{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Hvilken katterace? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle kattemennesker jeg sidder og læser om katte og håber min mor måske siger ja til en god katterace smiley
(Ved godt det ikke lige kommer til at ske men man kan altid prøve)

Hvad for en katterace vil i anbefale vi har to main coon katte i forvejen smiley


Katteracens "krav"

Den skal kunde være uden for da min mor nægter at holde den indenfor

Den skal kunde være med på ferie eller forandringer
De katte vi har nu bliver meget forvirret over noget nyt møbel i sær den ene hun gemmer sig. Ferie hvis den skal med et sted hen smiley

Og skal kunde lide fremmede mennesker
Den ene vi har bliver virkelig bange og sur når vi passer en hund eller vi for gæster smiley


Håber der er en god katterace inde for de "krav" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken katterace? :)
  • #1   20. okt 2014 Huskat fra et internat smiley

  • #2   20. okt 2014 Har også tænkt men vil helst race så man kan sætte sig lidt ind i katten
    Det er jo meget forskelligt med hvordan katten er (for det meste)


  • #3   20. okt 2014 Jeg vil nu nærmere sige, at i slet ikke skal have katte og slet ikke flere smiley Det er da synd at kattene bliver stresset når dine forældre vælger at passe hund og skal flyttes rundt når i skal på ferie. Det duer sku ikke

  • #4   20. okt 2014 De katte vi har kommer ikke med på ferie smiley
    Der er bare nogen der tager sin kat med på ferie og det har jeg altid ville kunde med en kat og der er nogen racer der er bedere til det ind andre smiley

    Og vi er flyttet og vi er ved at flytte værelser igen smiley
    Vi tager næsten aldrig på ferie det er tre år siden sidst vi var på en rigtig ferie (i Danmark)

    Og det er mest den ene der er en sur gammel dame smiley
    Og vi har lige passet hund for min moster da hun lige har flyttet og min fætter har vært på sygehuset smiley
    Og andre gange

    Vi har en hund i forvejen og der går ca 1-2 uger før hun ikke har noget i mod dem (tit)


  • #5   20. okt 2014 Hvis der er tale om en indhegnet have, så kan i vælge den race i lyster..

    Ellers vælg huskat. Huskat er skam en race, en dejlig en af slagsen


  • #6   20. okt 2014 Min mor vil ikke indhegne haven højre smiley de kan nemt hopper over smiley

  • #7   20. okt 2014 Tror du får svært ved at finde en racekat der opfylder alle de krav du har sat op især når den skal løbe frit.

    Når de to i har nu, ikke er gode til forandringer er det nok ikke det bedste at få en stor forandring som endnu en kat. Blot en tanke...


  • #8   20. okt 2014 Den ene er ligeglad med alt og alle den elsker andre katte helt vildt men han kan godt blive lidt forvirret og det er ikke krav på den måde det skal være sådan smiley der for står det "krav" smiley

  • #9   20. okt 2014 Uanset om det står i '' eller ej så ændre det jo ikke på at katten skal være ude fordi din mor ikke vil have den inde.

    Og personligt syntes jeg man skal passe på med at have for mange katte hvis man har en kat som kan have problemer med sit katte sprog - hvor den er sådan lidt forvirreret over alt ting og ikke hviler i sig selv. For det kræver plads at rumme endnu et væsen også for de dyr i har nu...

    Hvad blev der af de to hittekillinger i havde til at bo uden for jeres dør, kan huske du lavede en flot hule til dem af en kasse/kattebakke et eller andet ? Syntes du skrev i beholdte dem ? (kan ikke helt huske hvordan det hele endte)

    Igen først skal du have helt på plads hvad i som familie eller hvad du ønsker dig af en kat det skal ikke være krav der skal rykkes på men krav du skal gå efter når den nye kat skal findes - det nytter jo ikke hvis man har et ''krav'' om at katten skal være kontaktsøgende at man så lige med et laver dette om når man er igang med at kigge kat - for så ender man altså op med noget man nemt kan komme til at fortryde i det lange løb og man skal jo være glad for den i mange år frem...

    Så sæt dig ned og lav en liste med din familie hvad er jeres faste krav og når de er fundet så kan man begynde at kigge på hvilke racer der passer ind i jeres krav. Ikke dermed sagt man ikke må ændre lidt på nogle ting men stadig det skal ikke være en flyvsk liste man går efter for så bliver man hurtig vildledt.

    Alt held og lykke med det hele smiley


  • #10   20. okt 2014 Hun kan godt kattesprog men hun er bare en usikker gammel dame smiley

    De killinger beholde vi ikke der var en anden familie der fik dem og de er det mest dejligste katte nu
    Var så forelsket i dem og er virkelig ked af min mor ikke gad og have dem smiley

    De katte vi har er inde/ude katte
    De bestemmer selv om de vil være inde eller ude og de gør næsten alt som de vil smiley vi har et vindue som næsten altid er åben som de hopper ind og ud af smiley


  • #11   21. okt 2014 Ingen katterace vil kunne opfylde dine krav..

