Taget i tolden? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg snakkede med en dyrehandler i dag, som fortalte at man skal passe på ikke at blive taget i tolden, når man har handlet hos Zooplus. Ved ikke om det var et salgstrick eller om hun var reel. Men hun fortalte om en kunde som var blevet taget i tolden, for at have købt foder og lignende. Kunden fik både en bøde og skulle betale dansk moms af sine varer.
Er der nogle af jer som har været ude for noget lign?
Eller mon det er noget som hun finder på?
Vil meget gerne høre jeres erfaringer, da jeg ved at næsten alle herinde køber fra Zooplus.dk/de (ved ikke hvor hende kunden havde købt fra).
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 253
Hun ville nok bare gerne have at folk begyndte at betale mere varerne ved at købe hos dem.
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
Der er IKKE told/moms inden for eu kun på punkt afgift varer
aug 2014
Hun snakkede og snakkede!
Nu er det heldigvis ikke min lokale dyrehandel, men hvis det var ville jeg helt klart gå tilbage og snakke med hendes chef.
Hun fortalte også noget om at pengene forsvinder ud af Danmark når vi køber på Zooplus osv.
Men er da glad for at det er løgn, for kan sku ikke undvære at handle på Zooplus
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
aug 2014
sep 2014
Følger: 1 Svar: 3
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
det er sgu usmageligt
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
aug 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
aug 2014
Jeg er ikke så kendt med alle de regler omkring told osv, men synes bare at det lød mærkeligt --> og så var det mærkeligt
Som sagt hvis det var min lokale dyrehandel ville jeg klage.. Men orker det næsten ikke når jeg ved at jeg ikke kommer der igen. Det var kun fordi at jeg blev sendt til et apotek i en anden by for at købe medicin til min Silke og ville lige forkæle hende efter den omgang vi havde i morges, og så jeg lige at der var en minizoo lige ved siden af
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
ja man burde købe dansk, men så er udvalget godt nok lille, og vi kommer til at betale en halv bondegård. jeg køber dog kun frug og grønt som kommer fra dk, og helst lokale varer.
jeg syntes tit at man får lidt en mærkelig behandling i nogle dyreforretninger. nu kender jeg jo en del til katte, så man skal virkelig være god hvis man skal overbevise mig om noget. og mange af de mennesker i de butikker, ja de har altså et ringe kendeskab til dyr, og deres behov.
jeg ved godt at folk somregle er uddannet indenfor butik, men man må da godt sætte sig lidt ind i det man sælger
jeg tager gerne en samtale med dem, men de har endnu ikke kunne sælge mig noget som jeg ikke har haft brug for - eller sagt på en anden måde, jeg køber kun det jeg kommer efter.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
aug 2014
Jeg har tidligere snakket med en dyrehandler og han fortalte at nogen gange kan det bedre betale sig for ham at købe via Zooplus end hos egen grossist.
De er jo selv klar over at de fleste køber på nettet, så jeg kan slet ikke se noget galt i at sige at jeg køber de fleste ting på nettet.
Ja det er ærgeligt at dyrehandlerne mister penge til nethandel, men sådan er realiteterne bare, når man som privatkunde sparer så mange penge.
Taget i tolden?