{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Christina S
Christina S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Vildkatte på ejendom Randers {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi har overtaget en landejendom, hvor der er 4 hunkatte. Problemet er, at det er vildkatte, og det største problem: ikke sterilliserede.
Jeg har søgt og søgt efter en løsning på dette problem, men er ikke kommet frem til noget brugbart.

Jeg har snakket med KV, og da de ikke samarbejder med Randers kommune, vil det koste os en mindre formue at få dem ud og indfange kattene, sterillisere og genudsætte (da jeg selvfølgelig gerne vil fodre dem, sørge for læ osv.)
Så den løsning holder ikke for os.

Så har jeg snakket med en dyrlæge, for at høre priser osv. Det vil igen koste en mindre formue at få neutralliseret kattene, dertil kommer, at jeg ikke ved hvilken stand kattene er i, og om der er andre ting der skal behandles før, at de kan blive sterilliseret. Derefter skal de helst gå i et rimeligt rent rum efter operationen, og muligvis ved skærm på. Dette er nok også problematisk.

Så er der nogen, der har nogle forslag, hvordan vi kan løse situationen bedst muligt for kattene?

Som sagt, jeg vil gerne fodre dem, sørge for læ osv. Problemet er, at de jo kan få helt utroligt mange killinger, og det er jo ikke holdbart.

Mvh. Christina.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildkatte på ejendom Randers
  • #1   15. sep 2014 er det muligt at snige noget p pille værk i noget vådmad?

• Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   15. sep 2014 Jo, den løsning har jeg også været omkring. Men jeg kan ikke være sikker på, om de alle får en pille, eller om en spiser flere, og andre ingen. Så den løsning er jeg ikke tryg med.

Men tak for svar smiley

• #3   15. sep 2014 dyrenes beskyttelse måske kan hjælpe , og jeg var hos dyrlæge dyr med noget andet men der hørt jeg om priser på sterilliserede fordi har 3 katte som skal sterilliserede og for den først er prisen 1100-1200kr og mente andre var 800-900 hver men det er også mange penge , men måske vis du siger som det er så få du måske en beder prise ,

• #4   15. sep 2014 min gamle dyrlæge aflivede et par katte for mig engang jeg havde fanget ind, uden beregning, flere skadet dyr jeg er kommet med har hun også aflivet uden beregning, måske man kan lave en eller anden form for aftale der

• #5   15. sep 2014 Jeg syntes du skal få dem indfanget og aflivet, du kan muligvis lave en god aftale med en dyrlæge så prisen bliver holdt nede..

Er det så sådan at du ønsker nogle gårdkatte til at tage mus og andre skadedyr, så anskaf nogle gårdkatte/ stald katte som er vant til udelivet men som er tamme så man kan komme til dem og snakke med dem..

Hvorfor, jo for det første så har du ikke problemet hvis en af kattene skulle blive syg eller skadet, du kan få dem neutraliseret så de ikke formere sig, men stadig have glæden af deres jagtkundskaber..

De katte der er der nu vil formere sig i stor stil de lever et kummerligt liv for de skal altid være på mærkerne og på vagt, ja i fodre dem, men de er jo bange for jer, så jeg syntes det bedste ville være at få dem aflivet..

• #6   15. sep 2014 Helt enig med Heidi, de kan fejle alt muligt oven i, så aflivning vil være bedste løsning for både kattene og jer.
    Så kan du hente et par katte på internatet til foråret, og få glæde af at de vil jer.

• #9   16. sep 2014 det vil under alle omstændigheder komme til at koste penge.

Ellers må I kontakte tidligere ejere og bede vedkommende om at hente sine katte - selvom at det er vilde katte, så er det faktisk tidligere ejeres ansvar

personligt ville jeg nok bruge de 2000 kr som det vil koste for dig, for en genudsætning hos kv, for 4 katte
    http://kattensvaern.dk/?side=480

det er dyre hvis du vælger bare at få dem fjernet/aflivet ved kv

Kommentér på:
Vildkatte på ejendom Randers

Annonce