Vildkatte på ejendom Randers {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har overtaget en landejendom, hvor der er 4 hunkatte. Problemet er, at det er vildkatte, og det største problem: ikke sterilliserede.
Jeg har søgt og søgt efter en løsning på dette problem, men er ikke kommet frem til noget brugbart.
Jeg har snakket med KV, og da de ikke samarbejder med Randers kommune, vil det koste os en mindre formue at få dem ud og indfange kattene, sterillisere og genudsætte (da jeg selvfølgelig gerne vil fodre dem, sørge for læ osv.)
Så den løsning holder ikke for os.
Så har jeg snakket med en dyrlæge, for at høre priser osv. Det vil igen koste en mindre formue at få neutralliseret kattene, dertil kommer, at jeg ikke ved hvilken stand kattene er i, og om der er andre ting der skal behandles før, at de kan blive sterilliseret. Derefter skal de helst gå i et rimeligt rent rum efter operationen, og muligvis ved skærm på. Dette er nok også problematisk.
Så er der nogen, der har nogle forslag, hvordan vi kan løse situationen bedst muligt for kattene?
Som sagt, jeg vil gerne fodre dem, sørge for læ osv. Problemet er, at de jo kan få helt utroligt mange killinger, og det er jo ikke holdbart.
Mvh. Christina.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men tak for svar
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 17 Katte: 8 Emner: 48 Svar: 673
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Er det så sådan at du ønsker nogle gårdkatte til at tage mus og andre skadedyr, så anskaf nogle gårdkatte/ stald katte som er vant til udelivet men som er tamme så man kan komme til dem og snakke med dem..
Hvorfor, jo for det første så har du ikke problemet hvis en af kattene skulle blive syg eller skadet, du kan få dem neutraliseret så de ikke formere sig, men stadig have glæden af deres jagtkundskaber..
De katte der er der nu vil formere sig i stor stil de lever et kummerligt liv for de skal altid være på mærkerne og på vagt, ja i fodre dem, men de er jo bange for jer, så jeg syntes det bedste ville være at få dem aflivet..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Så kan du hente et par katte på internatet til foråret, og få glæde af at de vil jer.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
Ellers må I kontakte tidligere ejere og bede vedkommende om at hente sine katte - selvom at det er vilde katte, så er det faktisk tidligere ejeres ansvar
personligt ville jeg nok bruge de 2000 kr som det vil koste for dig, for en genudsætning hos kv, for 4 katte
http://kattensvaern.dk/?side=480
det er dyre hvis du vælger bare at få dem fjernet/aflivet ved kv
Vildkatte på ejendom Randers