{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Dixie
Dixie
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103

Stakkels Charlie! {{forumTopicSubject}}

Stakkels Charlie!

Dette er to ord jeg har tænkt meget over de seneste timer.

I aftes kom Charlie hjem med et par smårifter på det ene forben – ikke noget der generede ham, men nok til at han trak en anelse på benet. Jeg tog ikke videre notits af problemet, da det er første gang Charlie på 3½ år, er kommet ”såret” hjem.

Men her til morgen kunne Charlie knapt nok støtte på benet. Benet er synlig hævet, men skrammerne er ikke alvorlige.

Han fortæller klart og tydeligt, at han trods et temmelig ømt ben, ønsker min opmærksom i højere grad end ellers, da han gerne vil aes – specielt på maven (Han ved jeg ikke kan stå for hans bløde mave, og viser den derfor ofte frem, så jeg kan få lov til at nusse ham på den).

Charlie elsker at komme ud når vejret er godt, som det i øjeblikket er på Sjælland. Altså måtte ham ud, selvom hans hævede ben kræver ro. Dog måtte dyret sande at han ikke kunne gå særligt langt, og på mindre end fem minutter, ville han ind igen.

De næste par timer bliver der holdt et vågent øje med Charlie, eftersom jeg endnu ikke ved præcis hvor hans smertegrænse er. Så snart jeg vurderer at han har fået nok, er det helt sikkert en tur til dyrlægen efter smertestillende. Dog håber jeg på at ro giver lindring for ham, for jeg syntes det er hårdt når mine katte har ondt. Dog er jeg også nødt til at lade Charlie klarer nogen smerte på egen hånd, da han jo ellers ikke lærer at passe på sig selv når han slås.

Den erfaring har min anden kat – Knud, med tilnavnet ”Kampkat”, efterhånden lært mig. For Knud er netop blevet bedre til at passe bedre på sig selv, når han smider naboens 15 årige gårdkat på porten, og der går efterhånden længere og længere tid imellem turene til dyrlægen.

Som jeg skriver disse ord, ligger Charlie nogenlunde mageligt på sit tæppe i sin nye og store fragtbur. Han lader til at slappe af, hvilke tegner godt.

Altså fortsætter jeg med at se tiden an, indtil Charlie fortæller mig noget andet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stakkels Charlie!
  • #1   18. okt 2014 Århhh stakkel smiley
    men ja gale katte får revet skind smiley

Det er klart at når benet er hævet at så er det jo ømt, men det lyder til du har styr på det og holder øje med der ikke opstår infektion m.m.

Så mon ikke han hurtigt bliver frisk igen smiley

• #3   18. okt 2014 Undskyld ,men jeg morede mig en del over Lotte S kommentarer som jeg synes er meget rigtige. Det var mere ordlyden i dem. smiley

Jeg ville også tage til dyrlægen hvis min kat ikke kunne støtte på benet efter slagsmål. Det kan man da være rimelig sikker på gør ret ondt. Jeg håber du passer godt på ham. I øvrigt kan sådanne nogle bidsår i benet hurtigt blive rigtig slemme.

• #5   18. okt 2014 Jeg skal blankt indrømme at jeg også var røget til dyrlægen, men det er jo svært for andre at vurdere.

De tråde jeg har oplevet Dixie i lyder det til hun kender sine katte rimeligt godt, så jeg formoder hun ved hvad hun gør..

Det kan jo også nemt lyde værre end det i virkeligheden er..

At jeg så er super pylret med mine katte så de var blevet puttet i bilen og kørt af sted står jo for min regning smiley :P smiley smiley

• #6   18. okt 2014 Jeg måtte altså lige ind og se, hvor gammel Dixie er - troede faktisk, hun var en "klog" og ret naiv småpige på 12-13 år.

Skal afholde mig fra at skrive andet, end jeg tilslutter mig Lotte S svar.

