{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Farvel lille mis {{forumTopicSubject}}

Ind i mellem er livet bare uretfærdigt. Efter kun knap 3 mdr. har vi mistede vores lille Oliver. smiley

Torsdag morgen i sidste uge gik han ud, men kom aldrig hjem igen, på trods af at han aldrig var væk i mere end 45 min ellers.
Vi har søgt og ledt og spurgt overalt.
Torsdag aften fik vi at vide at en anden på vejen havde fundet hendes kat kørt ned tæt ved vores hus. Hun havde set katten død(meget medtaget), men måtte lige hjem og sunde sig inden hun hentede den.
Da hun kom retur havde en anden fjernet katten.
Jeg tog over og snakkede med hende fredag formiddag, da jeg havde fået at vide at Oliver og hendes kat lignede hinanden. Vi kunne konstatere der, at det kunne også have været Oliver hun havde fundet , da der efter hendes udsagn stort set kun var hovedet intakt- hun tjekkede ikke om der var øremærke, da hendes ikke er mærket.
Vi aftaler at give besked til hinanden hvis vi skulle finde en af kattene, for at vi forhåbentlig kunne afgøre hvems kat der var død. Hun giver besked fredag aften om at hendes kat er kommet hjem igen.

Så desværre må det være Oliver der er kørt ned. Vi har stemt dørklokker om nogen skulle have set ham, vi har snakket med diverse virksomheder og vognmænd i området om de havde kendskab til hvem der kunne have fjernet den døde kat.
Vi efterlyser på facebook - både egen side og hos den lokale dyrlæge.
Desværre uden resultat.
Her mandag får vi kimet diverse instanser om der kunne tænkes at have fjernet døde dyr(falk, park & vej service, brandvæsen osv.) Endelig får vi svaret at det var en skraldemand der havde taget ham, men desværre uden at tjekke om den var mærket.

Vi er 99 % sikre på at det må være Oliver der blev kørt ned, men hvor ville vi bare gerne have haft muligheden for at være 100% sikre og at vi kunne have fået ham med hjem og begravet i haven. Den lille tvivl om det nu kunne være at han stadig er i live, er så svær.

Det er bare så svært at skulle tænke på at rydde op efter ham, at fjerne hans madskål, tømme kattebakken og lægge legetøjet væk.
Nu må Oliver få en sten i haven ved siden af Laurits som vi måtte aflive sidst i Juli. Desværre uden katten under denne gang. Det er bare alt for tæt på hinanden at måtte sige farvel til 2 dejlige og søde katte.

RIP Oliver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel lille mis
  • #1   28. okt 2014 en lille video af han, hvor vi legede med papkasse
    https://www.youtube.com/watch?v=UbC7kC6kF_4&feature=youtu.be

    desværre fik jeg aldrig hverken billeder eller video af ham når han legede med "sin" plastikkande. Han var overbevist om at han kunne mase sig ned i den..


  • #2   28. okt 2014 Det gør mig virkelig ondt at du har mistet din elskede kat smiley

    Hvil i fred Oliver smiley


  • #3   28. okt 2014 smiley

  • #5   28. okt 2014 Århh hvor er det trist at høre Betina

    R.I.P smukke Oliver

    Jeg undre mig nok lidt over at den pågældende skraldemand ikke henvendte sig til jer for at høre om det var jeres kat, når nu du fik at vide at det den lå tæt ved jeres hjem, ville det naturligste ikke være at henvende sig til det hus der var tættest på inden man fjerner et dødt kæledyr??
    Ja det ville i hvert fald være logik for mig..

    Jeg kan i hvert fald godt forstå at det er svært ikke at få 100% bekræftet at det var Oliver..


  • #7   28. okt 2014 Heidi: Han lå ikke direkte udenfor vores hus, men dem der boede i det hus er gode venner(og naboer) så de kendte udemærket Oliver, hvis bare nogen havde spurgt smiley

    Vi ved at der var nogle der havde set ham ligge allerede 6.25, men de tjekkede ikke efter mærke eller ringede på.
    Vi er ved at få lavet vej, så der var også en masse vejarbejder der så ham ligge(de har de selv fortalt mig), men heller ingen af dem tjekkede ham eller gik ind og spurgte ved det nærmeste hus.
    kl. 9 finder den anden katteejer ham, i den tro det er hendes kat. tager hjem sunder sig og tager tilbage lidt i 12 for at fjerne ham, hvor han er væk.
    Skraldemanden som tager ham var her så vidt vi ved omkring 10 tiden.