    I hvert fald vil ingen med sikkerhed kunne love dig at en kattrace vil kunne opfylde alle krav, for nogle katte lever ikke op til deres racebeskrivelse, og ingen kan sige hvilken kat det er..

    Så mit råd er at du nyder de 2 katte i har nu og så venter du med at anskaffe dig flere katte indtil du er flyttet hjemmefra og selv kan bestemme hvilken kat og hvordan du vil holde kat..


  • #12   21. okt 2014 kan ikke forstå du vil have en racekat der skal kunne løbe frit. En racekat koster normalt en del penge og hvad nu hvis den løb væk (eller stjålet)? så kan du vinke farvel til alle de penge du har invisteret i den. få dig en god huskatte race istedet.

  • #13   21. okt 2014 Den ene vi har (den gamle) er fra Norge og fra et godt opdræt
    Hun kostede meget og hun er inde/ude kat
    Hun er snart 9 og når hun er det har vi haft hende i 8 og et halvt år smiley

    Ja jeg ved godt de kan blive stålet eller løbe væk eller andet det er sket før hvor de ikke kom hjem igen (katte uden tavle) og det gør lige meget ondt og når det handler om et dyr er det lige meget hvor meget den koster bare det er den rigtige og den kan komme til dyrlæge når den skal!

    Det eneste vigtigste krav er det skal vær en der kan komme ud
    Der er nogen katteracer der dur mere til det ind andre fx Maine coon har det nemmer med at "farvild" ind andre katteracer og så er der nogen racer der har det nemmer ind Maine coon til at blive væk og nogen der har det svær smiley


    Håber det er ordneligt formuleret (er trætk) smiley


  • #14   21. okt 2014 For det første bør man ikke vælge katterace efter om den opfylder en masse krav, men man bør sætte sig ned og læse en masse om de forskellige katteracer der er, der findes en masse gode kattebøger, så lån du et par stykker af dem på biblioteket og læs om de forskellige racer..

    Når du så skal vælge race så skal du vælge den der passer bedst ind i din familie hvad angår aktivitets niveau, temperament, sind m.m., og derefter så kan du begynde at sortere fra med dine krav, og så vil jeg tilføje at du finder ringe få opdrættere som vil sælge racekatte til fritløb..

    Og stadig er min mening at du skal vente med at drømme om racekat efter dine behov til du er blevet gammel nok til at flytte hjemmefra og det bliver din egen kat..


  • #15   21. okt 2014 Jeg vil stadig sige huskat.. Den er en dejlig race og fåes i et utal af farver og størrelser..

  • #16   21. okt 2014 Plejer Maine Coons ikke at være glad for mennesker og omstillingsparate? Det troede jeg smiley

  • #17   21. okt 2014 Ginger
    Jo det plejer de
    Det er den ene også smiley



    Heidi N

    Der er ikke et bibliotek i byen og de busser der kommer holder ikke altid tidsplanen smiley
    Og min mor gider ikke at køre mig til et bibliotek


  • #18   21. okt 2014 Så ved du had du skal ønske dig i julegave smiley

    Jeg kan anbefale denne: http://www.bog-ide.dk/hus,-have-husdyr/katte/candida-frith-macdonald/alt-om-katte/p-138489/#!138490
    Alt om katte hedder den og koster blot 130 kr.

    Men er der ikke et bibliotek på din skole??? Eller er det en af de ting der er sparet væk???


  • #19   21. okt 2014 Nej der er ikke bibliotek på min skole
    Den er meget lille og så er det en friskole smiley
    De har de dårligste bøger smiley men jeg har en bog om katte men den er engelsk og jeg er ikke så god til engelsk smiley

    Tror nu ikke jeg får en bog de gange jeg har fået en har der kun gået en uge eller noget og så er de væk smiley


  • #20   21. okt 2014 Man kan læse bøger på internettet

    https://www.ebogreolen.dk/boeger/gratis.html


  • #21   21. okt 2014 Prøv at læse lidt mere om européen. Den lyder til at opfylde jeres krav, og ved vi har opdrættere der sælger til fritløb i racen smiley
    www.europeklubben.dk

    og www.killingelisten.dk har en masse beskrivelser om racer, hvis du vil læse mere om mange forskellige. Jeg synes det er rigtig fint at have tænkt over hvilke træk en kat skal have, for at den passer ind i jeres familie - der er dog flere racer, der passer til jeres beskrevne behov, så måske I også skal se noget på aktivitetsniveau, måde at være aktiv på, og det samme ifht kælenhed).

