mængde af foder mængde af foder
Hej med jer,
Min kæreste og jeg har fået et par dejlige hankillinger (søskende) som nu er lidt over 14 uger gamle. Deres mor er en norsk skovkat, og faren er maine coon. Begge katte har fået ormekur, og er 100% indekatte. Den ene vejer cirka 1400g, og den anden godt 1800g.
Mit spørgsmål går på hvor meget mad de sådan cirka skal have i døgnet?
De får Royal Canin Kitten fodder, og i følge anvisningen skal de have 60-65g i døgnet på nuværende tidspunkt. Men de 2 krudtugler spiser sørme godt, og leger rigtig meget, så deres madskåle er tomme efter cirka 15-16 timer. Skal vi bare hæve doseringen? Tænker at de spiser godt pga. deres meget høje aktivitets niveau.
På forhånd mange tak
Lige en lille side bemærkning. Hvor er vi dog glade for at vi købe to katte i stedet for en. De nyder hinanden SÅ meget! Kan kun varmt anbefales
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
og to er altid lykken
okt 2014
Følger: 35 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 44
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Du skal bare give dem den mængde mad de kan spise, vil lige høre dig, giver du vådmad også, for så kan du evt hæve dosis af vådmaden også, den mætter meget længere og bedre end tørmaden og så giver du et ekstra skud væske til krudtuglerne
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tusind tak for alle de gode svar som tilmed peger i en fælles retning
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket vådfodder i benytter jer af? Noget der er bedre end andet, og hvor køber i det? Tak!
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Normaltvis anbefales supermarkedets tørfoder/vådfoder ikke da det oftest er af en ringe kvalitet.
Det kan godt svare sig at give kvalitetsfoder, både for helbredet på lang sigt, men i sær også fordi de spiser mindre (da det mætter bedre pga højere kødindhold) og der kommer mindre retur
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Applaws, Cosma, Porta 21 mm
Jeg har startet med rigtig mange prøvepakker for, at finde ud af hvad de katte jeg har nu, kan lide.
Jeg ville godt supplere med LUX, men det vil mine katte ikke ( nu og da ryger der en enkelt dåse LUX med hjem, men de spiser ikke meget af det
I mine øjne er vådkost så vigtigt, at uanset hvad din kat vil have, så er det det den skal have, men jeg er så heldig, at jeg har katte der godt kan lide, at man kan se og dufte hvad der serveres, og råt vil de også gerne have
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så jeg bruger lidt forskelligt, både afhængigt af tilbud, men også for at variere kattenes foder.
Jeg bruger LUX fra Aldi, det er billigt og i en fornuftig kvalitet, dog kan jeg fornemme at mine katte er kørt lidt træt i dem, så holder lange pauser mellem dåserne
Så køber jeg Multifit fra Maxizoo, det er også til en rimelig pris 40 kr for 12 poser eller 10 kr for en dåse på 400 g. og det er jævnligt på tilbud..
Og når der er tilbud så køber jeg Select Gold også fra Maxizoo, det er kattene rigtig glade for, men det koster 16 kr pr. dåse, så det er kun når der er tilbud
Maxizoo har også et mærke der hedder Real Nature det er også super men lige så dyrt som Selet Gold, så det er også kun et mærke jeg køber på bud
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
her er det bozita og smilla til aftensmad - bruger 2 ds
og så køber jeg lidt forskelligt til mine to kræsne pinde. de får til sammen 4 poser om dagen,
og så har jeg altid nogle ekstra liggende for der er tit nogle som lige trænger...
der er ingen af mine som gider lux - og desværre er der flere som siger det samme. det er sjovt i starten og så lige pludselig så gider de ikke lux længere
men et godt råd er faktisk at skifte foder en gang imellem, for at undgå at de bliver trætte af det
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mængde af foder