1.028 visninger
|
Oprettet:
Varieret foder? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Nu fik jeg sidst så gode råd mht. foder, at jeg spørger jer igen
(tænk at kattegalleri giver bedre respons end butikkerne
)
Min ragdoll-han er lidt over 1 år gammel nu. Nu får han ragdoll-foderet fra Royal Canin, men jeg vil gerne variere tørfoderet, så han ikke bliver træt af at spise det samme hver dag. Hvad kan jeg variere med, altså skal det være et helt andet mærke før det "smager" anderledes. Nogle forslag? Jeg kender ikke mærkerne så godt, udover jeg kan se, hvad der sælger bedst på Zooplus.
Mvh. Theresa
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har med tørfoder altid gjort det at jeg har blandet flere forskellige varianter sammen på samme tid, så det er gerne 3-4 forskellige varianter..
Tidligere har det altid kun været Royal Canin, da det var det eneste mine gad spise, men nu skal jeg til at skifte foder, så nu bliver det, det nye foder og så sikkert noget Royal Canin sammen med, måske en 3. variant det er jeg ikke helt sikker på endnu, da det først i dag jeg har fået besked på at skifte mærke..
Til gengæld så skifter jeg mellem flere forskellige mærker af vådfoder, så der får mine meget varieret, så de ikke kører træt i smagen..
I øvrigt så tror jeg der er minimal smagsforskel inden for samme mærke, med mindre det selvfølgelig hedder med kylling eller med fisk
nov 2013
Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 102
Jeg skifter også allerede med vådfoder. Han får tre typer Royal Canin, og når jeg engang imellem er i Aldi, får han også noget Lux. Det har han det helt fint med. Jeg er bare lidt mere nervøs med variationen af tørfoder, da han virker lidt kræsen på det område. Det ragdoll-foder han får nu, var han heller ikke vild med i starten. Nu ved jeg ikke, om han bare spiser det, fordi der ikke er andet, eller fordi han faktisk har vænnet sig til det.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg blander så først i skålen, så det variere lidt, men ikke meget, jeg vil ikke blande alt fordi så kan jeg ikke ændre noget
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så vil du variere så bland 2 mærker og så variere hvor meget der er af hver mærke, men så der stadig er begge mærker, det kan katte-maven bedre håndtere..
Jamen tidligere har jeg kørt med Royal Canin, så en overgang med Hills Metabolic fordi min kat skulle tabe sig, nu må hun ikke få det mere fordi det ikke tilgodeser urinvejene, så nu skal jeg nok prøve et nyt mærke af Virbac VetComplex, min ene kat er lidt et problem
nov 2013
Lotte S: Okay jeg tror jeg vil prøve blandingsmetoden først, hvor jeg blander meget lidt i til at starte med, så han kan vænne sig til det. Jeg giver en pose blødfoder fra RC og deler den op i to måltider. Er det fint eller skal han have mere? Der er 85 g i en pose. Jeg må lige snuse rundt på Zooplus og læse ingredienser så
Jannik, Heidi og Terroristerne alle neutraliserede: Jeg har godt nok læst en del tråde om det med kornfrit foder. Er ikke sikker på, om det min får er kornfrit. Men kan du ellers mærke forskel på, om de får kornfrit eller ikke, hvis du har prøvet begge?
Heidi N, årh stakkels misser
maj 2012
Her er det også vådkosten der giver ekstra væske og variation, og den bliver varieret meget
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
endelig behøver man ikke at varriere kattens foder. for katten er ligeglad.
har tit oplevet at folk bliver ked af at ens kat kun vil spise en slags foder. Jammen den har ikke samme behov som os. vigtigst for katten er at foderet passer til katten, og at den kan lide det
noget andet: pas lidt på med kornfrit - kender flere som har været hoppet på den vogn, og er endt med en kat med foderallergi.
selv min egen dyrlæge vil ikke anbefalde det. netop fordi de ser så meget foderallergi.
maj 2012
nov 2013
Anja, okay jeg tænker også at de første "ekstra" foder-variationer også bliver købt alt efter hvad der er på tilbud, så det ikke bliver for dyrt for mig heller. Hvordan finder man ud af, at katten kan have foderallergi? Eller er det kun dyrlægen, som kan finde ud af det?
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
foderallergi ses ved at katten taber håret,klør sig mm. det er ikke alle katte som får det, men desværre ser dyrlægerne det mere og mere efter at de kornfrie er kommet på markedet
kender desværre flere som har prøvet det, og flere af dem har måtte aflive til sidst. ja man kan få foder til katte med foderallergi. Men problemet er også at har katten først foderallergi, så er risikoen meget stor for at den kan få flere slags allergier - oftes ses loppeallergi sammen med foderallergi
problemet er at når man fjerner kornet/majs/mm fra foderet, så skal der tilsættet noget andet stivelse, og så putter man kartofler/græskar/mm i istedet for, og desværre har det så vist sig at de kan give allergi hos flere katte
Varieret foder?