6.443 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Sandra R
Sandra R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Spørgsmål om vådfoder fra Rema 1000 Spørgsmål om vådfoder fra Rema 1000

Godaften smiley

Jeg har fået en omplaceringskat (6 mdr. gammel) her for en måneds tid siden. Jeg er forsat med at give hende Royal Canin killingefoder samt vådkost fra Royal Canin, som hun er vant til. Den dyrehandel jeg var ved forleden havde dog ikke vådkost til killinger hjemme, så jeg købte i stedet en pk. i Rema 1000 (deres eget produkt).

Først da jeg kommer hjem ser jeg, at det er beregnet til voksne katte, men da jeg sammenligner deklaration på de to produkter, synes jeg faktisk ikke der er nogen forskel.

Er det no go at give hende vådkosten fra Rema 1000?

Med venlig hilsen

Sandra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om vådfoder fra Rema 1000
  • #1   28. okt 2014 Næhh det er det ikke, om vådkost er til voksne eller killinger spiller ingen rolle..

Killinger spiser jo heller ikke kun babymus og ikke voksne mus vel smiley :P smiley :P smiley :P
    Ej for sjov smiley :D smiley :D

Så længe du kører med et fornuftigt killingefoder i tørkost, så giv du blot voksen dåsemad, kød er kød og der er ingen forskel på killing og voksen dåsemad, andet end at prisen er skruet op på det til killinger smiley

Dog ville jeg nok købe et dåsefoder uden sukker, men det er blot mig personligt, og i en situation hvor det er med sukker eller ingen mad, ja å ville jeg vælge med sukker smiley

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#2   28. okt 2014 Ha ha smiley - så langt havde jeg ikke lige tænkt... mit knapt så intelligente indlæg skyldes med garanti min manglende nattesøvn pga. baby, der lige skal vænne sig til vintertid. smiley bla bla bla....undskyldninger har jeg nok af. smiley

Tak for svar - nu du skriver det kan jeg sgu da godt se det er et salgstrick.

Min gamle kat gad ikke vådkost, men hende jeg har fået er helt syg efter det.

Enig mht. sukkerindhold - derfor fravælger jeg også KiteKat og Whiskas.

• #3   28. okt 2014 Det var nu ikke ment som at dit spørgsmål ikke var intelligent smiley

Du er såmænd ikke den første der har spurgt og da jeg havde killinger første gang da købte jeg også troligt killingevådmad smiley

Indtil jeg fandt ud af at det blot var en smart måde at få ekstra penge i kassen, eneste forskel på killingemaden og voksenmaden er sådan set kun at killingemaden er helt finmost pate, og en killing på 12 uger + kan jo nemt tygge hvis der skulle være kødstykker i, og i dag er pate jo altid uden kødstykker såååå

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#5   29. okt 2014 Så blev jeg det klogere. smiley

Lige et andet spørgsmål...

Hun får tørfoder ad libitum, og får sådan en brik vådkost fordelt over to gange i løbet af dagen. Må jeg give mere end det? Ofte giver hun udtryk for, at hun kunne spise meget mere på trods af fri adgang til tørfoderet.

• #7   29. okt 2014 Min får ca. 100 gr. vådfoder pr. gang 2 x dagligt + at de får råt kød så godt som hver dag.

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#8   29. okt 2014 Ok. Så vil jeg da straks øge mængden af vådfoder. Køber I bare røget laks i skiver? Hvad giver I ellers af kød? Kogt kylling, hakket oksekød og lign.?

• #9   29. okt 2014 Uha, du må ikke give røget laks, det kan de ikke tåle. Det skal være fersk laks(rå)
    Jeg giver min(e) daggamle kyllinger, rå kylling vinger og kylling kød, udskåret kød af forskellige slags f.eks. kotelet, skært oksekød, hakket lam, vildt, hjerter lever - alt muligt forskelligt.
    Du skal starte i det små med at give råt, for at de kan vænne sig til det og det er ikke alle der gider det, da det jo ikke smager af så meget som tørfoder/vådfoder, men der er en masse fordele ved at give råt - det mætter længere og feder ikke nær så meget smiley
    Hvis du får blod på tanden og din(e) misser vil have det, kan der bestilles en masse over nettet af frostvarer.

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#11   29. okt 2014 Tak for info. Vil prøve mig lige så stille frem. Hun er født sulten tror jeg, så det kunne være rart at give hende lidt forskelligt, der måske mætter bedre og feder knapt så meget.

• #13   29. okt 2014 Af dåsemad vil jeg anbefale LUX fra Aldi. Det indeholder hverken sukker eller korn, og så koster det under 5 kr. for en dåse på 400 gr.

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#15   29. okt 2014 Vi har desværre ikke en Aldi i nærheden. Har godt hørt LUX skulle være et udmærket produkt til billige penge. Har dog også hørt Rema 1000's eget produkt skulle være lidt ala LUX. Kan nogen af jer evt. af- eller bekræfte det?

• #16   29. okt 2014 Nix Remas eget indeholder desværre både sukker og korn, hvilket LUX ikke gør..

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#17   30. okt 2014 Ok. Så må jeg finde et andet alternativ.

• #18   30. okt 2014 Måske du kan lokke en kollega, der bor i nærheden af en Aldi, til at tage noget med til dig smiley

• Sandra R
    Sandra R Tilmeldt:
    sep 2014

#19   30. okt 2014 Ja, det kunne sagtens være en mulighed. Kan godt se det er et noget billigere alternativ end ex. Feline Porta.

Kommentér på:
Spørgsmål om vådfoder fra Rema 1000

Annonce