smiley


  • #21   24. maj 2013 Camilla:
    Jeg skal ikke søge lejlighed, da jeg ikke ønsker at bo fast i Roskilde.
    Eller andre storbyer. Det er nemmere bare at bo på skolehjemmet, hvor man ej heller skal betale indskud, som oven i købet er billigt. Det vil ikke være et fast sted, og kun 6 mdr jeg skal være der.
    Som Josefine siger: "Man skal være villig til at flytte, for at få den læreplads man har søgt" smiley

    Tinka:
    Nej, billedet er taget hjemme hos forældrene. Neko har fået smag for ude livet, og specielt den dag billedet blev taget, nød han solen, og synes det ville være et perfekt billede at få, inden han hoppede ned fra træstammen
    Min fars kollega bor ude på landet, så der vil være stor plads for ham at rende rundt på. Det passer perfekt til en kat som Neko.

    Marianne:
    Er ked af at skulle af med ham, men på den anden side er jeg mere åben for at give ham væk, da jeg kender personen, og ved at han vil få det hamrende godt ved det nye hjem.
    Nicolai (fars kollega) bor alene. Vil ikke kalde ham enspænder, men lidt hen af den stil, og både han og Neko vil få stor glæde af hinandens selskab!:)

    Tine:
    Igen, tak til dig smiley


  • #22   24. maj 2013 smiley

  • #23   30. maj 2013 puuh.. Det var godt nok hårdt at gå af med ham.
    og ret tomt i hjemmet. ingen kat der hilser når man kommer
    eller ingen kat man kan snakke med.
    Savner ham.
    men men men.. Far har snakket med hans kollega, og Neko faldt allerede til ro samme aften som han blev hentet.
    Bare en lille update ! smiley


  • #24   30. maj 2013 Dejligt med updates. smiley Håber der kommer en til om et par uger, når han forhåbentlig er faldet helt til og kan begynde at komme ud.

  • #25   27. jun 2013 Ny update.

    Neko er faldet rigtig godt til, og nyder selskabet med Nicolai.
    Men han har desværre fået tæv af naboens store hankat, så han er ikke meget for at være udenfor, uden Nicolai er med.
    Men ellers har han det godt smiley
    Mor har også fået ny kat i hjemmet (pga min søster snørede hende) så den tager list af det tomrum jeg stadig har smiley


  • #26   27. jun 2013 Godt at din kat har det godt og han kan få selskab på sine gåture så han ikke får bank smiley
    Jeg var nok blevet sur på min mor, hvis hun ikke ville passe min kat, som er vigtig for mig, men i næste åndedrag giver min søster en kat smiley jeg ved godt den nok har et andet sind, men det må da gøre ondt??


  • #28   27. jun 2013 Tak for endnu en god opdatering. Det lyder til, at han og ny ejer er glade for hinanden smiley (Dog synd at han fik tæv af naboens kat, men sånt kan jo ske).


  • #29   27. jun 2013 Jeg synes ikke din mor kan være bekendt at tage en kat ind, når hun nu hårdnakket sagde at hun ikke ville passe din kat.
    Men så giver din søster en kat bagefter.

    Nøj jeg var blevet gal..


  • #30   27. jun 2013 Jeg har også ytret min mening til min mor, at jeg er dybt skuffet over at der kommer Ny kat i hjemmet, når hun nu ikke ville tag i mod min, men sådan ligger landet nu en gang, og har accepteret at det er sådan det er lige nu.
    Men det hele kom sig af at min søster havde besøgt en ældre dame, der havde 2 killinger, og så var hun kommet hjem og vist billeder af dem til min mor, og så sagde hun som enhver forældre ville sige, for at "vise" den er sød og flot "ej den er flot, den kunne mor godt tænke sig" (min søster er kun 10)
    Så hun vat taget tilbage til damen, og fortalt at mor havde altså sagt at hun skulle have den ene kat, og givet nummeret hjem til os. Så havde damen ringet, og spurgt om det skulle være en han eller hun, for nu havde hun altså afsat en af dem til os.
    Mor vidste ikke hvordan hun skulle sno sig ud af den der..
    Derfor er det også meget nemmere at acceptere at mor tog en ny kat ind i hjemmet.
    Tror også at tanken om at Neko er et godt sted, gør det meget lettere for mig at tag hele situationen med et smil på læben, og så bare glæde mig over at der er ny kat i hjemmet smiley


  • #31   27. jun 2013 Godt du har det syn på det hele smiley og jo hun er klog nok, hende din lille søster smiley

  • #32   28. jun 2013 Okey, nu er jeg lettere rasende på min mor..
    Ikke nok med at hun fik Whisky (Nacho) så har familien været hjemme hos den ældre dame, og hente søsteren til Whisky..
    Dette kan jeg ikke smile af. Føler mig stukket i ryggen, er ked af det, chokeret, sur, vred!! Der er så mange følelser inde i mig lige nu.
    Én ting er at min søster snørede hende til at tag i mod hannen, men at de så henter søsteren.. Den bliver svær at sluge!!
    Ja, undskyld mit lille udbrud, men ved ikke hvor jeg ellers skulle råbe det op henne..
    Skal lige siges at jeg først har opdaget det nu, da jeg ikke har været hjemme..


  • #33   28. jun 2013 Jeg kan godt forstå du er skuffet over din mor, når de nægtede at passe/ overtage din Neko og nu pludselig tager ikke bare en men to kattekillinger ind, et er din søster fik snøret din mor med en killing, men to, så ville jeg også blive sur og skuffet..

  • #34   28. jun 2013 Jeg forstår godt du er skuffet smiley

    Nu er du bare nød til, at glæde dig over din kat fik et hjem hvor den er ønsket og du skal på skole, lad ikke det som er sket ødelægge det som er godt for dig.

    Men jeg forstår altså ikke din mor, som mor og bedstemor kunne jeg aldrig gøre sådan, godt nok kan man ikke behandle 2 børn ens, men man skal da være retfærdig smiley


Kommentér på:
Nyt hjem..

Annonce