    Jydsk racekatteklub har også beskrivelser, du kan se dem her (du skal ind i menuen i siden, hvor der står kategori I, II, III og IV - racerne er inddelt i kategorier ifht udstilligner) http://www.jyrak.dk/index.php?WebsiteID=1&LanguageID=1&SectionID=5


  • #22   21. okt 2014 Européen virker som en god kat læser lige lidt mere om den smiley

    Der er en jeg er "forelsket" i den er i Hobro og der er kun ca 12 km der hen fra mig

    Har lige skrevet en SMS til min mor med billeder af racen. (Og beskrivelse af racen) smiley
    Og den jeg kan lide smiley


  • #23   21. okt 2014 Det må være en af Henriettes så smiley

  • #24   22. okt 2014 Ja smiley


  • #25   22. okt 2014 Men er virkelig meget forelsket i en bengal og det har jeg vært i et år nu
    Men kan forstille mig og har læst at det er en meget dum idee de går ude da de nemt kan blive stjålet?


  • #26   22. okt 2014 De er meget dyre, så hvis din mor ikke vil have katte indenfor eller hegne haven ind så er det ikke en smart kat at have. For de er fristende at stjæle ja (og så er de så meget mere end deres udseende, skal man huske)

  • #27   22. okt 2014 Ja ved godt hvordan en bengal er har læst meget om dem( i et år)
    Hun vil godt have den inde med de må gå ud når de vil
    Altså inde/ude katte


    Min søster kender nogen som har bengal som går ud når den vil men ville bare hør om det kunde lade sig gøre smiley


  • #28   22. okt 2014 Det er godt nok vidt forskelligt racer du har kigget på både i udseende og temperament og aktivitetsniveauet.
    I en anden tråd spørger du ind til Scottish fold.
    Så en Europe killing hos Henriette efter Evas udmærket anbefaling af racen . smiley
    Nu skriver du at det sidste års tid har læst meget om Bengaler og virkelig er forelsket i den race.
    Du svinger meget i vidt forskellig racer.
    Man kan læse sig til meget, men jeg tror det er bedst er, at du sætter dig ned tager en dyb indånding. Ikke tager nogle overilet valg.
    I første omgang besøger nogle udstillinger og besøger flere forskellige opdrætter af de race som har interesse.
    Så du du kan se racerne på hjemmebane og om de i aktivitetsniveauet og temperament mæssig passer til dig og din familie.


  • #29   22. okt 2014 En ville jeg bare vide navnet på en Scottish fold jeg syndes de er vildt nuttet men tror ikke det er en race for mig


    Men de racer jeg er forelsket i er abyssinier, bengal, savannah F1, europe ??
    Alle samen pga ders temperament og aktivitetsniveauet
    Jeg kan bedst lide katte(dyr) der kræver noget smiley
    Aller helst vil jeg have en savannah F1 men det kommer ikke til at ske i mens jeg bor hjemme smiley
    Og så en bengal smiley
    Og en abyssinier ??
    Og så en europe ??

    Men vil vide og der er en kat der passer mere for min familie ??


  • #30   22. okt 2014 Ville klart vælge Europe killing ud af de racer du nævner - da jeg tror den vil passe bedst ind som familie kat uden den kommer til at kræve mere end de katte i har nu. Det dur jo heller ikke i har en kat som kræver så meget aktivering at de to andre bliver glemt. smiley

  • #31   22. okt 2014 Savannah F 1 kommer du så aldrig til at eje mens du boer i Danmark.
    Du som privat person kan ejer fra F 4 og derfra.


  • #32   22. okt 2014 Det ved jeg godt man ikke kan smiley
    Men man kan søge om det. Men så skal men en masse ting i gennem

    Har også fremtids planer om at flytte til Sverige (det kommer nok ikke til at ske smiley )


  • #33   22. okt 2014 Bengal og abyssinier har ret høje aktivitetsniveauer. Européen er mere medium der. Abyssinieren er også mere "på" ifht kælenhed, hvor européen mere kommer og ligger sig ned og slapper af når den skal kæles for.

    Bengal kan kræve ret meget i forhold til temperament. Man skal se sig godt for, og sørge for at man køber hos en opdrætter, der selekterer meget på temperament, da racen altså ér opstået ud fra en krydsning af huskat og asiatisk leopard kat.


  • #34   22. okt 2014 Det ved jeg godt smiley elsker bare racen smiley

  • #35   22. okt 2014

    Derudover forstår jeg slet ikke at man som køber vil støtte det etiske i at der laves vildkattekrydsninger, samt støtte racer der avles på bevidst skadelige/smertefremkaldende mutationer smiley Det er i mine øjne forkert overfor dyrene at udsætte dem for den slags forhold som de katte der bruges til at lave F1 generationen, samt første generationer efter vildkattekrydsninger (savannah mv.) kommer til at opleve - og også at avle på f.eks. scottish fold, der typisk får meget smertefuld gigt bare 1-2 år gamle, hvis ikke yngre.


Kommentér på:
Hvilken katterace? :)

Annonce