897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ville I give hende et bad? Ville I give hende et bad?

Hej Katte-elskere smiley

Min lille perser mis' pels på maven er lidt mærkelig. Den er ikke fedtet men ligner at den er det. Den skinner ikke, som resten af pelsen.

Min dyrlæge siger at det ikke er nødvendigt at bade persere, så længe man sørger for at børste dem regelmæssigt.

Men alligevel, kan ikke lide at hendes mave er så fedtet at se på smiley

Så mit spørgsmål er: Ville I give hende et bad? Eller ville I prøve med tørshampoo? Eller har I andre gode ideer?

Håber at I kan/vil hjælpe smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville I give hende et bad?
  • #1   12. sep 2014 En beskidt perser er en filtret perser smiley En perser skal vaskes ca. hver 2-3 måned da deres pels har en tildens til at fedte. Det er meget vigtig at katten ikke har nogle knuder i pelsen når du vasker.

Når jeg vasker bruger jeg altid en balje, så katten kan sidde i blød.

Vaske trin
    1. Fyld baljen med lunkent vand og en smule opvaskemiddel (opvaskemiddel gør det nemmere at gøre pelsen våd)
    2. Skyl katten grundigt og fordel derefter en fedt opløsende shampoo i pelsen (eks. Jerob One Step Grase Removing)
    Skyl shampooen ud og fordel en shampoo, til kat, i pelsen. Jeg bruger Jerob Snowy Blue for at fremhæve den hvide pels, men du kan også købe en helt almindelig shampoo i den lokale dyrehandel.
    3. Skyl pelsen meget grundig, det er vigtig at du får alt shampooen ud ellers ødelægger du pelsen.
    4. Nu skal katten tørres. Jeg tørre altid først med et håndklæde Du må aldrig grubbe med håndklædet, men pak katten ind i det og klem forsigtigt. Skift håndklæde undervejs.
    5. Når du følger at du ikke kan få mere vand ud af pelsen, så er det tid til at føntørre.
    6. pak katten ind i et tørt håndklæde og tag den på skødet. Føntør katten på lav varme, men med høj kraft. Start altid med at tørre bagfra og red katten undervejs.

• #2   12. sep 2014 Tusinde tak!

Hvordan kan du holde din kat i en balje uden den gør modstand?
    Har haft begge mine i bad en enkelt gang, og det var den helt store kradsefest på mine arme. Måske har jeg håndteret det helt forkert.

Bruger du shampoo 2 gange? Og hvor køber du din shampoo henne?

• #3   12. sep 2014 Hvis dine katte ikke er van til at blive vasket vil jeg droppe baljen det kan virkelig få dem op i det røde fælt… Hvis du har en der kan hjælpe dig ville det være nemmest. Så tager den ene af jer godt fat i forben med den ene hånd og fat i bagben med den anden hånd. Mens du vasker, nusser og rosser katten.
    Jeg køber shampoo her http://www.pitstoppets.dk/shop/pelspleje-soignering-100s1.html
    Men til en ikke show-vask syndes jeg at KW eller B&B produkter, som kan fås i maxizoo eller petworld, fint kan bruges

• #4   12. sep 2014 Ja okay, jeg må prøve mig frem smiley

Vil jo bare gerne have at de har så fin pels som muligt smiley

Er der nogle af kw's produkter du kan anbefale?

• #5   13. sep 2014 mine får også et bad en gang imellem også selvom at de ikke er langhåret.
    dem jeg kender med persere, bader deres persere

til mine bruger jeg kw den med mandel.

mine skal en tur under bruseren i morgen - trænger virkelig. jeg bruger bare brusekabinen når jeg vasker dem. har prøvet med et badekar og det var et helvede.

• #6   13. sep 2014 Tak for svarene.

Jeg kan godt se at mine skal bades lidt oftere smiley Må ud og købe shampoo i dag. Bruger I også balsam?

Men hvad gør jeg så, nu når jeg har badekar?

• #7   13. sep 2014 Jeg vil helt klart anbefale dig at bruge balsam. Jeg har en kat som ikke er vild med at blive redt efter vask,, der har jeg hos PitStop købt Leave-in Conditioner som jeg sprøjter på børsten som jeg bruger under føntørringen. Jeg tager mine katte med i brusebad, det er nemmest for mig.

• #8   13. sep 2014 Tak Lisbeth smiley

Tror at jeg prøver at tage den med i bad.. Det kan være at de er mere rolige når de kan se at jeg også bliver våd smiley

• #9   20. sep 2014 Hej igen.

Nu havde jeg dem i bad i mandags, og allerede torsdag havde Viola den pels igen (det ligner at det e fedtet på maven, men er der ikke). Jeg redder hende hver dag, og jeg skyllede virkelig grundigt for at være sikker på at alt kom ud.

Kan det være fordi at hun kun vil nusses på maven, og at det kommer fra mine hænder?

Er der nogle af jer der har erfaringer med det?

Min anden perser pige, har helt perfekt pels.

På forhånd tak smiley

Kommentér på:
Ville I give hende et bad?

Annonce