{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Varieret foder? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu fik jeg sidst så gode råd mht. foder, at jeg spørger jer igen smiley (tænk at kattegalleri giver bedre respons end butikkerne smiley )

Min ragdoll-han er lidt over 1 år gammel nu. Nu får han ragdoll-foderet fra Royal Canin, men jeg vil gerne variere tørfoderet, så han ikke bliver træt af at spise det samme hver dag. Hvad kan jeg variere med, altså skal det være et helt andet mærke før det "smager" anderledes. Nogle forslag? Jeg kender ikke mærkerne så godt, udover jeg kan se, hvad der sælger bedst på Zooplus.

Mvh. Theresa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varieret foder?
  • #1   28. okt 2014 Jeg formoder at vi snakker tørfoder...

Jeg har med tørfoder altid gjort det at jeg har blandet flere forskellige varianter sammen på samme tid, så det er gerne 3-4 forskellige varianter..
    Tidligere har det altid kun været Royal Canin, da det var det eneste mine gad spise, men nu skal jeg til at skifte foder, så nu bliver det, det nye foder og så sikkert noget Royal Canin sammen med, måske en 3. variant det er jeg ikke helt sikker på endnu, da det først i dag jeg har fået besked på at skifte mærke..

Til gengæld så skifter jeg mellem flere forskellige mærker af vådfoder, så der får mine meget varieret, så de ikke kører træt i smagen..

I øvrigt så tror jeg der er minimal smagsforskel inden for samme mærke, med mindre det selvfølgelig hedder med kylling eller med fisk smiley

• #2   28. okt 2014 Ja det var mht. tørfoder. Når okay, jeg havde ikke tænkt på at blande det, men mere give den ene uge det ene mærke og den anden uge det andet. Det kunne være jeg også bare skulle blande det smiley Hvilke mærker får dine ellers?

Jeg skifter også allerede med vådfoder. Han får tre typer Royal Canin, og når jeg engang imellem er i Aldi, får han også noget Lux. Det har han det helt fint med. Jeg er bare lidt mere nervøs med variationen af tørfoder, da han virker lidt kræsen på det område. Det ragdoll-foder han får nu, var han heller ikke vild med i starten. Nu ved jeg ikke, om han bare spiser det, fordi der ikke er andet, eller fordi han faktisk har vænnet sig til det.

• #3   28. okt 2014 Jeg blander også flere slags, de 3 er uden korn og en RC siameser.

Jeg blander så først i skålen, så det variere lidt, men ikke meget, jeg vil ikke blande alt fordi så kan jeg ikke ændre noget smiley

• #5   28. okt 2014 Vi laver en Blanding af Porta 21, Leonardo, granatapet og Purizon (alle kornfrit), det er et hit herhjemme, de spiser rub og stub smiley

• #6   28. okt 2014 Jeg vil fraråde dig kraftigt at skifte foder på den måde med en uge på et og en uge på noget andet, det kan en lille kats mave slet ikke klare..

Så vil du variere så bland 2 mærker og så variere hvor meget der er af hver mærke, men så der stadig er begge mærker, det kan katte-maven bedre håndtere..

Jamen tidligere har jeg kørt med Royal Canin, så en overgang med Hills Metabolic fordi min kat skulle tabe sig, nu må hun ikke få det mere fordi det ikke tilgodeser urinvejene, så nu skal jeg nok prøve et nyt mærke af Virbac VetComplex, min ene kat er lidt et problem smiley

• #7   28. okt 2014 Okay, det vil jeg ikke gøre så. Mange tak for advarslen! Det var jeg slet ikke klar over smiley

Lotte S: Okay jeg tror jeg vil prøve blandingsmetoden først, hvor jeg blander meget lidt i til at starte med, så han kan vænne sig til det. Jeg giver en pose blødfoder fra RC og deler den op i to måltider. Er det fint eller skal han have mere? Der er 85 g i en pose. Jeg må lige snuse rundt på Zooplus og læse ingredienser så smiley

Jannik, Heidi og Terroristerne alle neutraliserede: Jeg har godt nok læst en del tråde om det med kornfrit foder. Er ikke sikker på, om det min får er kornfrit. Men kan du ellers mærke forskel på, om de får kornfrit eller ikke, hvis du har prøvet begge?

Heidi N, årh stakkels misser smiley så håber jeg det nye foder passer bedre til hende.

• #9   28. okt 2014 Jeg ved, at en bekendt servere hver slags i egen skål, så hendes katte har altså en tørkost " bar" med 4 skåle:D om det er godt? Mine ville tømme en (RC ) før de andre ville blive rørt smiley

Her er det også vådkosten der giver ekstra væske og variation, og den bliver varieret meget smiley

• #10   28. okt 2014 jeg kører kun rc sterilised. bruger så andet tørfoder som godbidder - lidt efter hvad der er på tilbud mm

endelig behøver man ikke at varriere kattens foder. for katten er ligeglad.
    har tit oplevet at folk bliver ked af at ens kat kun vil spise en slags foder. Jammen den har ikke samme behov som os. vigtigst for katten er at foderet passer til katten, og at den kan lide det

noget andet: pas lidt på med kornfrit - kender flere som har været hoppet på den vogn, og er endt med en kat med foderallergi.
    selv min egen dyrlæge vil ikke anbefalde det. netop fordi de ser så meget foderallergi.

• #11   28. okt 2014 Ja der er nu så mange meninger smiley min allergi kat trivedes på det, men kunne ikke spise en eneste variant af RC ikke en gang den til allergi, men kornfrit det var sagen smiley

• #12   29. okt 2014 Lotte S, okay han får i forvejen Lux engang imellem, så det kan han godt spise. Men må hellere ud og købe flere, nu da jeg ved, at han godt må få mere smiley Jeg vejer ham nemlig hver måned og var bare bange for, at han tog for meget på. Men tusind tak!

Anja, okay jeg tænker også at de første "ekstra" foder-variationer også bliver købt alt efter hvad der er på tilbud, så det ikke bliver for dyrt for mig heller. Hvordan finder man ud af, at katten kan have foderallergi? Eller er det kun dyrlægen, som kan finde ud af det?

• #13   29. okt 2014
    foderallergi ses ved at katten taber håret,klør sig mm. det er ikke alle katte som får det, men desværre ser dyrlægerne det mere og mere efter at de kornfrie er kommet på markedet
    kender desværre flere som har prøvet det, og flere af dem har måtte aflive til sidst. ja man kan få foder til katte med foderallergi. Men problemet er også at har katten først foderallergi, så er risikoen meget stor for at den kan få flere slags allergier - oftes ses loppeallergi sammen med foderallergi

problemet er at når man fjerner kornet/majs/mm fra foderet, så skal der tilsættet noget andet stivelse, og så putter man kartofler/græskar/mm i istedet for, og desværre har det så vist sig at de kan give allergi hos flere katte

Kommentér på:
Varieret foder?

Annonce