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

#7   18. okt 2014 Jeg syntes den er svær, for på den ene side skal dyret have den dyrlægebehandling som han har krav på, uanset hvad klokken er, og hvad det koster at få ham afsted. Men på den anden side, må jeg heller ikke skyde gråspurve med kanoner – hvilke er noget af en balancegang for os kvinder – der ofte tåler høje smerter når det gælder os selv, men når det gælder børn og dyr, så tåler vi mange gange for lidt.

Charlie fortæller mig at benet gør meget ondt at støtte på. Men samtidigt er hans humør upåklageligt, og han er i stand til at slappe af og sove (Han ligger endda på benet og jeg må gerne rører ved det, så længe jeg er meget forsigtig).

Her til eftermiddag, bad Charlie om at komme ud på en humpetur i det fri – hvilke han fik lov til. Benet er efter en ½ times belastning ikke blevet værre.

Jeg kan ikke afvise at han kommer til dyrlæge. Dog klarer Charlie det hele bedre end jeg gør.

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

#9   18. okt 2014 Hmmmm - der fik man den - en 12-13 skolepige!

I skrivende stund holder Charlie mig ved selvskab - liggende på sit dårlige ben, som for øvrigt ikke ligner det er blevet bidt i - men blot har 3 meget små og overfladiske rifter.

Telefonnummeret til dyrlægevagten ligger parat, hvis Charlie får det værre i løbet af aftnen.

profilbillede
  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

#10   18. okt 2014 For øvrigt Heidi N, tak for din støtte - din positive svar i denne tråd betyder meget, da jeg forsøger på ikke at overbekymre mig uden grund.

Denne tråd blev til, netop fordi jeg havde brug for at få luft for bekymringen over mit tilskadekomne dyr, og det lader til du fangede meningen med den.

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

#11   19. okt 2014 øåæpyhu er åbenbart Charlies kvikke bemærkning til 1½ hektiske døgn.

Godt 24 timer efter sit slagsmål, var Charlie ikke i bedring. Altså kom nummeret til dyrlægevagten i brug sent lørdag aften.

En imponeret dyrlæge undersøgte Charlie grundigt, uden det mindste brok fra det nervøse dyr. Charlie fik smertestillende og antibiotika, samt piller til brug herhjemme.

Her til morgen er Charlie frisk og har det godt igen. Hævelsen i hans ben er næsten væk, og han går på benet uden at halte - selvom han endnu ikke løber rundt.

• #12   19. okt 2014 Årrhh godt at høre han er i bedring, nok meget godt med antibiotika så der ikke sker mere..

Men bare han er i bedring så er det jo hovedsagen, de er så svært at se på katte hvornår man skal panikke og hvor når det er ok, jeg har nok selv en tendens til at panikke, men så er det dejligt jeg har en skøn dyrlæge som er rigtig god til at vejlede over telefonen og som lytter til hvad jeg siger smiley

• #13   19. okt 2014 Hvis katten viser den har smerter/øm er det uansvarlige ikke at gå til dyrlægen med den. Når en kat først viser den har ondy svarer det til et rent 10 talpå smerte tærskelen Pludselig er der kraftig betændelse og det kan medføre døden. Så hvis du elsker din kan går du til dyrlægen med den, ellers fortjener du ikke dens kærlighed

• #14   19. okt 2014 Alice hun har været ved dyrlægen med katten i går aftes kan du jo læse i hendes sidste indlæg, så rolig nu..

• #15   19. okt 2014 smiley dejligt Charlie er i bedring smiley

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

#16   27. okt 2014 Nogle gange kan katte godt få det bedre på egen hånd,når de har været oppe at slås. Derfor venter jeg gerne indtil jeg ikke kan holde det ud længere - hvilke sjældent er ret længe.

I dette tilfælde blev det til 24 timer.

Lige nu har jeg en glad og tilfreds Charlie liggende ved siden af mig, han spinder bare jeg taler til ham. Maven er også vist frem - og gennemnusset. Altså er alt gået som det skulle. smiley

• #17   27. okt 2014 Dejligt at høre at han er på toppen igen efter han fik tæsk smiley :P smiley

Kommentér på:
Stakkels Charlie!

Annonce