{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Taget i tolden? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg snakkede med en dyrehandler i dag, som fortalte at man skal passe på ikke at blive taget i tolden, når man har handlet hos Zooplus. Ved ikke om det var et salgstrick eller om hun var reel. Men hun fortalte om en kunde som var blevet taget i tolden, for at have købt foder og lignende. Kunden fik både en bøde og skulle betale dansk moms af sine varer.

Er der nogle af jer som har været ude for noget lign?

Eller mon det er noget som hun finder på?

Vil meget gerne høre jeres erfaringer, da jeg ved at næsten alle herinde køber fra Zooplus.dk/de (ved ikke hvor hende kunden havde købt fra).

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taget i tolden?
  • #2   29. sep 2014 Godt! Tænkte også at det var noget mærkeligt noget.

Hun ville nok bare gerne have at folk begyndte at betale mere varerne ved at købe hos dem.

• #3   29. sep 2014 Jeg ville gå til hendes chef. Tvivler på han kan lide hun laver skræmme kampagne på den måde. Dårlig stil
    Der er IKKE told/moms inden for eu kun på punkt afgift varer

• #4   29. sep 2014 Synes også at det var latterligt.

Hun snakkede og snakkede!

Nu er det heldigvis ikke min lokale dyrehandel, men hvis det var ville jeg helt klart gå tilbage og snakke med hendes chef.

Hun fortalte også noget om at pengene forsvinder ud af Danmark når vi køber på Zooplus osv.

Men er da glad for at det er løgn, for kan sku ikke undvære at handle på Zooplus smiley

• #5   29. sep 2014 Jeg har godt nok handlet på den tyske zooplus mange gange, og jeg har aldrig betalt told af noget smiley

• #6   29. sep 2014 Ja og jeg har også virkelig handlet mange gange på Zooplus.dk og har aldrig oplevet andet end god service smiley

• Laura T
    Laura T Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #7   29. sep 2014 Jeg køber alt fra zooplus

• #8   29. sep 2014 Jeg ville gå direkte til chefen i den biks og fortølle at hun står og lyver over for kunderne.

det er sgu usmageligt

• #9   29. sep 2014 Hun har ret på et punkt smiley der bliver færre Jobs her i dk, jo mere vi handler i andre lande, og selvfølgelig er det en fordel for dk, at vi handler her hjemme og betaler til statskassen smiley men man må da godt tænke lidt på ens privatøkonomi også smiley

• A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #10   29. sep 2014 Du kan kun blive taget i told hvis det er uden for eu smiley

• #11   29. sep 2014 Ja der har hun måske lidt ret! smiley Meeen som du selv siger så sparer man en masse på privatøkonomien smiley

Jeg er ikke så kendt med alle de regler omkring told osv, men synes bare at det lød mærkeligt --> og så var det mærkeligt smiley

Som sagt hvis det var min lokale dyrehandel ville jeg klage.. Men orker det næsten ikke når jeg ved at jeg ikke kommer der igen. Det var kun fordi at jeg blev sendt til et apotek i en anden by for at købe medicin til min Silke og ville lige forkæle hende efter den omgang vi havde i morges, og så jeg lige at der var en minizoo lige ved siden af smiley

• #12   29. sep 2014 Jeg har aldrig oplevet det.. selv den amerikanske zooplus sender fra deres tyske lager..

• #13   29. sep 2014 man skal ikke betale told når man indenfor EU. Og dk er med i det samarbejde, omkring varens fri bevægelse over græsene indenfor EU

ja man burde købe dansk, men så er udvalget godt nok lille, og vi kommer til at betale en halv bondegård. jeg køber dog kun frug og grønt som kommer fra dk, og helst lokale varer.

jeg syntes tit at man får lidt en mærkelig behandling i nogle dyreforretninger. nu kender jeg jo en del til katte, så man skal virkelig være god hvis man skal overbevise mig om noget. og mange af de mennesker i de butikker, ja de har altså et ringe kendeskab til dyr, og deres behov.
    jeg ved godt at folk somregle er uddannet indenfor butik, men man må da godt sætte sig lidt ind i det man sælger
    jeg tager gerne en samtale med dem, men de har endnu ikke kunne sælge mig noget som jeg ikke har haft brug for - eller sagt på en anden måde, jeg køber kun det jeg kommer efter.

• #14   30. sep 2014 indenfor eu skal du ikke betale told men hvis du f.eks. køber noget fra usa så skal du betale told når det er over et eller andet beløb. Her havde bedsteforældrene for nogen år siden købt noget tøj med mario til vores ene søn i usa. Den blev snuppet i tolden og de kom til at betale 800 kr.

• #16   30. sep 2014 Jeg er sikker på at hun selv køber til sin norske skovkat på nettet!

Jeg har tidligere snakket med en dyrehandler og han fortalte at nogen gange kan det bedre betale sig for ham at købe via Zooplus end hos egen grossist.

De er jo selv klar over at de fleste køber på nettet, så jeg kan slet ikke se noget galt i at sige at jeg køber de fleste ting på nettet.

Ja det er ærgeligt at dyrehandlerne mister penge til nethandel, men sådan er realiteterne bare, når man som privatkunde sparer så mange penge.

Kommentér på:
Taget i tolden?

Annonce