    Der har været flere menesker forbi, men desværre har ikke én gide tjekke mærke eller bruge tid på lige at ringe på det nærmeste hus smiley

    Vi har delt katteregistrets folder "lille kat, hvis er du" på facebook, hvor der står hvad man kan gøre ved fundne katte og at det altså ikke koster noget at for folk at indlevere en kat hos dyrlægen.
    Måske er der også nogle herinde der vil gøre dette? måske kan det få nogen menesker til at tjekke en død kat, så ejerene kan få det at vide.
    http://www.katteregister.dk/dok/LilleKatHvisErDu.pdf


    Vi ville have sat meget stor pris på hvis bare én havde gidet og tjekke katten, så vi kunne have fået besked og vi havde også gladeligt betalt for få ham udleveret fra dyrlægen, hvis de skulle have noget for det(det tror jeg nu ikke de vil)


  • #8   28. okt 2014 Øv hvor trist når så mange mennesker har set katten at ingen har tænkt at henvende sig i et af husene i nærheden for at finde ejer..

    Jeg vil bestemt lige dele det link på FB...


  • #9   28. okt 2014 Øv hvor trist smiley

  • #10   28. okt 2014 Øv hvor er et trist smiley jeg skal ikke have flere katte der er friløbene udekatte. Mistede 1 der blev kørt over, og en der blev væk.. Brødre.. Så nu har vi af dyr erfaring indekatte smiley R.I.P søde Oliver smiley

  • #11   29. okt 2014 R.I.P Lille Oliver smiley Hvor er det trist at høre, føler med dig!
    Må indrømme at det er derfor jeg aldrig tør lukke min kat ud igen.
    Jeg mistede nemlig også min forhæværende ungkat, fordi hun blev kørt ned. Hun døde ikke en gang på stedet, hun fik indre blødninger, som dyrlægen ikke opdagede. Så hun blev sendt hjem til os med en skinde på benet, og næste morgen lå hun død i sin kurv... Hun har virkelig lidt smiley


  • #12   30. okt 2014 Vi har også snakket om, om vi skal have indekatte fremover. for vi har bestemt ikke lyst til at miste flere katte.
    pt har vi jo stadig Ziggy og hun kan ikke blive til en indekat. Vi har også snakket lidt om vi mon skulle have en ny kat, men vi ved ikke hvad ziggy vil sige til det, samt det nok ville være temmelig svært at administrere en udekat + en indekat.
    Huset føles bare så tomt lige nu. Nok er ziggy sød, men hun er ikke nogen skøde/kælekat. Hun var ret glad for Laurits, men lille Oliver var hun bestemt ikke hooked på. Så det ender nok med at Ziggy bliver enekat.


  • #13   30. okt 2014 Præcis, udekatte er mere sine egne, for de for masser af stimuli ude fra, så de har aldrig så meget lyst til leg eller kælen, som en indekat smiley
    Men kan godt forstå at du gerne vil have indekat fremover.
    Min kæreste og jeg får også en kat på lørdag. Hun skal også være enekat, for hun fungerer også bedst sådan, men det er jo meget forskelligt selvfølgelig smiley


  • #14   31. okt 2014 Åh nej, så trist smiley den vidunderlige Oliver skulle jo nyde livet hos jer i maaaaaaaaaaaaaaange år.

    Hvis folk vidste, hvad vished om ens kattes skæbne betød, så ville de forhåbentlig gøre sig den ulejlighed at tjekke og give besked. Forfærdeligt at miste en elsket kat, og endnu mere forfærdeligt ikke at vide. I har så godt nok grund til en ret sikker formodning, men alligevel....

    Kram og tanker herfra.


Kommentér på:
Farvel lille mis

Annonce